اقتصادی

نشست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل برگزار شود

باقری در تماس تلفنی با همتای الجزایری:

نشست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل برگزار شود

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای الجزایری خود، پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر پیرامون آخرین تحولات جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و همکاری‌های دوجانبه ایران و الجزایر گفتگو و رایزنی نمود.

علی باقری با تشکر از پیام‌های محبت‌آمیز رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های الجزایر به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و دیگر شهدای خدمت، از سفر رئیس مجلس الجزایر به تهران برای شرکت در مراسم ادای احترام به شهیدان خدمت قدردانی نمود.

سرپرست وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این گفتگو، حملات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها به چادرهای پناهجویان فلسطینی در شهر رفح که به شهادت شمار زیادی از زنان و کودکان بی گناه و مظلوم فلسطینی انجامید را برگ دیگری از پرونده قطور جنایات این رژیم خونخوار توصیف کرد.

باقری ضمن تشکر از تلاش‌ها و ابتکار دولت الجزایر به نمایندگی از کشورهای اسلامی در ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای برای توقف حملات رژیم صهیونیستی، بر لزوم اقدام اضطراری و مشترک کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و افزایش کمک رسانی به ساکنان مظلوم غزه تاکید کرد.

وی بر همین مبنا پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را ارائه کرد که مورد استقبال وزیر امور خارجه الجزایر قرار گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید کشورمان به الجزایر، پیگیری توافق‌های صورت گرفته در جریان این سفر را مورد تاکید قرار داد.

آقای احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر نیز به نوبه خود با تسلیت و ابراز همدردی مجدد به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی، دکتر امیرعبداللهیان و دیگر شهدای خدمت، تعهد جمهوری الجزایر به پیگیری موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه از جمله توافق‌های صورت گرفته در سفر اخیر آیت الله رئیسی به این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح که موجب توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه شده و با یادآوری اقدامات پیشین کشورش در حمایت از مردم فلسطین و کمک رسانی به ساکنان بی پناه غزه، از هر گونه ابتکار جمعی و فوری کشورهای اسلامی به منظور دستیابی به آتش‌بس و کاهش آلام فلسطینیان ساکن غزه استقبال و پشتیبانی نمود.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا