عمومیمدیریت کسب و کار

دوربین سیم کارت خور چیست و چه امکاناتی دارد؟

دوربین مداربسته سیم‌کارت خور یکی از جدیدترین محصولات در دسته دوربین‌های مداربسته به حساب می‌آید که شما با خرید آن می‌توانید بدون نیاز به کابل‌کشی یا نصب و تنظیمات پیچیده، به صورت 24 ساعته روی مکان مورد نظر خود نظارت کامل داشته باشید. این دوربین‌ها همان‌طور که از نامشان می‌توان حدس زد، از یک سیم کارت برخوردار هستند و از طریق همین سیم کارت می‌توانند به راحتی به شبکه اینترنت دسترسی داشته و همواره آنلاین باشند.

دوربین سیم‌کارت خور چیست؟

دوربین‌های سیم‌کارت خور یا سیم کارتی، یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مدل‌های دوربین‌های مداربسته به شمار می‌روند که در کشور خودمان نیز طرفداران بسیاری دارند و افراد زیادی از این دوربین‌ها برای امنیت مغازه‌ها یا منازل خود استفاده می‌کنند.

راه‌اندازی این دستگاه‌ها کار سختی نیست و تنها کافی است سیم‌کارت مورد نظر را داخل دوربین قرار دهید و ماژول آن‌ها را نصب کنید.

این دوربین‌ها در حالت شبکه‌های 4G و 3G ساخته شده و قابل تهیه هستند. این دستگاه‌ها به کمک شبکه اینترنت شما، می‌توانند به طور زنده و بدون درنگ، تمام ویدیو‌های محیط خانه یا محل کارتان را با شما به اشتراک بگذارند تا از هرجایی که هستید، بتوانید منزل خود را با استفاده موبایل یا لپ‌تاپ خود بررسی کنید.

نحوه‌ی کار با این دوربین‌ها نیز بسیار آسان است. شما با متصل کردن سیم‌کارت دوربین به تلفن همراه یا لپ‌تاپ، می‌توانید به راحتی تصاویر ضبط شده در محیط کار یا خانه‌ی خود را در هر زمانی که خواستید مشاهده کنید.

آشنایی با انواع دوربین سیم‌کارت خور

دوربین‌های مداربسته سیم‌کارتی به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت استفاده در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت ثابت وجود ندارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اکنون به بررسی محبوب‌ترین مدل‌های دوربین مداربسته سیم‌کارتی می‌پردازیم.

1.  دوربین‌های سیم کارتی ثابت

این دوربین‌ها معمولاً در یک محل ثابت نصب می‌شوند و برای نظارت بر یک ناحیه خاص مناسب هستند. ویژگی‌های این دوربین ها عبارتند از:

  • دید در شب
  • کیفیت تصویر HD یا Full HD
  • ضدآب و مقاوم در برابر شرایط جوی

2. دوربین‌ سیم کارتی چرخشی (PTZ)

دوربین مداربسته سیم کارت خور چرخشی که با نام دوربین اسپید دام سیم کارت خور هم شناخته می شوند، قابلیت چرخش و زوم دارند و می‌توانند یک ناحیه وسیع را پوشش دهند. ویژگی‌های اصلی این سیستم های نظارتی عبارتند از:

  • امکان چرخش افقی و عمودی
  • قدرت زوم اپتیکال
  • امکان کنترل از راه دور

3. دوربین‌های سیم کارتی مخفی

این دوربین سیم کارت خور طراحی شده‌ است تا به صورت نامحسوس در مکان‌های مختلف نصب شوند. مناسب برای نظارت مخفی. ویژگی‌ها شامل:

  • اندازه کوچک و نامحسوس
  • کیفیت تصویر مناسب
  • قابلیت اتصال به سیم کارت برای ارسال تصاویر و ویدئوها

4. دوربین‌های سیم کارتی خودرو

دوربین سیم کارتی برای نصب در وسایل نقلیه طراحی شده‌اند و برای نظارت بر داخل یا خارج خودرو استفاده می‌شوند. ویژگی‌های این دوربین ها عبارتند از:

  • طراحی مناسب برای خودرو
  • ضبط ویدئو در حین حرکت
  • دید در شب

5. دوربین‌ سیم کارتی خورشیدی

این نوع دوربین‌ها از انرژی خورشیدی برای تامین برق استفاده می‌کنند و مناسب برای مکان‌هایی هستند که دسترسی به برق ثابت ندارند. ویژگی‌ها شامل:

  • پنل خورشیدی برای تامین برق
  • باتری داخلی برای استفاده در شب
  • ضدآب و مقاوم در برابر شرایط جوی

