اقتصادی

کاهش نرخ بیکاری مازندران در تابستان ۱۴۰۲

کاهش نرخ بیکاری مازندران در تابستان ۱۴۰۲

ایواره/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بر اساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال که توسط مرکز آمار ایران صورت گرفت، نرخ بیکاری در این استان ضمن حفظ روند کاهشی به ۶.۴ درصد رسیده است.

 علی باقری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی دولت سیزدهم گام‌های موثر و خوبی برداشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: براساس آمار نیروی کار تابستان ۱۴۰۲، نرخ بیکاری در استان به ۶.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه این میزان کاهش از لحاظ نرخ کشوری پایین‌تر و نسبت به تابستان سال گذشته و بهار امسال روند کاهشی داشته است، بیان کرد: طبق گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در مازندران از ۷.۷ درصد تابستان سال ۱۴۰۱ به ۶.۴ درصد در تابستان امسال رسید که کاهش ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.
باقری با اعلام اینکه نسبت اشتغال از ۴۱.۲ درصد تابستان ۱۴۰۱ به ۴۳.۱ درصد در تابستان امسال رسیده است، تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان سال گذشته در مازندران ۴۴.۷ درصد بود که این میزان در تابستان امسال به ۴۶ درصد رسیده است.
وی با اعلام اینکه با حمایت دولت سیزدهم و پیگیری‌های بی‌وقفه استاندار مازندران نرخ بیکاری به واسطه فعالیت‌های مختلف به ویژه فعال شدن کسب و کارها در این مدت میزان کاهشی را تجربه کرده است؛ احیای تعاونی‌های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی را از جمله دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در مازندران برشمرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای کاهش نرخ بیکاری و رونق اشتغال را سیاست فعال بازار کار، برگزاری جشنواره‌های اشتغال و کارآفرینی، تسهیل و تسریع صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی، برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تدوین گفتمان‌سازی و راهبری زیست‌بوم اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا