اجتماعی

کشف الکتروموتورهای صنعتی قاچاق در آمل

کشف الکتروموتورهای صنعتی قاچاق در آمل

ایواره/مازندران جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۳۸۵ دستگاه الکتروموتورهای صنعتی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار”سیدموسی حسینی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع الکتروموتورهای صنعتی قاچاق توسط فردی در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآکاهان اداره پلیس امنیت اقصادی با همکاری ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی کردند.

سردارحسینی، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران اداره صمت آن شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار مذکور ۳۸۵ دستگاه انواع ژنراتور و الکتروموتورهای صنعتی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش تجهیزات کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف اسباب بازی های قاچاق میلیاردی در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۱۱۳۴عدد انواع اسباب بازی‌های قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ ” محمد محمد پور”، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اخباری مبنی بر اینکه فردی در حال حمل کالای مشکوک به قاچاق از یک واحد انبار به مکان دیگر بوده، موضوع بررسی و دستگیری این فرد را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این انبار با هماهنگی قضائی تعداد ۱۱۳۴ عدد از انواع اسباب بازی خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: در اجرای این طرح که در حضور مالک آن انبار انجام شد، طی اعلام کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه ۴ میلیارد ریال اعلام و تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گردید که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۷راس دام زنده قاچاق در شهرستان ساری

این مسئول اظهار کرد: با توجه به افزایش خروج غیر مجاز دام از استان مازندران به مقصد استان‌های همجوار و بالعکس، تبعات ناشی از خروج غیر مجاز دام زنده به ویژه افزایش قیمت و کمبود گوشت قرمز در مازندران، مبارزه با قاچاق و خروج غیر مجاز دام زنده در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی در ادامه از توقیف یک دستگاه خودرو حامل دام و کشف ۷راس دام زنده خبر داد در این راستا خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودروی نیسان از مبدا استان گلستان حامل احشام سنگین بدون مجوز از دامپزشکی، در محور اصلی جاده ساری-قائمشهر در حال تردد، بلافاصله عوامل اداره مبارزه با قاچاق پلیس امنیت اقتصادی به محور کمربندی ساری به قائم شهر اعزام، که در نهایت خودرو مورد نظررا شناسایی پس از تعقیب مراقبت با شگردهای پلیسی آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: با توجه به نداشتن مجوز حمل دام سنگین در حالیکه احشام(گاو) مشکوفه بدون هیچ پلاک گوش بوده، خودرو به پارکینگ منتقل و برابر اعلام کارشناسان ارزش کشفیات به دست آمده ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد و راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۳۰ تن کود شیمیایی احتکاری در ساری

سرهنگ محمدپور افزود: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقادیر قابل توجهی کود شیمیایی توسط شخصی به هویت معلوم در یک باب انباری در سطح شهرستان “ساری” پس از بررسی اطلاعاتی و اطلاع از صحت موضوع ، اقدامات بعدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی و شناسایی محل دپوی کودهای شیمیایی با هماهنگی مرجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه، به همراه تیم کارشناسان اداره صمت در بازرسی از انبار شناسایی شده؛ مقدار ۳۰ هزار و ۶۴۵ کیلو گرم سموم کشاورزی در برندهای مختلف را که به صورت غیر مجاز دپو شده بود، کشف کردند، خاطرنشان کرد: در ادامه طی استعلام از سامانه‌های مربوطه انبار موصوف به‌علت عدم ثبت در سامانه‌های اداره صمت، از مصادیق احتکار و خارج از شبکه توزیع محسوب شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اقلام کشف شده ۸میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص برای متصدی انبار، پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا