نگاهی نزدیک به جت شخصی میلیون‌دلاری آرنولد شوارتزنگر/ عکس

به گزارش خبرگزاری ایواره، براساس گزارش روزیاتو، همچنین شوارتزنگر به‌عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرده است. این سلبریتی اتریشی تبار به دلیل حضور در رویدادهای مختلف در سراسر ایالات‌متحده و جهان، مانند بسیاری از سلبریتی‌ها نیاز به هواپیمای شخصی دارد. او از هواپیمای شخصی قدیمی گلف‌استریم ۳ استفاده می‌کند.

نگاهی نزدیک به جت شخصی میلیون‌دلاری آرنولد شوارتزنگر/ عکس

بررسی مشخصات گلف‌استریم ۳

جدیدترین مدل‌های G-III تقریباً ۴۰ سال قدمت دارند و آخرین‌مدل‌های آن در سال ۱۹۸۶ تولید شدند. بااین‌وجود، این هواپیماها همچنان مدرن و شیک به نظر می‌رسند.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، G-III به‌وضوح به خانواده گلف‌استریم تعلق دارد.

از طراحی دماغه تا پنجره‌های گرد و عریض و دم T شکل زیبا، این هواپیما هنوز هم می‌تواند مانند همتایان مدرن خود به نظر برسد. چراکه طراحی آن از G-II الهام گرفته و تقریباً به‌طور مشابه در جدیدترین مدل G۷۰۰ نیز دیده می‌شود.

این مدل خاص، یک هواپیمای بزرگ است که برد آن به ۶,۷۵۹ کیلومتر می‌رسد. به‌عبارت‌دیگر، این هواپیما امروزه با مدل G-۴۰۰ رقابت می‌کند و پروازهایی تا ۶ ساعت را ممکن می‌سازد.

اگرچه این زمان برای پرواز به اتریش، زادگاه شوارتزنگر کافی نیست، اما می‌تواند دائماً بین دو ساحل و در سراسر ایالات‌متحده در رفت و آمد باشد.

نگاهی به نمای داخلی گلف‌استریم ۳

GIII به‌عنوان یک هواپیمای بزرگ، می‌تواند بیش از ۱۲ مسافر را حمل کند و این هواپیمای خاص نیز ظرفیت حمل ۱۹ مسافر را دارد. بااین‌حال، به گزارش Business Jet Traveller، چیدمان معمول آن ۱۲ نفرِ است.

شاید فکر کنید که فضای این هواپیما در ظرفیت کامل آن تنگ باشد، اما نگران نباشید؛ هر مسافر یک صندلی راحت و عریض دارد که می‌تواند به عقب برود.

اطلاعات دقیقی درباره قابلیت تختخواب‌شو بودن این صندلی‌ها پیدا نکردیم، اما اگر این قابلیت را داشته باشند، احتمالاً ۸ یا ۹ مسافر می‌توانند صندلی‌های خود را به تخت تبدیل کنند. همچنین احتمالاً یک اتاق‌خواب اصلی در انتهای این هواپیما وجود دارد.

معمولاً صندلی‌های لاکچری در هواپیما می‌توانند به تخت‌های دو نفره تبدیل شوند.

چیدمان جادار این هواپیما، فضای کافی برای حرکت راحت مسافران در طول پروازهای طولانی‌مدت را فراهم می‌کند و تجربه سفری لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد.

هزینه‌های G-III

مدل‌های اولیه G-III دیگر تولید نمی‌شوند؛ زیرا فنّاوری آن‌ها قدیمی به‌حساب می‌آید.

بااین‌حال، علاقه‌مندان می‌توانند این هواپیماها را در بازار دست‌دوم پیدا کنند.

بررسی سایت controller.com نشان می‌دهد که این هواپیماها اکنون نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هستند و ارزان‌ترین آن‌ها حدود ۱.۶ میلیون دلار قیمت دارد. البته، هزینه‌های عملیاتی این هواپیماها احتمالاً بالا خواهد بود.

بر اساس گزارشی از Essentially Sports، آرنولد شوارتزنگر یک هواپیمای نسبتاً جدید خریداری کرده است.

شوارتزنگر مدل استاندارد هواپیما را انتخاب کرده و نشان داده که او کارایی را به تجمل ترجیح می‌دهد و از هرگونه ارتقای لوکس پرهیز کرده است. شوارتزنگر توضیح داده که دلیل اصلی خرید این هواپیما، تسهیل رفت و آمد بین محل اقامت و محل کارش بوده است.

هزینه‌های عملیاتی

بر اساس محاسبات Aircraft Cost Calculator، قیمت متوسط یک گلف‌استریم GIII دست‌دوم ۱,۶۹۵,۰۰۰ دلار است. این مبلغ به عوامل متعددی بستگی دارد.

با در نظر گرفتن ۴۵۰ ساعت پرواز سالانه و هزینه سوخت ۶ دلار به ازای هر گالن، مجموع هزینه‌های متغیر GULFSTREAM GIII معادل ۲,۸۱۱,۱۵۰ دلار، مجموع هزینه‌های ثابت ۹۰۹,۳۳۴ دلار و به‌این‌ترتیب، مجموع هزینه‌های سالانه ۳,۷۲۰,۴۸۴ دلار خواهد بود. درنتیجه، به‌طور تقریبی هزینه هر ساعت پرواز ۸,۲۶۷ دلار است.

جایگزین امروزی G-III چه هواپیمایی خواهد بود؟

گفته می‌شود که آرنولد شوارتزنگر در زمان خرید هواپیمای جدیدش حدود ۳۵ میلیون دلار هزینه کرده است. اگرچه این مبلغ زیادی است، اما در پایین‌ترین رده قیمت هواپیماهای بزرگ قرار می‌گیرد. امروزه، آرنولد برای پیدا کردن هواپیمایی با همین اندازه، قیمت و برد مشابه، به‌ویژه اگر نو باشد، با مشکل مواجه خواهد شد.

می‌توانیم فرض کنیم که او همچنان از شرکتی که در ساوانا مستقر است، هواپیما بخرد. اگر به دنبال هواپیمایی با برد مشابه باشد، باید سراغ مدل G۵۰۰ یا G۴۰۰ برود. مدل G۵۰۰ برد بیشتری دارد و امکان پرواز مستقیم به اتریش را فراهم می‌کند، درحالی‌که مدل G۴۰۰ احتمالاً نیاز به توقف برای سوخت‌گیری در ایرلند خواهد داشت.

حداقل ظرفیت این هواپیماها ۱۲ مسافر بوده که پیکربندی معمول هواپیماهای بزرگ است.

هزینه یک G۵۰۰ دست‌دوم حدود ۳۴ میلیون دلار و ۴۵ میلیون دلار در صورت نو بودن است و مدل G۴۰۰ باقیمت ۳۴ میلیون دلار به بودجه قبلی آرنولد می‌خورد.

۲۲۷۲۲۷

خروج از نسخه موبایل