عمومی

فاز اضطراری تصفیه‌خانه آب ۲۱ روستای پادنای سمیرم بهره‌برداری شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فاز اضطراری تصفیه‌خانه آب ۲۱ روستای پادنای سمیرم بهره‌برداری شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به راه اندازی فیلتر شنی تصفیه خانه آب مجتمع ۲۱ روستای سمیرم اظهار داشت: بارش‌های شدید بهاری و پاییزی موجب افزایش کدورت آب منابع آب در منطقه پادنای سمیرم می شد که به منظور رفع کدورت آب در هنگام بارش‌های شدید در این منطقه، نصب فلیتر شنی در تصفیه خانه آب این منطقه عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه با نصب این فیلتر شنی بیش از ۱۵ هزار نفر ازآب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شدند، افزود: قبل از اجرای این پروژه بعضاً هنگام بارش‌های شدید فصلی مشکلاتی در امر آبرسانی برای اهالی منطقه به وجود می آمد که خوشبختانه با تجهیز سیستم تصفیه آب به فیلتر شنی، کدورت آب به زیر یک NTU می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: توان تصفیه این فیلتر شنی ۵۰ لیتر درثانیه است که پاسخگوی نیاز آبی جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه آب مجتمع ۲۱ روستای پادنا درسمیرم است.

اکبریان هدف از اجرای این پروژه را ارتقا کیفی آب شرب روستاهای سمیرم دانست و اضافه کرد: با اجرایی شدن این پروژه حذف کدورت آب صورت گرفت که ارتقا کیفیت آب شرب جمعیت تحت پوشش این منطقه را به همراه دارد، بنابراین عملیاتی شدن این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته وی، هزینه اجرای این پروژه بالغ بر هشت میلیارد تومان بر آورد شده و برای اجرای آن علاوه بر نصب سیستم بک واش، هوادهی و تابلو برق، بیش از ۲۰۰ متر لوله گذاری از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه آب نیز اجرا شد.

دکمه بازگشت به بالا