تحصیل پزشکی در اتریش

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

در میان کشورهای اروپایی، اتریش به عنوان یکی از امتیازدهندگان علمی و تحقیقاتی شناخته می‌شود. رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های اروپا نیز این موضوع را تایید می‌کند. از این رو، پیگیری رویاهای حرفه‌ای در زمینه پزشکی در این کشور، یک گام موثر به سوی موفقیت خواهد بود. اتریش، نه تنها به لحاظ کیفیت آموزشی بلکه به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن و جدیدترین فناوری‌ها، بهترین گزینه برای شروع حرفه پزشکی می‌باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش به عنوان دانشجوی بین المللی

درحوزه تحصیل پزشکی، دانشگاه‌های اتریش از دانشجویان خارجی، به‌ویژه کسانی که در زمینه تحقیقاتی فعالیت می‌کنند، برای تحصیل در این کشور استقبال فراوانی دارند. این دانشگاه‌ها برای کمک به دانشجویان در منابع مالی خود، بورس‌های تحصیلی ارائه می‌دهند. همچنین، بسیاری از دانشگاه‌های اتریش به عنوان بخشی از برنامه Erasmus+ شناخته می‌شوند. این برنامه فرصتی مناسب برای دانشجویان سراسر جهان فراهم می‌آورد تا تجربه‌ای آموزشی در اروپا را کسب کرده و برای ادامه تحصیل در این قاره دعوت شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

متقاضیان باید مدرکی مبنی بر “صلاحیت ورودی دانشگاه عمومی” با یکی از مدارک زیر ارائه دهند:

1: دیپلم دبیرستان

2: مدرک بین المللی لیسانس اخذ شده بر اساس “مقررات بین المللی”

3: گواهی مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی با گذراندن دوره پذیرش دانشگاه

4: مدارک ثبت نام در دوره مقدماتی در موسسه معتبر اتریش

5: کپی پاسپورت

 
6: آزمون پذیرش برای تحصیل پزشکی در اتریش اجباری است. شما می توانید هر بار فقط برای یک دانشگاه درخواست دهید زیرا تمام دانشگاه های اتریش آزمون پذیرش دانشکده های پزشکی را همزمان برگزار می کنند.
آزمون های پذیرش شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و آزمون هوش می باشد.

زبان در حین تحصیل 

هنگامی که برخی از دانشکده‌های پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی درس می‌دهند، بیشتر دانشگاه‌های این کشور از دانشجویان خواستار می‌شوند که تسلط کافی بر زبان محلی خود، یعنی آلمانی، را داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل پزشکی مراحل لازم را طی کنند. در وب سایت‌های رسمی بسیاری از دانشگاه‌ها آمده است که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اتریش باید به طور کلی زبان آلمانی را بلد باشند. مهمترین استثنا در این باره دانشگاه پزشکی وین است که از دانشجویان این شرایط را نمی‌طلبد.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل برای افراد غیر اتحادیه اروپا که در اتریش برای تحصیل پزشکی علاقمند هستند، سالیانه 1500 تا 1800 یورو است. هزینه زندگی در اتریش بسیار متنوع است، از شهرهای بزرگ مانند وین و اینسبروک تا سایر شهرهای با قیمت مناسب. شهروندان اروپایی می‌توانند به طور رایگان در رشته پزشکی تحصیل کنند.

نمرات پذیرفته شده

دانشکده های پزشکی اتریش دانشجویانی را با معدل بالای 90 درصد پذیرش می کنند.

آیا تحصیل پزشکی در اتریش سخت است؟

درباره میزان ترک تحصیل در اتریش، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما برآورد می‌شود که حداکثر 9 درصد از دانشجویان پزشکی این کشور، از جمله دانشجویان بین‌المللی، ممکن است تحصیلات خود را وقفه دهند. هرچند، تعداد کمی از این دانش آموزان بدون اخذ مدرک ترک تحصیل می‌کنند. در بیشتر موارد، عوامل مختلفی از جمله مشکلاتی در حوزه یادگیری، باعث مسائلی در مسیر تحصیل آن‌ها می‌شود که باعث به تأخیر افتادن فرایند تحصیل آن‌ها می‌شود.

مدت تحصیل

تحصیل پزشکی در اتریش شامل 12 ترم شامل موارد زیر می باشد که به صورت خلاصه گفته شده است

ترم 1: مرحله مقدماتی که در آن دانش آموزان در مورد سلامت، بیماری، بدن انسان، کمک های اولیه و موارد دیگر یاد می گیرند.

ترم 2: دانش آموزان در مورد اثرات مختلف بر بدن انسان و نحوه انجام معاینات پزشکی آشنا می شوند. آنها همچنین قوانین ژنتیکی و بیولوژیکی بدن انسان را مطالعه می کنند.

ترم 5: این مطالعه تغذیه، هضم، تولید مثل، بارداری و رشد انسان را پوشش می دهد.

ترم 8: این مطالعه شامل عوامل فیزیکی موثر بر بدن انسان در سلامت و بیماری است.

ترم 9 و 10: دانش آموزان باید تمام امتحانات برگزار شده در ترم های قبلی را بگذرانند تا به ترم 9 و 10 بروند و در آنجا آموزش اختیاری اجباری در رشته داخلی را با موفقیت به پایان برسانند.

ترم های 11 و 12: دانشجویان پس از مطالعه و گذراندن تمام ترم ها به عنوان اعضای تیم آموزشی در بخش های بالینی کلینیک های دانشگاهی دانشگاه پزشکی وین و بیمارستان های آموزشی معتبر مشغول به کار می شوند. آنها در آموزش فشرده بالینی خود با مربیان همراه هستند

بهترین دانشکده های پزشکی در اتریش

1: دانشگاه پزشکی وین

در سال 2004 مستقل شد. پزشکی از سال 1365 در اینجا تدریس می شود. امروزه دانشگاه پزشکی وین جزو 50 دانشگاه برتر جهان است و در بین دانشکده های پزشکی اروپا رتبه چهاردهم و در اتریش بهترین است.

در طول شش سال تحصیل پزشکی در اتریش، هدف آموزش شما تبدیل شدن به یک پزشک در تمام تخصصها با پوشش کاملی از جنبه‌های نظری و عملی است. تاکید زیادی بر تمرین مفاهیم آموزش داده شده در کلاس‌ها قرار دارد. به همین دلیل، بخشی از برنامه‌ی تحصیلی شش ساله، یک دوره ۱۸ هفته‌ای آموزش تئوری و یک دوره ۴۸ هفته‌ای آموزش کاربردی بالینی را شامل میشود. آموزش کاربردی بالینی در سال‌های اخیر دانشگاه ارائه میشود و دانشجو میتواند آن را به همراه یک مربی متخصص در بیمارستان‌های آموزشی معتبر تجربه کند.

2. دانشگاه پزشکی گراتس

درسال 2004، دانشگاه پزشکی گراتس، که بخشی از دانشگاه کارل و فرانتس در گراتس بود، به یک موسسه مستقل تبدیل شد. این دانشگاه ازسابقه برجسته‌ای برخوردار است زیرا آموزش برندگان جوایز نوبل از جمله فریتز پرگل درزمینه فیزیک، جولیوس واگنر و اتو لووی درزمینه پزشکی را بر عهده داشته است

برنامه پزشکی عمومی در این دانشکده پزشکی اتریشی طب انسانی نام دارد و فقط به زبان آلمانی تدریس می شود. همچنین امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی و داروسازی در کنار طیف وسیعی از مطالعات تحقیقاتی خاص و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

3. دانشگاه پزشکی اینسبروک

یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در اتریش، ، گام‌های اولیه‌اش را در سال ۱۷۶۹ برداشت و سپس در سال ۲۰۰۲ به موجب قوانین دانشگاهی از دانشگاه اینسبروک جدا شد. این کالج اکنون بیش از ۳۰۰۰ دانشجو را به خود جذب کرده و به عنوان یک مرکز معتبر برای تحقیقات و آموزش در حوزه پزشکی شناخته می‌شود.

تحصیل در منطقه تیرول، که اینسبروک در آن واقع شده است، تجربه‌ای فرهنگی منحصر به فرد را فراهم میکند. این منطقه در رشته کوههای آلپ قرار گرفته است، بنابراین شما در معرض زندگی در کوهستان خواهید بود و از جاذبههایی مانند اسکی و پیادهروی نزدیک خواهید بود. همچنین این منطقه به دلیل تاریخ مشترک مالکیت، فرهنگ ایتالیایی و اتریشی را در خود جای داده است. غذا، آداب و رسوم و جشنوارههای این منطقه به طور قابل توجهی با دیگر نقاط اتریش متفاوت است و بدون شک یک علامت متمایز خواهد بود.

4:  دانشگاه خصوصی پزشکی پاراسلسوس، سالزبورگ

دانشگاه خصوصی پاراسلوس، با دو مکان در شهرهای سالزبورگ و نورنبرگ، بر تأکید بر آموزش و مراقبت از بیماران تمرکز دارد. این دانشگاه دارای سه مرکز تحقیقاتی و شش برنامه تحقیقاتی است که در بیش از 22 مؤسسه دانشگاهی مختلف فعالیت می‌کنند. از طریق این مراکز، آنها به شیوه‌های نوین تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف علمی پرداخته و تلاش می‌کنند تا دانش واقعی را گسترش دهند.

این دانشگاه پزشکی در کنار بیمارستان دانشگاهی سالزبورگ ساخته شد و بعدها با همکاری بیمارستان نورنبرگ گسترش یافت. برنامه پزشکی عمومی پزشکی انسانی نامیده می شود و همچنین برنامه هایی در داروسازی و علوم پرستاری و همچنین تعدادی برنامه مطالعاتی تحقیقاتی در زمینه هایی مانند پزشکی مولکولی وجود دارد. آنها همچنین برنامه های همکاری بین المللی زیادی را با موسساتی مانند دانشکده پزشکی مایو، دانشگاه هاروارد، دانشگاه میلان، دانشگاه کمبریج و غیره ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که این یک دانشگاه خصوصی است، هزینه های آن به طور قابل توجهی بالاتر از کالج های پزشکی دولتی فوق الذکر در اتریش است. شما باید انتظار داشته باشید که 14000 یورو در هر سال تحصیلی به عنوان شهریه پرداخت کنید.

تحصیل پزشکی در اتریش

حقوق یک پزشک در اتریش

معمولاً، فردی که در بخش پزشکی در اتریش فعالیت می‌کند، حدود 8740 یورو درآمد داشته باشد. دستمزدها از 3270 یورو (کمترین میانگین) تا 15000 یورو (بالاترین میانگین و حداکثر حقوق واقعی) متفاوت است.

تحصیل پزشکی در اتریش

دکمه بازگشت به بالا