بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

دنیای مکمل های غذایی بسیار گسترده است. انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان نیاز به دانش قابل توجهی دارد. برای شروع ورزش و داشتن اندامی سالم و قوی نیازی به دانستن دقیق و استفاده زیاد از آنها ندارید.

برای شروع، ما 7 نوع مکمل موثر را معرفی می کنیم که می توانند به شما در بهبود اهداف ورزشی خود کمک کنند.

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

مکمل هایی که در این قسمت معرفی خواهیم کرد شامل موارد زیر است:

کراتین – پروتئین وی – HMB – آرژنین – گلوتامین – مولتی ویتامین

1- آیا کراتین بهترین مکمل برای بدنسازان جوان است؟

کراتین یونیورسال نوتریشن یک مکمل غذایی است. این مکمل انرژی غیرمنتظره مورد نیاز برای انقباض عضلانی را در حین فعالیت بدنی فراهم می کند. همچنین استفاده از این مکمل باعث افزایش احتباس آب در عضلات و افزایش قدرت آنها می شود. در نهایت روند التهاب عضلات را بهبود می بخشد. کراتین ممکن است یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان باشد.

حداکثر دوز کراتین:

3 تا 5 گرم را می توان قبل و بعد از تمرین استفاده کرد

2- پروتئین وی بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان؟

پروتئین آب پنیر را می توان مکملی دانست که هر ورزشکاری به آن نیاز دارد. این یک پودر پروتئین آب پنیر است که به عنوان یک پروتئین سریع هضم، اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین های عضلانی را در ساعاتی که بیشترین اهمیت را دارد، یعنی قبل و بعد از تمرین، فراهم می کند. پروتئین آب پنیر یکی از بهترین مکمل ها برای ورزشکاران مبتدی است.

دوز ایده آل پروتئین:

شما می توانید 20 تا 40 گرم در هر وعده قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید.

3- HMB

HMB یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان و مبتدیان است. که یکی از ترکیبات لوسین است که یکی از اجزای آمینو اسید شاخه دار یا BCAA است.

مصرف HMB علاوه بر جلوگیری از از دست دادن عضلات، باعث رشد آنها می شود. همچنین به فرآیند چربی سوزی در بدن کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که اثربخشی این مکمل در ورزشکاران تازه کار بسیار بیشتر از ورزشکارانی است که بیشتر تمرین کرده اند.

دوز صحیح HMB عبارت است از:

3-1 گرم را می توان با صبحانه، قبل از ورزش، بعد از ورزش و قبل از خواب مصرف کرد.

4- آرژنین

آرژنین یک اسید آمینه است. این اسید آمینه به راحتی به اکسید نیتریک تجزیه می شود که در بسیاری از فرآیندهای درون بدن نقش دارد. مهمترین مزیت مصرف این مکمل برای شما انبساط عروق خونی است. پس از مصرف آرژنین، جریان خون در عضلات افزایش می یابد. که منجر به تغذیه بهتر عضلات و افزایش اکسیژن رسانی آنها می شود. علاوه بر این، این مکمل می تواند سطح هورمون رشد را افزایش دهد.

دوز صحیح آرژنین:

می توان آن را به مقدار 3-1 گرم در چند وعده غذایی مثلاً صبح، قبل از تمرین و قبل از خواب مصرف کرد.

5- گلوتامین

گلوتامین یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه موجود در بدن انسان است. علاوه بر اینکه برای بهبود روند رشد عضلات بسیار مهم است، مواد شیمیایی ناشی از خستگی ورزش را کاهش می دهد. با افزایش سطح تناسب اندام، این مکمل باعث می شود زمان بیشتری را برای تمرین خود صرف کنید. علاوه بر این، گلوتامین روند طبیعی هضم و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

دوز مناسب مصرف گلوتامین:

می توان از آن در صبح، قبل از تمرین، بعد از تمرین و قبل از خواب با افزایش آن به 5 گرم در ابتدای مصرف استفاده کرد.

6- مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها یک انتخاب عالی برای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان یا حرفه ای ها هستند. مصرف مولتی ویتامین برای ورزشکاران در تمام سطوح، چه مبتدی و چه پیشرفته ضروری است. مقادیر کافی ویتامین و مواد مغذی برای ساخت عضلات قوی مورد نیاز است. حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید، باز هم باید یک مولتی ویتامین جداگانه مصرف کنید زیرا میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا به دلیل شیوه های کشاورزی مدرن کاهش یافته است. همچنین فشار ناشی از تمرینات سخت بدنسازی در بدن باعث از بین رفتن و آزاد شدن برخی از ویتامین ها و مواد معدنی می شود.

دوز صحیح مصرف مولتی ویتامین:

می توان آن را به صورت تک دوز (از یک مولتی ویتامین آماده) یک یا دو بار در روز همراه با غذا مصرف کرد.

دکمه بازگشت به بالا