عمومیمدیریت کسب و کار

بهترین مارک کلید مینیاتوری کدام است؟

در یک مدار الکتریکی، تابلو برق یا مدار فرمان از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می‌شود تا علاوه بر اینکه عملکرد مدار در بهترین حالت ممکن انجام شود، از آن در برابر برخی از آسیب‌ها نیز محافظت به عمل آید. کلید مینیاتوری یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که از آن برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه استفاده می‌شود.

فیوز مینیاتوری؛ نوعی کلید خودکار است که اتصال کوتاه و افزایش شدت جریان را به سرعت تشخیص داده و جریان را به طور کلی قطع می‌کند. بنابراین عملکرد کلید خودکار مینیاتوری به دو بخش مغناطیسی و حرارتی تقسیم می‌شود. عملکرد مغناطیسی؛ اتصال کوتاه را تشخیص می‌دهد و عملکرد حرارتی نیز اضافه بار را به وسیله رله حرارتی یا بی متال تشخیص خواهد داد. در ادامه مطلب ابتدا نکات مهم در خرید مینیاتوری را مرور می‌کنیم، سپس لیست کاملی از بهترین مارک‌های کلید مینیاتوری را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم: بابا ادیسون

نکات مهم در خرید کلید مینیاتوری

  1. نوع جریان: فیوزهای مینیاتوری از لحاظ نوع جریان به دو دسته AC و DC تقسیم می‌شوند، بنابراین باید کلید متناسب با نوع جریان مدار را انتخاب کنید.
  2. ولتاژ ضربه‌ای: به حداکثر میزان ولتاژ ضربه‌ای که فیوز مینیاتوری می‌تواند تحمل کند، توجه نمایید.
  3. قدرت قطع: هنگام انتخاب فیوز مینیاتوری؛ قدرت قطع (میزان قدرت فیوز در قطع جریان اتصال کوتاه) را در نظر بگیرید.
  4. گستره جریان نامی: برای انتخاب یک کلید مینیاتوری مناسب باید به جریان نامی آن نیز توجه کنید.
  5. کلاس کلید: کلیدهای مینیاتوری در کلاس‌های B, C, D, K, Z تولید می‌شوند و زمان قطع هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است.

از جمله دیگر نکاتی که هنگام خرید کلید خودکار مینیاتوری باید در نظر بگیرید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ولتاژ کار
  • توان مصرف کننده
  • خاصیت اهمی و سلفی-خازنی
  • جنس محفظه کلید مینیاتوری
  • درجه حفاظت کلید (IP)
  • وجود جرقه گیر در فیوز مینیاتوری
  • تعداد قطب‌ها

بنابراین ابتدا باید نوع مدار الکتریکی، تابلو برق، مدار فرمان و به طور کلی زمینه استفاده از کلیدهای مینیاتوری را مشخص کرده و سپس نوع کلید مناسب را انتخاب کنید.

بهترین مارک فیوز مینیاتوری کدام است؟

امروزه چندین شرکت ایرانی و خارجی؛ انواع مختلفی از قطعات و تجهیزات الکتریکی را تولید می‌کنند و محصولات آن‌ها نیز ویژگی‌های مختص به خود را دارند. بنابراین گسترده بودن تنوع برندهای تولید کننده هر یک از تجهیزات الکتریکی مانند فیوز مینیاتوری می‌تواند انتخاب را برای خریداران سخت کند. به همین علت در ادامه مطلب به بررسی مارک‌های خوب کلید مینیاتوری می‌پردازیم:

1_ فیوز مینیاتوری هیوندای

شرکت هیوندای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان است که در کنار این گروه از محصولات خود؛ ابزار آلات برقی، تجهیزات الکتریکی و برق صنعتی را نیز تولید می‌کند. هسته اولیه شرکت هیوندای کره‌ای در سال 1946 بیان گذاری شده است و پس از آن نیز فعالیت‌های مختلفی توسط این شرکت به انجام رسیده‌اند. در حال حاضر کلیدهای مینیاتوری هیوندای یکی از بهترین کلیدهای موجود در بازار محسوب می‌شوند، زیرا از کیفیت ساخت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند.

2_ فیوز مینیاتوری اشنایدر

اشنایدر الکتریک یک شرکت فرانسوی است که محصولات متنوعی را در زمینه تجهیزات و قطعات الکتریکی و الکترونیکی تولید می‌کند. انواع کلیدهای مینیاتوری اشنایدر هم جزء بهترین کلیدهای تولید شده محسوب می‌شوند.

3_ کلید مینیاتوری پارس فانال

پارس فانال یکی از بهترین شرکت‌های ایرانی تولید کننده تجهیزات و قطعات برق صنعتی است که محصولات آن تحت لیسانس شرکت فانال آلمان تولید می‌شوند. برند پارسال فانال در واقع همان شرکت پارس حافظ است که از سال 1373 با مشارکت و نظارت بخش فنی شرکت فانال آلمانی؛ محصولاتی مانند کلیدهای مینیاتوری را تحت لیسانس این شرکت آلمانی تولید می‌کند.

4_ فیوز مینیاتوری کاوه

الکترو کاوه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکتریکی در ایران است که فعالیت خود را از سال 1361 آغاز کرده است، ولی خط تولید کلیدهای مینیاتوری کاوه در سال 1375 راه اندازی شده است. رعایت استانداردهای لازم برای تولید کلیدهای مینیاتوری کاوه این محصول از برند کاوه را به یکی از بهترین فیوزهای مینیاتوری بازار تبدیل کرده است.

6_ فیوز مینیاتوری گویس

از جمله بهترین شرکت‌های تولید کننده فیوز مینیاتوری؛ می‌توانیم به شرکت ایتالیایی اشاره کنیم. شرکت گویس در سال 1970 و با تولید محصولات پلیمری فعالیت خود را آغاز کرده است. حوزه فعالیت برند گویس به تدریج گسترش یافته و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تجهیزات الکتریکی جهان مانند کلید مینیاتوری محسوب می‌شود.

7_ فیوز مینیاتوری چانت

در میان مارک‌های خوب فیوز مینیاتوری؛ محصولات برند چانت هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند. چانت یک شرکت چینی است که در حوزه تولید تجهیزات الکتریکی فعالیت می‌کند و یکی از شناخته شده‌ترین محصولات آن هم؛ انواع مختلف کلیدهای مینیاتوری هستند.

8_ کلید مینیاتوری کانل (کنل)

یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین کلیدهای مینیاتوری توسط شرکت کانل تولید می‌شود. کانل یک شرکت کانادایی است که در حوزه تولید تجهیزات الکتریکی فعالیت می‌کند. تنوع بالا و کیفیت ساخت فیوزهای مینیاتوری کانل از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که باعث افزایش تقاضا برای خرید کلید اتوماتیک شده‌اند.

 

بهترین مارک کلید مینیاتوری کدام است؟

9_ فیوز مینیاتوری LS

اگر قصد خرید کلید مینیاتوری از یک برند کره‌ای دارید؛ محصولات شرکت LS یک گزینه مناسب محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است LS به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت LG؛ در حوزه تولید تجهیزات برقی فعال است. ال اس محصولات متنوعی مانند انواع فیوز مینیاتوری را با کیفیتی مطلوب تولید می‌کند.

10_ فیوز مینیاتوری دنا

دنا الکتریک یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی تولید کننده تجهیزات الکتریکی مانند کلید مینیاتوری است. این برند با کسب استانداردهای لازم و دریافت گواهی تایید کیفیت اروپا CE توانسته است محصولات با کیفیتی را تولید و عرضه کند. محصولات ایرانی دنا الکتریک، با قیمت مقرون به صرفه‌ای به بازار عرضه می‌شوند.

در پایان

در مدارهای الکتریکی، تابلوهای برق، مدار فرمان و غیره؛ تجهیزات و قطعات مختلفی قرار می‌گیرند تا در نهایت جریان برق با یک ولتاژ مشخص برقرار باشد. از طرفی با توجه به اینکه احتمال افزایش شدت جریان، برقراری اتصال کوتاه و در نتیجه ایجاد خطرات جدی و آسیب رسیدن به مدار وجود دارند. از تجهیزاتی مانند کلید مینیاتوری برای محافظت از مدار در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده می‌شوند. در حال حاضر کلیدهای مینیاتوری متنوعی هم از برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها نیز ویژگی‌های مختص به خود را دارند. به همین علت برای داشتن یک انتخاب خوب می‌توانید از اطلاعات محصولات سایت آرتا الکتریک استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا