9 روش خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته

اکثر خانم ها دوست دارند موهای بلند داشته باشند و به همین دلیل به دنبال راه هایی برای افزایش رشد خود هستند. از سوی دیگر، اگر مدتی از آخرین باری که موهایتان را کوتاه کرده اید می گذرد یا از مدل موهای خود ناراضی هستید، ممکن است به دنبال راهی عملی برای رشد سریع موهای خود باشید.

 

10 راه برای رشد سریع مو در یک هفته با درمان های خانگی

مراقبت مناسب از مو و تقویت فولیکول‌های مو با ماساژ، روغن‌های گیاهی و برخی غذاها می‌تواند به رشد سریع‌تر مو کمک کند. در بسیاری از موارد، مصرف غذاهای سالم و مکمل های ویتامین نیز می تواند به سرعت بخشیدن به رشد مو کمک کند. در ادامه این مطلب با 9 توصیه برای رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی آشنا می شوید.

 

1- از غذای سالم استفاده کنید

خوب است بدانید که نوع غذا و ویتامین هایی که به صورت روزانه مصرف می کنید به طور مستقیم بر رشد موهای شما تاثیر می گذارد. برای رشد سریع مو، مصرف غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین B5، بیوتین، ویتامین C، ویتامین D، روی و امگا 3 خوب است.

 

۲- از ماساژ پوست سر کمک بگیرید

راه حل دیگر برای افزایش سرعت رشد مو بدون دارو، ماساژ پوست سر با روغن گیاهی است. برای افزایش جریان خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو، روغن رزماری را حرارت داده و پوست سر خود را با این روغن به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید.

سپس موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. اگر این روش را 1 تا 2 بار در هفته قبل از استحمام تکرار کنید، رشد مو افزایش یافته و ضخامت و حجم مو افزایش می یابد. علاوه بر روغن رزماری، می توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن پاپایا، روغن سیاه دانه و روغن کنجد نیز استفاده کنید.

 

3- قسمت پایینی مو را کوتاه کنید.

از آنجایی که قسمت پایینی مو ویتامین و مواد مغذی کمتری دارد، استحکام خود را خیلی سریع از دست می دهد و باعث شکستگی و آسیب می شود. موخوره موها را از پایین می شکند و از رشد موهای شما جلوگیری می کند. برای اینکه موهایتان سریعتر رشد کنند، ماهی یکبار کف موها را به اندازه یک انگشت کوتاه کنید. این کار با اکسیژن رسانی به مو و افزایش رشد مو و جلوگیری از شکستگی و شکستگی مو عمل می کند.

 

4- از مکمل بیوتین استفاده کنید

اگر رشد موهای شما کند است و در عرض یک هفته پس از مصرف قرص ها انتظار رشد سریع تری دارید، می توانید زیر نظر یک متخصص از مکمل بیوتین استفاده کنید. بیوتین تاثیر عمده ای بر سلامت و رشد مو دارد و می تواند رشد مو را چندین برابر افزایش دهد.

 

5- از آب برنج استفاده کنید

بهتر است بدانید که آب برنج یک نوشیدنی فوق العاده مفید برای سلامت پوست و مو است. آب برنج سرشار از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است. برای افزایش رشد مو می توانید برنج را بشویید و یک شب در آب خیس کنید. سپس از این آب برای تقویت موهای خود استفاده کنید. قبیله ای در چین وجود دارد که زنان آن بلندترین موهای جهان را دارند. این خانم ها همیشه از آب برنج برای تقویت موهای خود استفاده می کنند.

 

6- از مخلوط آب پیاز و روغن زیتون استفاده کنید

پیاز خواص زیادی برای مو دارد. برای تقویت رشد مو می توانید 3 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از 2 ساعت می توانید موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته می تواند به رشد مو کمک کند.

 

7- وازلین

برای رشد سریعتر مو در یک هفته با وازلین، باید نوک انگشتان خود را به ژله نفتی آغشته کنید. سپس پوست سر را با وازلین بمالید. همچنین می توانید از ترکیب ژله نفتی و روغن نارگیل گرم برای این کار استفاده کنید. ماساژ پوست سر با وازلین باعث افزایش گردش خون و تقویت فولیکول های مو و رشد مو می شود.

 

8- از محلول رزماری استفاده کنید

برای این روش چند برگ رزماری را در یک قابلمه آب جوش بریزید و روی آن را بپوشانید. صبر کنید تا آب خنک شود سپس این آب را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر خود بریزید و کمی ماساژ دهید. رزماری تاثیر فوق العاده ای بر رشد مو دارد.

 

9- از مخلوط زنجبیل و روغن جوجوبا استفاده کنید

اگر به دنبال راهی برای رشد سریع مو در یک هفته هستید، بهتر است ترکیبی از زنجبیل و روغن جوجوبا را امتحان کنید. در این روش باید 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید.

 

10- از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

مردم قدیم از ماسک تخم مرغ برای تقویت مو استفاده می کردند و بسیاری از مردم از این ماسک برای براق و قوی کردن موها استفاده می کردند. تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که به تغذیه مو کمک می کند.

 

در این روش، یک تخم مرغ را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید، ماسک را روی پوست سر خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. بهتر است این عمل را یک بار در ماه تکرار کنید تا موهایتان قوی بماند.

 

مراقبت مناسب از مو و استفاده از روغن های موثر و عصاره های گیاهی به افزایش رشد مو کمک می کند. به یاد داشته باشید که رشد مو را افزایش دهید. باید به سلامت موهای خود بیشتر توجه کنید و با مصرف مواد غذایی مغذی و ویتامین های ضروری به تقویت ریشه مو کمک کنید. از چه روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته استفاده می کنید؟ در صورت تمایل می توانید نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

خروج از نسخه موبایل