لیست بهترین شرکت‌های انیمشین‌سازی جهت برون‌سپاری

انیمیشن روشی برای عکاسی از نقاشی ها، مدل ها یا حتی عروسک های متوالی برای ایجاد توهم حرکت و جانبخشی به آنها در یک سکانس است. از آنجایی که چشم‌های ما فقط می‌توانند یک تصویر را برای تقریباً 1/10 ثانیه حفظ کنند، زمانی که چندین تصویر پشت سر هم ظاهر می‌شوند، مغز آنها را در یک تصویر متحرک ترکیب می‌کند.در انیمیشن های سنتی، تصاویر بر روی صفحات سلولوئید شفاف نقاشی می شوند تا از آنها عکس گرفته شود. کارتون های اولیه که همه ما از دیدن آنها حس نوستالژی را تجربه می‌کنیم، نمونه هایی از این دست هستند.

امروزه ساخت انیمیشن با ، ساخت انیمیشن با گوشی و… به عنوان روش‌های راحت برای ساخت انیمیشن ارزان روی کار آمده‌اند. علاوه بر این، اکثر فیلم های انیمیشن با تصاویر کامپیوتری یا CGI ساخته می شوند. برای ایجاد ظاهر حرکت صاف از این تصاویر، نرخ فریم یا تعداد تصاویر متوالی که در هر ثانیه نمایش داده می شود در نظر گرفته می شود. به این صورت، این تصاویر طراحی شده، اشیاء یا مدل‌های سه‌بعدی به ما توهم حرکت کردن و جاندار بودن را می‌دهند.

انیمیشن سلولوییدی یا دستی، اولین و قدیمی ترین روش تولید انیمیشن است. تولید این انیمیشن به صورت دستی است که در آن هنرمند به معنای واقعی کلمه مجبور است هزاران تصویر را بر روی کاغذ مخصوص بکشد و از آنها به صورت قاب به فریم عکس بگیرد. قبل از انقلاب دیجیتال، این سبک انیمیشن سازی سنتی، روش و استاندارد عادی صنعت پویانمایی برای استودیوهای بزرگ از جمله دیزنی بود.

انیمه، انیمیشنی است که با دست طراحی شده و توسط کامپیوتر تولید شده و نشات گرفته از ژاپن است. در خارج از ژاپن و در زبان انگلیسی، انیمه به طور خاص به انیمیشن تولید شده در ژاپن اشاره دارد.

انیمیشن Cutout شکلی از انیمیشن استاپ موشن با استفاده از کاراکترهای مسطح، وسایل و پس‌زمینه‌های برش‌خورده از موادی مانند کاغذ، کارت، پارچه سفت یا عکس است. پایه ها بریده می شوند و به عنوان عروسک برای استاپ موشن استفاده می شوند.

این روش مانند انیمیشن سنتی عمل می‌کند. در استاپ موشن، شما به غیر از نقاشی مدل های سفالی و یا هر مجموعه ای دارید که برای تولید انیمیشن باید با دقت دستکاری کنید. استاپ موشن را می توان با عروسک ها، برش های تصاویر و حتی چهره ها نیز انجام داد.

در گذشته، استاپ موشن به عنوان نوعی جلوه‌های ویژه برای فیلم های اکشن زنده مورد استفاده قرار می گرفت و عمدتاً جایگزین انیمیشن سه بعدی و کار با جلوه های بصری شده است. با این حال، فیلمسازانی وجود دارند؛ مانند تیم برتون، که تقریباً به طور انحصاری با استاپ موشن کار می کنند. برای انیماتورهای مشتاق استاپ موشن، می تواند وسیله ای فوق العاده برای ساختن اثر هنری باشد.

این تکنیک جلوه بصری شامل حرکت عناصر گرافیکی مانند متن یا آرم ها است که بیشتر از نرم افزارهایی مانند افتر افکت استفاده می کنند. کاربرد موشن گرافیک در صنعت تبلیغات پروژه های چندرسانه ای و مولتی مدیا بسیار است. حتی می توان از موشن گرافیک برای طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی و فیلم استفاده کرد. برای ساخت موشن گرافیک می‌توانید از فریلنسرهای حرفه ای متخصص در این زمینه در کارلنسر کمک بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه و هزینه تولید انیمیشن، ساخت انیمیشن تبلیغاتی، اموزشی و سایر موارد مرتبط می توانید با ثبت یک پروژه رایگان به صدها تولید کننده و طراح انیمیشن حرفه ای در سایت کارلنسر مرتبط شوید. پس از بررسی کیفیت و نمونه کارهای طراحان انیمیشن می توانید بهترین طراح را برای پروژه خود انتخاب کنید.

در این قسمت به شرح فرایند ساخت انیمیشن در سه بخش پیش تولید، تولید و پس تولید می‌پردازیم.پایه و اساس ساخت انیمیشن در پیش تولید شکل می‌گیرد و به مرحله اجرا می‌رسد. از این رو، جدی گرفتن مرحله پیش تولید در کیفیت خروجی نهایی بسیار تاثیرگذار است.

ایده پردازی

اولین و مهم‌ترین مرحله از ساخت انیمیشن، ایده پردازی است تا بتوان داستان ایده آلی را در انیمیشن ارائه داد. در مرحله‌ی ایده پردازی خط داستانی انیمیشن باید به صورت تمام و کمال شکل بگیرید تا بتوان به مراحل بعدی از ساخت انیمیشن پرداخت. در فرایند انیمیشن سازی هر چقدر شما در مرحله ایده داستان و پرداخت به آن بیشتر زمان صرف کنید، از هدر رفتن وقت و سرمایه‌تان در مراحل تولید جلوگیری خواهد شد.

فیلمنامه نویسی

پس از ایده پردازی و شکل گیری داستان، در مرحله باید همه چیز به صورت کتبی و در قالب کلمات پیاده سازی شود. هر چه زودتر ایده‌ی خود را به کلمات تبدیل کنید بهتر است تا اگر مشکلی در داستان شما وجود دارد، قبل از مرحله تولید آن را پیدا کنید. در این مرحله، در صورتی که انیمیشن شما صامت نیست، دیالوگ‌های انیمیشن را به صورت مکتوب تنظیم کنید.

آماده سازی استوری برد یا استوری ریل

استوری بورد یا استوری ریل یک تصویر کلی از انیمیشن است که به صورت بخش به بخش بر روی کاغذ یا نرم افزار استورد برد طراحی می‌شود. تفاوت استوری برد و استوری ریل در این است که استوری ریل به طراحی تصاویری از چند ثانیه از انیمیشن گفته می‌شود. در عین حال، استوری ریل به کنار گذاشتن چند فریم از انیمیشن روی کاغذ گفته می‌شود که با به هم پوستن آنها انیمیشنی ساده شکل می‌گیرد.

از این رو، آماده سازی استوری ریل از آماده سازی استوری برد به مراتب سخت تر است و پیشنهاد می‌کنیم که این مرحله را ابتدا با طراحی استوری برد شروع کنید. استوری‌بردها و استوری ریل‌ها ابزاری ضروری در فرآیند خلاقیت هستند که متخصصان ساخت انیمیشن را قادر می‌سازند تا دیدگاه خود را تجسم کنند و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهند. آنها مانند کتاب طرح یک هنرمند هستند که جوهر و جهت یک داستان را با چاشنی خلاقیت به تصویر می کشند و در عین حال پایه ای محکم برای جان بخشیدن به آن فراهم می کنند.

انیماتیک در تولید انیمیشن یک ابزار مهم پیش تولید است که عناصری مانند نقاشی‌های استوری‌بورد، زمان‌بندی، صدا و حرکات دوربین را گرد هم می‌آورد تا نسخه ساده‌شده‌ای از نحوه نمایش انیمیشن نهایی را نمایش دهد. انیماتیک به عنوان یک طرح اولیه از پروژه انیمیشن عمل می کند و تصویری خشن اما پویا از توالی رویدادها ارائه می دهد.

ساخت انیماتیک به تیم سازنده کمک می‌کند تا سرعت، ترکیب‌بندی و جریان کلی صحنه‌ها را تجسم کند و آنها را قادر می‌سازد تا قبل از اختصاص دادن زمان و انرژی زیاد به انیمیشن، تصمیمات آگاهانه بگیرند. با ترکیب جلوه‌های صوتی و بصری در مراحل ابتدایی، انیماتیک نگاهی اجمالی به حال و هوا و روایت انیمیشن نهایی می‌دهد. به طور کلی، ساخت انیماتیک نقشی حیاتی در ساده‌سازی فرآیند تولید، افزایش ارتباطات و تضمین خروجی نهایی دارد.

پروپوزال نویسی

در مرحله پروپوزال‌نویسی، در یک قدمی تولید قرار دارید. پرورپوزال نویسی خلاصه ای کامل و قانع کننده از برنامه‌های شما برای پروژه انیمیشن است. برای پروپوزال نویسی، با ارائه انیماتیک و پری‌ویز، تکنیک‌ها و نرم‌افزارهای لازم را معرفی می‌کنیم و برآورد هزینه‌ی کل پروژه را انجام می‌دهیم.

تکسچرینگ و متریال

با ورود به مرحله تولید، به مدل‌هایی که متصور شده‌اید و طرحی ابتدایی از آن‌ها دارید یک بافت بدهید.

تکسچر یا همان تصویر

در مرحله تکسچر یا همان تصویر، تنها تصویری از مواد را روی مدل خود می اندازید که فقط رنگ ها با هم تفاوت دارند و بافت ها یکسان هستند.

متریال یا بافت

در مرحله طراحی متریال یا بافت، برای نرم افزار مربوطه تعریف میکنید که این جسم چیست و چه ویژگی هایی دارد زیرا هر جسمی به خودی خود مقدار بازتاب ، شفافیت ، شکست نور ، درخشش ، حالت و بافت مخصوص به خود را دارد.

ریگینگ (Rigging) یا استخوان بندی

تا اینجا بافت هر مدل را مشخص کرده‌ایم. حال در صورتی که مدل ما انسان باشد، به طراحی استخوان بندی نیاز دارد.

انیمیتینگ یا متحرک سازی

حال به مرحله اساسی انیمیشن می‌رسیم که باید در آن هر آنچه طراحی کرده‌ایم را متحرک کنیم و به آنها جان بدهیم.

تنظیم نورپردازی

پس از متحرک سازی یا انیمیت کردن، نورپردازی انیمیشن اهمیت زیادی دارد.

تنظیم دوربین

در مرحله تنظیم دوربین، باید دوربین های صحنه چیده شوند و زوایای دوربین را طبق استوری برد یا استوری ریل تنظیم کنید.

سیمولیتینگ یا شبیه سازی

مرحله سیمیولیتینگ یا شبیه‌سازی به معنای اضافه کردن آتش، دود و غبار، سیالات، انفجار، تخریب، پارچه ها، موها و … است که در برخی قسمت‌های انیمیشن وجود دارند و قابل ساخت نیستند. این عناصر مانند آتش و مایعات و پارچه باید شبیه سازی شوند و این مرحله بخشی است که باید این کار در آن انجام شود.

رندر

در مرحله رندر، تمام مراحل انجام شده ولی باید فایل انیمیشن را به پیکسل‌هایی تبدیل کرد که در تمام نمایشگرها قابلیت نمایش را داشته باشند این خروجی رندر نامیده می شود.مرحله پس تولید به اعمال ویرایشات نهایی بر روی رندر گفته می‌شود تا نسخه نهایی و زیبای انیمیشن به عمل بیاید.

کامپوزیت

در این مرحله لایه های انیمیشن رندر شده را روی هم قرار می دهیم و از افکت های مختلف برای زیبا تر شدن هر لایه استفاده می کنیم و با ترکیب لایه ها به کیفیت مطلوب می رسیم.

جلوه های ویژه

جلوه های ویژه در تولید انیمیشن مانند سحر و جادو هستند. آنها سطح کاملا جدیدی از هیجان، واقع گرایی و تخیل را به انیمیشن اضافه می‌کنند. از انفجارهای خیره کننده گرفته تا جلوه های ویژه شخصیت ها و محیط ها را می‌توان با جلوه‌های ویژه به تصویر کشید. جلوه های ویژه همچنین می تواند با برانگیختن احساسات و داستان سرایی را در انیمیشن تقویت کند. به طور خلاصه، جلوه های ویژه در انیمیشن غیرممکن ها را ممکن می کند.

مرجع : Pixune

 

خروج از نسخه موبایل