بررسی انواع مدل های کابینت با توضیح

انواع کابینت سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک، از جمله سبک‌های رایج در صنعت کابینت‌سازی هستند. برای ساخت سبک‌های مختلف کابینت، از متریال‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. برای مثال، دو متریال های گلاس و ام دی اف، مناسب کابینت‌های ساده و مدرن هستند. همچنین کابینت‌های چوبی را در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک می‌سازند. در ادامه برای آشنایی شما با دنیای کابینت‌ها، به معرفی انواع مدل‌های کابینت با سبک‌ها و متریال‌های مختلف می‌پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

3 مدل سبک طراحی رایج برای کابینت آشپزخانه

هر کدام از سبک‌های طراحی کابینت، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. بنابراین درادامه به معرفی 3 مدل پرطرفدار کابینت با سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک برای طراحی آشپزخانه می‌پردازیم.

1.    مدل کابینت سبک مدرن

کابینت‌های سبک مدرن با ظاهری ساده و بدون زرق و برق طراحی می‌شوند. این کابینت‌ها با خطوط ساده و سطوح صاف و بدون هیچ برجستگی هستند. رنگ‌های خنثی برای کابینت‌های مدرن بسیار رایج هستند. طراحی کاربردی و ساده کابینت‌های مدرن، آن‌ها را برای آشپزخانه‌های کوچک بسیاری مناسب کرده است. کابینت‌های مدرن را معمولا با ام دی اف و هایگلاس می‌سازند.

2.    مدل کابینت سبک کلاسیک

کابینت کلاسیک به دلیل کنده‌کاری‌های باشکوه و حجیم روی درب، پاخور، ستون و تاج‌های کابینت، ظاهری لاکچری به آشپزخانه شما می‌دهد. کابینت کلاسیک ممبران و کابینت کلاسیک چوبی، بیشترین طرفدار را بین مدل‌ها و متریال‌ها دارند. استفاده از طرح‌های شلوغ در این نوع سبک بسیار رایج است.

3.    مدل کابینت سبک نئوکلاسیک

کابینت سبک نئوکلاسیک ترکیبی از سادگی سبک مدرن و شکوه سبک کلاسیک را دارد. ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک تقارن، کنده‌کاری ظریف و درب‌های دارای قاب ساده است. این سبک معمولا از رنگ‌های خاکستری، بژ، سفید، طلایی و کرم استفاده می‌کند.

تا به اینجا با سه سبک رایج کابینت آشنا شدید. در ادامه با متریال‌های رایج کابینت‌ها آشنا می‌شوید.

6 مدل کابینت جدید براساس متریال + توضیح

انتخاب متریال مناسب برای کابینت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بر دوام، زیبایی و قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. درادامه با مدل‌های کابینت با جنس‌های مختلف آشنا می‌شوید.

1.    مدل کابینت ام دی اف

در دنیای کابینت‌ها، ام‌دی‌اف با روکش ملامینه، به عنوان گزینه‌ای اقتصادی، باکیفیت و پرطرفدار، جایگاه ویژه‌ای یافته است. این نوع کابینت، با قیمت مناسب خود، انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌هایی است که به دنبال زیبایی و دوام در کنار هزینه معقول هستند. از جمله مزایای کابینت ام دی اف شامل موارد زیر است:

کابینت‌ ام دی اف به دلیل سطح صاف و متراکمی که دارد تمیزشوندگی آسانی نیز دارد.

2.    مدل کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس، گزینه‌ای مدرن، زیبا و کاربردی برای آشپزخانه‌های امروزی است که از ام‌دی‌اف با روکش پلکسی‌گلاس ساخته می‌شود و با انعکاس نور، فضایی روشن و لوکس ایجاد می‌کند. این کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. لمی گلاس و پلی گلاس دو نوع از هایگلاس هستند؛ پلی گلاس با روکش پلی استر براق نور را منعکس کرده و فضایی روشن ایجاد می‌کند، در حالی که لمی گلاس با روکش پی وی سی مات یا براق ظاهری شیک و مدرن دارد. مزایای کابینت هایگلاس عبارت‌اند از:

کابینت هایگلاس را می‌توانید به صورت مات نیز تهیه کنید. کابینت لمی گلاس و پلی گلاس قیمت بالاتری نسبت به کابینت هایگلاس دارند.

3.    مدل کابینت ممبران

در دنیای کابینت‌ها، ممبران به عنوان گزینه‌ای زیبا، باکیفیت و خوش‌قیمت، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌است. از مزایای کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابینت ممبران بیشتر برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد. در ساخت کابینت ممبران، یک لایه روکش پی وی سی را روی ام دی اف ابزار خورده پرس می‌کنند. مهارت سازنده کابینت ممبران در کیفیت نهایی آن تاثیر زیادی دارد.

4.    مدل کابینت روکش چوب

کابینت‌های روکش چوب، گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی هستند که به دنبال زیبایی طبیعی چوب در آشپزخانه خود هستند و در عین حال، می‌خواهند هزینه‌های خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند. در کابینت‌های روکش چوب، مشابه با کابینت‌های ممبران، از ورق ام دی اف خام به عنوان بخش پایه زیر روکش استفاده می‌شود. این امر، استحکام و مقاومت کابینت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. سپس، یک روکش نازک از جنس چوب طبیعی روی ام دی اف پرس می‌شود. این روکش، ظاهری زیبا به کابینت می‌دهد. از جمله مزایای کابینت روکش چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکش بلوط و ملچ از روکش‌های پرطرفدار در ساخت کابینت روکش چوب هستند.

5.    مدل کابینت پلی اورتان

کابینت‌های پلی‌اورتان از پوششی رنگی ساخته می‌شوند و مغزی آن‌ها می‌تواند از ام دی اف خام یا چوب طبیعی باشد. از لحاظ ظاهری، شما می‌توانید کابینت‌های پلی‌اورتان را به صورت کابینت پلی اورتان براق، نیمه براق و مات تهیه کنید. جالب است بدانید که کابینت‌های پلی‌اورتانِ براق، مقاومت سطحی بیشتری دارند. از جمله مزایای کابینت پلی اورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابینت پلی اورتان زیر توسط کابینت‌ساز سلام ساختمان طراحی و اجرا شده‌است.

6.    مدل کابینت پولیشی ( انزو)

کابینت پولیشی، کابینت ساخته شده از ام دی اف با چندین لایه روکش رنگ پولیشی است. از مزایای کابینت پولیشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از طراحی‌های رایج برای ساخت کابینت پولیشی، طرح انزو است. در این طراحی، چهار طرف لبه درب‌ها و بدنه کابینت برش می‌خورد، نازک می‌شود و یک قاب شیب دار زیبا طراحی می‌شود. در ساخت کابینت‌های طرح انزو، ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه CNC روی ورق ام دی اف حکاکی می‌شود. سپس، روکش مخصوص یا رنگ با استفاده از تکنولوژی‌های خاص، روی این طرح حکاکی شده قرار می‌گیرد. این فرآیند، ظاهری براق و شفاف را مانند کابینت پولیشی به آن‌ها می‌بخشد و انعکاس نور را به حداکثر می‌رساند. مزایای کابینت پولیشی عبارت‌اند از:

شما می‌توانید براساس بودجه، سلیقه و متراژ آشپزخانه خود، اقدام به سفارش هر یک از کابینت‌ها بالا کنید.

جمع‌بندی

کابینت‌های آشپزخانه در سه سبک رایج مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک طراحی و اجرا می‌شوند. شما می‌توانید هر یک از این سبک‌ها را با متریال‌های گوناگون تهیه کنید. برای مثال، کابینت سبک مدرن را با متریال هایگلاس می‌سازند و یا کابینت سبک کلاسیک، با متریال ممبران ساخته می‌شود. شما می‌توانید برای ساخت کابینت خود در هر سبک و با هر متریالی از کابینت‌سازان سلام ساختمان کمک بگیرید.

خروج از نسخه موبایل