اجتماعی

آیت‌الله رئیسی با اخلاصش شهادت را به دست آورد/هوشمندسازی ضرورت است

آیت‌الله رئیسی با اخلاصش شهادت را به دست آورد/هوشمندسازی ضرورت است

معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: فراجا باید به موقع و بجا پاسخگوی نیازها و اولویت های امنیتی و انتظامی مورد انتظار مردم و حاکمیت باشد.

به گزارش ایواره، سردار حمید رضا اشراق در جمع فرماندهان فراجا با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهارکرد: خداوند با این شهادت به رئیس جمهور شهید عزت بخشید.

معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه رئیس جمهور فردی ساعی و تلاشگر بود، ادامه داد: ایشان با اخلاص خود شهادت را به دست آورد و خداوند نشان داد هرکسی که در مسیر الهی و برای رضای خدا گام بردارد و کار و مسئولیتی را به او دادند فقط برای رضای خدا انجام دهد، خداوند مزد بزرگی را به او عنایت خواهد کرد و محبت وی را در دل مردم قرار خواهد داد و این یکی از مصادیق روشنی بود  که در این ایام شاهد آن بودیم.

اشراق اضافه کرد: آیت الله رئیسی شاخص و معیار شد و کسانی هم که در کنارش بودند و به شهادت رسیدند همانند امام جمعه تبریز و وزیر امور خارجه و استاندار شهید هم معیار شدند و باید آیندگان و نامزدهای این مسئولیت‌ها خود را با این معیارها تقویت کنند.

وی با اشاره به حوادث دهه 60 که به شهادت تعدادی از مسئولان به‌ویژه 72 تن در یک شب شد، گفت: امروز هم با شهادت آیت الله رئیسی بعضی ها به شدت نگران شدند که وضعیت کشور با این شهادت چگونه خواهد شد اما بیانات مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه کشور را بیمه کرد.

معاون هماهنگ کننده فراجا با تاکید بر اینکه رهبری با صلابت خود نشان داد در کوران حوادث چقدر می‌توانند موثر باشند و کشور را در شرایطی که باید باشد قرار بدهد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هر حادثه‌ای رخ بدهد در امور جاری کشور هیچ خللی بوجود نخواهد آمد و این یکی از ویژگی‌های نظام ماست و از طرفی هم ساختار حقیقی و حقوقی نظام و فعال شدن مکانیسم پیش بینی شده موجب شد که هیچ خللی در امور کشور به‌وجود نیاید.

اشراق خاطرنشان کرد: امروز یک موج عاطفی در سطح کشور به‌وجود آمده و مسئولان باید از این موج نهایت استفاده را برای حل معضلات اصلی کشور بکار گیرد، این سرمایه اجتماعی قابل برداشت برای همه حاکمیت است و فراجا هم باید از این پیوند مستحکم که بین مردم و حاکمیت بوجود آمده استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن هم به همین اندازه به دنبال تخریب است و به هر شکل ممکنی می‌خواهد این موضوع را معکوس جلوه دهد، تصریح کرد: اگر بپذیریم یکی از شاخص‌ترین موضوعات حاکمیت تامین امنیت است پس باید ما که متولی این امر هستیم حداکثر توجه را داشته باشیم و یکی از نشانگاه‌های دشمن هم همین جا است که ناکارآمدی و حاکمیت و نظام را به جامعه القاء کند. موقعی که دشمن کارآمدی نظام را هدف قرار داده یکی از مهم‌ترین شاخصه ها، تامین امنیت است و باید همه تلاش ما اثبات همین کارآمدی نظام باشد.

اشراق با اشاره به اینکه اصولاً ذات فعالیت فراجا تعامل با محیط است و یک سیستم بسته وقتی از محیط منقطع باشد، محکوم به فرسودگی و فنا است، ادامه داد: چون ذات و ماهیت ما تعامل با مردم و آحاد جامعه است پس ما ناگزیر هستیم به تعامل با محیط و در این خصوص به مردم حداکثرتوجه را داشته باشیم. فراجا باید به موقع و به‌جا پاسخگوی نیازها و اولویت‌های امنیتی و انتظامی مورد انتظار مردم و حاکمیت باشد.

معاون هماهنگ کننده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای فراجا در سال 1403، هفت اولویت احصاء و ابلاغ شده است، گفت: ماخذ اصلی این اولویت‌ها اول تدابیر مطالبات فرمانده معظم کل قوا از فراجا بوده و دوم دغدغه های اصلی مردم که ما را به این اولویت ها سوق داده است.

 اشراق با اشاره به اینکه فراجا باید به سطحی برسد که پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: اگر ما مجموعه فرمایشات، تدابیر و مطالبات مقام معظم رهبری  از دهه 80 به این طرف را تحلیل کنیم به این موضوع اساسی خواهیم رسید که فرمانده معظم کل قوا می‌خواهند فراجا به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی و اهداف تعیین شده پیش برود .

معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه دو عامل باعث برکت سازمان ما می‌شود که یکی قرآن و دیگری شهداء هستند، اضافه کرد: پرداختن به قرآن در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و ادامه دادن مسیر آنها و توجه به خانواده شهداءحتماً باعث خیر و برکت سازمان می شود.

هوشمندسازی انتخاب نیست بلکه اجبار و ضرورت است

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی یک انتخاب نیست بلکه اجبار و ضرورت کنونی است، گفت: هوشمندسازی یک مقوله سه بعدی است که در آن سازمان، مامور و تجهیزات هوشمند نقش دارند این سه در کنار هم می‌تواند در مجموع سازمان را هوشمند کند در غیراین صورت هیچ پشرفتی حاصل نخواهد شد.

معاون هماهنگ کننده در بخش پایانی سخنان خود حفظ و حراست مرزها را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از تهدیدات بسیار مهم امروز ما مسئله تروریسم است که برای کنترل آن سه عامل و مولفه وجود دارد نخست دشمن شناسی، نفوذ و کنترل عامل و سازمان تروریسم که این موضوع بر می‌گردد به اشراف اطلاعاتی ما از مسائل مختلف، دوم، آمادگی سازمانی در برخورد و کنترل پدیده تروریسم و در آخر کنترل هوشمند مرزها است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا