اقتصادی

ثبت ۶ میلیون نفر بازدید در نوروز ۱۴۰۳ از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی

ثبت ۶ میلیون نفر بازدید در نوروز ۱۴۰۳ از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی

بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی میراث فرهنگی از ثبت ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۲۴ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱،۳۲۹،۱۲۲ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

براساس پایش انجام شده از آمار در مدت زمان در نظر گرفته شده، پس از فارس، استان‌های اصفهان (۵۵۶ هزار و ۶۶۱ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۳۶۹ هزار و ۹۵۰ نفر)، خوزستان (۲۲۷ هزار و ۴۰۱ نفر)، خراسان رضوی (۱۹۵ هزار و ۵۷۳ نفر)، کرمانشاه (۱۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر)، کرمان (۱۵۵ هزار و ۶۴۱ نفر)، آذربایجان شرقی (۱۱۳ هزار و ۴۰۷ نفر)، لرستان (۱۰۷ هزار و ۶۰۷ نفر) و همدان (۱۰۵ هزار و ۱۴۶ نفر)، دارای بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با ۳۷۸ هزار و ۱۵۱ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن تخت جمشید با ۳۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲۳ هزار و ۳۱۴ نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۴۹ هزار و ۴۹۸ نفر، ارگ کریم خانی با ۱۴۰ هزار و ۹۶۳ نفر، باغ فین با ۱۳۲ هزار و ۸۴۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲۳ هزار و ۶۶۱ نفر، پاسارگاد با ۱۲۳ هزار و ۶۰۲ نفر، عمارت عالی قاپو با ۱۱۳ هزار و ۹۳۲ نفر و سازه‌های آبی شوشتر با ۱۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر قرار دارند.

از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، حافظیه، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، ارگ کریم خانی، کاخ موزه چهلستون و قلعه فلک الافلاک قرار دارند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا