برای شفاف شدن اب استخر چه باید کرد؟

محلول منعقد کننده آب استخر، محلولی که باعث شفاف سازی آب استخر و همچنین کیفیت بالای آن را به همراه خواهد داشت. این محلول جایگزین زاج (سولفات آلومینیوم و یا آلوم) می باشد که علاوه بر استفاده آسان تر بازدهی بهتری نیز به همراه خواهد داشت. با افزودن این محلول به آب استخر ذرات ریز معلق در آب استخر که قابل تصفیه توسط سیستم فیلتراسیون نمی باشند را به یکدیگر چسبانده و در کف استخر ته نشین می کند. کاهش مصرف مواد ضدعفونی کننده و حذف کامل جلبک یکی از نتایج استفاده از محلول شفاف کننده و ضد جلبک می باشد.

اگر آب استخر به صورت سبز یا کدر باشد نشان دهنده ی وجود باکتری و جلبک می باشد که با استفاده از محلول شفاف کننده می توان تمامی این موارد را از استخر حذف نمود و به یک استخر با آب شفاف و ضد عفونی شده دست یافت.استخر هایی که در برخی فصول سال مورد استفاده قرار نمی گیرند را اگر پس از مدتی مشاهده نمائید، خواهد دید که آب استخر به رنگ سبز تیره و کدر در خواهد آمد، در گذشته تنها راه حل تعویض آب استخر بود که راهی پر دردسر و پر هزینه می باشد، اما در زمان حال با پیشرفت علم محلول های ضدعفونی کننده باعث شده است که آب استخر تا چندین سال بدون نیاز به تعویض مورد استفاده قرار گیرد.

استخر خلیج فارس قم

استخر خلیج فارس قم با زیربنای 1800 مترمربع در ابعاد 12×25 مترمربع دارای سونا، جکوزی، کافی شاپ، رختکن، سرویس بهداشتی، ماساژ، تونل مه که عملیات ساختمانی آن از تابستان 1393 آغاز شد، و اکنون در قم تیکت تصاویر آدرس و بلیط تخفیفی این استخر موجود است.استخر سرپوشیده خلیج فارس قم با حضور ، استاندار قم، رئیس دانشگاه تهران ، و وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی در تالار فرهنگ پردیس فارابی در قم برگزار شد. احداث استخر دو هزار متری خلیج فارس حدود هجده ماه زمان برده است و برای راه اندازی و تجهیز این استخر بیش از 40 میلیارد ریال هزینه شده است.این استخر قابل استفاده برای بانوان و آقایان می باشد که در تمام روزهای هفته به جز ایام تعطیل آماده خدمات دهی به همشهریان گرامی می باشد.

این استخر دارای سونا است بیشتر ورزشکاران حرفه ای یا افراد معمولی به نوعی با سونا آشنا هستند و برای هر کدام استفاده از این امکانات ویژگی منحصر به فردی به حساب می آید. بیشتر به افراد مسن توصیه میشود که زمان کمتری را در سونا سپری کنند. استخر خلیج فارس واقعا آب شفاف و تمیزی دارد و زیاد شلوغ نیست که نتوانید استفاده بهینه داشته باشید. جکوزی این استخر بسیار بزرگ و پرفشار است.

ویژگی شفاف کننده استخر:

موجهای آبی مشهد

موجهای آبی مشهد به جهت ایجاد محیطی سالم و ایمن برای ورزش و تفریح در سال 1386 در مشهد افتتاح گردید و پس از توسعه در سال 1398 اکنون میزبان آقایان و بانوان گرامی به صورت همزمان در دو مجموعه مجزا می باشد.

  • به روزترین سیستم های تاسیساتی هوشمند برای حفظ سلامت شما
  • بزرگترین استخر موج خاورمیانه و بیش از 60 سرسره متنوع و هیجان انگیز
  • مساحت بالغ بر 70 هزار متر مربع

ترکیبات شفاف کننده استخر :

نمک های پلیمری و آلومینیوم، PH  محلول 1 درصد (3.5-5)

نحوه ی استفاده از محلول شفاف کننده آب استخر:

1- شوک: پس از افزایش کدورت آب استخر

2- به صورت مدام: در استخرهای دارای فیلتر شنی

آب استخر باید به طور منظم تخلیه شود و با آب تمیز جایگزین شود تا زمانی که می خواهید شنا کنید، آب شفاف و تمیز باشد. برای تمیز و شفاف نگه داشتن استخر، می توانید یک یا دو بار در هفته آن را ضدعفونی کنید. استخر و اطراف آن را با مواد ضدعفونی کننده و فیلتر تمیز کنید. مهمترین کاری که می توانید برای تمیز کردن آب استخر خود انجام دهید این است که آن را به طور کامل از مایع شفاف کننده آب استخر مدل مایعی وزن 1.5 کیلوگرم استفاده کنید.

عوامل زیادی بر کدورت آب استخر تأثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به مقدار کم کلر آزاد (FC)، از بین رفتن تعادل شیمیایی (PH)، عوامل محیطی و دمای آب استخر اشاره کرد. وقتی مقدار کلر آزاد در استخر کاهش می یابد، آب استخر کدر می شود و این نشان دهنده وجود کلر یا کلرامین در آب است. این ماده آب استخر را شیری می کند و نمی تواند باکتری های جلبک ساز را از بین ببرد، بنابراین نمی تواند آب را تصفیه کند. یکی از راه های تصفیه آب استخر، استفاده از محلول های شیمیایی است، اما در استفاده از این محلول ها باید مراقب باشید، زیرا استفاده بیش از حد از آنها باعث کدر شدن آب استخر می شود. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از این مواد شیمیایی باعث تغییر رنگ آب استخر می شود. PH مناسب دیوار باید بین 2.7 تا 7.8 باشد و اگر بیشتر از این عدد باشد، شفافیت آب استخر کاهش می یابد.

هر چه فعالیت و شنا در استخر بیشتر باشد، ناخالصی های بیشتری مانند لوازم آرایشی، مو، ذرات پوست وارد استخر می شود. همچنین اگر آب بی کیفیت و دارای گل و لای باشد با پر شدن استخر از شفافیت آن کاسته می شود. این بیشتر برای استخرهای روباز و سرپوشیده اتفاق می افتد. دمای آب نیز تأثیر زیادی بر تعادل کربنات کلسیم در آب دارد. برخلاف سایر مواد معدنی، هر چه دما بیشتر باشد، کلسیم کمتری در آب حل می شود. در این زمان کلسیم اضافی که در آب حل نمی شود و رسوب نمی کند، رنگ آب شیری را تغییر می دهد. دستگاه تصفیه آب استخر یک مدل مایع 1.5 کیلوگرمی است که تاثیری بر سطح PH آب استخر ندارد و عملکرد فیلتر شنی را بهبود می بخشد و بدون بو می باشد. ترکیبات این محصول شامل نمک های پلیمری و آلومینیومی است، PH محلول 1% (5-3.5) بوده و سازگاری آن مانعی ندارد و برای انواع استخر مناسب است.

روش استفاده و مقدار مورد نیاز :

مقدار مورد نیاز محلول را در محیط استخر و در اطراف نازل های فوت کن ها به داخل آب استخر وارد نمائید، مقدار استفاده ی شفاف کننده استخر بر حسب حجم استخر تعیین می گردد ام به صورت استاندارد مقادیر ذیل مورد استفاده قرار می گیرند.

* نکات قبل از مصرف:

ابتدا با استفاده از تست کیت اندازه گیری PH ، PH آب استخر را اندازه گیری کنید. (میزان  PH استاندارد بین 7.2 تا 7.8 می باشد.)

استفاده جهت ایجاد شوک : معمولا در اولین استفاده و جهت ایجاد شوک اولیه ، به ازای هر 10مترمکعب آب استخر ، مقدار 300 گرم از این محلول نیاز است. (در صورت کدورت بالا و یا پس از شوک کلر و یا استفاده از مواد ضدجلبک)

استفاده جهت نگهداری نرمال : به ازای هر 10 مترمکعب 100 گرم از محلول به آب استخر اضافه شود. (معمولا به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار)

در صورت استفاده از پمپ تزریق : روزانه مقدار 0.5 تا 1 گرم به ازای هر مترمکعب از آب در گردش استخر (بسته به تعداد شناگران) در مسیر آب ورودی به فیلتر شنی تزریق گردد.

* پس از گذشت 3 ساعت از ورود مایع شفاف کننده به آب استخر، فیلتر استخر را بکواش نموده و کف استخر را به آرامی جاروب نمایید.

نکات ایمنی :

در صورت هر گونه ابهام در رابطه با محلول شفاف کننده استخر می توانید با کارشناسان تماس حاصل فرمائید.

استخر باران اصفهان

استخر باران اصفهان یکی از استخرهای محبوب در شهر اصفهان است و به دلیل امکانات رفاهی و قیمت مناسب، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

نکات:

امیدواریم از استخر باران اصفهان لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل