اقتصادیمدیریت کسب و کار

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا

در موارد نادری ، ممکن است وب سایتی که در نظر دارید تا طراحی و پیاده سازی نمایید ، در بستر سیستمهای مدیریت محتوا قابل تعریف نباشد (وب سایت خاص منظوره) که طبیعتا نیاز به برنامه نویسی اختصاصی خواهید داشت. ولی در اکثر مواقع وب سایتی که می خواهید , با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ی موجود قابل اجراست . برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خدمات طراحی وب سایت اهواز به سایت مراجعه کنید. مزایای استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوا (cms) , نسبت به طراحی سایت اختصاصی عبارت اند از :

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا

صرفه‌جویی در زمان ایجاد و به روزرسانی وب سایت ها

در حالی که طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به صورت اختصاصی , ماهها به طول می انجامد ، قراردادن اطلاعات سایتتان در قالب یک سیستم مدیریت محتوا (cms) از پیش طراحی شده ، بیش از یکی دو هفته طول نخواهد کشید .  این صرفه جویی در زمان ، احتمالا محرک بسیار خوبی برای طراحی وب سایت شما با یک نرم افزار مدیریت محتوا یا cms است .یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای کلیه نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و پس از درخواست مشتری برای طراحی وب سایت ، کافی است نسخه ای از یک وب سایت طراحی شده توسط نرم افزار cms ، بر روی وب قرار گیرد . با این توصیف هزینه طراحی و پیاده سازی یک وب سایت  اینترنتی به شدت کاهش می یابد . برای  ساخت وب سایت آنلاین با سایت ساز پیشرفته  کلیک کنید.

پشتیبانی مطمئن تر

جهت اطلاع از منابع این مطلب روی لینک ضربه بزنید. با توجه به اینکه طراحی وب سایتهای اختصاصی ، معمولا یک بار برای شما و متناسب با نیاز شما انجام می شود و برای سایرین کاربردی ندارد ، لذا چنانچه تیم طراح سایت از پشتیبانی آن سر باز زد ، کس دیگری نیز نخواهد توانست وب سایتی که دیگران نوشته اند را پشتیبانی کند لذا نمی توانید تجارت خود را بر این اساس پایه ریزی نمایید . این در حالی است که شرکتهای طراحی وب سایت که صاحب سیستم های مدیریت محتوا می باشند ، با تعداد زیادی مشتری مواجه اند که قبلا برای ایشان از این نرم افزار استفاده نموده اند . طبیعتا این شرکتها می بایست پشتیبانی کاملی از سیستم مدیریت محتوای خود به عمل آورند تا شانس باقی ماندن در بازار پر رقابت امروز را داشته باشند.

انعطاف‌پذیری بیشتر

سیستم های مدیریت محتوا ، بسیار انعطاف پذیرتر از وب سایت های خاص منظوره اند ، چرا که تیم های تحلیل یک سیستم مدیریت محتوا ، می بایست انواع وب سایت های قابل راه اندازی با نرم افزار را در نظر گرفته و راهکارهایی را پیشنهاد کنند که طی آن پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی با ترکیب قابلیت های نرم افزار ، قابل پیاده سازی باشد.لذا می بایست از مستندات , آموزش و سادگی بیشتری برخوردار باشند.

امنیت بالاتر وب سایت

با عنایت به اینکه تعداد زیادی وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا راه اندازی شده است ، لذا شرکت طراح دائما در حال رفع ایراد , ارتقاء قابلیت ها و افزایش امنیت آن است . به عبارت بهتر باید گفت ، چنانچه یک وب سایت اینترنتی خاص منظوره طراحی شده توسط یک شرکت طراح سایت ، هک شود ، قابل مقایسه با هک شدن نرم افزاری نیست که صدها ، بلکه هزاران وب سایت از آن استفاده نموده و هک شدن سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده در طراحی آن ها به معنای هک شدن تمامی آن وب سایت های اینترنتی خواهد بود ، بنابراین برای تیم طراح معقول خواهد بود که زیر بار هزینه های هنگفت امنیت رفته و نرم افزار مدیریت محتوای خود را امن کنند. این در حالی است که برای یک تک سایت ، احتمالا ، نه برای شرکت طراح وب و نه برای مشتری ای که سایت برای وی طراحی و پیاده سازی می شود ، به صرفه نخواهد بود که پذیرای هزینه بالایی برای امنیت  باشند.

شما می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می نمایید

وقتی شما از یک شرکت طراح سایتی می خواهید تا وب سایت اختصاصی برای شما طراحی کنند ، نمی دانید نهایتا برآیند تلاشهای انجام شده بعد از چندین ماه در آن شرکت چه خواهد شد و آیا محصول نهایی ، همان چیزی است که شما در ذهن می پروراندید . این در حالی است که وقتی شما طراحی سایت خود را با یک سیستم مدیریت محتوا یا cms انجام می دهید ، می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می کنید. بنابراین به جای تصمیم گیری انتزاعی و بدون نگرش ، می توانید یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوای موجود را انتخاب کنید.

وجود مستندات ، راهنماحتمال دارد وبسایتی که قصد طراحی و پیاده‌سازی دارید بر پایه سیستمهای مدیریت محتوای از پیش تعریف شده مثل سایت خاص که نیاز به برنامه‌نویسی اختصاصی و هزینه و زمان زیاد دارد، نباشد. با این حال بیشتر وبسایتهای تجاری یا شخصی با استفاده از سیستمهای مدیریت محتوای موجود برنامه‌نویسی و اجرا می‌شوند و مزیتهایی نسبت به طراحی سایت اختصاصی دارند.

صرفه‌جویی در زمان

اگر بخواهید وبسایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید باید ماهها زمان برای آن صرف کنید در حالی طراحی سایت در قالب یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS از پیش طراحی شده حتما زمانی کمتر از یک ماه لازم خواهید داشت. سیستم مدیریت محتوایی که خوب طراحی شده باشد تمام نیازهای مشتری را در نظر می‌گیرد.

صرفه‌جویی در هزینه

پرهزینه بودن طراحی سایت برای شرکتها یکی از دلایلی است که آنها را از حضور در دنیای آنلاین بازمی‌دارد. داشتن یک سایت حرفه‌ای نیاز به نیروی متخصص در زمینه طراحی دارد. اگر این کار به وسیله CMS انجام شود بی‌شک زمان و هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

پشتیبانی مطمئن

از آنجا که سایتهای اختصاصی متناسب با نیاز مشتری و برای یک بار ساخته می‌شوند برای دیگران کاربردی ندارد. از این رو پشتیبانی آن را باید خود طراح سایت انجام دهد و اگر او از این کار امتناع کند کسب و کار شما لنگ خواهد ماند. از این رو شرکتهایی چون مهرارقام که از سیستم مدیریت محتوا یا CMS برای طراحی سایت استفاده می‌کنند مشتریان زیاد و ثابتی دارند.

امنیت بالا

از آنجا که بسیاری از وبسایتها در قالب سیستم مدیریت محتوا راه‌اندازی می‌شوند طراحان این سیستم مدیریت همیشه در حال رفع ایراد، ارتقای قابلیت و افزایش امنیت آن هستند. همین امر شرکتها را بر آن می‌دارد تا برای امینت سیستم خود هزینه کرده و هک شدن آن را برای هکرها کاری دشوار باشد.

قابلیتهای زیاد

سیستم مدیریت محتوا با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان تولید می‌شود از این رو می‌توان قابلیتهای مختلف رایگانی را در آن گنجاند. در حالی سایتهای خاص از چنین امکانی برخوردار نبوده و نیاز به پرداخت هزینه برای به روز کردن قابلیتهای آن است. یعنی باید برای هر بخشی که نیاز دارید جداگانه هزینه‌ای برای برنامه‌نویسی پرداخت کنید.

راهنمایی و آموزش

مهرارقام و شرکتهای طراحی سایت پس از طراحی سایت و ارائه به مشتری جلساتی برای آموزش و راهنمایی به مدیران برگزار می‌کنند تا بدون وابستگی به پشتیبانی شرکت طراحی بتوانند وبسایت خود را مدیریت و محتوای آن را به روز رسانی کنند.

موقتی شما می‌خواهید یک وب‌سایت را برای کسب‌وکار اینترنتی خود و یا به هر دلیل دیگری راه‌اندازی کنید، سریع‌ترین، ساده‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید از آن استفاده کنید، به کار گرفتن یک سیستم مدیریت محتوا می‌باشد. در این مطلب قصد داریم به شش دسته از اصلی‌ترین مزایای سیستم مدیریت محتوا بپردازیم و ببینیم که چرا این نوع از سیستم‌ها به بهترین گزینه و یک انتخاب ایده‌آل تبدیل شده‌اند. قبل از بررسی مزایای سیستم مدیریت محتوا باید کمی بیشتر در مورد چیستی و چگونگی کارکرد آن آشنا شویم.

مزایای سیستم مدیریت محتوا و دلایل استفاده از آن چیست؟

مزایای سیستم مدیریت محتوا موارد زیاد و متعددی است. قطعا خود شما با جستجویی کوتاه در اینترنت به خیلی از این موارد برخورد کرده‌اید. اما اکنون قرار است تا با یک سازماندهی کلی تمامی این امکانات و مزیت‌های پراکنده به شما معرفی شود تا دقیقا متوجه بشوید وقتی صحبت از مزایای سیستم مدیریت محتوا به میان می‌آید منظور ما چیست و داریم از چه امکاناتی صحبت می‌کنیم. به‌طورکلی مزایای سیستم مدیریت محتوا به این صورت معرفی می‌شود:

هزینه پایین

اولین و پرطرفدارترین گزینه در بین مزایای سیستم مدیریت محتوا هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. شما با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا با حداقل هزینه سایت خود را راه‌اندازی کرده و از آن استفاده می‌کنید. در این حالت شما این امکان را خواهید داشت تا بدون پرداخت هزینه‌های سنگین طراحی، کسب‌وکار خود را استارت بزنید. البته به این صورت نیست که هیچ هزینه‌ای برای شما وجود نداشته باشد و شما باید هزینه‌های جانبی مختلفی را بپردازید.

به‌عنوان‌مثال در یک سایت که قرار است با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شود شما باید هزینه‌های زیرساخت مانند و هزینه بعضی از افزونه‌های موردنیاز را بپردازید که بتوانید از امکانات کامل در سطح ایده‌آل بهره‌مند شوید.

یکی از مهمترین مزایای سیستم مدیریت محتوا این است که شما هسته اصلی آن را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار دارید و صرفا به هزینه‌های جانبی خواهید پرداخت که خیلی پایین‌تر از طراحی سایت با روش‌های دیگر می‌باشد.

نعطف بودن

سیستمهای مدیریت محتوا از آنجا که به راحتی می‌توان در آن تغییرات ایجاد کرد یعنی چیزی به آن افزود یا از آن کم کرد نسبت به سایتهای خاص انعطاف‌پذیرتر است. برای ایجاد تغییرات در سایتهای خاص نیاز به برنامه‌نویسی و آموزش است.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا