عمومی

عملکرد«قشنگ»پلیس! – ایواره

عملکرد«قشنگ»پلیس! - ایواره

هفته گذشته خبر قتل هولناک و فجیع مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش همه ایران را تکان داد .قتلی در نیمه‌های شب، جنایتی وحشیانه که قاتل یا قاتلین انجام دادند و جامعه هنری را به سوگ و ماتم فرو برد.

به گزارش ایواره، روزنامه سیاست روز در یادداشتی به قلم فرهاد خادمی با این مقدمه نوشت: امروز که این نوشته را می‌خوانید در کمتر از یک هفته از وقوع جنایت، پلیس توانمند کشورمان توانست قاتلین را شناسایی و دستگیر کند. بعنوان یک روزنامه نگار قدیمی که عمری را در پوشش اخبار حوادث اجتماعی قلم زدم می‌خواهم از منظر دیگری به این رخداد بپردازم.

۱-قتلی فجیع رخ می‌دهد، مقتولین از چهره‌های هنری این کشور بودند و حساسیت روی نوع قتل آن‌ها بسیار بالا و از قاتلین هم هیچگونه سرنخی وجود نداشت.

۲-از زمان انتشار خبر، معاندین و ضد انقلاب شروع کردند به انتشار اخباری که «کارخودشونه»، «مثل داریوش فروهر و همسرش»، اینها را کشته‌اند… خلاصه این جماعت ورشکسته در صدد القای این مطلب بودند که حاکمیت مجدداً قتل‌های زنجیره‌ای را به‌راه انداخته تا مردم و هنرمندان بترسند!

۳-اما آنچه که از همه جالبتر و زیباتر بود این شد که همه ارکان پلیس و دستگاه قضا در عالی‌ترین سطح به میدان آمدند و از همان بدو رسیدگی به ماجرا، بر خلاف قبل در یک عقلانیت کامل و برای خلع سلاح دشمنان و شایعه سازان لحظه به لحظه اخبار صحیح را برای اطلاع افکارعمومی منتشر نمودند و نهایت همکاری خوب را هم با خبرنگاران حاضر در محل جنایت بعمل آوردند.
این رفتار جدید و علمی پلیس باعث شد تا افکارعمومی بخصوص در فضای مجازی دست رد به سینه شایعه‌سازان بزند و به پلیس و خبرهایش اعتماد کند.

۴-و مهمترین نکته اینجاست که کارآگاهان پلیس و بازپرسان ویژه قتل بدون داشتن کوچکترین سرنخ از قاتلین و چگونگی وقوع جنایت بسیاردقیق و زیبا عمل کردند، به دور از هر گونه هیاهو و جوسازی کار فنی و پلیسی خود را به پیش بردند تا نهایت اینکه روز پنجشنبه گذشته با افتخار خبر دستگیری قاتل و همدستانش را منتشر کردند.
این عملکرد پلیس که در کشور کمترسابقه داشته است عملاً و علناً باعث می‌شود که حس اعتماد به پلیس و دستگاه قضا بیشتر شود و ضریب اعتماد عمومی جامعه بالاتر رود. در این حادثه دیدیم که شخص سخنگوی فراجا به میدان آمد و مدام با نمایندگان رسانه‌ها در ارتباط بود. این اقدام اصولی و به موقع اگر در سایرحوادث احتمالی نیز دقیقا انجام شود، دارای یک پلیس تراز جمهوری اسلامی خواهیم شد و مرجعیت خبر و اطلاع رسانی از رسانه‌های معاند و بیگانه به خودمان برمی‌گردد و دشمن پوشالی اسیر و درمانده خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا