عمومیمدیریت کسب و کار

شگرد جذب مشتری برای سالن های زیبایی

20 ترفند جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه وسالن های زیبایی

20 ترفند جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه وسالن های زیبایی

جذب مشتری آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی ها با توجه به رقابت بالای سالن ها و آرایشگاه ها برای چالش بزرگی را به وجودآورده است.

یکی از مهمترین مهارت هایی که یک مدیر سالن زیبایی باید به آن مسلط باشد، مهارت جذب و وفادار سازی مشتریان سالن و آرایشگاه است.یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی رسید، بله قطعاً شکست خواهید خورد. سالن هایی موفق هستند که برای و خود آموزش دیده اند و مدیر سالن با شناخت کافی و مهارت به دست آورده از شیوه جذب مشتری آرایشگاه به این مرحله رسیده است.

با کمتر از 10 دقیقه وقت گذاشتن برای خواندن این مقاله شما می توانید با به روزترین ترفند های جذب مشتری برای سالن زیبایی خودتان آشنا شوید.

بسیاری از مدیران سالن ها با این سوال ها روبه رو می شوند که

چطور مشتری سالنم رو افزایش بدم؟

چرا مشتری سالنم کم شده؟

سالن منطقه ما چطور این همه مشتری داره در حالیکه ما هم همون امکانات رو داریم؟

چه کارهایی رو برای ارتقا و افزایش مشتری سالنم باید انجام بدم؟

چه آموزش هایی رو باید برای مدیریت و برند سازی سالنم ببینم؟

و ده ها سوال که در این مقاله و همجنین با  به تمامی سوالات و چالش های شما به صورت کامل پاسخ خواهیم داد.

در این مقاله به مهمترین روش ها و ترفندهای جذب مشتری آرایشگاه و سالن زیبایی شما می پردازیم

دقت کنید که

اگر در شرایط رقابتی سنگین امروز، در استراتژی  خود تغییرات لازم و صحیح با کمک توانمند ایجاد نکنید، مطمئن باشید خیلی سریع از دنیای رقابت کنار خواهید رفت.

×زمانی کیفیت کارم بالا باشه دیگه مشتری مداری اهمیت نداره×

این بزرگترین اشتباهی است که بسیاری مدیران سالن های زیبایی به آن مرتکب می شوند؛ یعنی از نظر آنها همه چیز در کیفیت خلاصه می شود و این مسئله امروزه کاملا رد شده است.

12 ترفند عالی جذب مشتری آرایشگاه و سالن زیبایی

1:آراستگی مدیر و پرسنل سالن زیبایی

سعی کنید که بهترین مدل آرایش را ابتدا مدیر و سپس پرسنل شما داشته باشند، مشتری آرایشگاه به سالنی که مدیر و پرسنل به آرایش خود اهمیت نمی دهد، مراجعه نخواهد کرد. بهترین سالن زیبایی در فردیس  برای خانم های با سلیقه افتتاح شد

2:شخصیت مشتریان را بشناسید!

شما با پرسیدن سوالات زیر و همچنین سوالات مشابه، به راحتی می توانید با علاقه و سلیقه مشتریان آشنا شوید.

سوالاتی مانند:

*پرسیدن اینکه خدمات مورد علاقه مشتریان چیست؟
*
از چه خدماتی تا به حال استفاده نکرده اند؟
*
تعداد دفعات مراجعه به سالن ما چه مقدار است؟
*
در چه زمان هایی برای دریافت خدمات به سالن ما مراجعه می کنند؟
*
مقدار هزینه ای که برای دریاف خدمات دوست دارند پرداخت کنند چقدر است؟
*
آیا از خدمات همکاران استفاده کرده اند؟
*
چه خدماتی در سالن دوست دارند به عنوان هدیه یا تخفیف دریافت کنند؟
*
و

به پرسیدن چنین سوالاتی به راحتی می توانید از مشتری آرایشگاه و سالن زیبایی خود شناخت کافی و مناسبی پیدا کنید.

3: ارتباط همیشگی با مشتری!

بسیاری از مدیران و آرایشگران این اشتباه را مرتکب می شوند که ارتباط باید فقط زمانی باشد که مشتری ارایشگاه و سالن زیبایی قرار است از خدمات ما استفاده کند، درحالیکه ما چه به عنوان مدیر یک سالن زیبایی و چه به عنوان یک آرایشگر باید این موضوع را بدانیم که ارتباط همیشگی با مشتری این حس را دارد که ما در ذهن مشتری باقی خواهیم ماند و مشتری ما را فراموش نخواهد کرد.

اگر از مشتریان خود بی خبر باشید ممکن است به پیشنهادات دوستانشان به سالن های رقیب ما مراجعه کنند چرا که ما به آنها اهمیت ندادیم.

4: مشاوره و خدمات رایگان!

هدف از مشاوره این است که مشتری را کاملاً با نوع خدمات خودمان آشنا کنیم. بسیاری از سوالاتی که ممکن است مشتری حتی در مورد قیمت خدمات داشته باشد با استفاده از این مشاوره های ما به صورت خودکار پاسخ داده خواهد شد. بنابراین اهمیت مشاوره قبل از خدمات و بعد از خدمات را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

  • مشتری آگاه از خدمات و قیمت ما همیشه به ما اعتماد خواهد کرد.
    مشاوره ما می تواند در مورد مراقبت ها، مدل ها، کیفیت کار ها، قیمت ها و برای مشتری صورت بگیرد.
    با دادن مشاوره به مشتری حس ارزشمند بودن را به مشتری منتقل می کنید!

اما منظور از خدمات رایگان چیست؟

نمونه از اقداماتی که ما می توانیم برای جذب مشتری برای آرایشگاه و سالن زیبایی داشته باشیم، ارائه خدمات رایگان می باشد.

خدمات رایگان یعنی خدماتی که ما برای مشتری به عنوان هدیه و اشانتیون به صورت موردی در نظر می گیریم! مثلا در مورد آرایش عروس ما می توانیم یک خدمات خود را به عنوان هدیه برای مشتری عروس خود در نظر داشته باشیم.

نمونه ای از خدمات رایگان می تواند به عنوان مثال:اصلاح ابرو، ماساژ، اصلاح صورت و بر حسب شرایط سالن و آرایشگاه باشد.

هدف از خدمات رایگان ماندن در ذهن مشتری و ایجاد حس خوب نسبت به ما و سالن ما باید باشد.

5: قیمت گذاری مناسب داشته باشید.

درقیمت گذاری خدمات زیبایی برای مشتری آرایشگاه و سالن خودمان باید بسیار هوشمندانه عمل کرد، ممکن است سالن ما در منطقه متوسط شهر باشد و آن گاه امکان این که ما هم بخواهیم همانند سالن های منطقه اعیان نشین قیمت های شبیه به آنها را برای خدمات خود در نظر بگیریم قطعاً شکست خواهیم خورد.!

قیمت های ما باید متناسب با نوع مشتری، نوع خدمات، منطقه ، تجهیزات وتغییر کند، نه اینکه ما بخواهیم بر حسب اینکه رقیب ما از قیمت بالا یا پایینی استفاده می کند ما هم شرایطمان را با سالن رقیب هماهنگ کنیم.

بلکه مهمترین اقدام ما در قیمت گذاری باید ملاک هایی باشد که ذکر شد و در این راه مهمترین اقدام ما باید آگاه سازی و شفاف سازی قیمت گذاری ما برای مشتریان باشد، چرا که مشتریان نباید در ذهنشان با ابهامی در خصوص قیمت خدماتی که استفاده می کنند مواجه شوند.

6: بهره مندی از پرسنل مجرب و آداب دان

اشتباه بزرگی که مدیران مخصوصاً در زمان استخدام پرسنل مرتکب می شوند این است که در زمان جذب پرسنل تنها بر روی کار و کیفیت کار آرایشگر تمرکز دارند و مهمترین مسئله که مهارت های ارتباطی و ویژگی های شخصیتی آرایشگر است را کاملاً نادیده می گیرند!
همیشه باید در بروز رسانی پرسنل خود تلاش کنیم. مثلا شرکت در دوره های جهت آبدیت، یا شرکت در کلاس های مشتری مداری و آداب معاشرت نمونه ای از ایده های عالی برای داشتن پرسنل مجرب و حرفه ای است.
برخورد نامناسب پرسنل با مشتریان و عدم آگاهی از برخی آداب در ارائه خدمات به مشتریان حتما سالن و آرایشگاه ما را با بحران جدی مواجه خواهد ساخت.

همین حالا برای حرفه ای شدن هر چه بیشتر پرسنل خود اقدام کنید.

7: نقش و وب سایت در جذب مشتری

سالنی که از این دو کانال ارتباطی بهره مند نباشد، و برای ارتباط با مشتریان و بازاریابی خود از اینستاگرام و وب سایت شخصی خود استفاده نکند، نهایت در دو سال آینده با شکست مواجه خواهد شد.
حتماً هر روزه فعالیت در پیج سالن زیبایی خود را با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام داشته باشید.
اما نکته مهمی که بسیاری از سالن دار ها از آن غافل شده اند تاثیر فوق العاده داشتن وب سایت تخصصی برای سالن می باشد. یادمان باشد که اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه ها به زودی همانند سایر شبکه ها کنار خواهد رفت و آنگاه آیا ما برای ماندن در فضای رقابت اقدامی داشته ایم؟ در حالی که داشتن وب‌سایت این قطعیت را به ما می دهد که ما به راحتی و بدون هیچ مشکلی همیشه در فضای رقابت خواهیم ماند. و البته باید از امکانات و شرایط بی نظیری که داشتن وب سایت برای تبلیغ و بازاریابی سالن زیبایی و آرایشگاه ما به وجود می آورد غافل نباشیم.

8: ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش

امروزه جذابیت بیشتر از حتی کیفیت برای مشتری اهمیت دارد!

مشتری به دنبال یافتن مکانی برای به دست آوردن آرامش و حس خوب است.یادمان باشد بسیاری از مشتریان سالن را به عنوان مکانی که می خواهند در آن مدت زمانیکه در آن مکان هستند آرامش داشته باشند و حال این سؤال را از خود بپرسید که شما به عنوان مدیر یک سالن چه اقدامی برای ایجاد فضای دلنشین و جذاب برای مشتریان خود کرده اید؟
مسلماً بسیاری از مدیران از این مسئله غافل بوده اند، حتی نوع موزیکی که در سالن برای مشتریان پخش می شود هم تأثیر گذار است.
نمونه ایده هایی که شما می توانید برای جذابیت سالن و آرایشگاه خودتان از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر می باشد.

*پخش موزیک مناسب و آرامش بخش( موزیک لایت)
*
استفاده از خوش بو کننده ها و عطر گل ها و یا رایحه‌های خوش بو
*
تهویه مناسب
*
استفاده از گل ها و تابلوهای زیبا و جذاب در سالن
*
سرگرم کردن مشتری با استفاده از بروشور،کتاب، مجله، تیزر های سالن و پخش آن در کنار پذیرایی
*
داشتن مکان و یا وسایلی برای سرگرم کردن کودکان برای حفظ آرامش والدینی که با کودک به سالن مراجعه می کنند.
*
استفاده از رنگ های جذاب در دکوراسیون سالن
*
عدم صحبت های بی مورد و کاهش صدا و رفت و آمد ها
*
مجزا کردن خدمات
و

9: داشتن آتلیه در سالن و آرایشگاه!

حتماً در سالن خود محیطی جذاب و زیبا برای عکس گرفتن مشتریان خود قرار دهید. مشتریان آرایشگاه دوست دارند همان لحظه زیبایی خودرا ثبت کنند . البته این اقدام مشتریان باعث تبلیغ سالن شما هم خواهد شد.و قطعاً افراد بیشتری برای دیدن سالن شما به شما مراجعه خواهند کرد.

10:پذیرایی یادتان باشد!

بسیاری از سالن ها از اهمیت پذیرایی در جذب مشتری آرایشگاه و سالن خود بی اطلاع اند و بیشتر اوقات به دلیل هزینه بر بودن پذیرایی دست از این اقدام بر می دارند،  درحالی‌که شما می توانید با کمترین هزینه برای پذیرایی بیشتری سود و بازدهی را برای سالنتان داشته باشید.
پذیرایی مختصر و مفید مانند: چای، نسکافه یا قهوه همراه با بیسکویت و شکلات می تواند ایده عال باشد و این اقدام باعث ایجاد بازاریابی ویروسی در جذب مشتری خواهد شد.

11:ارائه نمونه کار ها و تایدیه ها!

شما می توانید از مشتریان قبلی در قالب فیلم، عکس، صوت، و یا داشتن دفترچه‌ای که مشتریان قبلی سالن در مورد میزان رضایت از سالن نوشته اند برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید. تاییدیه ها همیشه راهی مطمئن و آسان برای جلب اعتماد مشتریان به شما خواهند بود.

12:داشتن هدیه ای ماندگار!

منظور از ماندگار بودن این است که مشتری به واسطه این هدیه برای ما تبلیغ کند. شما می توانید مثلاً برای مشتریان عروس خود هدیه ای ماندگار داشته باشید، یا برای همه مشتریان خود هدیه ای که تبلیغ سالن ما با لوگو و شماره تماس ما را داشته باشد.حتی پاکت ها و نایلون هایی که در سالن مورد نیاز مشتریان است را نیز می توانیم برای سالن خود سفارشی طراحی و در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

13: ذخیره مشتری!

همه اطلاعات موردنیاز مشتریان خود را حتماً در کامپیوتر یا دفترچه یاداشت بکنید. این کار باعث می شود ما تمام اطلاعات لازم برای تبلیغات خود را داشته باشیم.مثلا هنگام مناسبت ها و یا تولد مشتری می توانیم آفرهایی برای مشتریان در نظر بگیریم. یا ممکن است حتی بحث جابجایی صورت بگیرد و به مشتریان خود اطلاع بدهیم.

14: دقیق و منظم باشید!

همه ما علاقه ای به منتظر بودن نداریم، و این انتظار حس بسیار بدی را برای مشتریان ما به وجود خواهد آورد. پس حتماً در زمان دهی ارائه خدمات به مشتریان بسیار بسیار دقت کنید. مثلاً می توانید بین مشتریان تایم خالی ای بگذارید که اگر کارمان کمی طول کشید مشتری بعدی منتظر نماند.
تصور ذهنی مشتری ای که هنگام ورود به سالن همه چیز را منظم و دقیق می بیند بسیار لذت بخش خواهد بود.

15: سخنرانی نکنید!

بسیاری از آرایشگران و مدیران، تصور می کنند که هر چقدر با مشتری بیشتر صحبت کنند، او بیشتر خوشش خواهد آمد، در حالیکه این موضوع کاملاً اشتباه است!
شما زمانی مجاز به صحبت با مشتری مخصوصاً در مورد بحث های شخصی که مشتری علاقه داشته باشد و شروع کننده باشد، بهتر است که در مورد موضوعات مثبت و علایق مشتریان صحبت کنیم و سعی کنیم اکثراً شنوده باشیم تا سخنران.

بگذارید مشتری از زیبایی خودش لذت ببرد.

16: پیگیری کنید!

سالن هایی که برند منطقه و شهر خود تبدیل شده اند، به اهمیت پیگیری مشتری رسیده اند، و باور دارند که پیگیری می تواند حس مهم بودن را به مشتری منتقل کند.
پیگیری قبل ازارائه خدمات و بعد از ارئه خدمات را در دستور کار خود قرار دهید.
مشتریان علاقه دارند که شخص دیگری کارشان را پیگیری کنند، مثلا زمان ارائه نوبت و مراجعه مشتری را یادآوری کنید، ممکن است مشتریان فراموش کرده باشند یا اگر فراموش هم نکرده باشند این یادآوری ما باعث می شود هر چه زودتر برای دریافت خدمات به ما مراجعه کنند.

17:کاری کنید که مشتری خودش را زیباتر ببیند!

انسان ها میل زیادی به زیبا بودن و زیباتر شدن دارند و چه جایی بهتر از آرایشگاه که مشتری برای زیباتر شدن به آنجا مراجعه کرده است.
با نورپردازی و قرا دادن آیینه هایی با طرح های جذاب و قدی کاری کنید تا مشتری خودش را زیباتر ببیند.
دقت کنید که در نورپردازی اغراق نکنید، یعنی مشتری زمانی که از سالن و آرایشگاه خارج می شود خودش را با تغییرات زیادی که به واسطه نور پردازی در سالن به وجود آمده نبیند.

18: استفاده از پکیج خدمات!

همیشه برای مشتری پکیج خدامت البته با تخفیف قرا دهید.
ممکن است مشتریان ما از همه خدمات ما در سالن استفاده نکنند اما با این روش به راحتی ما می توانیم خدامت دیگر خود را نیز به مشتریان معرفی و ارائه کنیم.

19: ارائه خدمات خاص!

تا به حال این سؤال را از خود پرسیده اید که سالن من چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که دیگر سالن ها و آرایشگر ها از آن بی بهره اند یا اینکه تفاوت ارائه خدمات سالن ما با سایر سالن ها در چیست؟
حتماً برای سالن وارایشگاه خود خدماتی منحصر به فرد داشته باشید و این ایده ای جالب برای جذب مشتری در سالن زیبایی شما خواهد بود.

20: استفاده از کارت هدیه و کارت تخفیف

حتماً برای مشتریان وفادار خود کارت هدیه و تخفیف در نظر بگیرید و این کارت ها را در زمان های مشخص برای مشتریانسالن‌زیبایی مشتری‌پسند و شگردهای بازاریابی سالن‌زیبایی یکی از اولین ضرورت‌های آرایشگریِ حرفه‌ای به شمار می‌رود. در این مقاله با 17 تکنیک مؤثر در بهبود بازاریابی سالن‌زیبایی زنانه و طراحی خاص سالن زیبایی آشنا خواهید شد. با مجموعه تحقیقاتی فرشته الوندی طراح و مجری سالن زیبایی بانوان همراه باشید.

برخی از این مقدمات عبارتند از :

اهمیت روزافزون بازاریابی برای سالن‌زیبایی

به دلیل شرایط اقتصادی و تداوم شدت رقابت در بین صاحبان سالن‌های زیبایی زنانه، موضوعِ باقی ماندن در ذهن و نفوذ کردن در قلب مشتری، هیچ‌وقت تا به این حد مهم نشده بود.

اگر در شرایط فعلی (همپای تغییر شرایط بازار)، در استراتژی‌های بازاریابی‌سالن زیبایی خودتان دگرگونی صحیح و لازم را ایجاد نکنید و از مشاوران تحصیل‌کرده و باتجربه در این زمینه بهره نبرید؛ با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

آیا ایده‌های بازاریابی شما برای سالن‌زیبایی به پایان رسیده‌اند؟ اگر این‌طور است؛ ما در مجموعه آموزشی فرشته الوندی در طی سلسله مقالاتی، روش‌های بازاریابیِ آفلاین و آنلاین سالن زیبایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد و همواره آماده‌ی ارائه‌ی کمک‌های تخصصی‌تر به شما نیز هستیم.

17 شیوه در مورد جذب مشتری برای سالن‌های زیبایی

  1. شما به‌عنوان مدیر یک سالن زیبایی زنانه باید مدل خودتان باشید! هیچ‌کس به سالن زیبایی خانمی که خودش آرایش مو و چهره‌ی پیراسته‌ای ندارد مراجعه نخواهد کرد پس صبح‌ها برای آرایش خود وقت کافی اختصاص دهید.
  2. برای افزایش فروش، خدمات جانبی را هنگام رزرواسیون (از طریق پرسش از مشتری)، پیشنهاد دهید.
  3. به کارکنان سالن زیبایی آموزش دهید که مشتریان را برای رزرواسیون نوبت بعدی به‌طور طبیعی و ماهرانه ترغیب کنند. برای این کار می‌توانید به ویژگی‌های هر یک از خدماتی که ارائه می‌کنید دقت کرده و در صحبت‌های خود یا کارکنانتان با مشتریان، موضوعی را در هر یک از این خدمات به مراجعه‌ی بعدیِ مشتری گره بزنید البته این کار باید بدون ریا و به‌طور طبیعی با مشتریان مطرح شود تا حالت تحمیلی پیدا نکند.
  4. یک پیشخوان هوشمندانه برای سالن زیبایی خود ایجاد کنید. تمام خدماتی که ارائه می‌دهید باید به‌طور واضح و زیبا و تا حد امکان خلاقانه در معرض دید مشتریان قرار داشته باشند.
  5. با هشتک سالن زیبایی خودتان یک ایستگاه سلفی ایجاد کنید! لوگوی سالن آرایشتان را در محوطه‌ی کوچک ایستگاه سلفیِ سالن زیبایی قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید در روبری صندلی مدیریت، یک آینه‌ی مناسب بگذارید یا عکس‌برگردان‌های جالبی را بر روی یک آینه بچسبانید تا مشتریان با انداختن سلفی، آن عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این بهترین و طبیعی‌ترین تبلیغات برای سالن زیبایی شما بدون یک ریال هزینه خواهد بود.
  6. یکی از استراتژی‌های دائمی شما باید این باشد که خودتان را از سالن‌های زیبایی و آرایشگران معمولی جدا کنید. همیشه باید چیزی ارائه بدهید که در ذهن مشتری باقی بماند.حالا این چیز می‌تواند یک مدل جدید در آرایش مو یا هر نوع طرز آرایش جدید دیگری باشد و یا هر موردی که فکر می‌کنید مشتریانتان از آن خوششان خواهد آمد.
  7. محصولی خاص را به مشتریان سالن زیبایی خود عرضه کنید یا در هنگام آرایشِ آن‌ها از محصولی ویژه بهره ببرید. این کار باعث خواهد شد که مشتریانتان مجدداً به شما مراجعه کنند.
  8. با مشتری، رابطه‌ای دوستانه ولی تعریف‌شده برقرار کنید. ایجاد یک رابطه‌ی درازمدت با مشتریان، یک پیوند فوق‌العاده به وجود خواهد آورد و باعث خواهد شد که خدمات آرایشی شما برای تمام عمر توسط آن‌ها به‌صورت تبلیغِ دهان‌به‌دهان پخش شود. موضوع مهم‌تر این است که مشتری نیاز دارد کمی در مورد پیشینه‌ی آرایشگر خود بداند تا بتواند به او اطمینان کند.
  9. در مورد قیمت‌گذاری، بسیار هوشمندانه و دقیق عمل کنید. اگر قیمت‌هایتان زیاد پایین باشند شکست مالی خواهید خورد و اگر زیاد بالا باشند مشتریانتان را از دست خواهید داد. برای تعیین قیمت‌ها و بررسی مرتب آن‌ها وقت صرف کرده و دقیق باشید.
  10. تخفیف‌های حساب‌شده بدهید؛ به‌عنوان‌مثال، برای دوست و فامیل، 20 درصد تخفیف بدهید و یا برای مشتریانی که توسط مشتری قبلی معرفی می‌شوند تخفیفی در نظر بگیرید.
  11. یک فروش فوق‌العاده ترتیب بدهید. مثلاً می‌توانید هرسال در مناسبت‌هایی دو بار برای مشتریان دائمیِ خود 30 درصد تخفیف در خدمات یا محصولاتی که در سالن زیبایی ارائه می‌کنید؛ در نظر بگیرید.
  12. به‌غیراز مناسبت‌های بومی و مشهور، می‌توانید برای همه‌ی مشتریان و یا برخی افراد واجد شرایط در دیگر مناسبت‌های جهانی که کمتر شناخته‌شده هستند تخفیف‌هایی در نظر بگیرید و یا کمپین‌های تبلیغاتی کوچک یا بزرگ در مورد چنین مناسبت‌هایی ترتیب دهید. برخی از این مناسبت‌ها عبارت‌اند از:
  • 22 ماه مه، روز سلامتی مو
  • 4 ژوئن، روز موبلوندها (صاحبان موی زرد)
  • 26 ژوئن، روز آرایشگران
  • 2 جولای، روز افراد سبزه (اسمر)
  1. یک چالش یا مسابقه ترتیب بدهید. تمام مشتریان و دوستان آن‌ها باید مطلع باشند که فعال‌ترین شخص شرکت‌کننده در چالش یا مسابقه‌ی سالن زیبایی شما، هدیه‌ی جالبی دریافت خواهد کرد. نوع هدیه را خودتان باید تعیین کنید.
  2. در سالن زیبایی خودتان خدمات متفاوتِ رایگان در اختیار مشتریانتان قرار دهید. یکی از این خدمات متفاوت و رایگان می‌تواند آموزش چند حرکت «یوگای صورت» باشد. یکی از کارکنانتان می‌تواند در بازه‌ی زمانی مناسب دراثنای حضور مشتری در سالن زیبایی چند حرکت یوگای صورت را به مشتری تعلیم دهد. آموزش یوگای صورت می‌تواند باعث برقراری رابطه‌ی صمیمانه‌تری با مشتری شود ولی در مورد تمام مشتریان توصیه نمی‌شود.
  3. روش‌های مُجاز و مکمل را که جنبه‌ی درمانی یا بهبودِ سلامتی دارند؛ همراه با خدمت اصلی خود به‌طور رایگان به مشتریانتان ارائه کنید. به‌عنوان‌مثال، ماساژ دادن پوست سر. همین کار کوچک، بیشتر از خدمت اصلی شما در ذهن مشتری خواهد ماند.
  4. در صورت امکان از برخی مشتریانتان تأییدیه و رضایت کتبی بگیرید و این تأییدیه‌ها را با گرافیکی زیبا و به‌صورت قاب‌شده در سالن زیبایی خود نصب کرده و به نمایش بگذارید. در این مورد خلاق باشید.
  5. با آتلیه‌های عکاسی زنانه، مراکز برگزیده‌ی مد و پوشاک زنانه و موارد مشابه برای تبلیغات دوجانبه هماهنگ شوید.

امیدواریم نهایت استفاده را از تکنیک‌های فوق بکنید. در مقاله‌های بعدی، به شگردهای بازاریابی اینترنتی برای سالن‌زیبایی خواهیم پرداخت.

خوشحال خواهیم شد که نظرات شما را پس از استفاده‌تان از روش‌های فوق بخوانیم. هم‌چنین دوست داریم هرگونه تجربه یا سوال در مورد بازاریابی برای سالن‌زیبایی را با ما در بخش نظرات، مطرح کنید.

تبلیغات سالن زیبایی یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که نباید به آن بی توجه بود. برای داشتن یک سالن زیبایی پرسود و موفق باید یک برنامه ی تبلیغاتی مناسب تدوین شود. افرادی که می خواهند در این راه پیروز باشند، تلاش می کنند تا هر آنچه که شعار می دهند را عمل کنند. تبلیغات صحیح برای سالن زیبایی تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارد.

بخوانید: best beauty salon youtube

روش های اصولی برای تبلیغات سالن زیبایی

برای جذب مشتری باید از استراتژی های مناسب برای تبلیغات سالن زیبایی استفاده کرد. به همین منظور شما باید خود را جای مشتری گذاشته و نیازهای او را بررسی کنید. در این صورت خدماتی که باید انجام بدهید را لیست کنید. خدماتی که شاید از نظر اکثر مشتریان جذاب باشد را در اولویت قرار دهید. باتوجه به این نکات می توانید تبلیغات خود را انجام دهید. ناگفته نماند که افراد از آرایشگاه هایی استقبال می کنند که به گفته های خود عمل کنند.

ارائه ی پیشنهاد و ایده های جذاب به شما کمک می کند تا مشتریان زیادی را جذب کنید. تبلیغات سالن زیبایی شاید کار راحتی نباشد اما اگر از ایده های هوشمندانه و جذاب استفاده کنید، می توانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند کمک کننده باشد، نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی در مکان های پر رفت و آمد می باشد. نصب تابلو در مکان هایی همچون فروشگاه ها، استخر و باشگاه های ورزشی بهترین ایده برای تبلیغات سالن زیبایی است. متنی که برای تبلیغ خود استفاده می کنید بهتر است که طولانی نباشد. شعار های تبلیغاتی معمولا برای مخاطبان زیاد خوشایند نمی باشد.

تبلیغات سالن زیبایی در دنیای مجازی بیشتر از روش های دیگر تاثیر گذار است. بهتر است سایت معتبری برای سالن آرایشی خود تدارک ببینید. در این سایت می توانید عکس و ویدئو از نمونه کارهای خود بگذارید. علاوه بر تبلیغات، انتقاد و پیشنهادات مخاطبین می تواند برای بهبود کار شما بسیار موثر باشد.

چاپ تراکت های تک برگی یک روش جالب و قدیمی برای تبلیغات سالن زیبایی می باشد . باتوجه به بودجه سالن آرایشی می تواند برنامه ریزی دقیقی در مورد چاپ تبلیغات کاغذی انجام داد. هر چند که روش های بسیاری برای تبلیغات سالن زیبایی وجود دارد، اما باید روش هایی را انتخاب کرد که مقرون به صرفه باشد. شما کاغذ های تبلیغاتی خود را می توانید در محدوده ی مورد نظر خود پخش کنید.

شناسایی کردن مخاطب و ارسال پیامک یکی دیگر از راه هایی است که در جذب مشتری و تبلیغات سالن زیبایی بی تاثیر نیست. محتوای پیام باید به قدری جذاب باشد که مشتری تشویق شود از خدمات زیبایی سالن شما استفاده کند.

ارائه ی خدمات ویژه به مشتریان دائم جهت تبلیغات سالن زیبایی:

برای تبلیغات سالن زیبایی نباید مشتریان قدیمی خود را نادیده گرفت. مشتریان می توانند پل ارتباطی شما سایر افراد باشند. شاید تبلیغات سالن های آرایشی دیگر، مشتری فعلی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. بهتر است از شیوه هایی استفاده کنید که برای آنها جذابیت داشته باشد. تخفیف در خدمات یکی از گزینه هایی است که باعث می شود رابطه ی شما با مشتریان دائمی تقویت شود. این دسته افراد انتظار دارند با مشتریان جدید تفاوتی داشته باشند، با اجرای این روش وفاداری شما به مشتریان ثابت می شود و در صورت رضایت، دیگران را تشویق می کنند تا از خدمات سالن زیبایی شما بهره ببرند.

طراحی فوق العاده عالی سالن زیبایی

طراحی خاص سالن زیبایی هدفی است که تمام صاحبان آرایشگاه‌های زنانه دنبال می‌کنند تا مشتریان خود را رفته‌رفته افزایش دهند. اگر شما نیز به دنبال تغییر دکوراسیون آرایشگاه خود هستید و می‌خواهید طراحی آن را مدرن‌تر و زیباتر کنید، بهتر است که این متن را مطالعه کنید و یا اینکه برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود مشورت دریافت کنید.

برای داشتن طراحی فوق‌العاده عالی سالن زیبایی شما باید به چند فاکتور اساسی توجه کنید. مسلم است که تا به امروز به دنبال طراحی‌های متعددی در اینترنت برای دکوراسیون آرایشگاه خود گشته‌اید، اما هنوز نمی‌دانید که چطور می‌توانید علایق خود را پیاده کنید و یا اینکه آیا اجرای طرح مدنظر شما عملی است یا خیر. برای رسیدن به این جواب‌ها شما حتماً باید از شرکت‌های طراحی داخلی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مشاوره دریافت کنید تا بهترین دکور آرایشگاه زنانه جدید خود داشته باشید.

متخصصین طراحی داخلی در فردیس کرج با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی، طراحی‌های مختلفی برای دکوراسیون آرایشگاه شما پیشنهاد می‌دهند که شما می‌توانید از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. حتی می‌توانید از ابتدا نظرات خود را به آن‌ها اعلام کنید تا در طراحی‌های آینده آن را در نظر بگیرند.

متخصصان با در نظر داشتن متراژ آرایشگاه، نورگیری و نقشه دکوری مناسب را پیشنهاد می‌دهند. با توجه ‌به سبکی که از آرایشگاه خود انتظار دارید، طراحان داخلی رنگ‌ها و تم محیط را معین کرده و به شما در خرید وسایل زیبا و باکیفیت کمک می‌کنند و آن‌ها را به بهترین شکل در آرایشگاه شما قرار می‌دهند تا مشتریان شما تجربه خوبی را داشته باشند.

شگرد جذب مشتری برای سالن های زیبایی

لازم به ذکر است که در کنار تعهد کاری و کیفیت کار آرایشگران یک سالن زیبایی، طراحی خاص سالن زیبایی می‌تواند بر روی مراجعه مشتریان به آرایشگاه اثر مثبت گذاشته و افراد زیادی را به مجموعه شما جذب کند. اگر مشتریان تجربه خوبی را در آرایشگاه شما داشته باشند، به اقوام و آشنایان خود آرایشگاه شما را معرفی می‌کنند.

طراحی دکور سالن زیبایی

یکی از موارد مهمی که به طراحی محیط آرایشگاه کمک می‌کند، شناختن مشتریان یا محله‌ای است که آرایشگاه در آن فعالیت می‌کند. دکور و طرح یک آرایشگاه باید نزدیک به علایق مشتریان شما باشد. اگر در محیط شهری زندگی می‌کنید و افرادی که به آرایشگاه شما می‌آیند طراحی مدرن را می‌پسندند، این انتخاب برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

مهم نیست که اندازه مغازه شما چقدر باشد، شما با دریافت مشورت می‌توانید با کمترین هزینه، طراحی فوق العاده عالی سالن زیبایی را داشته باشید.

کفپوش سالن‌های زیبایی

در زمان اصلاح مو، موهای زیادی کف زمین می‌ریزند که باید جارو شوند. همچنین بارها پیش می‌آید که لوازم آرایشی بر روی زمین آرایشگاه می‌ریزد و آن را آلوده می‌کند. برای جلوگیری از آلودگی شما باید کفپوش مناسبی را برای آرایشگاه خود انتخاب کنید. اگر این کفپوش حالتی شبیه فرش یا موکت داشته باشد، مواد آلوده‌کننده به‌راحتی پاک نشده و مشکلاتی را برای شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین در نظر داشته باشید که کیفیت کفپوش‌ها طوری باشد که مو و مواد آرایشی با جارو و طی از زمین پاک شوند.

تهویه هوای محیط سالن آرایشی

در سالن‌های آرایشی مواد شیمیایی زیادی مصرف می‌شود و در عین حال روزانه افراد زیادی به آنجا می‌روند. اهمیت به بهداشت این محیط برای سلامت مشتریان و کارکنان بسیار مهم است. در کنار ظاهر زیبایی که سالن آرایشی شما خواهد داشت، باید به پاکیزگی محیط نیز توجه کنید و تا حد امکان آن را از مواد شیمیایی و آلوده‌کننده دور نگه‌دارید. برای گرفتن مجوز فعالیت نیز باید آرایشگاه شما تمیز و پاکیزه باشد.

محل استراحت و انتظار

بانوان زمان زیادی را در آرایشگاه‌ها می‌گذرانند و به دلایل مختلفی به سالن‌های زیبایی می‌روند. به همین دلیل باید مدتی را در محل انتظار صبر کنند تا نوبتشان بشود. این محل باید مبل‌های راحتی داشته باشد تا بانوان بتوانند به مطالعه ژورنال‌ها یا صحبت‌کردن با یکدیگر بپردازند. هوای این محل نیز باید مانند بقیه جاهای آرایشگاه خنک و تازه باشد. اگر به این نکات توجه شود، بانوان زمان بیشتری را به آرایشگاه شما اختصاص می‌دهند و در ادامه درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

نورپردازی محیط سالن زیبایی

محیط سالن زیبایی باید پرنور باشد. نور در این محیط به آرایشگران کمک می‌کند که به جزئیات دقت کنند و مدلی را که دلخواه مشتری است تحویل دهند. از طرف دیگر نور محیط برای بانوان جذاب بوده و آن‌ها احساس آرامش بیشتری در محیط دارند. لازم به ذکر است که این نور باید ملایم باشد و سبب آزار نشود. برای ایجاد نور در محیط آرایشگاه، شما می‌توانید از ترکیب آینه‌ها و لامپ‌ها استفاده کنید. آینه‌ها با پراکنده کردن نور خورشید به داخل محل لحظات زیبایی را برای شما ایجاد می‌کند.

رنگ محیط در سالن زیبایی

رنگ محیط در سالن‌های زیبایی باید ملایم و شاد باشد. این رنگ نباید خیلی تند باشد، چراکه در این صورت محیط آرایشگاه برای کار یا انتظار مناسب نخواهد بود.

برای داشتن طراحی فوق‌العاده عالی سالن زیبایی بهتر است که با یک شرکت طراحی داخلی مشورت کنید تا شما را در مسیر ایجاد طراحی فوق العاده عالی سالن زیبایی راهنمایی کند.

چرا برای طراحی سالن زیبایی نیازمند یک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان هستیم؟

طراح و مجری سالن زیبایی بانوان باید بتواند دست به یک طراحی حرفه‌ای و زیبا بزند. طراحی که در همان نگاه اول چشم هر بیننده‌ای را به خودش جلب کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمینه موفقیت در آرایشگری، داشتن یک سالن آرایشی و زیبایی بی‌نظیر است. از همین‌رو طراح و مجری سالن زیبایی زنانه وظیفه‌ای خطیر را در پیش دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به نکات و اصولی که مجری دکور سالن زیبایی باید به آن‌ها توجه داشته باشد، اشاره کنیم.

طراحی و اجرای سالن زیبایی بانوان؛ امری مهم و حیاتی

باید بدانید که بعد از سطح کیفی کار شما به‌عنوان آرایشگر، طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه شما فاکتور بسیار مهمی در زمینه جلب و جذب مشتریان مختلف است. داشتن یک سالن با طراحی مجلل باعث می‌شود که شما به‌راحتی در دل مشتریانتان جای بگیرید و کم‌کم شناخته شوید. باید خاطرنشان کرد که در مسیر رسیدن به یک دکوراسیون حرفه‌ای، شما دو راه پیش‌روی خود دارید:

خودتان دست به طراحی دکوراسیون سالن آرایشی و زیبایی بانوانتان بزنید.

از یک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان استفاده کنید.

اگر شما در رشته طراحی و دیزاین تحصیل ‌کرده‌اید یا این مهارت را مانند کف دستتان می‌شناسید، می‌توانید خودتان وظیفه خطیر طراحی سالن زیبایی‌تان را به عهده بگیرید. اما اگر شما سررشته‌ای در زمینه ندارید، پیشنهاد ما به شما دریافت مشورت از یک طراح و مجری سالن زیبایی زنانه است. او می‌داند که دقیقا باید از چه عناصر، چه رنگ‌ها، چه وسایل و چه دکوری استفاده کند تا دکوراسیون سالن شما خاص و منحصربه‌فرد شود.

چرا باید دست به طراحی سالن زیبایی بانوان زد؟

ممکن است بپرسید که چه لزومی دارد که من یک طراحی بسیار شیک و مجلل برای سالن زیبایی خودم داشته باشم؟ من می‌توانم بدون کمک از یک مجری دکور سالن زیبایی و ایجاد یک دکوراسیون حرفه‌ای، باز هم به کار خودم ادامه دهم. پاسخ این است که بله، شما کاملا در این زمینه مختارید. شما می‌توانید از یک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان برای طراحی سالن خود کمک بگیرید یا نگیرید. اما آیا با فواید و مزایای یک طراحی حرفه‌ای سالن زیبایی آشنایی دارید؟

یک طراحی زیبا به شما کمک می‌کند که برند خودتان را بسازید.

یک دکوراسیون زیبا باعث می‌شود که مشتریان احساس امنیت و آرامش کنند.

یک دیزاین حرفه‌ای می‌تواند باعث سودآوری و فروش بیشتر شما شود.

اگر می‌خواهید که به هرکدام از این موارد دسترسی پیدا کنید، باید یک دیزاین و طراحی زیبا برای دکوراسیون خود داشته باشید. این امر نیز با دعوت از یک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان امکان‌پذیر است.

طراح و مجری سالن زیبایی بانوان کیست؟

طراح و مجری سالن آرایشی بانوان همان‌طور که از نامش پیداست، فردی است که وظیفه تهیه یک دکوراسیون و چیدمان عناصر در فضای این دکوراسیون را به عهده دارد. او باید پیش از انجام کار به خوبی با مشتریان خودش صحبت کند و با نیازهای آن‌ها آشنایی پیدا کند. سپس براساس خواسته‌ها، نیازها و فضایی که در اختیار دارد، دست به طراحی سالن زیبایی بزند.

در واقع اوست که مشخص می‌کند که چه رنگی مناسب فضای شماست، از چه طرحی باید استفاده کرد، میز پذیرش و پرداخت در کدام قسمت باید قرار بگیرد، چه تعداد صندلی باید در قسمت استراحت باشد، از چه طرحی باید در جای‌جای دکور بهره برد … . به‌صورت کلی تمامی آنچه به طراحی دکور شما مرتبط می‌شود، به عهده مجری دکور سالن زیبایی است. البته که او باید زیر نظر شما و بسته به خواسته‌های شما کار کند. اما بعد از انتخاب طراح و مشورت و اظهارنظر، باید به او و کارش اطمینان داشته باشید.

وظایف یک مجری طراح سالن بانوان چیست؟

به‌عنوان کسی که قصد دارد یک طراح و مجری سالن زیبایی زنانه را به خدمت بگیرد، باید بدانید که این افراد دارای وظایفی هستند که باید به آن‌ها پایبند باشند. از مهم‌ترین این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک طراح باید مطمئن شود که قبل از شروع به کار به خوبی از نیازها و درخواست‌های مشتری آگاه است.

باید مطمئن باشد که نیروها و پرسنلی که برای وی کار می‌کنند، مهارت کافی برای انجام درست کار را دارند.

باید با تمامی نکات ایمنی و خطراتی که در مسیر تولید پروژه وجود دارد، آشنایی داشته باشد.

در جای‌جای پروژه به شما به‌عنوان صاحب اصلی پروژه گزارش دهد و شما را در جریان روند پیشرفت کار قرار دهد.

یک مجری دکور سالن زیبایی باید چه توانایی‌هایی داشته باشد؟

در ابتدا باید به خوبی خواسته‌های مشتری را بشنود. پس توانایی شنیدن و گوش‌دادن به خواسته‌های مشتری، اولین توانایی است که بک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان باید بداند. در وهله دوم او باید یک تصویرگر خوب باشد. باید بتواند به خوبی محیط اطرافش را شناسایی کند و بسته به فضایی که در اختیارش است، بهترین طرح را پیاده کند. همچنین باید با مدها و دکوراسیون‌های روز دنیا آشنایی داشته باشد.

پس به‌روز بودن و داشتن اطلاعات کافی در خصوص تجهیزات و وسایلی که در دکوراسیون سالن آرایش نیاز است، یکی دیگر از توانایی‌های مهم یک طراح حرفه‌ای است. او باید به خوبی با روند و فرایند کار یک سالن آرایشی و زیبایی مخصوص بانوان آشنایی کامل داشته باشد. همچنین داشتن ذوق و خلاقیت هنری نیز از توانایی‌های مهمی است که باید یک مجری سالن‌های زیبایی بانوان داشته باشد.

پس شما باید با توجه‌ به تمامی این موارد یک طراح را استخدام کنید. طراحی که به خدمت می‌گیرید علاوه بر اینکه باید با وظایف خود به خوبی آشنا باشد، باید توانایی‌ها و ویژگی‌های زیادی باشد که بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

نتیجه‌گیری

مسیر رسیدن به یک سالن زیبا با دکوری مثال‌زدنی از مسیر استخدام یک طراح و مجری سالن زیبایی بانوان گذر می‌کند. اگر می‌خواهید که یک سالن زیبایی جذاب با دیزاینی حرفه‌ای داشته باشید، باید از یک نفر که علم و تخصص کافی در این زمینه دارد استفاده کرد. یک مجری دکور سالن زیبایی به خوبی می‌داند که از چه تجهیزاتی استفاده کند تا دکوراسیون سالن شما خاص شود. البته در این مسیر باید به خوبی با وظایف خود به‌عنوان طراح و مجری سالن زیبایی زنانه آشنایی داشته باشد.

 خود درنظر داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا