۲۷۰۰ هرکول آمریکایی، در خط مقدم نیروی هوایی/ عکس

تینا مزدکی: هواپیمای C ۱۳۰ هرکولس، به عملکرد و تطبیق‌پذیری خود مشهور است. اپراتورها در ۷۰ کشور در سراسر جهان از این هواپیما برای پشتیبانی از مأموریت‌های مختلف استفاده می‌کنند. اکنون بر اساس گزارش‌ها ۲۷۰۰ فروند هواپیمای معروف لاکهید مارتین C ۱۳۰ هرکولس به نیروی هوایی ایالات‌متحده تحویل داده‌شده است.

راد مکلین، مدیرکل خط تجارت حمل‌ونقل هوایی و مأموریت‌های دریایی لاکهید مارتین می‌گوید:«تیم لاکهید مارتین مفتخر است که سوپر هرکول را به نیروی دریایی ایالات‌متحده تحویل دهد. این هواپیما بخشی از بزرگترین ناوگان KC ۱۳۰J در جهان خواهد بود و نیروی هوایی را در سراسر جهان تقویت می‌کند.» همچنین این ۲۷۰۰ فروند که به نیروی هوایی ایالات‌متحده تحویل داده‌شده، نشان دهنده قدرت و قابلیت انطباق عملکرد جنگنده C ۱۳۰ هرکولس است.

۲۷۰۰ هرکول آمریکایی، در خط مقدم نیروی هوایی/ عکس

KC ۱۳۰J سوپر هرکول، به اسکادران ۲۵۲ حمل‌ونقل سوخت‌رسان هوایی نیروی دریایی ایالات‌متحده در ایستگاه هوایی نیروی دریایی Cherry Point، کارولینای شمالی تحویل داده‌شده است.

KC ۱۳۰J که تانکری تاکتیکی است، قادر به سوخت رسانی اکثر هواپیماهای بال چرخشی و همچنین چندین هواپیمای بال ثابت از جمله هواپیمای جنگنده لاکهید مارتینF ۳۵ لایتنینگ II است. طراحی آن به آن اجازه می‌دهد تا با سرعت کم و ارتفاع کم پرواز کند که این قابلیت برای سوخت رسانی هلیکوپترها ایدئال است.

C ۱۳۰Jسوپر هرکولس نیز که مدل تولیدشده فعلی است، دارای گواهینامه برای پشتیبانی از ۱۸ الزامات مختلف مأموریت است. ناوگان جهانی C ۱۳۰J شامل بیش از ۵۴۰ هواپیما است که توسط ۲۶ اپراتور در ۲۲ کشور، با بیش از ۲۰ گواهینامه صلاحیت پرواز، اداره می‌شوند. این ناوگان تاکنون نزدیک به ۳ میلیون ساعت پرواز ثبت کرده است.

منبع: ukdefencejournal

۲۲۷۳۲۳

خروج از نسخه موبایل