عمومیمدیریت کسب و کار

چرا لباس شویی صدا میده؟

تصور کنید بعد از یک روز کاری سخت به خانه برگشته، دوش گرفته و لباس‌های کثیفتان را داخل ماشین لباسشویی انداخته‌اید. حالا نوبت استراحت است و می‌خواهید کمی بخوابید؛ اما صدای زیاد ماشین لباسشویی خواب راحت را از چشمانتان گرفته است؛ صداهای زوزه‌مانند یا صدای جیرجیر و تق‌تق. اگر نمی‌دانید علت زوزه کشیدن ماشین لباسشویی چیست، نگران نباشید. در این مقاله به زبان ساده به شما می‌گوییم چرا لباسشویی صدا میده و چگونه می‌توانید از صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی راحت شوید. پس اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید، به خواندن ادامه دهید.

انواع صدای ماشین لباسشویی؛ از یک وزوز ساده تا تق تق عجیب‌وغریب

قبل از اینکه به‌دنبال علت صدا دادن ماشین لباسشویی باشید، باید اول نوع صدا را به‌درستی تشخیص دهید؛ زیرا انواع صدای لباسشویی ممکن است علت‌های مختلفی نیز داشته باشد. از جمله صداهایی که بسیاری از افراد از ماشین لباسشویی خود می‌شنوند، عبارت‌اند از:

صدای خر خر ماشین لباسشویی؛ صدایی شبیه به خروپف

صدای خرخر ماشین لباسشویی به شما نشان می‌دهد که بخشی از راه لوله تخلیه به‌وسیله یک شی مسدود شده است. هرچند در چنین شرایطی لوله کاملا مسدوده نشده است، اما همین گرفتگی جزئی می‌تواند باعث ترکیدن لوله شود؛ بنابراین صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را نادیده نگیرید.

صدای تق تق ماشین لباسشویی؛ مشکلی جدی یا سطحی؟

صدای تق تق ماشین لباسشویی ممکن است ناشی از یک اتفاق بی‌اهمیت مانند برخورد شیلنگ تخلیه با بدنه دستگاه باشد یا یک مشکل جدی مانند خراب شدن موتور را به شما گوشزد کند. هنگام شنیدن صدای تق تق ماشین لباسشویی به‌دنبال رفع مشکلات زیر باشید:

  • پر کردن بیش از اندازه مخزن ماشین لباسشویی
  • ایرادات پولی قرقره
  • خراب شدن موتور ماشین لباسشویی
  • ساییده شدن بلبرینگ ماشین لباسشویی
  • گیر کردن جسم خارجی در موتور تخلیه

اگر ایرادات سطحی را برطرف کردید و هنوز هم این صدا شنیده شد، باید از متخصصان برای رفع آن کمک بگیرید.

صدای جیر جیر ماشین لباسشویی؛ صدایی مانند صدای جیرجیرک

صدای جیر جیر ماشین لباسشویی از رایج‌ترین صداهایی است که هنگام استفاده از دستگاه شنیده می‌شود. از جمله علت‌های صدای جیرجیرک‌مانند لباسشویی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سنگین کردن زیاد ماشین لباسشویی
  • قرار نگرفتن ماشین لباسشویی روی یک سطح صاف
  • ایراد در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • ایراد در تسمه
  • ایراد در بلبرینگ یا یاتاقان‌ها
  • اشکال در شیر ورودی آب

قبل از اینکه به‌دنبال رفع مشکل صدای زیاد لباسشویی باشید، از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید. در بسیاری از مواقع علت صدای دستگاه به‌خاطر تراز نبودن آن است.

صدای وز وز ماشین لباسشویی؛ در ارتباط با پمپ دستگاه

اگر این صدا را از ماشین لباسشویی خود می‌شنوید، به احتمال زیاد یک شی در شما قرار گرفته است. وارد شدن جسم خارجی به داخل پمپ آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که ممکن است پمپ دستگاه نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

Why does the washing machine make noise

جلوگیری از ایجاد صدای زیاد لباسشویی با استفاده صحیح از دستگاه

استفاده اصولی از لباسشویی تاثیر چشمگیری در افزایش عمر دستگاه و جلوگیری از صدای زیاد ماشین لباسشویی و پمپ تخلیه دارد. نکات زیر می‌تواند به شما در نگهداری از دستگاه کمک کند:

  • بیش از اندازه یا کمتر از حجم ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید.
  • اگر قصد شست‌وشوی حوله حمام را دارید، حتماً به همراه چند حوله کوچک دست و صورت یا چند تکه لباس کوچک ماشین لباسشویی را روشن کنید تا دیگ کاملا تراز باشد.
  • ماشین لباسشویی باید روی سطحی صاف قرار بگیرد تا کاملا تراز باشد. تراز نبودن ماشین لباسشویی معمولاً در زمان آب‌کشی و چرخش دور تند بیشتر نمود می‌کند و به دستگاه آسیب می‌زند. البته شما می‌توانید با محکم کردن پیچ‌های زیر دستگاه، این مشکل را تا حدی برطرف کنید.
  • از ریختن عروسک‌های پولیشی، بالش‌هایی از جنس الیاف مصنوعی و به‌خصوص پادری‌های منزل داخل ماشین لباسشویی اجتناب کنید. پرز این اجسام درصورتی‌که از فیلتر عبور کرده و به پمپ برسد، باعث خرابی آن می‌شود.
  • استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده باعث تمیزی بیشتر لباس نمی‌شود! این کار عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه می‌کند؛ زیرا به مرور زمان، باقی‌مانده مواد شوینده زیر لگن ماشین لباسشویی رسوب کرده و همین موضوع علت صدای لگن ماشین لباسشویی سامسونگ و برندهای دیگر است.
  • هر چند وقت یک‌بار فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. تمیز نبودن این قطعه باعث اختلال در تخلیه آب دستگاه می‌شود. علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب را می‌توانید با تمیز کردن فیلتر برطرف کنید.
  • استفاده از محافظ برق را فراموش نکنید؛ نوسانات برق غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. اگر ماشین لباسشویی را به‌طورمستقیم به پریز برق بزنید، نیم‌سوز شدن موتور لباسشویی یا سوختن برد آن دور از انتظار نیست.

با انجام این کارهای ساده برای می‌توانید سال‌های بیشتری از وسیله خود استفاده کرده و هزینه‌ای برای تعمیر یا تعویض قطعات آن نپردازید. لباسشویی یکی از لوازم خانگی‌های مهم است که سر و صدا و خرابی آن باعث برهم زدن آرامش خانه و خانواده می‌شود. گاهی سر و صدا و تکان‌های ماشین لباسشویی به قدری زیاد است که اگر کسی در خانه مشغول استراحت باشد در اولین لحظه تکان‌های لباسشویی را با پیش لرزه‌های زلزله اشتباه می‌گیرد. آیا شما هم تا به حال با مشکل سر و صدای ماشین لباسشویی مواجه بوده‌اید؟ اگر می‌خواهید بدانید چرا ماشین لباسشویی صدا می‌دهد و چگونه باید مشکل آن را برطرف کرد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی صداهای مزاحم لباسشویی و دلایل آن خواهیم پرداخت.

منبع صدای اضافی ماشین لباسشویی را پیدا کنید

پیش از انجام هر کاری پیشنهاد می‌کنیم منبع صداهای اضافی ماشین لباسشویی را پیدا کنید و سپس به حل مشکلات آن بپردازید. اغلب صداهای اضافی که از ماشین لباسشویی می‌شنوید به دلیل وجود اجسام خارجی است که به همراه لباس‌ها در لباسشویی قرار گرفته‌اند. سکه، اکسسوری‌های لباس و کلید از جمله اجسامی هستند که معمولا به اشتباه به همراه لباس‌ها در لباسشویی شسته می‌شوند.

وجود این اجسام و قرار گرفتن آن‌ها در درزهای لباسشویی باعث ایجاد صداهای ناهنجار و آزار دهنده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آنکه لباس‌ها را در لباسشویی قرار دهید، جیب آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. وجود اجسامی مانند سکه و کلید علاوه‌بر ایجاد صداهای دلخراش، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی می‌شود که برای رفع آن‌ها باید به کارشناس مراجعه کنید. اگر صدای ماشین لباسشویی بر اثر وجود یک جسم خارجی اضافه نباشد بهتر است با دقت بیشتر به دنبال دلایلی باشید که به شما نشان دهد چرا ماشین لباسشویی شما صدا میدهد. با پیدا کردن منبع صدا می‌توانید در کمترین زمان مشکل آن را حل کنید.

علت صدای تق تق ماشین لباسشویی و راه حل‌های برطرف کردن آن

صدای تق تق ماشین لباسشویی اغلب به دلیل شل شدن واشرهای ماشین لباسشویی و برخورد آن‌ها با دیگر قطعات ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود. واشر ماشین لباسشویی هنگام چرخش به اطراف پرتاب می‌شود و با دیواره‌های آن برخورد می‌کند. شاید به اشتباه فکر کنید این صدا به دلیل به وجود جسمی خارجی مانند سکه در لباس‌ها باشد اما اگر لباسشویی را بدون لباس روشن کنید متوجه برخورد واشر با دیواره‌ها و ایجاد صدای تق تق آن می‌شوید.

با محکم کردن گیره‌های نگه‌دارنده واشر می‌توانید مشکل صدای لباسشویی را برطرف کنید. علاوه‌بر شل شدن واشرهای ماشین لباسشویی، معیوب شدن بلبرینگ‌های لباسشویی و خرابی در موتور لباسشویی نیز می‌تواند باعث ایجاد صدای تق تق در آن شود. در این شرایط در اولین فرصت برای خود با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید. و میتونید با خرید از نمایندگی لباسشویی بوش از خدمات پس از فروش بوش بهرمند شوید

صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، مهم‌ترین صدای ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین صداهایی که اغلب باعث آزار و اذیت افراد می‌شود، صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. صدای زیاد و آزار دهنده پمپ تخلیه ماشین می‌تواند به علت استهلاک قطعات متحرک مربوط به پمپ باشد. اگر هنگام تخلیه آب ماشین لباسشویی با صداهای آزار دهنده و غیرطبیعی مواجه شدید، بی شک پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است. برای تعویض قطعات پمپ ماشین لباسشویی و تعمیر لباسشویی بوش پمپ، شما نیازمند تماس با یک تکنسین حرفه‌ای هستید. به هیچ عنوان برای تعمیر قطعات مهمی مانند پمپ و موتور ماشین لباسشویی خودتان دست به کار نشوید. تعویض قطعات مهم و و دیگر ماشین‌ها نیازمند دانش و تخصصی است که تکنسین‌های حرفه‌ای و کاربلد با آن آشنا هستند.

دکمه بازگشت به بالا