استخدام خدمتکار منزل در تهران

 نظافت عمومی ساختمان، کارهای خدماتی، رسیدگی به میهمانان و ساکنین به عهده خدمتکار منزل می باشد. از این رو استخدام خانم برای نظافت منزل در تهران و سایر شهرهای ایران بسیار رواج دارد. همچنین از مهمترین وظایف آنها تمیز کردن و گردگیری کلی سطوح سراسر خانه است. خدمتکار باید منزل را زیر نظر کارفرما و با سلیقه او نظافت کند. این شغل به توجه به خدمات انجام شده در ساعات طولانی، قدرت بدنی زیادی هم نیاز دارد.

وظایف خدمتکار منزل چیست؟

به طور کلی یک خدمتکار منزل ماهر، با داشتن توجه و دقت بالا می‌تواند جاهایی را که گرد و غبار و کثیفی در آنها بیشتر جمع می شود و نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد را پیدا کند و کثیفی و لکه دار شدن انواع لباسها و روکش و پرده و … را زود تشخیص دهد و در صورت نیاز آن ها را بشورد.

همانطور که اشاره شد، این شغل به سطح بالایی از قدرت بدنی نیاز دارد. مثلا لازم است قبل از ورود مهمانان همه کارهای تعیین شده را تکمیل کرده و اتاق ها را تمیز کرده باشد. بنابراین باید به اندازه کافی برای راه رفتن و خم شدن برای مدت طولانی قدرت بدنی مناسبی داشته باشد. همچنین ممکن است مجبور شوند اشیاء سنگین را بلند کنند و در طول شیفت بارها از پله بالا و پایین بروند.

در ادامه چند نمونه از وظایف خدمتکار منزل اشاره می‌کنیم:

تفاوت خدمتکار منزل و سرایدار چیست؟

در حالی که هر دو کار خدمات نظافت حرفه ای را انجام می دهند، خدمتکار منزل بر فضاهای داخلی کوچکتر مسکونی تمرکز دارد، در حالی که سرایدارها در مناطق تجاری مسکونی بزرگ و مدرسه ها و … فعالیت می کنند و به جای تمرکز بر جزئیات کوچک نظافت خانه، بر تعمیر و نگهداری عمومی بر تعمیرات تمرکز می کنند.

 سرایداران با کمک گرفتن از تجهیزات نظافتی صنعتی مانند جاروبرقی صنعتی، دستگاه شست و شوی کف و … اقدام به نظافت محیط نمایند. در حالی که خدمتکار منزل پاک سطوح مختلف و اتاقهای منزل را تمیز می کنند و کارهایی مانند آشپزی، شستن ظروف و لباس های شسته شده را برعهده دارند.

آیا  از خدمتکار منزل میتوان انتظار کارهای تعمیراتی داشت؟

هر کاری تخصص خودش را می طلبد. کارهای تعمیرات منزل نیاز به افراد متخصص و ماهر در همان زمینه دارد؛ بنابراین نمی‌شود از کسی که کار خدمتکاری منزل را انجام می‌دهد انتظار کارهای تخصصی مانند کار تعمیراتی داشت، مگر خود فرد اعلام کند که در این زمینه تخصص دارد. اما بعد از کارهای تعمیرات در منزل نیاز به نظافت و تمیز کاری است که در این زمان نقش خدمتکار منزل پر رنگ می شود.

پس از بازسازی منزل و یا تعمیر، تمیز کردن منزل کار آسانی نیست. پاک کردن گرد و غبار بعد از نجاری، نقاشی، زدن دکور و جوشکاری نیاز به استخدام نظافتچی منزل دارد و اگر ماهر نباشید تمیز کاری آن، روزها طول می کشد و کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. همچنین پول و زمان خود را از دست خواهید داد و هزینه بیشتری خواهید پرداخت زیرا فقط یک خدمتکار منزل حرفه ای می داند که پس از اتمام کار تعمیر کجا و چگونه تمیز کند تا زیبایی خانه از داخل نمایان شود.

اگر سرایدار ساختمان کار خدمات منزل را نیز انجام دهد و از کارهای تعمیراتی هم سررشته داشته باشد می‌تواند همه این کارها را با هم انجام شود. در این حالت باید تمامی این موارد به طور دقیق در قرارداد ذکر شود. همچنین در برخی موارد نیاز به استخدام خدمتکار شبانه روزی می باشد تا فرد، در تمامی طول شبانه روز کنار خانواده باشد.

استخدام خدمتکار منزل

امروزه با توجه به اشتغال زوجین و نبود وقت کافی جهت رسیدگی به امور منزل، استخدام مستخدم منزل بسیار رواج پیدا کرده است. موسسه خدمات پرستاری کیان مهر با در نظر گرفتن این نیاز بازار اقدام به اعزام مستخدم به منازل شما عزیزان نموده است. همچنین می توانید به سایت این شرکت مراجعه نموده و با دریافت محل شرکت، اقدام به دریافت مشاوره حضوری نمایید. همچنین می توانید با شماره تلفن : 09125839938 در تمامی روزهای هفته ( حتی روزهای تعطیل) و در تمام ساعات شبانه روز تماس حاصل نمایید.

خروج از نسخه موبایل