عمومی

بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید امیر تیمور موسویان در حاشیه جلسه تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با اشاره به دومین جلسه در راستای استمرار و پایش بازار سطح استان در گفتگو با خبرنگار آنلاین افزود: برای تصمیم سازی در خصوص موضوعات تنظیم بازار با محوریت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مرکز شهرستان با حضور فرمانداران برگزار شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: نقایص و کسری‌های موجود در سطح شهرستان‌ها را چه از حیث بازرسی و نظارت‌ها و از چه حیث تأمین کالا در شبکه‌های توزیع بررسی خواهیم کرد.

موسویان اجرای طرح پایش بازار را از شانزدهم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام و تاکید کرد: طی هفته‌های آینده هم بازار استان مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت و قیمت‌های باید مورد تأیید ستاد تنظیم بازار استان باشد.

موسویان با اشاره به اینکه رصد قیمت‌ها در مغازه‌ها و بازرسی‌ها انجام‌می شود، افزود: تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به ۴ هزار و ۳۳۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف گردید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ارزش ریالی پرونده‌های متشکله تخلفات را ۲۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

موسویان همچنین تعداد پرونده‌های متشکله قاچاق کالا و ارز را ۱۰۶ مورد عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های مربوطه قریب به ۵ میلیارد ریال بوده است.

موسویان تصریح کرد: واحدهای صنفی حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده و قیمت‌ها را بر روی کالا درج کنند.

وی با بیان اینکه فضا را برای سوءاستفاده کنندگان تأمین امنیت غذایی و قدرت خرید مردم، ناامن خواهیم کرد با درخواست از مردم تاکید کرد: از واحدهای صنفی که قیمت را بر روی کالا درج نکردند خرید انجام ندهند مراتب را با تلفن ۱۲۴ صمت و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا