عمومیمدیریت کسب و کار

کیک فنجانی تو ماکروفر

طرز تهیه کیک فنجانی گردو و دارچین در ماکروویو

من عاشق کیک فنجانی هستم چون وقتی حوس یه کیک میکنم و دلم می خواد خیلی زود یه کیک داشته باشم سریع و بدون دردسر و کثیف کاری بهش میرسم. طرز تهیه کیک فنجانی گردو و دارچین در ماکروویو خیلی سریع و راحت درست میشه فقط نیاز به ماکرویو دارید و نکته دیگه که من بهش علاقه مند شدم اینکه دیگه با یک کیک بزرگ با تمام دردسرهاش درگیر نیستم و سریع به این کیک فنجانی میرسم و بیشتر از هرچیزی بدون کثیف کاریش رو دوست دارم و تازه برای چند روز یه کیک بزرگ تو خونه ندارم که وسوسه بشم تا همش رو بخورم .

کیک فنجانی تو ماکروفر

مواد کیک

  • آرد : 1/4 پیمانه
  • شکر قهوه ای : 1 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر : 1/4 قاشق غذاخوری
  • نمک : 1/8 قاشق مرباخوری
  • دارچین : 1/2 قاشق غذاخوری
  • گردو خرد شده : 1 قاشق غذاخوری
  • کره : 1/2 قاشق غذاخوری ذوب شده
  • شیر : 2 قاشق غذاخوری

سس دارچین

  • کره : 1/2 قاشق غذاخوری ذوب شده
  • شکر قهوه ای : 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین : 1/2 قاشق غذاخوری

آیسینگ برای سرو

  • پودر شکر : 1 قاشق غذاخوری
  • شیر : 1/2 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

از یک فنجان استفاده کنید که حجمی به اندازه یک پیمانه قنادی باشد. با مخلوط کردن مواد خشک شروع میکنیم، : 1/4 پیمانه آرد ، 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، 1/4 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر ، 1/8 قاشق غذا خوری نمک ، 1/2 قاشق غذاخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری گردو خرد شده را درون فنجان بریزید و با هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.  پس از تعمیر ماکروفر سامسونگ در اصفهان ، اگر مشکلی در دستگاه ایجاد گردد، نمایندگی به صورت رایگان به تعمیر آن مشکل می پردازد. در حقیقت نمایندگی ال جی همواره در تلاش است که بهترین خدمات را با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه دهد.

1/2 قاشق غذا خوری کره را برای 10 تا 15 ثانیه در ماکرویو قرار دهید تا ذوب شود و به همراه شیر به مواد خشک فنجان اضافه کنید.  شیر و کره را با مواد خشک درون فنجان هم بزنید تا یک خمیر غلیظ داشته باشید.  برای تهیه سس دارچینی در یک کاسه کوچک جداگانه 1/2 قاشق غذاخوری کره را در ماکروویو برای مدت 10 تا 15 ثانیه ذوب کنید ، سپس 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و 1/2 قاشق غذاخوری دارچین را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سس دارچینی را روی فنجان خمیر بریزید و به اندازه یک دور چرخش قاشق هم بزنید تا کامل ترکیب نشه و رگه های آن مشخص باشه.  فنجان کیک را درون ماکروویو قرار دهید و برای توان 1100 وات حدود 45 تا 55 ثانیه کافیست اگر توان ماکروویو شما کمتر هست به چند ثانیه بیشتر نیاز دارید. در زمان پخت بخار ، ماکروویو شما رو میگیره نگران نباشید بعد از پخت 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا کیک کمی خنک بشه و وقتی میخواین فنجان رو از ماکروویو بردارین حتما از یک دستگیره استفاده کنید چون فنجان داغ شده.

در زمان همان 2 دقیقه که کیک خنک میشه آیسینگ رو درست میکنیم. توی همون کاسه که سس دارچین رو درست کردیم ، 1 قاشق غذاخوری پودر شکر را با 1/2 قاشق غذاخوری شیر هم بزنید تا یک سس غلیظ بدست بیاد من توی همون کاسه آیسینگ رو درست کردم تا عطر دارچین درون کاسه به خورد آیسینگ بره.  و در آخر سس آیسینگ را رو کیک درون فنجان بریزید و گرم نوش جان کنید. البته می تونید این بخش رو حذف کنید و بدون آیسینگ این کیک رو بخورید یا حتی از خامه استفاده کنید این دیگه انتخابش با شماست.

  • زمان آماده سازی : 5 دقیقه
  • زمان پخت : 1 دقیقه
  • مناسب برای : 1 نفر
  • درجه سختی : آسان
  • شناسه دستور : 124

تا به حال شده هوس کیک کرده باشین ولی نه حوصله دنگو فنگ و ریختو پاش درست کردنش رو داشته باشین و نه اینکه حال اینو داشته باشین تا برین بیرون خونه و بخرینش؟ در اینجور مواقع این کیک فنجونی خوشمزه، سریع، آسون و بی دردسری که داخل مایکروفر درست میشه خیلی به دردتون میخوره. در ادامه با ما همراه باشین تا خودتون ببینین که چه راحت درست میشه . من عاشق کیک فنجانی هستم چون وقتی حوس یه کیک میکنم و دلم می خواد خیلی زود یه کیک داشته باشم سریع و بدون دردسر و کثیف کاری بهش میرسم.

طرز تهیه کیک فنجانی گردو و دارچین در ماکروویو خیلی سریع و راحت درست میشه فقط نیاز به ماکرویو دارید و نکته دیگه که من بهش علاقه مند شدم اینکه دیگه با یک کیک بزرگ با تمام دردسرهاش درگیر نیستم و سریع به این کیک فنجانی میرسم و بیشتر از هرچیزی بدون کثیف کاریش رو دوست دارم و تازه برای چند روز یه کیک بزرگ تو خونه ندارم که وسوسه بشم تا همش رو بخورم . از یک فنجان استفاده کنید که حجمی به اندازه یک پیمانه قنادی باشد. با مخلوط کردن مواد خشک شروع میکنیم، : 1/4 پیمانه آرد ، 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، 1/4 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر ، 1/8 قاشق غذا خوری نمک ، 1/2 قاشق غذاخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری گردو خرد شده را درون فنجان بریزید و با هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای یکی از روش ها بسیار خوب و ساده برای تهیه یک کاپ کیک سریع می باشد که در کمتر از چند دقیقه یک کیک فوری بی نظیر خواهید داشت. اگر در خانه ماکروفر و سولاردم دارید و فقط از گرم کردن از آن استفاده می کنید، این کیک بی نظیر را داخل ماکروفر قرار دهید و مشاهده کنید که می توانید با ماکروفر و سولاردم چقدر مدل های مختلفی از غذا ها را بپزید. سولاردم و ماکروفر به دلیل ایجاد حرارت بسیار بالا می توانید به سرعت کیک و غذا ها را بپزند و بهتر است از این ویژگی زمانی که دوست دارید یک کاپ کیک سریع داشته باشید ولی زمانی برای تهیه آن ندارید استفاده کنید.

کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای را می توانید در فر یا فر دست ساز به روی گاز نیز تهیه کنید، ولی زمان بیشتری لازم دارید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای در کنار یک اسکوپ بستنی طعمی فوق العاده خواهد داشت. مقدار موادی که گفته می شود برای یک ماگ بزرگ است که می توانید برای دو فنجان متوسط استفاده کنید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای بدون تخم مرغ می باشد و حتما پیش گرمایش ماکروفر را بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای در ماکروفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا