عمومیمدیریت کسب و کار

۵ دلیل برای خرید گوشی‌های آیفون و ۵ دلیل برای نخریدن آن‌

۵ دلیل برای خریدن گوشی‌های آیفون

1- رابط کاربری ساده

آیفون‌ها رابط کاربری ساده و روانی دارند که تجربه خوشایندی برای کاربران رقم می‌زند. در‌حالی‌که اندروید آزادی و حق انتخاب بیشتری دارد، کاربران جدید استفاده از آن را نسبتاً دشوار می‌دانند. اگر به کاربرانی که تجربه قبلی استفاده از گوشی هوشمند را ندارند، یک دستگاه آیفون و یک گوشی اندرویدی داده شود، به احتمال زیاد کار با گوشی آیفون برایشان قابل درک‌تر و موردپسندتر است.

2- سرعت خیره کننده

نمی‌توانیم از این مورد بگذریم که سرعت و روانی کار با آیفون چقدر لذتبخش است. بیشتر گوشی‌های اندرویدی در درازمدت سرعت و روان بودن اولیه‌شان را از دست می‌دهند و باعث آزرده شدن کاربر می‌شوند؛ اما آیفون تا سال‌ها می‌تواند سرعت مطلوب خود را تضمین کند.

چرا آیفون بخریم؟

3- امنیت بالا

حتماً می‌دانید که گوشی‌های آیفون به داشتن امنیت بالا مشهور هستند. بسیاری از افراد به‌اعتبار این‌که از داده‌ها و حریم خصوصی‌شان در سطح بالاتری (نسبت به اندروید) محافظت می‌شود به خرید این ‌گوشی‌ها علاقه نشان می‌دهند.

به لطف به‌روزرسانی‌های ثابت و منظم‌ iOS، اکوسیستمی که نفوذ به آن سخت‌تر است و قوانین سخت‌گیرانه‌‌ی اپ‌ استور، هدف قرار دادن کاربران iOS برای مهاجمان دشوارتر از مورد هدف قرار دادن کاربران اندروید است. اگر روی امنیت و حریم شخصی، حساسیت بیشتری دارید، آیفون برای شما یک گزینه‌ ایده‌آل است. البته باید تأکید کنیم که آگاهی کاربر در زمینه حفاظت از داده‌ها غیرقابل انکار است.

بد نیست بدانید که بیشتر دلایلی که به‌عنوان نقاط ضعف گوشی‌های آیفون در نظر گرفته می‌شود، از این موضوع سرچشمه می‌گیرد. از تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از دسترسی افراد خارجی به دستگاه (با اعتبارسنجی مکرر حساب کاربری اپل) گرفته تا امکان جلوگیری از ردیابی اطلاعاتی کاربران توسط اپ‌ها و سایت‌های مختلف؛ اهمیتِ موضوعِ امنیت تا حد مطلوبی در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل iOS قابل مشاهده است. برای اینکه نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشید، مقاله را مطالعه کنید.

۴. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدت

به‌روزرسانی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود که نباید از اهمیت آن غافل شد. همه می‌دانیم که یکی از نقاط قوت سیستم‌عامل iOS و چیزی ک بیشتر از همه ممکن است ما را به خرید آیفون تشویق کند، بازه‌ی پشتیبانی بلندمدت و دریافت طولانی‌تر به‌روزرسانی‌ها است.

با خرید یک آیفون خیالتان راحت است که حتماً آخرین به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری را تا ۶ سال پس از عرضه دستگاه دریافت می‌کنید. این موضوع باعث می‌شود تا مدت طولانی بتوانید با مشاهده کمترین افت کیفیت جدیدترین نرم‌افزار را روی گوشی خود داشته باشید. به نظر می‌آيد این مزیت با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید و کیفیتی که دریافت می‌کنید، اطمینان‌بخش و ارزشمند است.

5- دوربین با کیفیت

گوشی آیفون همواره به دوربین های با کیفیت مشهور بوده . شما با خرید گوشی آیفون میتوانید تصاویر فوق با کیفیت و تمیزی را ثبت کنید که این امر با وجود یک لنز با کیفیت ممکن شده است. 

پس حتما با خرید یک محافظ لنز از گوشی خود مراقبت کنید . محافظ های لنز  برای انواع آیفون از محافظ لنز آیفون ۱۴ تا مدل های پایین تر و بالا تر موجود است.

شاید در نگاه اول خرید آیفون‌ به ضرر جیبتان باشد اما در واقع می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شود. درصورتیکه گوشی آیفون‌ خود را در شرایط مناسبی نگه داشته باشید، می‌توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید. این مورد در مورد گوشی‌های اندرویدی چندان صادق نیست. ما همیشه پشت ویترین فروشگاه‌های گوشی، آیفون‌های کارکرده‌ای را می‌بینیم که با یک برچسب اطلاعات که مهم‌ترین آن‌ها درصد باتری است، به فروش گذاشته شده‌اند.

بازار فروش گوشی‌های آیفون دست دو در ایران همیشه گرم بوده است؛ اما با توجه به شرایط اخیر می‌توان پیش‌بینی کرد که آیفون‌های دست دو از همیشه پرطرفدارتر شوند. اگر قصد خرید آیفون کارکرده را دارید، حتماً .

پیشنهاد میکنم این ویدئو در رابطه با این بحث را مشاهده کنید. youtube.com

۵ دلیل برای نخریدن گوشی‌های آیفون

۱. قیمت گران آیفون و لوازم‌ جانبی آن

آیفون نسبت به سایر برندهای گوشی همراه، قیمت بالاتری دارد. این موضوع در کشوری که همواره با نوسان ارز مواجه است بسیار ملموس‌تراست. در کنار افزایش قیمت سرسام‌آور دلار و با توجه به ممنوعیت واردات و به‌طور کلی آیفون‌های جدید به ایران، قیمت مدل‌های قدیمی آیفون سر به فلک خواهد کشید.

این موضوع باعث می‌شود که اگر می‌خواهید آیفون بخرید، بیش از همیشه نگران آسیب دیدن یا به سرقت رفتن آن باشید. البته تاحدودی می‌توانید نگرانی خود را با بیمه کردن گوشی کاهش دهید. برای مثال با خرید بیمه از برخی بیمه‌کنندگان، درصورت آسیب دیدن یا دزدیده شدن آیفونتان می‌توانید تا ۸۵٪ جبران خسارت کنید.

از‌آنجایی‌که این گوشیِ ارزشمند و تمام لوازم جانبی آن بسیار پرهزینه است، باید همیشه مراقب باشید. درنظر داشته باشید که با خرید آیفون‌های جدیدتر هزینه خرید شارژر و یک جفت به عهده خودتان است. با توجه با بازار آشفته امروزی ممکن است برای لوازم جانبی هزینه زیادی کنید و حتی جنس اصل دریافت نکنید؛ این یعنی باید دو برابر همیشه هشیار باشید.

2- شخصی سازی کم

دلیل دیگر برای نخریدن آیفون این است که آن‌ها به‌اندازه‌ی گوشی‌های اندرویدی قابل تنظیم و شخصی‌سازی نیستند. بااینکه در نسخه‌های اخیر iOS شاهد پیشرفت در ای موضوع بوده‌ایم اما همچنان وقتی بحث به شخصی‌سازی می‌رسد، دست کاربران آیفون به اندازه کاربران اندروید باز نیست.

اگر عاشق این هستید که رابط کاربری گوشی خود را به قدری تغییر دهید که امضای خودتان را داشته باشد، احتمالاً آیفون شما را ناامید خواهد کرد. البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آپدیت‌های آتی چه چیزی انتظارمان را می‌کشد. ما از آینده بی‌خبریم، برای همین منطقی است فرض را بر این بگذارید که با آیفون قابلیت شخصی‌سازی محدودتری خواهید داشت.

چرا آیفون نخریم؟

3- هزینه تعمیر بالا

گوشی‌های آیفون از پرطرفدارترین و بهترین تلفن‌های همراه هوشمند هستند. که در خارج از کشور تولید شده و قیمت بالایی نیز دارند. این گوشی‌ها دوام بسیار بالایی داشته و دیرتر از سایر برند‌های تلفن همراه خراب می‌شوند. اما در عین حال، زمانی که گوشی اپل خراب شود و نیاز به تعمیر آیفون باشد، هزینه تعمیر آن بالا بوده و سخت انجام می‌گردد.

خدمت قیمت به تومان
هزینه تعویض ال سی دی آیفون از 500.000 تا 13.900.000
هزینه تعمیر هارد آیفون از 350.000 تا 1.000.000
هزینه تعمیرات اثر انگشت آیفون از 120.000

 4- نقل و انتقال  سخت فایل ها

کاربران اندروید ، خیلی راحت می توانند تلفن های همراه شان را به کامپیوتر وصل کنند و از طریق USB فایل ها را روی کامپیوتر یا از کامپیوتر به گوشی منتقل کنند ، اما این کار در آیفون امکان پذیر نیست و شما باید همه نقل و انتقالات را از طریق آیتونز انجام دهید. 

5- محدودیت در دانلود اپلیکیشن

برخی از کاربران ایرانی ، به دلیل تحریم ها با مشکلاتی هنگام دانلود اپلیکشن مواجه می شوند که در این شرایط مجبور به استفاده از نرم افزارهای تغییر IP هستند.

سخن نهایی 

در این مطلب ما به معرفی مزایا و معایت گوشی آیفون صحبت کردیم تصمیم با شماست که گوشی آیفون را انتخاب کنید یا اندروید. 

منبع : quora.com

دکمه بازگشت به بالا