اقتصادی

تیک‌تاک زیرذره‌بین اتحادیه اروپا قرار گرفت

تیک‌تاک زیرذره‌بین اتحادیه اروپا قرار گرفت

اتحادیه اروپا تحقیقات رسمی را درباره شبکه اجتماعی تیک‌تاک به دلیل نقض احتمالی قوانین محتوای آنلاین آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا تحقیقات رسمی را درباره شبکه اجتماعی تیک‌تاک به دلیل نقض احتمالی قوانین محتوای آنلاین آغاز می‌کند.

یک مقام رسمی روز دوشنبه گفت، اتحادیه اروپا بررسی می‌کند که شبکه اجتماعی تیک‌تاک قوانین محتوای آنلاین را با هدف محافظت از کودکان و تضمین تبلیغات شفاف نقض کرده است یا خیر؛ در صورتی که بررسی‌ها حکم به قانون‌شکنی پلت فرم رسانه‌های اجتماعی دهند در معرض جریمه سنگین قرار می‌گیرند.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، گفت، پس از تجزیه و تحلیل گزارش ارزیابی ریسک اپلیکیشن ویدئویی کوتاه و پاسخ‌های آن به درخواست‌های اطلاعات، که روایت خبرگزاری رویترز را تأیید می‌کند، این تصمیم را گرفته است.

برتون در شبکه اجتماعی ایکس توضیح داد: امروز ما تحقیقاتی را در مورد تیک‌تاک به دلیل نقض مشکوک به شفافیت و تعهدات برای محافظت از خردسالان آغاز می‌کنیم: طراحی اعتیاد آور و عدم رعایت محدودیت‌های زمان نمایش صفحه، تأیید سن و تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض از جمله دلایل ما برای بررسی تیک‌تاک است.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، که از هفدهم فوریه برای همه پلتفرم‌های آنلاین اعمال می‌شود، به‌ویژه پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ و موتور‌های جستجو را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی و خطرات برای امنیت عمومی اقدامات بیشتری انجام دهند.

اگر تیک‌تاک به دلیل نقض قوانین خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا مجرم شناخته شود، مالک آن ممکن است با جریمه تا کاهش ۶ درصدی از گردش مالی جهانی خود مواجه شود.

 تیک‌تاک نیز در پاسخ گفته است، به کار با کارشناسان و صنعت ادامه خواهد داد تا جوانان را در پلتفرم خود ایمن نگه دارد و مشتاقانه منتظر توضیح جزئیات این کار برای کمیسیون اروپا است.

یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی نیز شرح داد: تیک‌تاک دارای ویژگی‌ها و تنظیماتی برای محافظت از نوجوانان و دور نگه داشتن افراد زیر ۱۳ سال از پلتفرم است، مشکلاتی که کل صنعت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما تیک‌تاک خود را ملزم به رعایت آن کرده است.

کمیسیون اروپا گفت که تحقیقات بر روی طراحی سیستم تیک‌تاک از جمله سیستم‌های الگوریتمی که ممکن است اعتیاد‌های رفتاری را تحریک کند و/یا به اصطلاح «اثرات منفی تاثیرگذار» ایجاد کند متمرکز می‌شود. این نهاد همچنین بررسی می‌کند که آیا شبکه اجتماعی مذکور اقدامات مناسب و متناسبی را برای اطمینان از سطح بالایی از حریم خصوصی، ایمنی و امنیت برای افراد زیر سن قانونی انجام داده است یا خیر. علاوه بر موضوع محافظت از خردسالان، کمیسیون در حال بررسی این موضوع است که آیا تیک‌تاک یک پایگاه داده قابل اعتماد در مورد تبلیغات در پلتفرم خود ارائه می‌دهد تا محققان بتوانند خطرات احتمالی آنلاین را بررسی کنند یا خیر.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا