اقتصادیمدیریت کسب و کار

اتصال به سرور مجازی با موبایل

سرور مجازی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌هایی معرفی کرد که از آن برای راه‌اندازی سایت و استفاده از برنامه‌های تحت شبکه استفاده می‌شود. این سرویس قدرتمند به شما امکان این را می‌دهد که یک سیستم عامل کامل را روی بستر اینترنت در اختیار بگیرید و از آن استفاده نمایید. همچنین این امکان را خواهید داشت که با استفاده از دسترسی‌های مختلف سرور مجازی خود را کنترل کنید. اتصال به سرور مجازی با موبایل یکی از این همین موارد است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. جهت سفارش سرور اختصاصی ایران کلیک کنید.

اتصال به سرور مجازی با موبایل

قبل از اینکه در مورد اتصال به سرور مجازی با موبایل صحبت کنیم لازم است کمی با سرور مجازی آشنا شویم و ببینیم که وقتی صحبت از این اتصال می‌شود، دقیقا می‌خواهیم به چه چیزی متصل شویم.

سرور مجازی چیست؟!

سرویس‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها به عنوان یک بستر راه‌اندازی سایت و یا برنامه‌های تحت وب استفاده نمایید. بعضی از این سرویس‌ها مانند اشتراکی قابلیت‌هایی بسیار پایین و تقریبا تک‌کاره دارند، و بعضی دیگر قابلیت‌های کنترلی سطح بالایی را به شما می‌دهند که حتی این امکان را خواهید داشت تمامی قابلیت‌های سرویس‌های رده پایین‌تر را هم شبیه‌سازی کنید.

به عنوان مثال یک را می‌توان با استفاده از ماشین مجازی به سایر سرویس‌ها تبدیل نموده و حتی به عنوان یک نمایندگی فروش هاست عمل کرد. سرور مجازی قابلیتی است که در این بین قرار دارد و می‌توان آن را یکی از سرویس‌های رده بالا معرفی نمود.

یک کامپیوتر روی سرورهای یک دیتا سنتر در دل اینترنت است که به شما این امکان را می‌دهد که سیستم عامل مورد نظر خود را روی آن نصب کرده و به تمامی ویژگی‌های یک سیستم عامل که روی سیستم شخصی خودتان قابل استفاده است، دسترسی داشته باشید. البته در صورتی که بخواهید منابع بالایی را برای سرور مجازی خود تهیه کنید، قطعا باید پرداختی بیشتری هم داشته باشید.

سرور مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا از اینترنت و پهنای باند نامحدودی که روی آن وجود دارد نهایت استفاده را بکنید. همین‌طور می‌توانید در هر لحظه از طریق اتصال به سرور مجازی با موبایل آن را کنترل کنید. سرور مجازی می‌تواند مانند یک سایت شما را به خوبی بالا نگه دارد و به درخواست‌ها پاسخ دهد و یا مانند سرور مجازی بایننس به شما در تریدها و انجام تراکنش‌های مالی جهانی و بین‌المللی کمک کند.

برای اینکه شما از امکانات سرور مجازی استفاده کنید اول باید به سرور مجازی خود وصل شوید و به آن دسترسی پیدا کنید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که اتصال به سرور مجازی با موبایل هم یکی از همین روش‌هاست. در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های اتصال به سرور مجازی

برای اینکه به سرور مجازی خود متصل شوید و آن را کنترل کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. شما با استفاده از یک برنامه روی موبایل و یا کامپیوتری که در اختیار دارید، این امکان را خواهید داشت تا به سرور مجازی خود متصل شوید. اما تفاوت این روش‌ها در نوع ارتباطی است که خواهید داشت و روشی که باید با سرور مجازی خود تعامل کنید. به طور کلی می‌توان سه روش اتصال به سرور مجازی را عنوان نمود:

اتصال از طریق برنامه‌های PC

این روش را می‌توان به عنوان متداول‌ترین روش اتصال به سرور مجازی نیز معرفی نمود. شما با استفاده از یک کامپیوتر معمولی و یک برنامه واسط که روی سیستم خود نصب کرده‌اید می‌توانید به راحتی به دسکتاپ سرور مجازی خود دسترسی داشته و تمامی سرویس‌هایی که روی این سیستم در حال اجراست را کنترل کنید. همین‌طور مدیریت منابع و فضای سرور مجازی را در اختیار داشته و یک هاست یا ماشین مجازی جدید روی آن راه‌اندازی کنید.

اتصال با استفاده از SSH

استفاده از مرورگر

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می‌توانید یک ریموت به سرور مجازی خود ایجاد کرده و آن را کنترل کنید بهره‌گیری از افزونه Chrome Remote Desktop است که روی گوگل کروم نصب می‌شود و آن را تبدیل به یک RDP (Remote desktop controller) حرفه‌ای می‌کند.

شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا به سرورهای مجازی و یا حتی کامپیوترهای محلی‌ای که به اینترنت وصل باشند، متصل شوید. این افزونه به شما تمامی امکانات کار با یک دسکتاپ از راه دور را خواهد داد و می‌توان گفت دقیقا به خوبی همان برنامه‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند.

یکی از روش‌های مرسوم اتصال به سرور مجازی که به شما این امکان را می‌دهد که بدون دردسر و به سادگی با سرور خود ارتباط برقرار کرده و وضعیت آن را بررسی نمایید اتصال به سرور مجازی با موبایل است. شما با استفاده از این امکان می‌توانید در هر لحظه و هر زمان که اراده کنید به سادگی سرور خود را کنترل کنید. برای اتصال از طریق موبایل می‌توانید از برنامه‌های مختلفی که برای این کار وجود دارند استفاده کنید.

وقتی اتصال به سرور مجازی با موبایل برقرار شد، شما یک ویدیو از دسکتاپ سرور مجازی خود را در صفحه موبایل مشاهده خواهید نمود که امکان اعمال تغییرات و کار با آن برای شما فراهم شده است. تنها موضوعی که باید آن را در نظر داشته باشید این است که با توجه به اینکه اتصال به سرور مجازی با موبایل انجام شده است ممکن است شما برای وارد کردن دستورات مورد نظر خود به مشکل بر بخورید. در این حالت شما می‌توانید از ماوس و صفحه‌کلید بی‌سیم برای اتصال به سرور مجازی با موبایل خود استفاده کنید که خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. معمولا اگر این امکانات را در اختیار داشته باشید، سیستم کامپیوتر هم در اختیار شما خواهد بود.

در ادامه به بررسی بهترین برنامه‌هایی که از آنها برای اتصال به سرور مجازی با موبایل استفاده می‌شود خواهیم پرداخت.

خرید بهترین vps برای اندروید و IOS برای دسترسی به سرور مجازی

کلیه پلن‌های ارائه‌شده سرور مجازی اندروید و IOS در XVPS برای همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ قابل استفاده هستند. تفاوت این دستگاه‌ها در نحوه اتصال آن‌ها به vps است. برای ساخت سرور مجازی در اندروید یا IOS از برنامه Remote Desktop ارائه‌شده در مایکروسافت استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه سرور مجازی لینوکس، ویندوز و میکروتیک متناسب نیاز‌های خود به صفحه و ویندوز مراجعه کرده و خرید خود را ثبت کنید. پس از آن از مراحل گفته‌شده، به vps گوشی متصل شوید.

در‌صورتی‌که هرگونه سوال، مشکل یا ابهام در رابطه با نحوه اتصال به سرور در اندروید دارید، از طریق بخش نظرات همین صفاتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل به شما کمک می‌کند در هر زمان و مکان با گرفتن گوشی در دست بتوانید به سرورتان دسترسی پیدا کنید. اگر کاربر VPS ویندوزی هستید، گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید برای انجام برخی کارها، از‌طریق اندروید و iOS به VPS متصل شوید. ساده‌ترین روش برای اتصال به VPS ویندوزی با سیستم‌عامل اندروید و IOS استفاده از تکنولوژی RDP است. با این تکنولوژی، به‌سادگی می‌توانید با گوشی تلفن‌همراهتان به سرورهای ویندوزی‌ای متصل شوید که از ریموت دسکتاپ استفاده می‌کنند. در این مقاله، آموزش وصل شدن به وی پی اس با گوشی را ارائه می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

RDP چیست؟

برای اتصال به VPSهای ویندوزی باید از Remote Desktop Protocol (به‌اختصار RDP) استفاده کنید. RDP نرم‌افزار اختصاصی مایکروسافت برای کنترل کامپیوتر از‌ راه‌ دور است و با استفاده از آن، می‌توانید فقط با داشتن ارتباط اینترنتی معمولی، از هر نقطه دنیا از VPS یا کامپیوتر ویندوزی‌تان استفاده کنید.

باوجوداین، اگر می‌خواهید از RDP برای اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل استفاده کنید، باید نرم‌افزارهای ثالث را به‌کار ببرید. خوشبختانه مایکروسافت نرم‌افزار اختصاصی خودش را برای اکثر سیستم‌عامل‌های موجود عرضه کرده است؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانید به‌سادگی از RDP برای ارتباط با سرور در اندروید استفاده کنید.

اتصال به VPS ویندوزی ازطریق iOS به کمک RDP 

چگونه به وی پی اس وصل شویم؟ برای اتصال به سرور مجازی با موبایل iOS نیز، می‌توانید از برنامه RDP استفاده کنید. همان‌طور‌که گفتیم، مایکروسافت این برنامه را برای انواع سیستم‌عامل‌ها، ازجمله iOS عرضه کرده است. برای اینکه بتوانید از RDP روی گوشی آیفون یا آیپدتان استفاده کنید، فقط کافی است که این برنامه را از اپ استور دانلود و سپس مراحل را طبق راهنمای بالا دنبال کنید.

به‌همین‌راحتی می‌توانید از‌طریق iOS نیز به سرور مجازی ویندوزی خود متصل شوید. وصل شدن به سرور مجازی با گوشی آی‌او‌اس مانند گوشی‌های اندرویدی است. فقط باید برنامه مورد نظرتان را دانلود و اطلاعات سرور اعم از نام کاربری، رمزعبور و IP سرور را در آن وارد کنید.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه زیر شوید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا