با تبلیغات چه اهدافی را مدنظر قرار دهیم؟

یک شیوه مهم و درعین حال بی دردسر برای بهبود آمار بازدیدکنندگان یک سایت می باشد. در سال های اخیر افراد زیادی از تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده کرده و در مدت زمان دلخواه توانسته اند، بازدیدکنندگان خود را افزایش داده و به اهدافی که تعیین کرده بودند، دست پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تبلیغات در گوگل ادوردز آشنا کرده و اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

با تبلیغات چه اهدافی را مدنظر قرار دهیم؟

تبلیغات در گوگل، روشی عالی برای بهبود رتبه سایت

همان طور که خود مستحضر هستید، شما بدون داشتن یک معرفی مناسب از محصول تان نمی توانید در امر فروش موفق شوید. این معرفی می تواند از طریق تبلیغات و با روش های گوناگون انجام شود. شما به صورت های مختلف می توانید از تبلیغات برای معرفی یک محصول و حتی برند خود استفاده کنید؛ اما واقعا کدام روش می تواند موثرتر باشد؟ ببینید گوگل در حال حاضر قدرتمندترین موتور جستجو است و هر لحظه میلیون ها کاربر از طریق این موتور جستجو به گشت و گذار در صفحات وب می پردازند. پس با این حجم وسیع بازدید و کاربر، طبیعی است که شما آگهی تبلیغاتی خود را از طریق این موتور قدرتمند منتشر کنید. قطعا بعد از خرید تبلیغات در گوگل، تعداد بازدید ها از وب سایت شما افزایش یافته و در نهایت باعث کاهش رتبه سایت شما می شود. البته این را به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید رتبه خود را تثبیت کنید، بهتر است بر روی سئو سایت خود نیز کار کنید، تا این کاهش رتبه موقتی نبوده و بتوانید جایگاه خوبی را از آن خود کنید. اما با همه این ها بیایید کمی بیشتر درباره تبلیغات در گوگل صحبت کنیم.

تراکت در سایزهای متنوع و با جنس های مختلف چاپ و توزیع می شوند. مهم ترین فاکتورها جهت انتخاب یک تراکت مناسب، قیمت چاپ تراکت ارزان ، کیفیت و سرعت چاپ تراکت می باشد.

مزایا تبلیغات در گوگل

انجام تبلیغات در  مزایای فوق العاده زیادی دارد. از جمله این که شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای بهینه سازی صفحات وب، رتبه سایت خود را کاهش داده و به راحتی و در کمترین زمان ممکن، در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. نکته جذاب تر این است که شما برای نمایش تبلیغات خود در صفحات مختلف گوگل، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. شما در صورتی هزینه خاصی را برای تبلیغات کلیکی گوگل، می بایست پرداخت کنید که کاربران گوگل پس از مشاهده تبلیغ شما، بر روی آن کلیک کرده و وارد صفحه فرود شما می شوند و خوب همان طور که می بینید، این موضوع بسیار عالی است. شما این امکان را خواهید داشت که تبلیغات خود را تنها برای کاربران یک کشور خاص به نمایش بگذارید تا بتوانید مخاطبان واقعی خود را پیدا کنید. همچنین امکان تعیین صفحه فرود نیز وجود دارد و شما می توانید صفحه دلخواه خود را به نمایش بگذارید. حتما می دانید که در ساعات خاصی از شبانه روز پیک کاربران و بازدیدکنندگان در گوگل و دیگر وب سایت ها، اتفاق می افتد؛ بنابراین شما می توانید آگهی تبلیغاتی خود را تنها در همان ساعات مشخص منتشر کرده و با این کار بازدید کنندگان بیشتری را جذب نمایید. شما می توانید تعداد کلیک مد نظر خود را به صورت دلخواه تعیین کنید. برای مثال شما می توانید در ابتدا هزینه ۱۰۰۰ کلیک را به گوگل پرداخت کنید. بنابراین تا زمانی که ۱۰۰۰ کلیک بر روی تبلیغ شما انجام نگیرد، تبلیغ شما از صفحات گوگل حذف نمی شود.

گوگل ادوردز یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم های تبلیغاتی گوگل است که شهرت بسیاری داشته و اغلب شرکت ها و افراد برای تبلیغ وب سایت خود از آن کمک می گیرند. این برنامه تبلیغاتی، براساس سیستم تبلیغاتی PPC یا همان تبلیغات کلیکی عمل می کند. این بدان معنا است که شما تنها در ازای کلیک بر روی تبلیغ تان می بایست، هزینه ای را پرداخت نمایید. البته گوگل برای قرار دادن تبلیغ شما در صفحه اول خود یا در رتبه اول خود، شرایط خاصی را در نظر می گیرد که به معیارهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال هزینه ای را که شما برای هر کلیک بر روی تبلیغ تان در نظر گرفته اید یا کیفیت آگهی، کلمات کلیدی مرتبط، کمپین های تبلیغاتی و …. از جمله مهمترین معیارهایی است که گوگل برای انتخاب یک آگهی در صفحه اول خود در نظر می گیرد. البته از بین این موارد دو عامل قدرت بیشتری در انتخاب آگهی خوب دارند و عبارت اند از: حاصلضرب میزان مبلغی که به ازای هر کلیک روی تبلیغ تعیین کرده اید در امتیاز کیفیت که خود به فاکتورهای گوناگون بستگی دارد. با این حساب پیشنهاد می کنیم، حتما پیش از شروع کار با گوگل ادوردز، با نحوه کار با آن و اصول یک تبلیغات صحیح و استاندارد آشنا شوید. فاکتور فروش یکی از پایه‌های اساسی یک کسب ‌وکار در معامله‌های تجاری است که با توجه به خرید انجام شده توسط فروشنده به خریدار عرضه می‌شود و در آن اطلاعاتی مثل مشخصات فروشنده و خریدار، تاریخ خرید، نوع کالا یا خدمت، قیمت واحد، قیمت کلی، توافق‌های دوطرفه و…

چه کسانی می توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند؟

برای افرادی که این سوال را می پرسند که چه افرادی می توانند از تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز استفاده کنند و استفاده از این تبلیغات به چه افرادی پیشنهاد می شود، باید عرض کنیم که تمامی افرادی که دارای یک صفحه وب به صورت حرفه ای، تجاری، شخصی، مبتدی و … می باشند، می توانند برای افزایش بازدیدکنندگان، برندسازی و معرفی محصولات خود از روش های تبلیغ در گوگل بهره مند شوند. شما هم اگر یک کسب و کار نوپا دارید و می خواهید برای بهبود رتبه سایت، برندسازی و فروش بیشتر محصولات تان راه مناسبی را انتخاب کنید که در مدت زمان کمی، به اهداف تان دست پیدا کنید، استفاده از خدمات تبلیغات گوگل بهترین شیوه برای بازاریابی و تبلیغات می باشد. مخصوصا افرادی که جشنواره های تخفیف برای محصولات خود در نظر گرفته اند و قصد دارند در یک مدت زمان محدود و خاص، بازدید کنندگان بیشتری را به سمت صفحه وب سایت خود جذب کنند، این شیوه می تواند روش بسیار موثری برای شان باشد. علاوه بر فروش محصولات شاید شما اهداف دیگری نیز دارید و می خواهید در مدت زمان کمی و محدودی ترافیک سایت خود را بالا ببرید؛ در این حال هم شما می توانید از خدمات تبلیغات در گوگل بهره مند شوید.

ساختار کلی و اساس تبلیغات گوگل ادوردز

اصولا استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادوردز برای همه افراد در دسترس می باشد. ساختار کاری گوگل ادوردز شبیه به یک چارت و نمودار پلکانی بوده و در اولین سطح شما حداقل چیزی که برای استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل نیاز دارید، یک اکانت و حساب گوگل ادوردز می باشد. متاسفانه کشور ما برای استفاده از این خدمات تحریم شده است و به راحتی نمی توان از آن ها بهره مند شد. برای این که شما اولین سطح از این ساختار را طی کنید، می بایست از شرکت های واسطه ای، خدمات گوگل ادوردز و حساب مختص آن را خریداری کنید. پس از انجام این کار می توانیم وارد سطح دیگری از ساختار گوگل ادوردز؛ یعنی کمپین ها شویم. کمپین ها نقش بسیار موثری را در تبلیغات شما ایفا می کنند. شما با طراحی یک کمپین برای هر آگهی خود می توانید مدیریت مناسبی بر روی آگهی تبلیغاتی تان داشته باشید که خوب این موضوع بسیار اهمیت دارد. البته باید اطلاعات کاملی درباره کمپین ها و مدیریت آن ها داشته باشید. در سطح بعدی از ساختار تبلیغات در گوگل، گروه آگهی یا تبلیغات خاص را داریم که برای نوشتن آن هم باید استاندارد های لازم رعایت شده و کلمات کلیدی مناسبی در نظر گرفته شود.

آموزش راه اندازی حساب گوگل ادوردز و شروع تبلیغات در آن

عوامل موثر در هزینه تبلیغات گوگل و جایگاه آگهی شما

عوامل مختلفی در قیمت گذاری تبلیغات در گوگل ادوردز و البته جایگاه آگهی شما در صفحات گوگل دخیل هستند. البته این نکته مهم را باید اضافه کنیم که این شما هستید که می توانید برای تبلیغات خود قیمت گذاری کنید. گوگل ادوردز به گونه ای طراحی شده است که برای ایجاد یک آگهی تبلیغاتی هزینه خاصی را مد نظر قرار نداده و از کاربران خود می خواهد که حداکثر هزینه هر کلیک بر روی تبلیغات را تعیین کنند. همین سیستم قیمت گذاری خود باعث تعیین جایگاه آگهی شما در صفحات گوگل می شود. طبیعی است که هرچه قیمتی که شما برای هر کلیک بر روی تبلیغات در گوگل تعیین می کنید، بیشتر باشد، گوگل تبلیغ شما را در جایگاه بهتری قرار می دهد و این خود باعث می شود، تعداد بازدیدکنندگان تبلیغ شما بیشتر شده و در نهایت اهداف شما از خرید تبلیغات در گوگل محقق شود. البته این تنها معیار برای ارزیابی نیست. گوگل کیفیت تبلیغ شما و ارتباط کلمات کلیدی با متن آگهی و … را نیز در نظر گرفته و نتیجه کار، براساس این معیارها به دست می آید.

با تبلیغات چه اهدافی را مدنظر قرار دهیم؟

تنظیمات گوگل ادوردز

تنظیمات ابتدایی تبلیغات در گوگل ادوردز شامل موارد متعددی می شود؛ اما مهمترین بخش ها و تنظیمات گوگل ادوردز شامل تنظیمات زمان بندی نمایش تبلیغ، تنظیمات مربوط به کمپین ها، گروه ها و آگهی ها، تنظیمات مربوط به تغییر هزینه کلیک ها، مکان، زبان، گزارش گیری ها و …. می شود. همان طور که مستحضر هستید، گوگل ادوردز بسیار وسیع است و این مواردی که عرض کردیم، تنها چند مورد از بخش های مهم و تنظیمات اساسی در گوگل ادوردز می باشد. البته صحبت کردن درباره هر یک از تنظیمات در این جا، امکان پذیر نمی باشد و تنها سعی می کنیم به صورت کلی در این مقاله صحبت کنیم.

دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز

یکی از مشکلاتی که افراد ممکن است در هنگام کار با گوگل ادوردز با آن مواجه شوند، عدم نمایش تبلیغ و آگهی تبلیغاتی شان پس از انتشار آگهی می باشد. این موضوع علل مختلفی دارد و اگر با آن رو به رو هستید، باید حتما در جهت رفع این مشکل تلاش کنید. از جمله علل عدم نمایش تبلیغات در گوگل، می توان به تمام شدن موجودی حساب، تمام شدن محدودیت زمان فعالیت کمپین تبلیغاتی یا به اصطلاح اکسپایر شدن کمپین، تمام شدن محدودیت زمانی روزانه، محدودیت هزینه ای که به صورت روزانه تعیین کردید و …. اشاره کرد. همچنین شما ممکن است در موقع تنظیمات شهر یا کشوری را انتخاب کرده باشید که خودتان در آن کشور حضور ندارید؛ در این حالت هم ممکن است تبلیغ شما به نمایش گذاشته نشود. مسدود شدن آی پی، عدم تایید کلمات کلیدی، عدم تایید متن تبلیغات و … نیز از دیگر دلایل عدم نمایش آگهی شما در گوگل می باشد.

امکان اتصال گوگل ادوردز به آنالیتیکس

یکی از ویژگی های بسیار خوب تبلیغات در گوگل ادوردز، امکان اتصال آن به برنامه آنالیتیکس می باشد. متاسفانه گوگل ادوردز امکانات کامل و جامعی برای آنالیز و تجزیه و تحلیل نتایج کمپین ها ندارد؛ بنابراین شما برای تحلیل اقداماتی که در گوگل ادوردز انجام دادید، می بایست از برنامه های کمکی همچون آنالیتیکس استفاده کنید. برنامه آنالیتیکس به شما کمک می کند تا ارزیابی درستی از نتایج تبلیغات تان در گوگل داشته باشید. شما درخواهید یافت که سایت شما چه تعداد بازدید کننده داشته و چه میزان از این بازدید کنندگان جدید هستند. همچنین شما بعد از گذشت چند مدت می توانید رفتار کاربران را نیز تحلیل کنید. این که کدام مطالب سایت برای کاربران جذاب بوده و بسیاری آمار ها و تحلیل های دیگر، همه توسط گوگل آنالیتیکس انجام می شود.

ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز

کمپین های تبلیغات در گوگل ادوردز شامل بخش های مختلف بوده و ویژگی های خاصی دارند. یکی از ویژگی های بسیار مهم کمپین های تبلیغات در گوگل ادوردز، میزان بودجه روزانه ای است که شما در طول ۲۴ ساعت به کمپین خود اختصاص داده اید. گروه های تبلیغاتی دیگر ویژگی و بخش مهم یک کمپین تبلیغاتی می باشد. شما می بایست گروه های مناسبی را در نظر گرفته و طراحی کنید تا بتوانید یک کمپین قوی را داشته باشید. نوع کمپین، موضوع کمپین، کلمات کلیدی و آگهی های آن دیگر ویژگی های مهم یک کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز می باشند.

جستجوی کلمه کلیدی برای تبلیغات در گوگل

کلمات کلیدی به عنوان قلب تپنده کمپین شما در نظر گرفته می شوند. جستجوی مداوم کلمات کلیدی و تصحیح لیست کلمات کلیدی مرتبط شاید کار چندان آسانی نباشد و کاملا وقت شما را بگیرد. اما معمولا موفق ترین افراد در تبلیغات و بهترین کمپین های تبلیغاتی آنهایی هستند که همواره در جستجوی لیست کلمات کلیدی مناسبی بوده و کلمات غیر مرتبط یا ناکارآمد را حذف می کنند. شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب در تبلیغات گوگل باید نکات خاصی توجه داشته باشید. از جمله این که کلماتی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید که با موضوع کمپین و آگهی شما ارتباط بیشتری داشته و محبوبیت بیشتری نیز دارند. علاوه بر این ها کلمات کلیدی شما باید جامع و دربرگیرنده اطلاعات کاملی باشد. برخی افراد از انتخاب کلمات کلیدی طولانی هراس دارند؛ اما کلمات کلیدی شما می بایست در مواقعی طولانی و هدف گرا باشد. نکته دیگر گستردگی کلمات کلیدی است؛ سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که وسعت بیشتری داشته و در عین مرتبط بودن به کار شما، بتواند کلیک های موثری را برای شما جذب کند.

تبلیغات متنی برای تبلیغات در گوگل

تبلیغات متنی و تولید محتوای متنی همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در امر تبلیغات هم محتوای آگهی و تبلیغات نقش موثری را در جذب بازدیدکننده ایفا می کند. شما باید به محتوایی که برای آگهی خود در نظر می گیرید، توجه کافی داشته باشید. متن شما باید استاندارد، مرتبط با صفحه فرود و آگهی، اصولی، کم حجم و جذاب و حاوی ارزشمندترین کلمات کلیدی باشد. متن آگهی اولین چیزی است که کاربر آن را مشاهده کرده و در صورتی که متن مناسب باشد و فرد بتواند با آن ارتباط برقرار کند، می تواند به شما در جذب مخاطب کمک زیادی بکند. پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید با وسواس بیشتری متن آگهی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.

اهمیت تبلیغات در گوگل بر سئو سایت

بیایید کمی درباره تاثیر تبلیغات در گوگل بر روی سئو سایت صحبت کنیم. بسیاری از افراد در این مورد تصورات اشتباهی دارند. آن ها فکر می کنند که تبلیغات در گوگل به عنوان تبلیغات مستقیم شناخته شده و باعث می شود که از دید ربات های خزنده گوگل به عنوان بک لینک هایی برای وب سایت شما در نظر گرفته شوند و در نهایت به صورت مستقیم باعث بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید می شوند. اما به واقع باید عرض کنیم که اصلا این گونه نیست. تبلیغاتی که در گوگل درج می شوند، از دید ربات های خزنده گوگل مخفی بوده و به هیچ وجه به عنوان بک لینک شناخته نمی شوند. این تبلیغات به عنوان لینک های nofollow شناخته شده و به صورت غیر مستقیم بر  شما و افزایش بازدید کنندگان تاثیر می گذارد.

 

دکمه بازگشت به بالا