علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

برای دل درد چی بخوریم خوب بشیم

درد شکم دردی است که در هر جایی از شکم احساس می شود. معده کبد پانکراس بسیاری از اندام ها از جمله روده کوچک و اندام های تناسلی در شکم قرار دارند و مهم ترین رگ های خونی بدن ما در شکم قرار دارند. بنابراین درد شکم علل مختلفی دارد. تقریباً همه در زندگی خود معده درد را تجربه کرده اند. اما در اکثر مواقع این ناراحتی ها برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند و پس از مدتی بدون نیاز به درمان تخصصی برطرف می شود. استفاده از داروهای خانگی در درمان درد قلبی و کنترل این بیماری ها بسیار موثر است. در این مقاله از مجله پارت نیوز شما می توانید راه حل های موثری برای درمان سوزش سر دل در خانه پیدا کنید.

درمان درد قلب

برای درمان درد در قلب ابتدا باید قسمت دردناک معده را معاینه کنید. درد شکم، معمولا در زیر قفسه سینه و در سمت راست، می تواند با سنگ کیسه صفرا همراه باشد. درد کلیه در سمت راست و چپ رخ می دهد و پشت را پشتیبانی می کند. درد در مرکز شکم معمولاً مربوط به روده است. گاهی اوقات درد در بیضه در مردان در مرکز شکم رخ می دهد. پس از شناسایی محل درد، ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا درد خود را بدتر یا بهتر کنید. احساس شما هنگام درد برای درمان بسیار مهم است. اگر درد شما بسیار شدید است یا علائم دیگری را همراه با درد شکم تجربه کردید، باید در اسرع وقت از یک متخصص کمک بگیرید.

مایعات بیشتری بنوشید

بسیاری از افراد به دلیل خوردن غذای نامناسب یا یبوست از دل درد رنج می برند. از سوی دیگر، در برخی افراد، درد شکم ممکن است با اسهال همراه باشد. در این شرایط، نوشیدن آب و مایعات بیشتر می تواند به دفع مواد مضر از بدن و آبرسانی به بدن کمک کند.

از کیسه آب گرم استفاده کنید

استفاده از کیسه آب گرم می تواند به کاهش درد شکم کمک کند. برای این کار می توانید کیسه آب گرم یا کیسه آب گرم را روی شکم خود بگذارید یا حمام آب گرم بگیرید و شکم خود را چند دقیقه زیر دوش آب گرم ماساژ دهید.

از مسکن ها استفاده کنید

استفاده از مسکن ها یک روش موثر برای تسکین درد است که می توانید در خانه در کنار سایر درمان های بیماری قلبی از آن استفاده کنید. اگر درد شما شدید است، می توانید از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده کنید.

به شکم خود استراحت دهید

بهترین راه حل برای درمان درد قلبی ناشی از پرخوری، نخوردن است. اگر از درد قلب رنج می برید، بهتر است به روده و دستگاه گوارش خود استراحت دهید. در چنین شرایطی بهتر است از خوردن دست بردارید و فقط غذاهایی مصرف کنید که به راحتی هضم می شوند.

چای زنجبیل را امتحان کنید

چای زنجبیل یک درمان خانگی عالی برای بیماری قلبی است. برای تهیه این چای باید مقداری زنجبیل را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و 10 دقیقه صبر کنید. سپس این چای را با عسل برای تسکین بیماری قلبی بنوشید. اگر سوزش سر دل شما ناشی از خوردن غذای گرم است، توجه داشته باشید که زنجبیل ممکن است درد را بدتر کند.

برای دل درد چی بخوریم خوب بشیم

چای شیرین بنوشید

شیرین بیان گیاهی خاص برای درمان دل درد در طب سنتی است که به رفع مشکلات معده و سوء هاضمه کمک می کند. این گیاه برای درمان ورم معده، زخم معده و رفع یبوست و نفخ بهتر از دارو است. اگر درد شما ناشی از مشکلات گوارشی است، می توانید شیرین بیان آسیاب شده را با آب جوش مخلوط کنید. بگذارید چای به مدت 10 دقیقه دم بکشد و سپس آن را بنوشید.

سعی کنید درد دل را با خشیر درمان کنید

خاکشیر برای درمان ضعف قلب و رفع یبوست بسیار مفید است. برای این کار باید خاکشیر، عسل و آب گرم را با هم ترکیب کرده و بنوشید تا غم شما برطرف شود.

از درمان بیماری های قلبی با ماساژ غافل نشوید

برای درمان معده درد می توانید روغن زیتون را روی معده ریخته و معده را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. این ماساژ به کاهش درد شکم و درمان یبوست کمک می کند و همچنین با گرم کردن شکم از درد شکم در دوران قاعدگی جلوگیری می کند.

انجیر بخور

اگر علت قلب شما یبوست است، بهتر است انجیر را امتحان کنید. انجیر به کاهش یبوست و بهبود عملکرد روده کمک می کند و همچنین حاوی ترکیباتی است که به بهبود هضم کمک می کند. به یاد داشته باشید که اگر درد قلب با اسهال همراه باشد، انجیر مصرف نشود.

آب آلوئه ورا بنوشید

آب آلوئه ورا یک درمان منحصر به فرد برای کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر است. برای این کار بهتر است از آب نارگیل طبیعی استفاده کنید.

برای درمان کمک پزشکی دریافت کنید

در بسیاری از موارد، داروهای اضافی برای درمان درد شکم ضروری است. در این صورت پزشک  اجتماعی با در نظر گرفتن علت درد از داروی مناسب استفاده می کند. داروهای ضد تشنج، ضد اسهال، ملین ها، داروهای ضد تهوع، داروهای ضد گاز، آنتی اسیدها و آنتی بیوتیک ها از رایج ترین داروهایی هستند که پزشکان برای درمان دردهای شکمی استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا