عمومیمدیریت کسب و کار

طراحی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

همه جوامع در سرتاسر جهان از زمان شروع کووید-19 تغییرات اساسی را تجربه کرده‌اند، با سبک زندگی جابجا شده و فرهنگ‌های سازمانی که به تازگی مفهوم کار از خانه را با کمک اینترنت اشیا (IoT) و ابزارهای اتصال آنلاین بسیار تکامل یافته، پذیرفته‌اند. یک محل کار غیرمتمرکز نسبت به هنجار متمرکز (کار در دفتر) رایج تر می شود، از جمله گرایش به سمت افرادی که سلامت خود را مدیریت می کنند. اگرچه تفکر ایده‌آلیسمی در پشت سازه‌های مراقبت از راه دور یا مبتنی بر خانه مدتی است که وجود داشته است، توجه رو به رشدی که به آنها جلب می‌شود در درجه اول به دلیل تمرکز بر کاهش هزینه‌های عملیاتی در مقابل حمایت از درخواست‌های بیمار محور است.

با توجه به اقدامات پزشکی تحت تأثیر این همه گیری، مشاوره خارج از بیمارستان و تشخیص از راه دور در تلاش برای کاهش خطر انتقال ویروس و کاهش بار بیمارستانی در مرکز توجه قرار گرفته است. این امر همچنین اهمیت یک گردش کار چند مزیتی را افزایش داده است که شامل هزینه های بالینی کمتر، راندمان بالاتر، تراکنش های سریع تر و راحتی بیشتر برای همه طرف ها می شود.

هنگامی که تغییرات را در جریان کار ناشی از رویدادهای مرتبط با کووید به تکامل دهه گذشته به سمت کاهش سربار از طریق مراقبت از راه دور اضافه می کنیم. آشکار است که تغییرات در محیط با چه سرعتی در حال رخ دادن است. این مقاله جنبه‌های کلیدی تکامل اخیر در طراحی تجهیزات پزشکی را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه حرکت به سمت مراقبت‌های خانگی و مراقبت از راه دور ممکن است در یک محیط پس از COVID-19 تکامل بیشتری پیدا کند.

نوع برج خنک کننده

از موارد مهم در زمان سفارش، باید نوع برج خنک کننده مورد نیاز را مدنظر قرار دهید. بر این اساس برج‌ های خنک‌ کننده به انواع زیر تقسیم بندی می‌ شوند:

  1. برج خنک کننده مدار بسته
  2. برج خنک کننده مدار باز
  3. برج خنک کنند هیبریدی
  4. برج خنک کننده خشک
  5. برج خنک کننده هلر

باید در سیستم‌ هایی استفاده شود که نسبت به رسوب حساس هستند و تجهیزات گران قیمت دارند. همان طور که در مطلب برج خنک کننده مدار بسته به آن اشاره گردید تنها تفاوت برج خنک‌ کننده مدار بسته با برج خنک‌ کننده مدار باز، جلوگیری از رسوب در در مدار داخلی می‌ باشد.برج خنک کننده مدار بسته قیمت بالایی دارد و تقریبا سه برابر برج خنک کننده مدار باز می‌ باشد. ترکیبی از هر دو برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز در یک یونیت می‌ باشد. هم برج خنک کننده‌ ای است که آب از درون کوئل‌ ها عبور می‌ کند و از روی آن فقط هوا عبور می‌ کند. نیز معمولاً در نیروگاه کاربرد دارد.

تکامل نوآوری طراحی تجهیزات پزشکی

بیش از یک دهه پیش، نوآوری تجهیزات پزشکی بیشتر بر پیشرفت قابلیت، دقت و راحتی تمرکز داشت. تجهیزات سرمایه ای با هر بار تکرار پیچیده و گران می شد. همراه با وسایل دور ریختنی یکبار مصرف از پیش بسته بندی شده که حتی شامل لوازم الکترونیکی یکپارچه می شد. با توجه به این هزینه های فزاینده، بازارهای نوظهور آگاه تر از نظر مالی، این روند جدید پر هزینه را نفی کردند. همراه با برخی از کشورهای اروپایی، که در تلاش بودند تا با به حداکثر رساندن برنامه های بازیافت، ضایعات محصول را به حداقل برسانند. در عوض، آنها به دنبال اتخاذ یک رویکرد بهتر بودند. بنابراین، طراحان بر مفاهیمی متمرکز شدند که شامل قطعات و تجهیزات قابل استفاده مجدد می‌شد. تا امکان گسترش تجارت در بازارهای حساس به هزینه را فراهم کند.

الزامات طراحی در 10 سال گذشته به طرز محسوسی تغییر کرده است. در ابتدا، بازارهای نوظهور صرفاً به دنبال استفاده از طرح‌های با قیمت پایین‌تر بودند . فقط موارد ضروری در مقابل دستگاه‌های جهان اولی که همه «ویژگی های اضافی و جذاب» را ارائه می‌دهند. افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی (عمدتاً در ایالات متحده) نیاز به تغییر را برانگیخت.

این امر باعث گرایش به نسخه‌های «کم‌هزینه» تجهیزات قدیمی از بازارهای بین‌المللی در حال ظهور قبل از بازگرداندن آنها شد، جایی که حتی در مواقعی می‌توان تکرار نیم نسل را برای استفاده برای نیازهای بازار داخلی بهینه کرد.

Designing medical and laboratory equipment

نوآوری در طراحی

طراحی نوآورانه به تدریج به حفظ و کاهش عملکرد “پیش‌گام” برای دستیابی به هزینه کلی کمتر برای هر مورد خلاصه می‌شد. از عمده فروشان خواسته می شود که هزینه های سربار را 30 تا 50 درصد یا بیشتر به عنوان بخشی از هنجار جدید کاهش دهند. هرگونه فن آوری، مواد، روش، قابلیت استفاده مجدد و حتی تکنیک های استریل سازی به کار گرفته شده برای فعالیت های ساده سازی هزینه بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. قابلیت استفاده بهینه، یک جزء حیاتی از شیوه‌های طراحی خوب (GDP)، ویژگی‌های ایمنی-استفاده و سهولت استفاده نیز باید بدون تأثیر هزینه گنجانده شوند.

بسیاری از اقدامات کاهش هزینه که شامل کارایی عملیاتی و به حداکثر رساندن موفقیت عملیات های پزشکی است. می‌تواند حیاتی باشد. به‌ویژه با توجه به اینکه زمان اتاق عمل می‌تواند 100 دلار در دقیقه هزینه داشته باشد. و کاهش هزینه‌های جراحی تا 20% یا 30% می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجهی تبدیل شود. در واقع می تواند مراکز را قادر سازد تا با انجام عملیات بیشتر در روز، حاشیه سود خود را افزایش دهد. علاوه بر این، اگر یک طرح با کاهش خطای استفاده، فرصت بیشتری برای موفقیت این عملیاتها ایجاد کند. و در نتیجه بر اقدامات تجدیدنظری (که معمولاً قابل جبران نیست) تأثیر بگذارد. بیمارستان با دستیابی به صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی ، سود بیشتری می‌برد.

نکته:پکینگ برج خنک کننده قیمت مقرون به صرفه را فقط میتوانید از فروشگاه اینترنتی ما پیدا کنید پس با یک کلیک ساده وارد سایت ما شوید.

اولویت بندی هزینه ها و کاهش خطرات بیشتر

در یک تلاش متمرکز برای کاهش هزینه کل، یک روند در حال تحول در مورد استفاده از تجهیزات پزشکی وجود دارد. برای مثال، تجهیزاتی که به‌طور سنتی توسط پزشکان و/یا جراحان مدیریت می‌شوند. اکنون توسط همکاران بالینی، پرستاران و تکنسین‌های پزشکی با دستمزد کمتر اداره می‌شوند.

رابط‌های کاربری به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استفاده از آن‌ها ساده‌تر و بسیار شهودی‌تر از گذشته است. به طوری که می‌توان آن‌ها را توسط کارکنان کم‌تجربه آسان‌تر اداره کرد. بنابراین، توسعه سطوح مختلف عملکرد رابط برای تطبیق با دامنه توانایی و آموزش کاربر یک ملاحظه کلیدی است. علاوه بر این، پارامترهای متنوعی باید در جایی که پزشکان بتوانند محدودیت‌های پروتکل‌های بهداشتی را در صورت ضمانت تعیین کنند، سفارشی‌سازی شوند. فناوری‌های پزشکی می‌توانند به تنظیمات روزمره و کنترل‌های عملیات دسترسی داشته باشند. و پرستاران می‌توانند تنها بر پارامترهای حیاتی در طول شیفت‌های کاری خود نظارت و کنترل داشته تا خستگی ذهنی خود را به حداقل برسانند.

این الزامات استفاده در حال تکامل در طراحی های اخیر تجهیزات پزشکی نقش دارند. به عنوان مثال، با تجهیزات سرمایه ای، تحرک در میان دستگاه هایی که به طور متناوب مورد استفاده قرار می گیرند که بین اتاق های عمل، بخش ها و سایر نقاط مراقبت (POC) مشترک هستند، ضروری است تا هزینه های مخارج سرمایه کاهش یابد. تجهیزات پزشکی دائما ساکن باید از سیستم‌های ذخیره‌سازی مشترک استفاده کنند و به خروجی های خارج از کف متصل شوند تا از هرگونه حادثه احتمالی به دلیل خطرات قطع کابل/سیم جلوگیری شود.

ظهور کاربران نهایی جدید برای بیماران

امروزه بیماران انتظار دارند در خود مشارکت بیشتری داشته باشند. زیرا این روند مستمر در نتیجه گسترش تجهیزات پوشیدنی و خانگی است. این تجهیزات که در ابتدا ماهیت تشخیصی داشتند، برای کمک به ارائه‌دهندگان در نظارت روزانه علائم حیاتی بیماران بدحال توسعه داده شدند.

به لطف راه اندازی فناوری دیجیتال و جامعه به هم پیوسته ای که ایجاد کرده است، داده های امن را می توان با سهولت نسبی جمع آوری، ارزیابی و به اشتراک گذاشت. پوشیدنی‌هایی مانند پمپ‌ها، چسب‌های تحویل دارو، کاف‌های فشار خون و همچنین چندین دستگاه پیشخوان رایج شده‌اند ، که امکان پذیرش بیشتر را فراهم می‌کند. صنعت تجهیزات پزشکی به عنوان یک کل در حال سرمایه گذاری بر روی این تغییر پارادایم قابل همکاری جدید است که واقعاً مراقبت های بهداشتی را پیش می برد. دیدگاه‌های طراحان با در نظر گرفتن این دستگاه‌هایی که توسط بیمار کار می‌کنند به عنوان محصولات مصرفی و سهولت استفاده مانند گوشی‌های هوشمند تکامل یافته‌اند.

طراحی ابزار ترکیبی: بادوام و یکبار مصرف

امروزه صنعت از استراتژی های 100% یکبار مصرف دور شده است. با جابجایی بخش‌های پرهزینه و غیر فرسوده تجهیزات (البته الزامات و هزینه‌های استریل‌سازی مجدد باید به الزامات طراحی و هزینه هر مورد اضافه شود.)، هزینه فرعی را می‌توان در صدها مورد مستهلک کرد. که در طول زمان می‌تواند هزینه واحد تنظیم شده را بسیار کاهش می دهد.

وسایل الکترونیکی، موتورها، حسگرها و اپتیک‌ها که اغلب در این مجموعه‌های فرعی تعبیه شده‌اند، باید در برابر پروتکل استریل‌سازی مجدد انتخاب شده ماندگار باشند. که ممکن است شامل گرما، رطوبت، جریان گاز، هوادهی و/یا دوام مواد باشد. بسته به بازار، تجهیزات ممکن است مستلزم استریل کردن قطعات قابل مصرف مجدد با استفاده از سیستم های بیمارستانی، اغلب مبتنی بر بخار باشد.

اجزای یکبار مصرف بسیار دقیق برای عملکرد یکبار مصرف، که استریل کردن مجدد آنها دشوار است. اغلب شامل قطعات مکانیکی مانند سوزن ها، کانول ها، تیغه های برش، فنرها، الکترودهای پوشیدنی باشد. سایر اجزای بادوام مورد استفاده برای ساخت تجهیزات “هیبریدی” کمک می کنند. آنها به راحتی به قطعات قابل استفاده مجدد تقسیم می شوند و به راحتی تمیز می شوند و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان یک قاعده کلی : هرچه میانگین زمان قبل از شکست (MTBF) طولانی تر باشد، صرفه جویی در هزینه با هزینه مستهلک شده برای هر مورد دستگاه بیشتر می شود.

خرید پروانه یا فن برج خنک کننده

فن و تجهیزات تولید و انتقال توان (موتور، گیربکس و درایو شفت)، جزو قطعات و اجزاء بسیار مهم در برج خنک‌ کننده هستند.در حقیقت اگر در برج خنک‌کننده از فن استفاده نشود (مانند برخی از برج‌های خنک‌کن اتمسفریک و برخی برج‌های نیروگاهی) سرعت کم جریان هوا باعث کاهش شدید راندمان کولینگ تاور و نیز کاهش تبخیر سطحی می‌گردد.در عین حال بالا بودن بیش از حد سرعت فن و نیز جریان هوای تولید شده توسط پره‌ها در برج خنک‌کننده، موجب تبخیر بیش از حد و مصرف بالای آب می‌شود.برخی مزایای استفاده از پروانه برج خنک‌کننده شامل؛ کاهش لرزش دستگاه، افزایش طول عمر قطعات و افزایش میزان هوادهی به داخل برج است.

دکمه بازگشت به بالا