6. دوربین‌های سیم کارتی قابل حمل

دوربین مداربسته سیم کارت خور قابل حمل به دلیل اندازه کوچک و وزن سبک، قابلیت حمل و نصب سریع در مکان‌های مختلف را دارند. سایر ویژگی‌های این دوربین عبارتند از:

  • طراحی جمع و جور
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • باتری داخلی

7. دوربین مدار بسته سیم کارتی مینی اسپید

مینی اسپید دام سیم کارتی که وضوح تصویر آن ۵ مگاپیکسل است  این امکان را به شما می دهد تا در تاریکی  مطلق تصاویری رنگی و با کیفیت دریافت کنید. علاوه بر ویژگی دید در شب رنگی، دوربین سیم کارت خور قابلیت مکالمه دو طرفه، ضبط صدا و تصاویر،  تعقیب سوژه و سنسور حساس به حرکت را نیز داند .

8. دوربین مدار بسته لامپی

دوربین لامپی سیم کارت خور یکی از محبوب ترین مدل های دوربین سیم کارتی است که هیچ گونه نیازی به سیم کشی ندارد و تنها کافیست آن را به سرپیچ یک لامپ معمولی ببندید. زاویه دید و فیلم برداری این دوربین مداربسته سیم کارت خور  ۳۶۰ درجه بوده و تصاویر را در این زاویه به شما نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های ممتاز این دوربین قابلیت کنترل از راه دور آن است. در نظر داشته باشید که دوربین لامپی سیم کارت خور برای فضاهای باز چندان مناسب نیست چرا که در برابر قطرات آب و گرد و غبار چندان مناسب نیست. دوربین سیم کارتی همچنین از ۶۴ گیگ رم نیز پشتیبانی میکنند

9. دوربین زوم دار

اگر مساحتی که می‌خواهید با دوربین مداربسته آن را کنترل کنید زیاد است، بنظر می‌رسد دوربین زوم‌دار سیم‌کارت خور برای کنترل محیط شما گزینه‌ی مناسبی باشد، چرا که تا 10x زوم دیجیتال دارد و می تواند تصاویر را به صورت واضح برای شما به جلو بکشد.

ویژگی‌ها و مزایا دوربین سیم‌کارت خور

  1. امکان اتصال به اینترنت از طریق سیم کارت
  2. ارسال تصاویر به صورت زنده و لایو
  3. قابلیت تشخیص چهره
  4. قابلیت تشخیص حرکت یا motion detection
  5. مکالمه دو طرفه توسط دوربین
  6. عدم امکان قطع اینترنت توسط افراد خرابکار
  7. باتری دوربین مداربسته فلتی قابل شارژ است
  8. امکان اتصال به پنل خورشیدی و باتری
  9. حفظ اطلاعات در زمان قطعی اینترنت
  10. قابلیت ضبط تا ۲۰ روز با توجه به حافظه داخلی.
  11. سرعت بالا در انتقال اطلاعات به سیستم
  12. نصب آسان و راحت

خرید دوربین مداربسته سیم‌کارت خور

شما می‌توانید برای خرید انواع مدل‌های دوربین سیم‌کارت خور به فروشگاه دوربین استور مراجعه نمایید.

دوربین سیم کارت خور چیست و چه امکاناتی دارد؟

دوربین سیم‌کارت خور چه معایبی دارد؟

دوربین سیم کارتی معایب خاص خود را نیز داشته و در کنار تمام مزایا و نکات مثبتی که دارد، باید به معایب آن نیز دقت کنید تا در صورتی که با این معایب سازگار نیستید، برای خرید دوربین تجدید نظر کرده و انتخاب دیگری را رقم بزنید. البته که نکات مثبت این دوربین قطعاً خیلی بیشتر از نکات منفی آن است. در ادامه شما را با معایب دوربین سیم کارت خور آشنا می‌کنیم.

هزینه اینترنت

درست است که این دوربین هزینه مصرفی کم از جمله هزینه نصب، هزینه تجهیزات و … ندارد، اما هزینه مربوط به اینترنت نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید. البته وجود فناوری‌های پیشرفته و آپشن‌های بی‌نظیر در این دوربین نیز باعث شده که هزینه برخی مدل‌های آن نسبت به سایر دوربین‌ها کمی بالاتر باشد.

مشکل آنتن‌ دهی انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور

این دوربین با سیم کارت کارکرده و اینترنت مورد نیاز خود را از سیم کارت دریافت می‌کند. به همین علت ممکن است مشکل در آنتن دهی و قطعی و وصلی اینترنت در بعضی مکان‌ها گریبانگیر شما شود و دریافت تصاویر دوربین در تلفن همراه را با تاخیر و مشکل مواجه کند.

ذخیره تصاویر در کارت حافظه دوربین

از آنجایی که تمام تصاویر دریافت شده درون کارت حافظه دوربین ذخیره می‌شود، وقتی دوربین شما به سرقت برود همه اطلاعات و تصاویر ویدئویی ذخیره شده در آن را از دست خواهید داد.

مراحل نصب دوربین سیم‌کارت خور

شاید تصور کنید که امنیت دوربین مداربسته سیم‌کارت خور، به فرآیند نصب پیچیده و حرفه‌ای نیازمند بوده و منجر به هزینه‌ی زیادی می‌شود. اما برعکس تصورتان، نصب دوربین سیم کارت خور بسیار ساده و راحت است. در ادامه مراحل راه اندازی این نوع دوربین مداربسته و فاکتور های مهمی که باید در نظر داشته باشید را ارائه خواهیم داد:

  • مرحله اول:

مطمئن شوید که سیم کارت مورد استفاده در دوربین مداربسته شما از قبل فعال شده باشد. در غیر این صورت می‌توانید با تیم پشتیبانی فروش سیم کارت تماس بگیرید و سیم کارت مورد استفاده را فعال کنید. در برخی از دوربین مداربسته‌ تحت شبکه یا IP سیم کارت خور، هنگامی که دوربین مداربسته را برای اولین بار تنظیم می‌کنید، سیم کارت آن فعال می شود.

  • مرحله دوم:

سیم کارت و باتری را به درستی در دوربین مداربسته سیم کارت خور قرار دهید. این کار را بر طبق دستورالعمل انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است منجر به کار نکردن دوربین مداربسته (با درگاه سیم کارت) شود.

از آنجایی که دوربین های مداربسته سیم کارت خور 3G و 4G، به طور کلی از طریق باتری تغذیه می‌کنند، بهتر است دوربین‌های مدار بسته IP قابل شارژ را انتخاب کنید. به این ترتیب نیازی به صرف هزینه‌ی اضافی جهت تعویض باتری به طور مکرر نخواهد بود. البته در برخی از دوربین مدار بسته سیم کارت خور گزینه اختیاری صفحه خورشیدی وجود داشته و به راحتی می‌توانید دوربین مدار بسته را بدون نگرانی از منبع تغذیه نصب کنید.

  • مرحله سوم:

در صورتی که بخواهید ویدیوهای حاصل از دوربین مداربسته سیم کارت خور را ضبط و نگهداری کنید. می‌توانید یک کارت حافظه micro SD را از طریق درگاه SD Card وارد سیستم امنیتی کنید.

  • مرحله چهارم:

باید توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته سیم کارت خور را حتما در مکانی نصب کنید که داده‌های تلفن همراه (cellular data) پوشش داده شود.

  • مرحله پنجم:

اپلیکیشن دوربین مداربسته سیم کارت خور را دانلود کنید و دستگاه خود نصب کنید. معمولا فروشنده‌های این نوع دوربین مداربسته، اپلیکیشن رایگان دوربین مانند Reolink App را پیشنهاد می‌کنند؛ تا بتوانید از طریق تلفن‌های هوشمند، دوربین خود را کنترل کنید و بر تصاویر آن نظارت داشته باشد.

دوربین مداربسته سیم‌کارت خور را در چه محل‌هایی می‌توان نصب نمود؟

شما قادر هستید از دوربین مداربسته سیم کارت خور در هر مکانی که تلفن همراه اینترنت داشته باشد، استفاده کنید. به عبارتی دیگر هنگامی که تلفن همراه اینترنت داشته باشد، دوربین تصاویر را برای شما ثبت می‌کند. شما می‌توانید از این دوربین‌های مدار بسته در مکان‌های زیر استفاده کنید:

  • ساختمان‌های مسکونی
  • انبار
  • قایق‌ها
  • بنادر
  • هتل‌ها
  • می‌توان در قسمت‌هایی از منازل که امکان تهیه مودم متصل به اینترنت نیست، نصب کرد.
  • برای نظارت کردن وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مترو و… مناسب است.
  • نصب در خیابان‌ها، ورودی‌های شلوغ و سینماها که نسبت به داشتن اینترنت محدود هستند؛ کاربردی است.
  • امکان نصب در جنگل‌ها و مزارع برای نظارت بهتر بر روی حیوانات و شکارچیان.
دکمه بازگشت به بالا