عمومیمدیریت کسب و کار

مراقبت های بعد مزونیدلینگ صورت

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

 

امروز قصد داریم مقاله ای راجع به مراقبت های بعد از مزونیدلینگ برای شما مورد بررسی قرار دهیم اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
در حوزه ی زیبایی و جوانسازی راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها با نام شناخته می شود، این روش از ترکیب دو روش دیگر یعنی مزوتراپی و میکرونیدلینگ تشکیل شده است. مزونیدلینگ می تواند برای پوست و مو مورد استفاده قرار بگیرد، در ادامه هر آن چه که باید راجع به مزونیدلینگ بدانید را شرح داده ایم.

پیش از این که بخواهیم راجع به مراقبت های بعد از انجام مزونیدلینگ صورت صحبت کنیم بهتر است مختصر توضیحی راجع به مزونیدلینگ پوست داشته باشیم تا آن دسته از دوستانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند. در مزونیدلینگ صورت افرادی که روی پوست خود لک، جای جوش، چین و چروک های ریز و… دارند برای انجام این روش اقدام می کنند، در این روش با استفاده از یکسری سوزن های خاص مواد تقویقی را به پوست تزریق می کنند که مزیت های بسیاری دارد اما به مراقبت های خاصی نیاز دارد، از جمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تا مدتی پس از انجام مزونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  •  نقاطی که مزوتراپی برای آن ها انجام شده است را ماساژ ندهید.
  •  استفاده از سونا و حمام آب داغ تا مدتی پس از مزونیدلینگ توصیه نمی شود.
  •  استفاده از لوازم آرایشی می تواند به پوست آسیب برساند چرا که جای سوزن ها روی پوست کمی خراشیدگی ایجاد کرده است پس نباید تا یک هفته پس از انجام مزونیدلینگ از هیچ لوازم آرایشی استفاده کرد.
  •  ورزش یا هر فعالیت سنگینی که باعث تعریق می شود را نباید انجام داد.
  •  برنزه شدن پس از مزونیدلینگ می تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد خصوصا اگر با استفاده از دستگاه سولاریوم انجام شود.
  •  حتی شنا کردن نیز ضرر دارد و تا مدتی پس از مزونیدلینگ نباید از استخر استفاده کرد زیرا حاوی کلر است.

مراقبت های بعد مزونیدلینگ صورت

تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ

حتما شما هم افرادی را دیده اید که از انجام مزونیدلینگ رضایت کافی ندارند چرا که روی پوست خود دچار تیرگی و لک هایی شده اند به نحوی که آن را یک روش غیر کاربردی می‌دانند اما باید بگوئیم که این چنین نیست و به وجود آمدن چنین مشکلاتی به دلیل یکسری مسائل خاص است. اشخاصی که انجام می دهند ممکن است پس از مدتی روی پوست خود تیرگی یا لک ببینند این مشکل به دلایل زیر به وجود می آید:

حساس بودن به مزونیدلینگ

همانطور که گفتیم درمزونیدلینگ با استفاده از سوزن مواد خاصی به پوست تزریق می کنند، متخصصان برای این که مراجعه کننده دردی حین انجام این روش زیبایی احساس نکند از بی حسی های موضعی استفاده می کنند ترکیبات موجود در بی حسی ها ممکن است با همه ی افراد سازگاری نداشته باشد از همین رو پس از استفاده به آن ها حساسیت نشان داده و روی پوست خود لک یا تیرگی مشاهده کنند.

حساسیت به نور آفتابشادابی، طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند، به همین دلیل افراد ممکن است روش‌های مختلفی را برای به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش‌ها که می‌تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است. روشی که از ترکیب دو روش دیگر برای جوانسازی پوست ترکیب‌شده و مزیت‌های هر دو روش را با هم دارد. مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌های و است که هر دو از روش‌های متداول برای جوانسازی پوست هستند. استفاده از مزونیدلینگ برای پوست باعث تسریع روند تولید کلاژن در پوست می‌شود. این موضوع، انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست را به آن برمی‌گرداند و باعث رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که مزونیدلینگ یکی از روش‌های پیشرفته برای درمان و آسیب‌های آن است. یکی از مسائل مهم که پس از اتمام درمان های جوانسازی از اهمیت زیادی برخوردار است، مراقبت های بعد از مزونیدلینگ می باشد که باید به آن اهمیت زیادی داده شود. اگر مراقبت های بعد از مزونیدلینگ به درستی صورت نگیرد موجب می شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه نرسید.

  • ویتامین B، A و C و E: باعث تحریک عملکردهای حیاتی سلول‌ها می‌شوند.
  • اسید آمینه: نقش مهمی در ساخت پروتئین‌ها (الاستین، و غیره) دارد.
  • ماده معدنی: کمبودهای پوستی را جایگزین می‌کند.
  • کوآنزیم: واکنش‌های بیوشیمیایی موجود در بافت‌ها را تسریع می‌کند.
  • اسید نوکلئیک: ارتباط سلولی را فعال می‌کند.
  • آنتی اکسیدان: ترکیب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.
  1. از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین و چروک ها
  2. برطرف کردن و اسکار قدیمی
  3. جوانسازی پوست
  4. تولید کلاژن
  5. رفع ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  6. بر طرف کردن سوختگی های قبلی
  7. افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
  8. کم رنگ کردن و رفع سطحی
  9. افزایش خونرسانی به پوست
  10. نفوذ به عمیق ترین لایه پوست
  11. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  12. افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  13. ترمیم زخم های قدیمی

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

پیش از انجام مزونیدلینگ این موارد را رعایت کنید :

  • اگر قبلاً ، تزریق ژل یا تزریق چربی انجام داده‌اید، حداقل دو هفته صبر کنید.
  • پیش از انجام مزونیدلینگ از انجام سولاریوم یا آفتاب گرفتن خودداری کنید.
  • در روز عمل پوست خود را به‌طور کامل تمیز کرده و از هیچ کرم آرایشی استفاده نکنید.
  • حداقل یک هفته قبل از مزونیدلینگ مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تا دو هفته پس از مزونیدلینگ مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را از سر نگیرید.
  • درصورتی‌که پزشک برای شما داروی خاصی تجویز کرده است، آن را به‌موقع و به‌طور کامل مصرف کنید.
  • پس از مزونیدلینگ پوست، از صابون یا شوینده مخصوص تجویز شده توسط پزشک برای شست و شوی پوست خود استفاده کنید.
  • تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است، از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • از دوش گرفتن با آب گرم و پاشیدن آب پرفشار بر روی محل درمان خودداری کنید.
  • از خاراندن، ماساژ دادن یا فشار دادن ناحیه درمان خودداری کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از عمل از نور خورشید دوری کنید و از خانه خارج نشوید. در صورت خروج از خانه از کرم‌های ضد آفتاب تایید شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض دود، گردوغبار و دیگر آلودگی‌های محیطی خودداری کنید.
  • 24 تا ۴۸ ساعت پس از عمل از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید. استفاده از این مواد ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت در آن بشود.
  • تا ۵ روز پس از مزونیدلینگ از مصرف مواد غذایی و محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد فعال نظیر رتینول، ویتامین C و اسید آلفا هیدروکسی هستند، خودداری کنید.
  • عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و یا فیزیکی سنگین حداقل در ۲۴ ساعت اول؛ چراکه تعریق باعث رشد باکتری‌ها می‌شود و حساسیت و التهاب پس از عمل را افزایش می‌دهد.
  • از مصرف داروهای مسکن و ضدالتهاب خودداری کنید.
  • با استفاده از کمپرس سرد به کاهش التهاب و حفظ رطوبت پوست کمک کنید.

استفاده از این روش درمان برای تمامی افراد با تیپ‌های مختلف پوستی که از مشکلاتی نظیر ، آکنه و لک‌های پوستی رنج میبرند، بلامانع است؛ اما در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:

  • به یکی از انواع عفونت‌های پوستی فعال مانند تبخال مبتلا هستید.
  • به داروهایی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار میگیرند، حساسیت دارید.
  • به دلیل ابتلا به یکی از بیماریهایی مانند دیابت، سیستم ایمنی قوی نداشته و زخم‌هایتان دیرتر از حد معمول، درمان میشوند.
  • از داروهایی که منجر به رقیق شدن خون میشوند، استفاده میکنید.
  • خانم های باردار

پزشک متخصص برای این که پوست هر چه سریعتر بهبودی خود را به دست‌آورد یا دچار لک و تیرگی نشود به تجویز یکسری کرم ها می پردازد. توجه داشته باشید که باید آنها را در زمان مناسب خود مصرف کرد، استفاده مداوم از آنها روند بهبودی پوست را سرعت می بخشد. تا مدتی پس از انجام مزونیدلینگ نباید از کرم های محرک و لایه بردار استفاده کرد؛ چراکه ترکیبات اسیدی دارند و برای پوست مضر هستند. زخم هایی که روی پوست به وسیله ی سوزن استفاده شده در مزونیدلینگ به وجود آمده اند به وسیله ی کرم های ترمیم کننده از بین می روند منظور از کرم های ترمیم کننده هر نوع کرمی که فاقد رتینول باشد است. حتی کرم های مرطوب‌کننده با این ویژگی نیز می توانند مفید باشند. کرم های ضد آفتابی که پزشک پیشنهاد می کند را حتماً به طور مداوم استفاده کنید چرا که همه ی این موارد نقش ترمیم کنندگی دارند.
زینک اکساید یکی از موادی است که می تواند پس از انجام برای پوست مفید باشد. عملکرد آن بدین صورت است که اشعه ماوراء بنفش و اشعه مرئی خورشید را به خود جذب می کند در نتیجه کمترین میزان از آنها به پوست می رسند. از دیگر مزیت های آن می توان به خاصیت ضد عفونی کنندگی و محافظت از پوست نام برد.

حداقل ۶ ساعت بعد از مزونیدلینگ نباید برای شستشوی صورت اقدام کرد.

پس از گذشت 6 ساعت، استفاده از شوینده های ملایم متناسب با نوع پوست مجاز خواهد بود. دلیل استفاده از شوینده ها از بین بردن آثار خون باقی مانده روی پوست است. توجه داشته باشید که برای شستشوی صورت خود به هیچ عنوان از آب داغ یا حتی گرم استفاده نکنید.

برای تکمیل درمان مزونیدلینگ پوست حداقل ۶ ماه زمان نیاز است. البته پس از این مدت نیز برای افزایش تأثیرگذاری و ماندگاری نتایج باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کرده و از مواد مراقبتی مناسب برای حفاظت از پوست استفاده کرد. نتایج بعد از هر جلسه پس از رفع شدن التهاب پوست تا حد زیادی قابل مشاهده می باشد. تقریباً چهار روز بعد از مزونیدلینگ، پوست زبر و پوسته پوسته می شود. شش روز بعد، پوست صاف، درخشان و نسبت به قبل از درمان به طرز چشمگیری بهبود می یابد. این مزایا در هفته ‌های بعد همچنان افزایش پیدا می کنند.

بهتر است بعد از درمان از نور مستقیم خورشید دوری کنید؛ زیرا گرما و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز می تواند باعث تحریک بیشتر پوست شود.

بسته به تعداد جلسات مورد نیاز هزینه هم متفاوت خواهد بود و مواردی از قبیل نوع مواد مصرفی، کلینیک زیبایی و دستمزد پزشک ، متفاوت است.

با این که از مزونیدلینگ برای بهبود و ترمیم پوست به کار برده می‌شود؛ اما گاهی امکان دارد عوارضی را به دنبال داشته باشد که شامل این موارد هستند:

  • عفونت پوست با باکتری‌های نادر
  • ترشح و تورم در مرحله بهبودی
  • میلیا که به راحتی قابل حذف می‌باشد.
  • بعد از مزونیدلینگ و پوسته پوسته شدن بین هفت تا ده روز
  • گسترش یافتن آکنه که معمولاً خفیف است.
  • عفونت با ویروس هرپس تبخال (herpes)

بروز این عوارض تا حد زیادی به مراقبت‌های پس از مزونیدلینگ صورت بستگی دارد. رعایت بهداشت، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض انواع دودها و آلودگی‌ها، جلوگیری از شستشوی مداوم و یا استفاده از کرم‌ها و لوسیون های نامناسب و … همگی بروز این عوارض را تا مقداری زیادی کم می‎کند.

 

در این روش درمانی به جای این که سایر لایه های پوست مورد درمان قرار بگیرد بالاترین لایه ی پوست تحت درمان قرار خواهد گرفت که نتیجه ی آن به جا ماندن جای سوزن به صورت سطحی روی پوست است. در صورتی که شخص زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد باید انتظار ظاهر شدن لک و تیرگی در سطح پوست خود را داشته باشد. اگر می خواهید زمان، هزینه و زیبایی خود را از دست ندهید تا یک ماه پس از لیزر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

وجود جوش پیش از مزونیدلینگ

حتی وجود جوش های فعال و درمان نشده نیز می تواند عاملی برای به وجود آمدن تیرگی روی پوست پس از انجام این روش باشد، با این اوصاف اگر می خواهید با چنین مشکلی روبه رو نشوید پیش از انجام مزونیدلینگ برای از بین بردن جوش های فعال خود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعد از مزونیدلینگ چه کرمی بزنیم؟

پزشک متخصص برای این که پوست هر چه سریعتر بهبودی خود را به دست‌آورد یا دچار لک و تیرگی نشود به تجویز یکسری کرم ها می پردازد. توجه داشته باشید که باید آن ها را در زمان مناسب خود مصرف کرد، استفاده مداوم از آن ها روند بهبودی پوست را سرعت می بخشد. تا مدتی پس از انجام مزونیدلینگ نباید از کرم های محرک و لایه بردار استفاده کرد چرا که ترکیبا اسیدی دارند و برای پوست مضر هستند. جالب است بدانید حتی استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز تا ۴۸ ساعت بعد از انجام این روش توصیه نمی شود.

کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

زخم هایی که روی پوست به وسیله ی سوزن استفاده شده در مزونیدلینگ به وجود آمده اند به وسیله ی کرم های ترمیم کننده از بین می روند منظور از کرم های ترمیم کننده هر نوع کرمی که فاقد رتینول باشد است. حتی کرم های مرطوب‌کننده با این ویژگی نیز می توانند مفید باشند. کرم های ضد آفتابی که پزشک پیشنهاد می کند را حتما به طور مداوم استفاده کنید چرا که همه ی این موارد نقش ترمیم کنندگی دارند.

پماد زینک اکساید بعد از میکرونیدلینگ

زینک اکساید یکی از موادی است که می تواند پس از انجام میکرونیدلینگ یا مزونیدلینگ برای پوست مفید باشد. عملکرد آن بدین صورت است که اشعه ماوراء بنفش و اشعه مرئی خورشید را به خود جذب می کند در نتیجه کمترین میزان از آن ها به پوست می رسند. از دیگر مزیت های آن می توان به خاصیت ضد عفونی کنندگی و محافظت از پوست نام برد پس مصرف پماد زینک اکساید را بعد از انجام مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ فراموش نکنید.

شستشوی صورت بعد از مزونیدلینگ

بسیاری از افراد در رابطه با این که پس از مزونیدلینگ چه زمانی مجاز به شستشوی صورت هستند سؤال پرسیده اند در پاسخ به این سؤال باید بگوئیم که حداقل ۶ ساعت بعد از مزونیدلینگ نباید برای شستشوی صورت اقدام کرد اما پس از گذشت این مدت استفاده از شوینده های ملایم متناسب با نوع پوست مجاز خواهد بود. دلیل استفاده از شوینده ها از بین بردن آثار خون باقی مانده روی پوست است. توجه داشته باشید که برای شستشوی صورت خود به هیچ عنوان از آب داغ یا حتی گرم استفاده نکنید.

خارش صورت بعد از مزونیدلینگ

این احتمال که پس از انجام مزونیدلینگ دچار خارش پوست شوید بسیار زیاد است چرا که به وجود آمدن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به حساس بودن به مواد تزریقی، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب یا گرما، استفاده از لوازم آرایشی و… اشاره کرد اما می توان با کرم های ترمیمی یا پمادهای تجویزی این مشکل را از بین برد.

قرمزی بعد از مزونیدلینگ

قرمزی پوست ناشی از مزونیدلینگ یکی از متداول ترین موضوعاتیست که کلینیک ترانه به طور روزانه با آن مواجه می شود اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که این یک موضوع طبیعی بوده و می توان به کمک یکسری مراقبت های خاص این قرمزی ها را از بین برد. استفاده از کمپرس یخ بهترین راه برای از بین بردن قرمزی سطح پوست است البته همچنان استفاده از کرم های ترمیمی نیز می تواند بسار مؤثر باشد.

سایر مراقبت ها بعد از مزونیدلینگ صورت

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که مراقبت های پس از انجام مزونیدلینگ به چه صورت است و دقیقا چه نکاتی را باید رعایت کرد. با این حال نکات دیگری را نیز ذکر می کنیم تا هر چه بیشتر و بهتر از این روش درمانی نتیجه بگیرد، مراقبت های فوق به شرح زیر هستند:

  •  استفاده از یخ تا ۴۸ ساعت پس از مزونیدلینگ می تواند مفید باشد.
  •  استفاده از ژل آرنیکا دو تا سه بار در روز توصیه می شود.
  •  استفاده از داروهای رقیق کننده خون تا یک روز پس از مزونیدلینگ توصیه نمی شود.
  •  داروهای تجویز شده توسط پزشک را مثل تیلنول حتما مصرف کنید.
  •  در صورت استفاده از کرم های ضد آفتاب حتما باید از پزشک کمک بگیرید و در حد اعتدال استفده کنید.

نتیجه گیری

مزونیدلینگ یکی از جدیدترین روش های درمانی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در این روش می توان آثار پیری را کاهش داد یا به طور کلی از بین برد. کسانی که معضلات پوستی مثل چین و چروک های ریز، جای جوش، جای لک یا مشکلات مو دارند کاندید مناسبی برای انجام این روش هستند. توجه به مراقبت های پس از انجام مزونیدلینگ می تواند نقش بسیار موثری در بهبود و ترمیم پوست داشته باشد.
با سپاس از همراهی همیشگی شما کاربران عزیز در صورتی که قصد انجام مزونیدلینگ دارید توصیه می کنیم به کلینیک ترانه مراجعه کرده و از خدمات باکیفیت آن ها استفاده کنید. در صورت وجود هر نوع سؤال یا ابهامی در این باره می توانید به وب سایت مربوطه مراجعه کنید.

مراقبت بعد از مزونیدلینگ صورت و رعایت آن‌ها مهم‌ترین دلیل برای اثربخشی هر چه بهتر این روش زیبایی به حساب می‌آید. افرادی که به تازگی مزونیدلینگ صورت را انجام داده‌اند بهتر است تا مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ را به بهترین شکل ممکن انجام دهند تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را از این روش جوانسازی و احیای پوست دریافت کنند.

رعایت این مراقبت‌ها به صورت درست و بهبود یافته، باعث می‌شود تا پوست در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه‌ی حاصل از مزونیدلینگ را به شما نشان دهد و پس از آن بتوانید به بهترین شکل ممکن از پوست جدید خود لذت ببرید.

فرقی ندارد که مزونیدلینگ را برای جوانسازی پوست صورت انجام داده‌اید یا برای احیای روند رشد موهای ناحیه‌هایی خاص از سر، بهتر است روش‌های مراقبتی ویژه‌ای که پس از انجام این فرایند به شما توصیه می‌شود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را دریافت کنید.

پس از انجام فرایند مزونیدلینگ، یک سری مراقبت‌ها از طرف متخصص زیبایی به شما ارائه می‌شود که باید به صورت دقیق و درست توسط شما رعایت شوند و به بهترین شکل ممکن شما مراحل آن‌ را انجام دهید. این فرایند باعث می‌شود تا مزونیدلینگ پس از مدتی کوتاه فرایند ترمیم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و کمترین دوره‌ی نقاهت را تجربه کنید.

رعایت این روش همچنین باعث می‌شود تا در زمان کمتری، بتوانید نتیجه‌ی مورد نظر خود که به خاطر آن اقدام به انجام مزونیدلینگ کرده‌اید را دریافت کنید و پوستی صاف، بدون عیب و اختلالات گذشته را در اختیار داشته باشید. رعایت همگی این موارد به صورت دقیق در نتیجه‌ و اثر بخشی پوست صورت شما تاثیر گذار هستند، پس در نتیجه‌ی این موضوع بهتر است با دقت بسیار بالا این فرایندها را انجام دهید.

مجموعه‌ای از مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت پس از انجام این فرایند توسط متخصصین پوست به شما ارائه می‌شود که بهتر است به صورت دقیق آن‌ها را رعایت کنید تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را از انجام مزونیدلینگ دریافت کنید.

در ادامه‌ی این مطلب بخشی از مجموعه مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ ارائه می‌شود که به طور معمول برای تمامی افرادی که این فرایند زیبایی را تجربه کرده‌اند توصیه می‌شود؛ با این حال بهتر است تا شما مواردی را رعایت کنید که توسط متخصص پوست خودتان به شما ارائه شده است.

پس از انجام مزونیدلینگ معمولا کمی قرمزی در پوست ناحیه‌ی مربوطه قابل مشاهده خواهد بود. این قرمزی یک امر طبیعی است که با گذر زمان برطرف می‌شود. با این حال رعایت مراقبت بعد از مزونیدلینگ به صورت دقیق این قرمزی را سریع‌تر و بهینه‌تر برطرف خواهد کرد.

حالا اگر در مرحله ابتدایی حساسیت پوستی مشخص شود، به احتمال زیاد پرسنل بهترین مرکز فیشیال در تهران از انجام لایه برداری و یا میکرودرم ابریژن صرف نظر کنند. اما اگر واکنش پوستی کم باشد، مراحل به ترتیب طی می شود.

قرمزی‌های مذکور معمولا از چند ساعت پس از انجام مزونیدلینگ شروع به بهبود یافتن می‌کنند، البته ممکن است بهبود یافتن کلیه‌ی آن‌ها تا یک هفته زمان ببرد. یکی از مهم‌ترین موارد مراقبت بعد از مزونیدلینگ مربوط به همین هفته‌ی اول است که سطح قرمزی‌ها به صورت پراکنده در پوست مشاهده می‌شود. به عنوان مثال شما در این هفته‌ی اول نباید از مواد، محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. عدم استفاده از این مواد باعث می‌شود تا پوست به طور کامل استراحت کند و به بهترین شکل ممکن بتواند فرایند ریکاوری خود را طی کند.

همچنین در طول این مدت زمان به هیچ وجه در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید. در نتیجه‌ی این موضوع باید گفت که انجام فرایند‌هایی نظیر برنزه کردن و حمام آفتاب در این دوره‌ی زمانی ممنوع است و موجب اختلال در روند بهبود پوست صورت شما خواهد شد.

بهتر است در طول شبانه روز اول پس از انجام مزونیدلینگ از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. این موضوع باعث می‌شود تا سطح آسیب دیدگی پوست شما سریع‌تر بهبود پیدا کند. علاوه بر این، از قرار گرفتن پوستتان در محیط‌های خیلی گرم خودداری کنید. رفتن به سونا و قرار گرفتن پوس در معرض بخار یا آب گرم باعث ایجاد اختلال در روند بهبود پوستتان می‌شود. همچنین باید پوستتان به هیچ ماده‌ی شیمایی تماس نداشته باشد. در نتیجه‌ی این موضوع، از رفتن استخر به خاطر اینکه آب آن حاوی کلر است ممنوع است.

مهم‌ترین مراقبت بعد از انجام مزونیدلینگ مربوط به شست و شوی درست پوست پس از انجام این فرایند است. پس از انجام مزونیدلینگ حداقل شش ساعت از شستن پوست صورت خود خودداری کنید. شستن پوست، آن‌هم شش ساعت پس از انجام مزونیدلینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است تا در فرایند شست و شو از صابون‌ها و پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در ساعات اولیه پس از مزونیدلینگ حفره‌های پوست باز هستند و حتی برخورد آب معمولی به پوست ممکن است باعث ایجاد التهاب و حتی عفونت در پوست شما شود. نکته‌ی مهم این است که تمامی علائم نظیر نقاط دارای رنگ قهوه‌ای و قرمزی که روی پوست شما ایجاد شده عادی هستند و به صورت خودکار برطرف می‌شوند و شما نباید هیچ اقدامی به غیر از آنچه به شما توصیه شده را انجام دهید.

تمامی علائمی که به خاطر انجام مزونیدلینگ ایجاد شده است در مدت زمانی کوتاه و با رعایت اصول مراقبتی که به شما توسط متخصص پوستتان ارائه می‌شود برطرف خواهند شد و به هیچ وجه کار اضافه‌ای در روزهای اولیه‌ی پس از انجام این فرایند انجام ندهید و به پوست خود مهلت دهید تا با روش‌های توصیه شده و صرف زمان مناسب خود را اصلاح کند.

متخصصین پوست معمولا برای بهتر شدن نتیجه خودشان صابون‌هایی ویژه را توصیه می‌کنند. با این حال اگر نتوانستید برای استفاده از صابون ویژه‌ی مراقبت پس از مزونیدلینگ از متخصص پوست خود مشورت بگیرید، از صابون‌‌هایی استفاده کنید که خنثی باشند و از لحاظ PH در وضعیت باز شدید قرار نداشته باشند.

به یاد داشته باشید در مدت زمان هفته‌ی اول پس از انجام مزونیدلینگ با کمی محدودیت در زمینه‌ی استفاده از مواد غذایی نیز همراه هستید. بهتر است از مصرف غذا‌های تند و موادی که باعث ایجاد التهاب در پوست شما می‌شوند خودداری کنید. از مصرف نوشیدنی‌ها و غذا‌های خیلی داغ خوداری کنید و به جای آن مایعات خنک مصرف کنید. بهتر است مواد خوراکی دارای ویتامین ث مصرف کنید که باعث تسریع روند بهبود پوست شما می‌شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا