آیا ماسک های صورت واقعا کار می کنند یا فقط یک مد هستند؟

در وسواس و تلاش ما برای پذیرش مراقبت از خود، ماسک های صورت به عنوان پیشتاز ظاهر شده اند. احساس غمگین، استرس یا اضطراب؟ هیچ چیزی که یک ماسک صورت خوب نمی تواند آن را برطرف کند. راست?

آیا ماسک های صورت واقعا کار می کنند یا فقط یک مد هستند؟

از شکایات پوستی گرفته تا فعالیت های خواب در نوجوانان، بسته های کوچک جذاب و درخشان – پسران و دختران در هر سنی به دنبال ماسک صورت هستند. اما آیا این زیاده روی های زیبایی بیش از حد نوید نتایج چشمگیر پوست را که ادعا می کنند می دهد؟

در اینجا چیزی است که متخصص پوست شیلپی ختارپال، MD، می خواهد شما در مورد ماسک صورت بدانید.

ابتدایی بودن اشکالی ندارد

دکتر ختارپال می گوید: “وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، به همه بیمارانم می گویم که اولویت شما باید پاکسازی، ضد آفتاب روزانه و مرطوب کننده روزانه باشد.” اما ماسک صورت می تواند مکمل یک روال خوب مراقبت از پوست باشد.»

ماسک های صورت با نزدیک تر و عمیق تر کردن مواد به پوست کار می کنند، منافذ شما را تزریق می کنند و به پوست اجازه می دهند تا مقدار بیشتری از محصول را جذب کند. ماسک صورت می تواند اثر فوری را داشته باشد که مردم به دنبال آن هستند، بنابراین اگرچه ممکن است موقتی باشد، اما می تواند به شما تقویت یا درخشش برای یک رویداد بدهد.

دکتر ختارپال می گوید که ماسک های ورقه ای (یا ماسک های صورت کره ای) برای تسکین در صورتی که پوست در اثر یک روش یا حتی آفتاب سوختگی حساس یا ملتهب باشد، عالی هستند. ماسک های ورق نیز آبرسان تر هستند زیرا اجازه می دهد مرطوب کننده مستقیما از طریق کاغذ در ناحیه توزیع و جذب شود. از سوی دیگر، ماسک های کرم به سمت شکایات و نگرانی های خاص پوستی مانند آکنه یا چین و چروک طراحی می شوند.

قبل از استفاده از ماسک صورت، حتما صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم بشویید تا هرگونه آرایش، کثیفی یا باقی مانده آن از بین برود. استفاده از آب گرم اجازه می دهد تا منافذ باز بمانند و مواد تشکیل دهنده بهتر تراوش کنند.

روی مواد تشکیل دهنده، به ویژه برای پوست های جوان تمرکز کنید

امروزه بسیاری از ماسک های صورت موجود در بازار ادعا می کنند که حاوی مواد غیر معمول هستند. اما آیا واقعا می خواهید زرق و برق، آب قارچ یا ژله حلزون را روی صورت خود بمالید؟ بسیاری از اوقات، این ماسک های فانتزی دارای عطر، رنگ و پارابن زیادی هستند – که همه آنها می توانند پوست شما (به ویژه پوست حساس) را ویران کنند.

بنابراین هنگام انتخاب ماسک صورت باید به دنبال چه چیزی باشید؟

دکتر ختارپال توصیه می کند برچسب محصول را بخوانید و به دنبال کلماتی مانند: بدون عطر، ضد حساسیت و بدون رنگ و پارابن باشید. استفاده از مواد شیمیایی خشن، آلرژن ها و مواد نگهدارنده روی صورت می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود. شما همچنین در معرض خطر حساسیت به یکی از مواد و تحریک پوست هستید. این امر به ویژه در مورد نوجوانان که تمایل به داشتن پوست حساس تری دارند، صادق است.

دکتر ختارپال می گوید: «ماسک های زیادی وجود دارد که چندان سرگرم کننده و هیجان انگیز نیستند، اما همچنان می توانند تأثیر خوبی بر روی پوست شما داشته باشند. اما مهم است که برچسب را بخوانید و قبل از قرار دادن آن روی صورت، مواد تشکیل دهنده آن را بدانید.»

همچنین مهم است که از داروهای تجویزی و بدون نسخه و نحوه تعامل آن با مواد موجود در ماسک صورت آگاه باشید. برخی از داروها ضخامت پوست را تغییر می دهند یا پوست را فوق العاده حساس می کنند – همه آنها می توانند با مواد تشکیل دهنده ماسک صورت در تضاد باشند.

بنابراین قبل از استفاده از ماسک تزریق شده با سم زنبور عسل، با متخصص پوست خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها می توانند جایگزین ایمن تری را برای نتایج مورد نظر شما توصیه کنند یا خیر.

چه ماسک های صورت برای پوست شما مفید است؟

آیا شکایت پوستی دارید و به دنبال راه حل سریع هستید؟ در اینجا چند ماده رایج وجود دارد که باید هنگام تلاش برای مبارزه با نگرانی پوستی روی برچسب به آنها نگاه کنید:

پوست خشک: اسید هیالورونیک.
خطوط ریز: آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C, ویتامین E, رسوراترول و اسید فرولیک.
آکنه و لکه ها: اسید سالیسیلیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs).
روزاسه: نیاسینامید.
لکه های تیره و رنگدانه: سویا، اسید کوجیک، ترانکسامیک اسید و عصاره ریشه شیرین بیان.
پوست چرب: اسید سالیسیلیک.

آیا ماسک های صورت در خانه بی خطر هستند؟

دکتر ختارپال می گوید بسته به آنچه در آن وجود دارد، ساخت و استفاده از ماسک های صورت در خانه می تواند کاملا ایمن باشد.

کنجکاو هستید که چه مواد اولیه در خانه را در ماسک خود بگنجانید؟

از محصولات اسیدی مانند آب لیمو یا لیموترش و سرکه سیب خودداری کنید. این محصولات pH پایینی دارند و می توانند باعث تحریک پوست شوند.

قبل از استفاده از هر ماسک پوستی خانگی، دکتر Khetarpal توصیه می کند ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از صورت test کنید تا مطمئن شوید که می توانید مواد تشکیل دهنده را تحمل کنید. سعی کنید ناحیه کوچکی از پوست را روی خط فک یا پشت گوش آزمایش کنید. او همچنین استفاده از مقدار کمی ژله نفتی در اطراف چشم را برای محافظت از پوست ظریف و نازک در آن ناحیه پیشنهاد می کند.

قیمت همه چیز نیست

دکتر ختارپال توضیح می دهد: “فقط به این دلیل که یک محصول گران است، به این معنی نیست که بهتر است.” “مواد فانتزی و عجیب و غریب در برخی از ماسک های صورت در آزمایشات بالینی مورد مطالعه قرار نگرفته اند و ما هنوز نمی دانیم که آیا آنها بی خطر هستند یا خیر.”

دکتر ختارپال می گوید: اگر می خواهید کاری ساده و خوب برای پوست خود انجام دهید، یک ماسک تسکین دهنده از متخصص پوست خود را امتحان کنید. حتی می توانید ماسک خود را در خانه با خرید یک ماسک ورقه ای و قرار دادن مرطوب کننده یا آلوئه ورا خود روی آن بسازید.

بهتر (و ایمن تر) این است که از ماسک های صورت که آزمایش و آزمایش شده اند استفاده کنید – نه از یک تبلیغ تصادفی یا اینفلوئنسر که در اینستاگرام دیده اید.

خروج از نسخه موبایل