علمی و پزشکی

آغاز به‌کار کنگره دندان‌پزشکی شمال کشور در ساری

ایواره/مازندران کنگره دندان‌پزشکی تبرستان در محل تالار مرکزی ساری با برگزاری نمایشگاه تجهیزات دندان‌پزشکی و پنل‌های تخصصی با حضور شرکت‌کنندگانی از اقصی نقاط کشور افتتاح و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

دکتر مجید وحدتی‌فر رئیس انجمن جامعه دندان‌پزشکی ایران شعبه مازندران در این خصوص اظهار کرد: ما یک انجمن علمی دندان‌پزشکی هستیم که در سال ۱۳۴۰ تاسیس و در حال حاضر بزرگ‌ترین انجمن کشور به شمار می‌آییم.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۱۰۰۰ دندان‌پزشک در انجمن جامعه دندان‌پزشکی مازندران، افزود: برای اولین بار در استان این کنگره تشکیل شده است که دارای معیارهای استاندارد متعددی از شرکت‌کنندگان است و پنل‌های تخصصی نیز اجرا می‌شود.

به گزارش ایواره، رئیس انجمن جامعه دندان‌پزشکی ایران شعبه مازندران، خاطرنشان کرد: قرار بود این کنگره در سال ۱۳۹۹ برگزار کنیم که به دلیل کرونا و برخی مشکلات به تعویق افتاد.

آغاز به‌کار کنگره دندان‌پزشکی شمال کشور در ساری

این مسئول با بیان اینکه کنگره تبرستان از امروز در ۴ سالن با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر به مدت ۴ روز در حال برگزاری است، ادامه داد: در طول ۴ روز حدود ۴۰ پنل تخصصی برگزار خواهد شد.

وحدتی‌فر اعلام کرد: پنل‌های مختلف با حضور اساتید برجسته استانی و ملی در رشته‌های تخصصی برگزار و آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌کننده‌های این کنگره از سراسر کشور حضور دارند و یک سخنران خارجی هم برای این کنگره دعوت شده است.

رئیس انجمن جامعه دندانپزشکی مازندران، مطرح کرد: این کنگره دارای ۷۰ سخنران و مدیران پنل است که در سطح بسیار بالا برگزار خواهد شد.

به گفته وحدتی فر، در حوزه تجهیزات عملا علم تولید نداریم و عمده تجهیزات دندانپزشکی کشور وارداتی است.

ارتقای سطح علمی دندانپزشکان

دکتر اتابک مرشد دبیر اجرایی کنگره تبرستان نیز اظهار کرد: این کنگره موجب ارتقای سطح علمی دندانپزشک می‌شود.

وی افزود: این کنگره امتیاز لازم جهت تمدید پروانه برای دندان‌پزشکان را فراهم می‌آورد.

دبیر اجرایی کنگره دندان‌پزشکی تبرستان، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ۴۱ غرفه در سطح ۷۰۰ متر در حال برگزاری است که آخرین تکنولوژی دنیا را در اختیار دندان‌پزشکان قرار خواهند داد.

ایران برترین کشور حوزه دندان‌پزشکی در خاورمیانه

این مسئول ادامه داد: اوضاع ایران در حوزه دندانپزشکی وضعیت مطلوبی است و حائز رتبه نخست در خاورمیانه است.

دکترمرشد اعلام کرد: هزینه درمان در ایران به نسبت کشوری همانند آمریکا بسیار پایین است و در حالی که هزینه عصب کشی در آمریکا ۱۵۰۰ دلار است این رقم در کشور کمتر از ۱۰۰ دلار است.

وی افزود: این کنگره از این پس هر ساله برگزار خواهد شد ‌و مشکل عمده ما مکان برگزاری بود که با راه‌اندازی و احداث تالار مرکزی ساری این مشکل رفع شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا