عمومیمدیریت کسب و کار

کاربرد اولتراسونیک در تعمیرات موبایل

دستگاه اولتراسونیک را می توان از ابزارهای مهم تعمیرات موبایل دانست. دستگاه التراسونیک در بین تعمیرکاران موبایل، طلا و… برای تمیز کاری قطعات کثیف استفاده می شود. نحوه تمیز کاری بورد دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و غیره توسط دستگاه التراسونیک مشابه است. به کمک این دستگاه می توان تمامی ذرات ریز، گرد و خاک، رطوبت و اجسام خارجی را از روی بورد پاک کرد و مشکل آن را برطرف نمود.

کاربرد اولتراسونیک در تعمیرات موبایل

کاربرد التراسونیک در تعمیرات موبایل

برد های چاپی موبایل بسیار حساس هستند و قطعات ریز زیادی روی آن وجود دارند. در صورت کثیف شدن بورد یا آب خوردگی گوشی بایستی بورد را باز و تمیز کنید که بهترین روش استفاده از دستگاه التراسونیک است.

خبر خوب این است که دستگاه های التراسونیک بسیار خوبی در بازار وجود دارند که شستشو و تمیز کردن گوشی های موبایل را به راحتی و با کیفیت خوبی انجام می دهند. شما می توانید بهترین التراسونیک های تعمیرات موبایل را با گارانتی تست 7 روزه از سایت امداد موبایل تهیه کنید تا از کیفیت و اصلی بودن آن مطمین شوید.

نحوه استفاده از التراسونیک تعمیرات موبایل

2- در تعمیرات موبایل و تبلت، شما باید فقط خود بورد را داخل حمام (حوضچه) التراسونیک دستگاه بگذارید. بنابریان ال سی دی، دوربین، فلکس و تمامی قطعات ظریف چسبیده به بورد را بردارید و سپس بورد گوشی را داخل مایع بگذارید.

دقت داشته باشید که باز کردن این قطعات از روی بورد بسیار حساس است و حتما نحوه باز کردن آنها را جستجو کنید.

3- دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. دستگاه التراسونیک امواج مافوق صوت تولید می کند که باعث لرزش در مایع و ایجاد حباب می شود. آلودگی ها و گرد وخاک روی برد با این حباب ها از روی بورد به بیرون رانده می شوند و تمامی قسمت های آن تمیز می شود.

در آخرین مرحله، دستگاه را خاموش کنید. سپس بورد را بیرون آورید و آن را با محلول شوینده و آب مقطر بشویید و سپس بورد را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن بورد توصیه می کنیم از سشوار یا نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

استفاده از دستگاه التراسونیک مزایای بسیار زیادی دارد چرا که امواج با سرعت و انرژی بالا به داخل مایع شستشو فرستاده می شوند که کار تمیز سازی بورد گوشی را بسیار راحت و آسان می کند.

توجه داشته باشید که حتی اگر یک قطره آب یا مایع شستشو بر روی بورد باقی بماند و بورددستگاه التراسونیک یکی از ابزارهای تعمیرات موبایل است که از آن برای شستشو و تمیزکاری بورد های موبایل استفاده می شود. همان طور که می دانید گوشی های موبایل دارای بورد چاپی ظریفی هستند که قطعات الکترونیکی بسیار ریزی بر روی آن قرار دارند و گوشی را راه اندازی می کنند.

با مرور زمان ممکن است گرد و خاک، رطوبت یا مواد دیگر وارد بورد گوشی شوند و به آن آسیب برسانند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای بورد موبایل پیش می آید ورود آب یا رطوبت به داخل آن است. برای برطرف کردن این مشکل و سایر ایرادهای ناشی از آلودگی بورد باید آن را تمیز کنیم.

استفاده از باعث برطرف شدن مشکل بورد و کار کردن گوشی بصورت نرمال خواهد شد. البته می توان از این دستگاه برای شستشو و تمیزکاری ساعت، جواهرات، تجهیزات جراحی، سکه، بورد لپ تاپ و تبلت و غیره نیز استفاده کرد.

دستگاه التراسونیک چه کاری انجام می دهد؟

دستگاه التراسونیک برای تعمیرات موبایل با امواج فراصوت بین 20 تا 400 کیلوهرتز کار می کند. روش کار التراسونیک بدین صورت است که دستگاه فرکانس هایی را بوجود می آورد که باعث ایجاد حباب در مایع التراسونیک و در نتیجه تمیزکاری کامل قطعه مورد نظر می‌شود. کل فرایند تمیزکاری بوسیله التراسونیک معمولا بین 3 تا 6 دقیقه طول می کشد.

در واقع مخلوطی از مایع التراسونیک و آب مقطر است. برای مثال  دارای نسبت 1:9 (1 قسمت مایع مخصوص، 9 قسمت آب مقطر) است. این بدین معنی است که برای استفاده از این مایع بایستی به ازای هر 10 میلی لیتر از مایع مخصوص، 900 میلی لیتر آب مقطر اضافه کنید.

هر چه بورد کثیف تر باشد به نسبت های بیشتری از مایع مخصوص به آب مقطر نیاز داریم. دلیل اصلی استفاده از آب مقطر نیز این است که هیچ ناخالصی و املاحی در آن وجود ندارد و به بورد گوشی هیچگونه آسیب نمی‌رساند.

اگر پس از یک بار استفاده از التراسونیک هم چنان مایع شستشوی درون مخزن آن شفاف بود آنگاه می توانید مجددا از آن استفاده کنید. مخزن شستشوی این دستگاه از جنس استیل بوده که در برابر مایع شستشو مقاوم است و با آن واکنش نمی دهد. بنابراین به هیچ وجه برای تمیز کردن بورد موبایل از حلال های تمیزکننده دیگر مانند تینر یا الکل بعنوان مایع شستشوی التراسونیک استفاده نکنید چراکه ممکن است باعث از کار افتادن دستگاه شود.

توجه داشته باشید که حین کار با این دستگاه، دمای مایع شستشوی درون مخزن التراسونیک کمی بالا می رود (حدود 60 دستگاه التراسونیک یکی از ابزارهای تعمیرات گوشی است که از آن برای شستشو و پاک‌سازی بردهای گوشی استفاده می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید تلفن‌های همراه دارای برد چاپی ظریفی هستند که قطعات الکترونیکی بسیار کوچکی بر روی آن قرار دارند و تلفن را راه‌اندازی می‌کنند.

مفتخریم که یکی از تخصصی ترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره آموزش تعمیرات موبایل در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل ایران هستیم که قادریم با پرورش نیروی های متخصص در بخش تعمیر موبایل و تبلت به خود کارآفرینی این افراد کمک نمایم.

استفاده از دستگاه التراسونیک  تلفن همراه باعث رفع شدن مشکل برد و کار کردن گوشی  موبایل بصورت عادی خواهد شد، با این همه می‌توان از این دستگاه برای شستشو و تمیزکاری ساعت، جواهرات، تجهیزات جراحی، سکه، برد لپ‌تاپ و تبلت و غیره نیز استفاده کرد.

دستگاه التراسونیک چیست؟

گرد و خاک و آلودگی می‌تواند کارایی قطعات و بردهای الکترونیکی را به هم ریخته کند، همچین بردهایی که به اخیراً مونتاژ شده‌اند احتیاج به شسشتو دارند. در ضمن مادربردهایی که به دلیل نفوذ مایعات دچار معیوب شده‌اند باید شسته شوند، در همه این موارد دستگاه التراسونیک یا برد شور استفاده می‌شود و از این جهت دستگاهی بسیار مهم و لازم در تعمیرات موبایل به حساب می‌آید.

التراسونیک یعنی فراصوت و به خوبی نشان دهنده‌ی نحوه‌ی کارایی این دستگاه را نمایش می‌دهد. این دستگاه از طریق امواج فراصوت عمل شسشتو را نشان می‌دهد. نحوه‌ی کار آن به این صورت است که قطعه را مایعی که در وسیله وجود دارد قرار می‌دهند. از طریق امواج فراصوت مایع به ارتعاش در می‌آید و همزمان گرم می‌شود، این ارتعاشات باعث مرتعش شدن قطعه می‌شود و همین لرزش آلودگی‌ها و اکسیدها را از زیر آی سی و قطعات جدا می‌کند.

کاربردهای دستگاه التراسونیک

از مهم‌ترین کاربردهای التراسونیک شست‌وشوی بردهای آب خورده‌ی تلفن همراه و مدارهای الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، موتور ساعت مچی و شستشوی انواع طلاو جواهر و سوزن انژکتور و قطعات حساس دیگر می‌باشد.

دستگاه التراسونیک در تعمیر بردهای موبایل

برخی از ویژگی‌های دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل که در زیر به آن اشاره خواهیم داشت.

  • دارای ابعاد : ۵٫۵ * ۵٫۳ و ارتفاع یا عمق حوض ۴ سانتی‌متر
  • دارای تنظیم کننده ی زمان و تایمر و تنظیم کننده‌ی حرارت
  •  دستگاه التراسونیک قابلیت کار مداوم بیشتر از ۱۲ ساعت را دارد
  • طراحی بسیار سبک و جمع و جور
  • قابلیت تنظیم حرارت
  • تایمر: ۱ الی ۶۰ دقیقه
  • فرکانس دستگاه التراسونیک: ۴۰ کیلوهرتز
  • حداکثر ظرفیت: ۱۳۰۰ میلی‌لیتر
  • کمپانی سازنده: YAXUN

نکات کلیدی هنگام خرید دستگاه التراسونیک موبایل

در زمان خرید دستگاه  التراسونیک تعمیرات گوشی بهتر است به بعضی از نکات کلیدی که در زیر به آن اشاره خواهیم داشت توجه کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید:

انتخاب مخزن مناسب دستگاه التراسونیک

دقت کردن به ظرفیت و اندازه مخزن دستگاه التراسونیک تعمیرات گوشی همچون یکی از نکات کلیدی در زمان خرید دستگاه التراسونیک محسوب می‌شود، هر چه دستگاه التراسونیک بزرگ‌تر باشد طبیعتاً قیمت آن بالاتر است که افراد با توجه به احتیاج خود می‌توانند یک خرید موفق داشته باشند. اگر در طول ماه برای شستشوی وسایل گوشی موبایل احتیاج به یک وسیله کاربردی دارید بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای مخزن بزرگ باشد.

توجه به بخش کنترل پنل دستگاه التراسونیک

دستگاه التراسونیک سیستم کنترل کننده‌اش به صورت آنالوگ و دیجیتال بوده که در هر دو وضعیت کنترل پنل دستگاه به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانید درک درستی از  روش کار با دستگاه مورد نظر خود داشته باشد. اگر بتوانید التراسونیک تعمیرات گوشی را به صورت دیجیتال خریداری کنید قادر خواهید بود تا به آسانی با دستگاه کار کنید.

توان دستگاه الکتراسونیک

تولیدکنندگان متعددی دستگاه الکتراسونیک را با توان‌های متعدد تولید و راهی بازار می‌کنند. جهت خرید، بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی باشید که توان خروجی مناسبی داشته باشد، دقت کردن به توان دستگاه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در زمان کار کردن با دستگاه التراسونیک تعمیرات گوشی حس راحتی داشته باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین کیفیت را ارائه دهید.

تاثیر دمای محلول در شست‌وشوی قطعه

افزایش حراترت در زمان شستشوی تجهیزات متعدد تلفن همراه باعث  بالا رفتن کیفیت شستشو شده که این امر برای تعمیرکاران دارای اهمیت است، دمای مناسب جهت شستشوی با کیفیت بین 50 تا 70 درجه سانتی‌گراد است که باید به آن توجه شود.

تخلیه مخزن دستگاه التراسونیک

در هنگام خرید دستگاه التراسونیک تعمیرات گوشی بهتر است به قابلیت آن توجه کنید که آیا دستگاه آماده به سیستم تخلیه قابل اطمینان است یا خیر، این مورد می‌تواند برای افرادی که به طور زیاد از دستگاه استفاده می‌کنند  با ارزش باشد.

ارزش دستگاه التراسونیک

اگر بخواهید یک دستگاه مناسب و با کیفیت خریداری کنید بهتر است به قیمت آن دقت کنید، خرید از یک فروشگاه معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که علاوه بر خرید جنس مناسب بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا