دوز مصرف پروتئین شیر

پروتئین پگاه یا پودر mpi یک مکمل پروتئینی است که از پروتئین کازئین (80%) و پروتئین وی (20%) تشکیل شده . پروتئین ام پی ای پگاه بدون چربی و بدون کربوهیدرات است.این مسئله باعث میشود پروتئین شیر ایزوله پگاه یکی از بهترین گزینه های برای افزایش حجم خشک بدن باشد.ام پی ای پگاه را میتوانید به راحتی جایگزین پروتئین وی کنید. مدت زمان جذب پروتئین شیر ایزوله پگاه بین 3 تا 6 ساعت است .

این مسئله باعث ایجاد شدن یک منبع پروتئین در بدن میشود زیرا بدن در طول روز نیاز به جذب پروتئین دارد نه صرفا در یک وعده سریع. دیر یا میان جذب بودن این محصول میتواند میزان عضله سازی شما را حتی در طول خواب هم حفظ کند .پودر پروتئین وی پگاه با استفاده از فرآیندهای فیلترینگ مانند میکروفیلتراسیون (ریزپالایش)، اولترافیلتراسیون (فراتصفیه) و دیافیلتراسیون بدست می آید.تمام یا بیشتر مواد معدنی و لاکتوز (نوعی قند که به طور طبیعی در محصولات پایه شیر وجود دارد) موجود در شیر بوسیله این فیلتر ها از بین می روند.

خواص پروتئین شیر ایزوله پگاه چیست؟

  1. پروتئین از آمینو اسید ها تشکیل شده است؛ آمینو اسید ها به دو دسته ضروری که بدن تولید نمیکند و غیر ضروری که بدن توانایی تولیدش را دارد تقسیم میشود. پروتئین تغلیظ شده شیر یک پروتئین کامل و دارای تمامی آمینو اسیدها مورد نیاز بدن انسان برای عضله سازی است.
  2. پروتئین mpi پگاه حاوی BCAAs که جزو آمینو اسید های ضروری بدن است و نقش مهمی در عضله سازی دارد.
  3. پروتئین شیر ایزوله پگاه حاوی گلوتامین است که جزو آمینو اسید های غیر ضروریست که نقش زیادی در نگهداری و ریکاوری عضلات دارد .
  4. ام پی ای پگاه فاقد گلوتن است.
  5. امروزه اثبات شده است که مصرف ترکیبی از انواع مختلف پروتئین در رژیم ورزشکاران بهره وری بالاتری نسبت به استفاده از یک نوع پروتئین زود جذب و یا پروتئینی دیر جذب دارد.
  6. ایزوله پروتئین شیر پگاه اسید آمینه ضروری را برای بدن فراهم می کند . در نتیجه وقتی با منابع هضم سریع تر ( وی ) ترکیب می شود، پاسخ آنابولیک (عضله سازی ) را افزایش می دهد . همچنین باعث جلوگیری از ریزش عضلات می گردد .
  7. پروتئین MPI پگاه از دو پروتئین وی و کازئین تشکیل شده در واقع یک پروتئین میان جذب محسوب میشود (۳_۶ساعت)
  8.  پروتئین کازئین پگاه شامل  هایی ( آمینو اسید ) هست که به سیستم ایمنی کمک می‌کند و هضم راحت تری صورت می‌گیرد .

فواید پروتئین شیر ایزوله پگاه (MPI پگاه):

کمک به ایجاد توده عضلانی به کمک پروتئین شیر پگاه:

فواید پروتئین شیر پگاه برای سلامتی:

مقایسه انواع پروتئین بر اساس میزان جذب و هضم آمینو اسید های مختلف در انتهای روده جدا از کمک به تغییر ترکیب بدن، پروتئین شیر ایزوله پگاه دارای فواید زیر ایکی از مکمل‌های محبوب برای عضله‌سازی، پروتئین کازئین است. این مکمل، یک پروتئین باکیفیت و در‌دسترس است. کازئین شامل بخش زیادی از پروتئین موردنیاز روزانه ورزشکاران می‌شود. در این مطلب از فیتامین، همه چیزهایی را که باید در مورد مکمل کازئین بدانید از جمله نحوه عملکرد، فواید، میزان و نحوه مصرف آن را توضیح خواهیم داد.

پروتئین کازئین چیست؟

کازئین نوعی از پروتئین شیر است و همان چیزی است که به شیر رنگ سفید می‌دهد. حدود ۸۰% از پروتئین موجود در شیر گاو، از نوع کازئین است. علاوه‌بر شیر، کازئین در ماست، پنیر و شیر خشک نوزادان و همچنین در انواع مکمل‌های غذایی یافت می‌شود. به جز شیر گاو، در شیر گوسفند و گاومیش هم کازئین بالایی وجود دارد.

پودر پروتئینی کازئین که ورزشکاران مصرف می‌کنند، همان کازئین شیر است که از شیر برای تولید مکمل، جدا می‌شود و به‌صورت پودر درمی‌آید. همچنین به‌عنوان یک مکمل پروتئینی، طیف کاملی از اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ریکاوری پس از ورزش و تقویت قدرت را به عضلات ما می‌رساند.کازئین یک مکمل پروتئینی با هضم آسان است. توصیه می‌‌کنیم آن را قبل از خواب مصرف کنید تا ریکاوری بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید. این پروتئین فقط برای عضله‌سازی و مفید نیست، بلکه فواید زیاد دیگری هم دارد.

فواید پروتئین کازئین

اکنون به فواید و مزایای این پودر پروتئین محبوب اشاره می‌کنیم و می‌گوییم چطور این مکمل به شما در بدنسازی کمک می‌کند.

۱. یار کمکی بدنسازان و ورزشکاران

شاید بتوان گفت کازئین برای ورزشکاران، بیشترین فایده را دارد و به طرق مختلف به آن‌ها کمک می‌کند. این مکمل باتوجه به ماهیت پروتئینی‌اش، برای عضله سازی بسیار مفید است و می‌تواند بخش زیادی از پروتئین موردنیاز روزانه ورزشکاران را شامل شود.

مصرف این پروتئین فقط برای عضله‌سازی نیست؛ بلکه برای افزایش قدرت عضلانی هم مفید است، چیزی حدود ۲۰% قدرت عضلات را افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به دلیل توانایی ضد کاتابولیکی این مکمل باشد.همچنین به نوعی برای چربی‌سوزی هم می‌تواند موثر باشد. در پژوهش‌های مقایسه‌ای دیده می‌شود که بین دو گروه ورزشکار که یکی کازئین مصرف کرده و دیگری نه، گروهی که مصرف می‌کردند، چربی‌سوزی بیشتری داشتند.

۲. گرسنگی کمتر

پروتئین‌های لبنی به ویژه کازئین، با افزایش احساس سیری و به تاخیر انداختن گرسنگی، میل به غذا و اشتها را کاهش می‌دهند. این امر به این دلیل است که چندین ساعت طول می‌کشد تا بدن شما این پروتئین را هضم و جذب کند.به همین دلیل اگر هدف شما کاهش وزن است، افزودن پروتئین کازئین به رژیم غذایی مفید است؛ چراکه شما را بین وعده‌های غذایی مختلف سیر نگه می‌دارد.

۳. سرشار از مواد مغذی مفید

پودر پروتئین کازئین منبع عالی کلسیم است و حدود ۵۰درصد از نیاز روزانه هر کسی را در هر وعده تأمین می‌کند. کلسیم از بسیاری از عملکردهای بدن مرتبط با سلامت استخوان، ماهیچه و عروق پشتیبانی می‌کند.علاوه‌بر این، پروتئین حاوی پپتیدهای فعال زیستی است که فشار خون را کاهش می‌دهد. بر طبق تحقیقات، این پروتئین به همان روشی که داروهای خاصی که معمولاً برای کاهش فشار خون تجویز می‌شوند، فشار خون را کاهش می‌دهد.

فواید دیگر کازئین برای سلامتی در نهایت می‌توان فواید دیگری برای پروتئین کازئین برشمرد از جمله خواص آنتی ‌باکتریالی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشارخون بالا، کاهش تری‌گلیسرید، مبارزه با رادیکال‌های آزاد مخرب و غیره.

انواع پروتئین کازئین

محتوای بیواکتیویتی این پروتئین در دو نوع فرم اصلی وجود دارند:

  1. میسلار کازئین یا Micellar casein: متداول‌ترین فرم است که هضم آهسته‌ای دارد.
  2. کازئین هیدرولیزات یا Casein Hydrolysate: به آسانی گوارش و هضم می‌شود و جذب سریعی دارد.

در یک اسکوپ استاندارد (۳۳گرم) پودر پروتئین کازئین حدود ۲۴ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و یک گرم چربی وجود دارد. همچنین ممکن است که ریزمغذی‌‌های گوناگونی مثل کلسیم هم داشته باشد که مقدار آن بسته به برند پودر پروتئینی متفاوت است.

عضله سازی با کازئین

اگر هدف شما باشد، این پروتئین یک انتخاب عالی است. این پروتئین هم مثل دیگر پروتئین‌های حیوانی، حاوی اسیدآمینه‌های ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست. نکته مهم دیگر درباره پروتئین کازئین این است که لوسین در مقدار بالا تولید می‌کند. این لوسین، آغازگر تولید پروتئین برای عضله سازی است.همچنین این پروتئین، علی‌رغم سرعت هضم و جذب آهسته‌اش، اثرات عضله سازی مشابه با پروتئین وی دارد. به علاوه، وقتی صحبت از عضله‌سازی در هنگام خواب می‌شود، کازئین میان وعده بهتری برای میل کردن پیش از خواب است؛ چراکه در هنگام خواب، شما برای مدت طولانی بدون غذا می‌مانید و به اصطلاح بدن «روزه» است.

در چنین شرایطی ممکن است بدن برای تأمین انرژی موردنیاز، به تخریب پروتئینی سلول‌ها روی آورد؛ اما مصرف کازئین قبل از خواب از چنین اتفاقی جلوگیری می‌کند. ژلی که این پروتئین در معده شما تولید می‌کند، جریان ثابتی از اسیدهای آمینه را در طول شب به عضلات شما می‌رساند و باعث ریکاوری و رشد عضلات شما می‌شود.

خروج از نسخه موبایل