سگ مالتیز

سگ مالتیز

خرید سگ مالتیز

سگ مالتیز یک نژاد اسباب‌بازی شگفت‌انگیز است که کتی مجلل و ابریشمی دارد، اما شخصیتی به‌طور شگفت‌آوری کم‌نظارت دارد. این توله‌های دوست‌داشتنی، از بینی‌های دکمه‌ای سیاه کوچکشان تا دم کرکی و صاف که به زیبایی از پشت می‌افتد، بسیار زیبا هستند. آنها به خاطر چهره های رسا و شیطنت های جذاب خود شناخته شده اند.

بررسی اجمالی نژاد مالتیز

  • قد: 7-9 اینچ
  • وزن: تا 8 پوند
  • طول عمر: 12-15 سال
  • رنگ ها: سفید، سفید و لیمویی، سفید و خرمایی
  • مناسب برای: کسانی که به دنبال یک سگ نگهبان کوچک یا یک سگ کم ریزش هستند. سالمندان، مجردها، زوج ها، خانواده هایی با فرزندان بزرگتر
  • خلق و خوی: وفادار، سازگار، محافظ، دوست داشتنی

سطح انرژی متوسط، اندازه کوچک و تمایل خوشحال به همراهی، آنها را به ویژه در بین افراد مسن محبوب می کند. آنها می توانند سگ های کوچک سرسختی باشند که می تواند آموزش را به یک چالش تبدیل کند. سگ مالتیز ممکن است سگ همه افراد نباشد، اما می تواند یک همراه فوق العاده در خانه مناسب باشد.

توله سگ مالتیز

قیمت سگ مالتیز

مالتیز ها به دلیل شخصیت دوست داشتنی و جثه کوچکشان به یک نژاد سگ محبوب تبدیل شده اند. هنگامی که به دنبال یک توله سگ مالتیز هستید، مطمئن شوید که یک پرورش دهنده اخلاقی و معتبر پیدا کنید. همیشه مطمئن شوید که آنها به شما اجازه بازدید از مراکز پرورش را می دهند تا مطمئن شوید که شیوه های آنها اخلاقی است و آنها از سگ ها مراقبت می کنند. همچنین به والدین توله سگ مراجعه کنید تا از سلامت آن ها مطلع شوید و در مورد خلق و خوی توله سگ نظری داشته باشید.

سگ‌های مالتیز با کودکان و سالمندان بسیار خوب هستند و با محیط خود بسیار سازگار هستند. آنها بسیار مهربان هستند و پیوندهای محکمی با خانواده خود ایجاد می کنند.

خلق و خو و هوش مالتیز ها

آیا این سگ ها برای خانواده ها خوب هستند؟

مالتیز می تواند برای خانواده ها در شرایط مناسب مناسب باشد. اینها به چند دلیل برای خانه هایی که بچه دارند، به خصوص بچه های کوچک، انتخاب برتر نیستند. بزرگترین دلیل اندازه سگ است. آنها بسیار کوچک هستند و ممکن است به راحتی توسط یک کودک خشمگین آسیب ببینند. همچنین اگر به سگ فعالی امیدوار باشید که با بچه ها در حیاط خلوت بازی کند، آنها سگ خوبی نیستند. اگرچه آنها از بازی کردن لذت می برند، اما نژاد پرانرژی خاصی نیستند. مانند هر سگ دیگری، باید به کودکان آموزش داد که چگونه با سگ به درستی رفتار کنند و به مرزهای آن احترام بگذارند.

آیا این نژاد با حیوانات خانگی دیگر کنار می آید؟

مشخصات کامل، قیمت و خرید نژاد سگ مالتیز

به طور کلی، مالتیز می تواند نسبت به سایر حیوانات خانگی در خانه بسیار بی تفاوت باشد. آنها بهترین انتخاب برای سگی نیستند که از معاشرت با حیوانات دیگر لذت می برند، اما به احتمال زیاد آنها نیز تهاجمی نیستند . برای اطمینان از ملاقات و احوالپرسی موفق با حیوانات دیگر، معرفی و نظارت مناسب ضروری است. در مورد حیوانات کوچک، به خصوص آنهایی که کوچکتر از گربه هستند، مانند جوندگان، خزندگان و پرندگان محتاط باشید، زیرا این حیوانات بیشتر در معرض آسیب سگ هستند.

نکاتی که هنگام داشتن یک مالتیز باید بدانید:

غذا و رژیم غذایی مورد نیاز

مالتیز سگ های کوچکی هستند، بنابراین نیازهای غذایی آنها حداقل است. آنها به خصوص مستعد چاقی نیستند، اما اگر بیش از حد تغذیه شوند، دچار اضافه وزن یا چاق می شوند. همیشه مهم است که غذای سگ خود را به درستی اندازه گیری کنید، اما زمانی که سگ فقط چند پوند وزن داشته باشد، اهمیت بیشتری دارد. یک غذای با کیفیت بالا از پوشش مجلل، سطح انرژی و سلامت کلی حمایت می کند. اگر مطمئن نیستید که به سگ خود چه غذا بدهید یا چگونه غذا را به درستی تقسیم کنید، برای راهنمایی با دامپزشک خود یا یک متخصص تغذیه دامپزشکی صحبت کنید. یک پیمانه اندازه گیری که به درستی علامت گذاری شده باشد، برای اطمینان از تقسیم دقیق غذا ضروری است.

ورزش

این نژاد نیازهای ورزشی بالایی ندارد، اما از مقداری بازی و ورزش هر روز قدردانی می کند. هر سگی متفاوت است، بنابراین ممکن است در نهایت با یک مالتیز مواجه شوید که می خواهد یک مایل راه برود و بعد از رسیدن به خانه بازی کند، یا ممکن است با یک مالتیز مواجه شوید که می خواهد یک قدم زدن سریع در اطراف بلوک و سپس چرت زدن داشته باشد. با کمال تعجب، این نژاد می تواند گزینه خوبی برای مسابقات چابکی باشد، که یک راه فوق العاده برای حفظ سلامت سگ شما و سوزاندن انرژی اضافی است.

آموزش

مالتیز شناخته شده است که به خصوص آسان به آموزش نیست . طبق کتاب هوش سگ‌ها نوشته استنلی کورن، مالتایی از نظر هوش از بین 79 نژاد سگ، رتبه 59 را دارد که آنها را در رده «هوش کار منصفانه/اطاعت» قرار می‌دهد. این بدان معنی است که آنها سگ های بسیار قابل آموزش نیستند، اما می توان آنها را با تکرار و پاداش آموزش داد. ممکن است آموزش مالتیز شما زمان بر باشد، اما آنها تمایل دارند به تقویت مثبت (تشویقی سگ) پاسخ دهند و اگر به رژیم تمرینی متعهد باشید به مرور زمان یاد خواهند گرفت.

آراستن

مالتیز آن نیازهای نظافتی را که احتمالاً فکر می کنید ندارد . آنها سگ هایی با ریزش کم هستند ، اما برای اطمینان از اینکه تشک و گره در پوشش بلندشان ایجاد نمی شود، نیاز به مسواک زدن هر روز یا دو روز دارند. اگر مراقبت از کت آن‌ها در خانه به دقت انجام نشود، مستعد مات شدن و گره خوردن دردناک هستند که هم می‌تواند منجر به سلامت کت و هم عفونت‌های پوستی شود. بازدید از آرایشگر هر 4 تا 6 هفته یکبار برای این نژاد ایده آل است، زیرا یک آرایشگر می تواند به گونه ای از کت مراقبت کند که ممکن است در خانه نتوانید به آن دست پیدا کنید.

بهداشت و شرایط

شرایط جزئی

  • بیماری دندان
  • آلرژی
  • نقاط داغ
  • عطسه معکوس
  • عفونت های چشمی
  • عفونت های گوش

شرایط جدی

  • مجرای شریانی باز شده
  • بیماری دریچه میترال
  • فروپاشی نای
  • شانت کبدی
  • دیسپلازی میکروواسکولار
  • آنسفالیت
  • لوکس شدن کشکک
  • سنگ کلیه
  • صرع
  • سندرم سگ لرزان سفید
  • کم کاری تیروئید
  • هیپوگلیسمی
  • تنگی پیلور

نر در مقابل ماده

مالتیزهای ماده نسبت به نرها کوچک‌تر و ظریف‌تر هستند، اگرچه نرها معمولاً حدود ۷ تا ۸ پوند وزن دارند. تفاوت قابل توجهی در شخصیت نر و ماده که مخصوص این نژاد است وجود ندارد. به طور کلی، سگ های ماده تمایل بیشتری به محافظت و وفاداری دارند، در حالی که سگ های نر بیشتر بازیگوش و دوست داشتنی هستند.

3 حقایق ناشناخته درباره مالتیز ها

1.آنها باستانی هستند.

نژاد مالتیز زمانی تأسیس شد که جهان هنوز در سال قبل از میلاد بود! آنها در ادبیات روم و یونان باستان و همچنین در آثار هنری و اسناد تاریخی ظاهر شده اند. خود ارسطو در حدود سال 370 قبل از میلاد از مالتیان یاد کرده است. این نژاد در ابتدا “Melitaie” نام داشت که باعث ایجاد سردرگمی در مورد منشاء واقعی سگ می شود. اگرچه به طور کلی تصور می شود که از مالتا باشد، برخی فکر می کنند که این نژاد ممکن است از جزیره Mljet در سواحل کرواسی منشا گرفته باشد.

2.بینی آنها می تواند رنگ را تغییر دهد.

استاندارد مالتیز شامل بینی مشکی تیره است. با این حال، زمانی که در معرض نور خورشید قرار نگیرند، بینی آنها روشن می شود، صورتی، خرمایی یا قهوه ای می شود. خبر خوب این است که با نور کافی خورشید، این تغییر رنگ معمولا خود به خود اصلاح می شود. این امر به قدری رایج است که حتی نامی به نام “بینی زمستانی” دارد.

3.یکی از ثروتمندترین سگ ها یک مالتیز بود.

در سال 2007، لئونا هلمزلی، میلیاردر از راه هتل ها و املاک، درگذشت و 12 میلیون دلار از دارایی خود را به مالتیز اش، تروبل، واگذار کرد. لئونا برای فرار مالیاتی زمان می گذراند و اغلب به عنوان “ملکه پست” نامیده می شد، اما حتی خشن ترین افراد نیز اغلب نقاط نرمی برای حیوانات خانگی خود دارند. با این حال، یک قاضی حکم داد که 12 میلیون دلار بیشتر از مقدار لازم برای مراقبت از ترابل است و او و سرپرست جدیدش را با 2 میلیون دلار ناچیز باقی گذاشت. در پایان، تروبل زندگی خود را در دامان تجمل سپری کرد تا اینکه در سال 2011 در سن 12 سالگی درگذشت. اگر کنجکاو هستید که این پول صرف چه چیزی شد، هزینه سالانه تروبل برای چیزهایی مانند غذا، نظافت، پزشکی حدود 100000 دلار بود. مراقبت و نگهبان تمام وقت.

نتیجه

مالتیز یک نژاد فوق العاده است که تا آنجا که می تواند بامزه است و شخصیت دوست داشتنی دارد. آن‌ها سگ‌هایی نیستند که از نگهداری بالایی برخوردار باشند، اما برای حفظ سلامت پوست و پوست به نگهداری منظم کت نیاز دارند. جلسات منظم آراستگی برای افرادی که قادر به انجام کارهای نظافتی در خانه نیستند گزینه بسیار خوبی است، اما کت باید با مسواک زدن در خانه حفظ شود.

اگر به دنبال یک سگ خانوادگی عالی هستید، احتمالاً مالتیز آن چیزی نیست که به دنبال آن هستید. با این حال، این نژاد یک انتخاب عالی برای افراد مسن و خانه های کم فعالیت است. آنها می توانند برای چابکی و سایر ورزش ها مناسب باشند، اما این از سگی به سگ دیگر بسیار متفاوت است. انتخاب یک پرورش دهنده مسئول مالتیز مهم است زیرا این نژاد بامزه اغلب توسط کارخانه های توله سگ و پرورش دهندگان حیاط خلوت پرورش داده می شود. اگر یک مالتیز سالم و خوش تربیت داشته باشید، سالها همراهی یک سگ کوچک دوست داشتنی خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا