استاندار تهران: ۲۳۰ پروژه مدرسه سازی در دولت سیزدهم اجرا شد

استاندار تهران: ۲۳۰ پروژه مدرسه سازی در دولت سیزدهم اجرا شد

استاندار تهران گفت:‌ در دولت سیزدهم با حدود ۲۳۰ پروژه اجرایی در حوزه مدرسه‌سازی حدود ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است.

به گزارش ایواره، علیرضا فخاری در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم زمینه رشد و بالندگی را در کشور اندازه بگیریم باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، به زیرساخت‌های آموزشی توجه کنیم گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در توسعه یافتگی توجه به زیرساخت‌ها است و هم اکنون ما به سرانه آموزشی ۴.۷۴ رسیدیم اما باز از میانگین دنیا فاصله داریم.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند کاستی‌ها را در این حوزه جبران کند گفت: آنچه که ما در ذهن داریم به واقع از گذشتگان به یادگار مانده، ظرفیت سازی جدیدی توسط خیرین عزیز و محترم در زمینه رشد و توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی برای آینده ایران فراهم شده است.

فخاری با بیان اینکه آنچه که امروز ما در این محفل نورانی شاهد هستیم با کلمات و واژه‌ها قابل ترسیم نیست، گفت: حقیقتا گذشت از مال و دارایی و پیش قدم شدن برای توسعه و رفع و زدودن جهل و جهالت خیلی جرات و جسارت می‌خواهد.

استاندار تهران با بیان اینکه این گذشت مصداق پیش‌اندازی است گفت: خیرین در این مسیر از هم سبقت می‌گیرند و تلاش می‌کنند به لحاظ کیفیت و کمیت گام‌های موثرتری را بردارند، بزرگی می‌گفت نباید بگوییم نمی‌توان مال را به آن دنیا برد که شدنی نیست، شیوه و روش مهم است، یقینا فیزیک ما به آن دنیا نخواهد رفت اما آثار معنوی این دارایی‌ها جلوتر از انسان‌ها در انتظارشان است و مدرسه‌سازی از مصادیق همین پیش اندازی است.

فخاری با بیان اینکه خیرین در اصل پیش اندازان کار خیر در امر مدرسه‌سازی و توسعه دانش و علم هستند، گفت: شما در مقام شکنندگان طلسم ناتوانی یا جبران نادانی هستید و این بزرگترین افتخاری است که در یک جامعه نصیب خیرین می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر در آینده ظرفیت توانمندی نداشته باشیم ناشی از ندانستن ماست افزود: اگر شما برای دانستنی‌های امروز جامعه و دانش آموزی تلاش می‌کنید یقین بدانید برای توانایی آینده کشور سرمایه گذاری کرده‌اید.

استاندار تهران با بیان اینکه این پس انداز هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی جایگاه بی بدیلی دارد ادامه داد: این جایگاه را خداوند نصیب هر کسی نخواهد کرد، این نوع خدمت نعمت اعطایی خداست یقین بدانید به غیر از شما بزرگواران خیلی ها ممکن است آرزوی همچین کارهایی را در باطن داشته باشند اما ظرفیت مالی به آن ها اجازه نمی‌دهد.

فخاری ادامه داد: دولت خدمتگزار و مردمی که رئیس آن در مسیر خدمت به شهادت رسید، خودش را همواره در این مسیر دید و به دنبال جبران کاستی ها بود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با حدود ۲۳۰ پروژه اجرایی در حوزه مدرسه سازی حدود ۳۰۰ هزار مترمربع زیر بنا ساخته شده اظهار کرد: وقتی شما خیرین وارد صحنه می‌شوید بدون تعارف عرض می‌کنم که مسئولین اجرایی دولتی قوت می‌گیرند، شما می‌توانید با این کار خیر و ترغیب دیگران برای این کار خیر یک یادگاری از خود بجا بگذارید، انشالله بتوانیم آنچه که وظیفه داریم برای توسعه دانش و زدودن نادانی  تلاش کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل