فرهنگ و هنر

حمایت از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده

حمایت از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به امضای تفاهمنامه با انجمن سینمای جوانان گفت: این بنیاد از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده حمایت می‌کند.

به گزارش ایواره طی مراسمی در پردیس سینمایی چارسو با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان – مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد – و مهدی آذرپندار – رییس انجمن سینمای جوانان ایران – از جایزه ملی «ایران جوان» جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد همچنین تفاهمنامه‌ای میان بنیاد ۱۵ خرداد و انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع حمایت این بنیاد از فیلم‌های برتر در حوزه جمعیت و خانواده به امضای طرفین رسید.

علیان‌زادگان درباره اهداف امضای تفاهمنامه با انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و فرزندآوری، بسط و گسترش فرهنگ و هنر و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده شهروندان در حوزه فیلم، ایجاد عدالت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و توجه بیشتر به جهاد فرزندآوری در جامعه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی با تاکید بر پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد از فیلم‌های برتر در حوزه جمعیت و خانواده خاطرنشان کرد: حمایت از جشنواره فیلم کوتاه تهران، تولید مشترک فیلم کوتاه و ایجاد بخش جانبی اختصاصی و جایزه ویژه ملی با نام «ایران جوان» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به فعالیت در حوزه‌های محوری جمعیت و سلامت اجتماعی اظهارکرد: بنیاد در دور دوم فعالیت‌هایش ضمن تداوم اقدامات قبلی‌اش در محرومیت‌زدایی، بیش از ۲۰ کارویژه را در هر یک از این دو حوزه محوری طراحی کرده است و طی پنج سال عملیاتی می‌کند.

وی در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرهنگی نیز گفت: یکی از مهم‌ترین کارویژه‌ها در این حوزه، راه‌اندازی تلویزیون تعاملی «ایران جوان» است همچنین از سال ۱۴۰۲ وارد تعامل جدی‌تر با کنشگران عرصه جمعیت شده‌ایم و تفاهم و توافق با انجمن‌های مختلف حوزه جوانی جمعیت در دستور کار است که تفاهمنامه امروز با انجمن سینمای جوانان ایران از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم گفت: موضوع جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از دغدغه‌های کلان نظام از جمله اولویت‌های تولید فیلم کوتاه در دوره جدید مدیریتی انجمن سینمای جوان است و در هر کجای ایران به فیلم‌های کوتاه تولید شده در این حوزه بودجه جداگانه اختصاص می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (زه) آذرپندار ادامه داد: امسال با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد بخش ویژه «ایران جوان» به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزوده شده است که ۹ فیلم در این بخش به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پایان اظهار امیدواری کرد: سینماگران جوان با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد با فراغ بال بیشتری می‌توانند به تولید فیلم کوتاه در حوزه جمعیت و فرزندآوری بپردازند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا