اقتصادیمدیریت کسب و کار

ارز دیجیتال پرطرفدار در تکنولوژی بلاکچین با ترون

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارند و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای کسب سود و رشد سرمایه به دنبال این دنیای گسترده و جذاب هستند. ارزهای دیجیتال تنوع بالایی دارند و افراد می‌توانند با توجه به تحقیقات خود بهترین پروژه یا کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. یکی از کوین‌های پرطرفدار را می‌توان ترون معرفی کرد.

ترون (Tron) یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار به شمار می‌رود که به صورت غیرمتمرکز طراحی شده است؛ این نوع بلاکچین به خوبی توانسته جایگاه خود را پیدا کند و بستری امن و ارزان‌ نسبت به بسترهای اتریوم و بیت‌کوین برای معاملات فراهم کند. ترون حتی بستری مناسب برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود که مورد توجه کاربران قرار دارد. در ادامه تکنولوژی این بلاکچین را بیشتر بررسی می‌کنیم.

ترون چیست؟

پلتفرمی جذاب و پیشرفته که با نماد TRX در بازار کریپتوکارنسی به فروش می‌رسد. در واقع ترون فقط یک ارز دیجیتال نیست و شبکه‌ای سریع و جدید محسوب می‌شود که بستری مناسب برای معاملات و ترید فراهم می‌کند. تریدرها با پرداخت کارمزد کمتر و سریع‌تر می‌توانند معاملات خود را  در این شبکه انجام دهند.

شبکه ترون با TRC10 و TRC20 مشخص می‌شود؛ ترون برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۷ توانست با جمع‌آوری ۷۰ میلیون سرمایه عرضه اولیه خود را به فروش برساند و توکن خود را در بستر اتریوم یا ERC20 عرضه کند. اما در سال ۲۰۱۸ توانست شبکه بلاکچین مخصوص خود را توسعه دهد و تمام توکن‌هایش را در بستر اتریوم جمع‌آوری کند.

آشنایی با سازنده شبکه ترون

این پروژه گسترده و جذاب توسط فردی به نام جاستین سان در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. جاستین سان مدیر عامل شرکت بیت‌تورنت است و در سال ۲۰۱۹ این شرکت را خریداری کرد. او در ۱۹۹۰ در سنگاپور متولد شد و در طول زندگی خود، ایده‌های خلاقانه و گسترده ای داشته و بعد از اتمام دوران تحصیل خود، به ایالت متحده رفته است.

او از همان دوران دانشجویی به ارزهای دیجیتال علاقه‌اش آغاز شد و برای اولین بار برروی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. سان شبکه اجتماعی به نام Peiwo  را طراحی کرد که مورد توجه کاربران قرار گرفت و علاقه‌مندان به این شبکه اجتماعی، حساب کاربری ساختند و به فعالیت‌های روزمره پرداختند.

تکنولوژی ترون چگونه است؟

شبکه ترون بستری غیرمتمرکز به شمار می‌رود که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مستقیم با بازدیدکنندگان محتوای خود را به اشتراک بگذارد. این بلاکچین مزایای زیادی دارد و به همین دلیل مورد توجه کاربران قرار گرفته است. ظرفیت پردازش ترون حدود ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه با کارمزد ناچیز است که برای معامله‌گران بسیار گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

معماری شبکه ترون به صورت سه‌لایه است و هر لایه وظایف خاصی را انجام می‌دهد. در ادامه این سه لایه را بیشتر می‌شناسیم و وظایف آن را بررسی می‌کنیم.

لایه ذخیره‌سازی (Storage Layer)

این لایه ترون به عنوان پروتکل ذخیره داده‌ها کاربرد دارد و به صورت بلوک و وضعیت قراردادهای هوشمند طراحی شده است و به عنوان پایگاه داده‌های ترون به شمار می‌رود. این لایه به منظور پردازش سریع‌تر و به‌روزتر تراکنش‌ها در نظر گرفته شده است. امنیت شبکه ترون با این بخش ارتباط مستقیم دارد.

لایه اصلی (Core Layer)

لایه اصلی به عنوان لایه هسته کاربرد دارد و کلیه دستورهای قراردادهای هوشمند در این بخش انجام می‌شود. این لایه با هدف اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است و نقش اساسی در لایه‌های ترون دارد. گفتنی است که دستورها مربوط به قراردادهای هوشمند به زبان جاوا نوشته می‌شود.

لایه اپلیکیشن (Application Layer)

این لایه هم برای ایجاد و اجرای کیف‌پول‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز کارایی دارد. پروتکل ترون به صورت چند زبانه است و برنامه‌های مختلف غیرمتمرکز در این بخش پشتیبانی می‌شوند. این لایه برای تعامل برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کاربرد دارد و وجود آن الزامی است.

 مزایا و معایب ارز دیجیتال ترون

همانطوری که گفته شد ترون مزایای زیادی دارد و به عنوان یک تکنولوژی به‌روز و پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مزایای و معایب این ارز دیجیتال را  پیشرفته را بررسی می‌کنیم.

پشتیبانی سریع و تعداد کاربران زیاد

کاربران زیادی در این بستر فعالیت می‌کنند و کوین ترون محبوبیت بالایی دارد. این ارز دیجیتال باسابقه است و ظرفیت کافی برای پشتیبانی از کاربران را دارد.

هزینه پایین تراکنش

شبکه ترون امکان معاملات سریع با هزینه کم را فراهم کرده است و دیگر نیازی نیست که معامله‌گران در ساعات پرترافیک هزینه هنگفتی برای انجام تراکنش‌های خود در بستر بیت‌کوین یا اتریوم بپردازند.

تراکنش زیاد با حجم بالا

این شبکه گسترده و جذاب امکان تراکنش با سرعت بالا و حجم زیاد را فراهم می‌کند. از جمله قابلیت‌های شبکه ترون برای جابه‌جایی هیچ محدودیت ندارد و همین امر موجب جذابیت بیشتر شبکه ترون می‌شود.

هرچند که مزایای ترون بسیار زیاد است اما به دلیل عرضه بالای این کوین، قیمت بسیار پایینی دارد. به همین دلیل مورد انتقاد کاربران قرار دارد و این امر موجب ارزش پایین ترون در بازار کریپتو می‌شود.

صرافی خرید و فروش ترون

برای خرید و فروش این ارز دیجیتال نیاز به بستر مناسب است که از TRC20 پشتیبانی کند؛ معامله‌گران با افزایش موجودی در حساب مجازی خود می‌توانند این ارز دیجیتال محبوب را خرید کنند و با کارمزد ناچیز به کیف پول خود انتقال دهند. صرافی معتبر و امن امکان بررسی قیمت لحظه‌ای ترون را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ارزان پی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا در اسرع وقت ترون را با نماد TRX از بازار کریپتو کارنسی خریداری کنند و با خیال راحت در وقت مناسب آن را بفروشند و از این معامله سود به دست آورند. البته کاربران در ارزان پی نه تنها می‌توانند ترون خریداری کنند بلکه کلیه ارزهای دیجیتال در بستر TRC20 را می‌توانند خرید و فروش کنند. به این ترتیب با پرداخت کارمزد کم می‌توانند کوین‌های خود را به کیف پولی امن و معتبر انتقال دهند.

جمع‌بندی

امروزه‌ معامله‌گران به دنبال یک بستر سریع‌تر و ارزان‌تر هستند تا بتوانند راحت‌تر معاملات خود را انجام دهند. ترون شبکه‌ای قدرتمند و تازه‌ای به شمار می‌رود که به صورت غیرمتمرکز است. صرافی‌ ارزان پی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بستر ترون یا TRC20 را برای کاربران فراهم می‌کند.

به این ترتیب تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند با هزینه کمتر معاملات خود را انجام دهند و سریع‌تر آن را دریافت کنند. ترون به عنوان ارز دیجیتال محبوب کاربرانی است که به تکنولوژی غیرمتمرکز علاقه‌مندند و آینده‌ای روشن برای آن در مارکت متصورند

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا