عمومیمدیریت کسب و کار

کاربرد سقف جمع شونده

امروزه در بسیاری از اماکن مانند: رستوران‌ها، استخرهای رو باز، آلاچیق‌ها، پارکینگ‌های خودرو و مواردی از این قبیل، از سقف جمع شونده استفاده می‌شود. با خرید انواع سقف جمع شو پارچه ای، شیشه ای و پلی کربنات، طراحی سقف جمع شو و تولید مدرن مطابق تکنولوژی روز دنیا، مناسب ترین قیمت سقف ‌های جمع شونده را در سایه برگ ببینید.

از سقف جمع‌شونده جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، ورود گرد و غبار و غیره استفاده می‌شود. در نتیجه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که سقف جمع شو در تمام فصول سال قابل استفاده است.همچنین این محصول در سایز، رنگ و مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. سقف جمع‌شونده قابلیت کنترل از راه دور را دارد؛ یعنی به کمک ریموت می‌توان آن را باز و بسته کرد. سقف جمع شونده ریموت دار در سه نوع پارچه‌ای، شیشه‌ای و پلی کربنات است.

که در ادامه به تعریف هرکدام خواهیم پرداخت. از نظر جنس نیز به: پارچه‌ای، شیشه‌ای و آلومینیومی تقسیم می‌شوند. با نصب سقف ‌جمع شونده و انواع توسط سایه برگ می‌توانید هم از فضای باز بهره مند شوید و هم از فضای بسته.

مقاله پیشنهادی:

سقف جمع شونده چیست؟

این نوع سقف، نوعی سازه متحرک است. با استفاده از آن می‌توان دمای محیط را با توجه به نیاز تنظیم کرد. برای اجرای درست این نوع سقف، محیط باید از اشکال هندسی منظم از جمله، مربع و مستطیل تشکیل شده باشد. چنانچه شکل آن به صورت نامنظم بود؛ به عنوان مثال: به صورت ذوزنقه یا بیضی باشد، باید در اطراف و حاشیه محیط، تغییراتی اعمال شود.

با انجام این امر، محیط به صورت منظم درمی‌آید و آماده اجرای سقف جمع شو خواهد بود. حال چرا محیط باید به صورت منظم باشد؟ زیرا اضلاع باید به صورت هم تراز و موازی قرار گیرند تا هنگام نصب سقف، مشکلی به وجود نیاید. سقف جمع شونده می‌تواند به صورت ریلی یا ایستاده بر روی یک پایه، نصب شود.

این نوع سقف از عناصری که جنس آن‌ها معمولا از پروفیل‌های آلومینیومی است، طراحی و ساخته می‌شود. برای اینکه سقف جمع‌شونده در برابر عوامل مختلفی از جمله، تحمل برف و بوران مقاوم باشد، عملیات سخت کاری روی آن اعمال می‌شود. درجه سختی آن بعد از انجام این امر برابر ۹۰ برینل خواهد شد. ضخامت دیواره‌ها نیز چیزی بین ۲ تا ۵۵ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. این موارد در تولید سقف متحرک با سنسور باران نیز رعایت می‌شود.

همچنین، ساختاری که برای سقف جمع شو استفاده می‌شود، از رنگ آمیزی‌های مختلف و خاص تشکیل می‌شود. علت این امر، جلوگیری از شوره زدن و سیاه شدن پروفیل‌ها می‌باشد. (به خصوص در مکان‌های گرم و مرطوب)

لازم به ذکر است که، امروزه بهترین نوع سازه سقف جمع شونده، پارچه‌های پی وی سی (PVC) می‌باشند. از مهم‌ترین دلایلی که این نوع پارچه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است، مقاومت بالای آن در دماهای مختلف می‌باشد. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید این نوع سقف، مقاله سایبان اتوماتیک را نیز مطالعه کرده و لیست را مشاهده کنید.

نمونه کار سقف جمع شونده

مزایای سقف جمع شونده

از جمله مزایای استفاده از سقف جمع شو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم پرداخت هزینه به شهرداری
  • دوام بالا (به علت استفاده از سازه‌های باکیفیت)
  • قابل حمل و استفاده مجدد در مکان‌های دیگر
  • استفاده در تمام اوقات آب و هوایی
  • کاهش مصرف انرژی
  • تنظیم شیب تا ۹۰ درجه
  • ایجاد فضای زیبا
  • کاهش هزینه‌ها برای ساخت و ساز

حال می‌خواهیم به تعریف انواع مدل‌های سقف جمع‌شونده که در ابتدا با آن اشاره کردیم بپردازیم.

سقف جمع شونده پارچه ای

از عناصر سازنده سقف جمع شو که بسیار سبک است، است. نوع پارچه‌ای از انعطاف و مقاومت به خصوصی برخوردار است و مناسب در شرایط طوفانی و بارندگی می‌باشد. همچنین در برابر آتش نیز مقاوم است. همانطور که در بالا اشاره شد، این نوع سقف به صورت پی وی سی است که از دو مدل: عایق‌های حرارتی و رطوبت تشکیل می‌شود.

از آنجایی که این مدل سقف بسیار سبک است، می‌تواند در مکان‌های مختلفی مانند: تراس، پاسیو، کافه و غیره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اگر از موتور الکتریکی در آن استفاده شود، کارآمدتر خواهد بود.

سقف جمع شونده شیشه‌ای

این مدل سقف بسیار شفاف، مستحکم و سنگین می‌باشد. از این نوع سقف بیشتر در مجتمع‌های تجاری و اماکن تفریحی استفاده می‌شود؛ زیرا زیبایی بالایی دارد و آمیخته از هنر و مهندسی است. در نتیجه باعث جلب توجه دیگران می‌شود.

سقف جمع شونده پلی کربنات

این نوع سقف را می‌توان به صورت موردی نام برده و تعریف کرد:

  • از طبقه ترموپلاستیک می‌باشد.
  • تولید آن آسان است.
  • سبک است.
  • مقرون به صرفه می‌باشد.
  • مقاومت بالا، حدود ۲۵۰ برابر شیشه.
  • جلوگیری از تابش انوار مضر خورشید.
  • ضربه پذیر بوده و به عنوان نورگیر از آن استفاده می‌شود.
  • مقاوم در برابر عوامل شیمیایی.
  • مورد استفاده در رستوران‌ها بالکن‌ها و غیره.

قیمت سقف جمع شونده

هزینه این نوع، بنا به عوامل مختلفی از جمله: متراژ، جنس و کیفیت سقف، اجزا و امکانات، مختلف است. همچنین هزینه نصب سقف جمع شو نیز متفاوت می‎باشد. اما معمولا قیمت سقف پلی کربنات از بقیه کمتر است. علت این امر هم دلایل ذکر شده در قسمت تعریف آن می‌باشد.

ما در این مقاله از قصد داشتیم هر آنچه در رابطه با سقف جمع شونده می‌دانستیم، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در رابطه با خرید انواع ، و سایر سیستم های اتوماتیک به قسمت تماس با ما مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف جمع شونده پلی کربنات چیست؟

از جمله ویژگی‌های آن، می‌توان به مواردی همچون تولید آن آسان است، مقرون به صرفه است، جلوگیری از تابش انوار مضر نور خورشید، مقاوم در برابر عوامل شیمیایی.

انواع سقف جمع شونده کدام‌اند؟سقف جمع شونده یک نوع سیستم از سقف های مدرن است که در هر زمان که بخواهید، می توانید آن را باز و بسته کنید. این سقف ها در صورت نیاز به نور خورشید و یا فضای باز و محیط بیرون، جمع آوری شده و زمانی که نیاز به محافظت از یک فضا در برابر آفتاب و برف و باران باشد تنها با یک دکمه و یا با حسگرهای خود به صورت اتوماتیک بسته می شود.

این سقف ها برای این طراحی شده اند که لذت بهره مندی از فضا و محیط را در زمان نیاز به کاربر ارائه کنند و در عین حال بیشترین حفاظت را از محیط زیرین خود در برابر عوامل محیطی به همراه داشته باشند.

سقف جمع شونده چیست؟

سقف جمع شونده نوعی سقف متحرک است که در بسیاری از مراکز تجاری، مسکونی، تفریحی کاربرد دارد. از مهمترین ویژگی های این سقف ها جلوه ظاهری، کاربرد فوق العاده و ویژگی های ضد آب، عایق حرارتی بدون ایجاد اثر گلخانه ای و جلوگیری از تابش مضر فرابنفش به داخل است.

تنوع متریال در ساخت این سقف های پویا زیاد است و انواع سقف متحرک شیشه ای، سقف متحرک پارچه ای، آلومینیومی و… با طراحی و الگوهای مطابق با سلیقه مشتری و بنابر الزامات محیط نصب می شود.

کاربرد سقف جمع شونده

ساختار و عملکرد سقف های جمع شو

سیستم های سقف جمع شو سازه هایی هستند که بیشتر با هدف ایجاد سایه در فضای بیرونی و یا برای محافظت از قسمت های کار شده در برابر باران در کنار ساختمان اصلی نصب می شوند. البته به صورت یک سازه مستقل نیز قابل اجرا هستند. این سقف در صورت عدم استفاده به صورت فشرده جمع آوری می شود و در هر زمان که نیاز باشد با یک مکانیزم خودکار و یا با یک دکمه به صورت هوشمند باز می شود.

در این سقف ها یک یا چندین موتور بنابر ابعاد سقف، نصب شده که پنل ها و یا میله های موجود در سیستم های پارچه ای را که به یک تسمه متصل اند، می چرخاند. با حرکت تسمه میله ها در یک سمت جمع آوری و یا باز می شوند. در حالت باز سقف به مانند یک سطح یکپارچه و غیر قابل نفوذ و ضدآب کشده می شود.

طراحی در این سقف به گونه ای گنبدی شکل و یا شیب دار است که سیستم تخلیه آب باران آن در نمونه های آلومینیومی و پارچه ای به صورت هوشمندانه و توکار تعبیه شده است. همچنین نورهای LED به صورت 360 درجه برای ایجاد روشنایی لازم در شب نیز در سقف به کار می رود.

استفاده از حسگرهای آب و هوا مانند سنسورهای باد یا باران، مزایایی هستند که کاربری آسان تر را فراهم می کنند.

کاربرد سقف های تاشو

در هر فضای بازی که نیاز به پوشاندن داشته باشد می توان از سقف های جمع شو استفاده کرد. حیاط خانه های شخصی و ویلاها، تراس، پاسیو، پوشاندن استخر، پارکینگ، زمین بازی، آلاچیق، رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریحی و… بهترین مکان ها برای اجرای آن هستند.

به طور کلی سیستم‌ های سقف جمع ‌شونده در مکان هایی استفاده می‌ شوند که کاربران آن مایلند در هر زمانی که بخواهند هم از فضای بیرونی لذت ببرند و در صورت محدودیت های جوی نقش محافظتی را بتوانند همچون یک سقف نرمال، ایجاد کنند.

علاوه بر این، سقف های تاشو را می توان به عنوان یک سازه مستقل و یا یک سازه متصل به ساختمان اجرا کرد. همچنین مکان‌ های دیگری که می ‌توان سقف ‌های جمع ‌شونده را نصب کرد، بالای ساختمان ‌های مستقل مانند رصدخانه، گاراژ، آلاچیق و… است.

انواع مختلفی از سازه های سقف جمع شونده مانند سقف های جمع شونده لوور (آلومینیومی) وجود دارد که برای استخرهای شنا مناسب هستند. همچنین سقف جمع شونده را نیز می توان با پنل ها و یا با پارچه سفارش داد.

 مکان‌های مناسب سقف جمع شونده

سقف جمع شونده همانطور که پیش از این نیز اشاره شد در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از نکاتی که قبل از خرید باید حتماً به آن توجه کنید، کاربرد این وسیله است. یعنی شما باید بدانید که افراد معمولا کجا سقف جمع شو را نصب می‌کنند. به طور کلی در هر مکانی که بخواهید آنجا را بپوشانید، امکان استفاده از این سقف‌ها وجود دارد؛ اما در کل استفاده از این سازه‌ها در اماکن زیر متداول‌تر است:

  • ورزشگاه و اماکن ورزشی
  • سالن‌های برگزاری اجلاس و همایش‌ها
  • سقف استخرها چه بزرگ و چه کوچک
  • فضای باز کافی شاپ‌ها
  • فضای باز رستوران‌های معمولی یا باغ رستوران‌ها
  • روف گاردن
  • فضای باز هتل‌ها
  • حیاط خانه‌ها
  • پارکینگ
  • تالار پذیرایی
  • برخی سینماها
  • ایجاد سایه در باغ و ویلا
  • حیاط خلوت
  • تراس و بالکن منازل مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • گلخانه
  • پاسیو

انواع سقف جمع شونده

انواع مختلفی از سقف های جمع شو وجود دارد که با توجه به موقعیت و شرایط محیط و بر طبق سلیقه مشتری می تواند اجرا شود. هرکدام از آن ها کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است.

سقف های جمع شو آلومینیومی که با نام نیز شناخته می شوند، سازه هایی مدرن و زیبا هستند که استحکام بسیار بالایی در برابر هرگونه عوامل محیطی دارد. سیستم های سقف متحرک ساخته شده از آلومینیوم علاوه بر دوام فوق العاده، فضایی لوکس و شیک را در محیط بیرونی به وجود می آورند و جذابیت فوق العاده ای در ، تراس، حیاط، حیاط خلوت و… ایجاد می کنند.

این نوع از سقف های جمع شونده از لوورهایی از جنس فلز آلومینیوم تشکیل شده اند. لوور های آلومینیومی به گونه ای طراحی شده اند که زمانی که سقف باز باشد لوورها به حالت افقی قرار داشته و سطحی یکپارچه را به وجود می آورند. زمانی که در حال جمع شدن هستند، با چرخش زاویه دار به یک سمت کشیده شده و جمع می شود.

مزایای سقف تاشو آلومینیومی

سقف های تاشو از نوع آلومینیومی را پالت رنگی گسترده که هماهنگی لازم را با سایر اجزای دکوراسیون  محیط داشته باشد، می توان سفارش داد. متریال آلومینیوم دوام و استحکام فوق العاده ای دارد و نیاز به تعمیر و نگهداری آن تقریباً صفر است. این سازه در برابر باران، آفتاب، باد، برف و تگرگ مقاوم است. مسیر ناودان و زهکشی آن ها به صورت داخلی است که آب را به خوبی هدایت می کند.

با استفاده از این سقف های آلومینیومی می توانید یک فضای تفریحی فوق العاده را در فصول گرم و همچنین سرد سال ایجاد کنید.

سقف پلی کربنات نوع رایجی از سقف های جمع شونده اند که انتخاب مناسبی برای گلخانه، پاسیو و استخر ها هستند. پلی کربنات که پوشش شفافی دارد، به نور اجازه انتشار را می دهد و با ظاهر ماتی که دارند حریم خصوصی را نیز حفظ می کند.

برای نصب سقف های جمع شونده با پوشش شفاف که اجازه می دهد نور بدون از دست دادن حریم خصوصی وارد شود، بهترین انتخاب است.

مزایای سقف کشویی پلی کربنات

به طور کلی  پلی کربنات ساختار سبک و مستحکمی دارد و در برابر ضربه و سایر فشارها مقاوم است. عایق حرارتی بسیار خوبی است و محافظت کاملی را در برابر اشعه یووی ارائه می دهد.

سقف های کشویی پلی کربنات قیمت مناسبی دارند بنابراین جایگزین مناسبی برای سقف های شیشه ای هستند. چارچوب این سازه از پروفیل آلومینیوم و آهن است.

سقف های کشویی پارچه ای یکی از محبوب ترین نوع سقف های متحرک هستند که بخاطر ظاهر زیبایشان و تطابق با بیشتر محیط های تجاری مورد توجه قرار گرفته اند. علاوه بر زیبایی کارایی فوق العاده ای دارند. ضدآب و کاملاً انعطاف پذیرند. کاربری آسان و اتوماتیکی دارند و محافظت کاملی را در برابر اشعه خورشید، باد  و باران از خود نشان می دهند.

مزایای سقف پارچه ای

در ساخت سقف های پارچه ای از پارچه های پی وی سی (PVC)، برزنتی و یا ترانزیتی استفاده می شود. این پارچه ها کاملاً مقاوم اند، باز وبسته شدن آن به صورت دستی، برقی و اتوماتیک با سنسورهای حساس به باران و باد قابل اجراست. قیمت مناسب در کنار کارایی و جلوه زیبا آن را به یکی از رایج ترین انواع سقف های جمع شونده تبدیل کرده است.

ویژگی های سقف های کشویی

سقف های کشویی چندین مزیت دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ساختار سبکی دارند و در عین حال استحکام و مقاومت بالایی دارند.
  • در طول روز با دسترسی آسان به نور خورشید در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
  • در برابر انواع شرایط آب و هوایی اعم از باران، برف و تگرگ محافظت کاملی دارد.
  • به هوای تازه دسترسی کافی دارید.
  • انواع مختلفی از این نوع سقف های کشویی با مواد چوبی، پلی کربنات، شیشه، آلومینیومی در دسترس شما است که می توانید تطابق کاملی را در فضای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ایجاد کنید.
  • انواع سقف ها به راحتی قابل تمیز شدن هستند.
  • همگی آن ها عایق مناسب گرما و سرما، حرارت، ضد آب، مقاوم در برابر پوسیدگی هستند.
  • گستردگی رنگی آن هر سلیقه ای را پوشش می دهد.

در تمام طول سال قابل استفاده اند. سقف متحرک، سقف جمع شونده یا تاشو سقفی است که از آن به عنوان سر پناه و سایه اندازی در فضاهای باز استفاده می کنند. این نوع از سقف ها قابلیت باز و بسته شدن دارند و از این رو در دسته سقف های موقت قرار می گیرند. سقف های متحرک قابلیت نصب شدن بر روی سازه های ثابت را دارند.

نمونه سقف متحرک اجرا شده توسط هایپر صنعت فامکو

مشخصات سقف جمع شونده

سقف های متحرک در برابر اشعه خورشید، باد، باران و برف مقاوم هستند و قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی یا اتوماتیک را دارند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این سقف ها می توان به طول و عرض بازشو، جنس سقف، کیفیت سازه، برند موتور، برند یراق آلات و سایر لوازم جانبی مورد نیاز اشاره کرد.

انواع سقف متحرک

سقف های متحرک به دو دسته کلی، شفاف و غیر شفاف تقسیم می شوند، سقف های متحرک شفاف برای مکان هایی که نیاز به تابش نور خورشید و محافظت در مقابل عوامل جوی دارند، مناسب هستند. مانند ، گلخانه و غیره.

سقف های متحرک مات یا غیر شفاف که نور خورشید را از خود عبور نمی دهند، مناسب فضاهایی می باشند که نیاز به سایه اندازی دارند مانند سقف کافی شاپ ها، رستوران ها و غیره.

سقف های متحرک از نظر جنس و متریال، نوع اجرا و غیره دارای انواع مختلفی هستند که هر یک زیر گروه یکی از دسته های شفاف یا غیر شفاف می باشند. یکی از سقف های متحرک که به دلیل مزایای بسیاری که دارد مورد پسند افراد زیادی قرار گرفته است، سقف های جمع شونده آلومینیومی است.

انواع سقف های متحرک براساس جنس

جنس این سقف ها معمولا از پی وی سی (PVC) می باشد و تحمل باد، باران، تابش خورشید و بارش برف را دارند، این مدل سقف ها قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی، برقی یا اتوماتیک را دارند. کاربرد سقف پارچه ای متحرک در روف گاردن، پرگولا، آلاچیق، محوطه حیاط، لند اسکیپ ساختمان های اداری و تجاری و غیره می باشند.

جنس این مدل سقف از شیشه می باشد و در مدل های مختلفی اجرا می گردد، این مدل سقف متحرک شیشه ای بسیار پرطرفدار می باشد و می تواند به عنوان ، فضاهای باز، حیاط منازل، بالکن و تراس و غیره اجرا شود.

از ورق های پلی کربنات مات ساخته می شوند دارای رنگ های مختلف می باشند و با توجه به اینکه سبک هستند این روزها مورد استقبال قرار گرفته اند.

آلومینیوم بسیار سبک و مقاوم می باشد به همین جهت از این متریال برای ساخت سقف متحرک استفاده می گردد، سقف می تواند به صورت کلی با آلومینیوم ساخته شود یا از ترکیب آلومینیوم و شیشه، آلومینیوم پارچه تشکیل می شود.

سازه اصلی این مدل سقف ها از فلز ساخته شده است که با توجه به قیمت پایین تر نسبت به آلومینیوم طرفداران خاص خود را دارد، ولی با توجه به مزیت های آلومینیوم پیشنهاد می گردد که از سقف های آلومینیومی استفاده گردد.

انواع سقف های متحرک براساس نوع اجرا

  • سقف جمع شونده اتوماتیک
  • سقف جمع شونده برقی
  • سقف جمع شونده کرکره ای یا لوور
  • سقف جمع شونده تلسکوپی

اجزای تشکیل دهنده سقف های متحرک

سقف های متحرک از 4 جزء اصلی تشکیل می شوند:

  • سازه اصلی (بدنه)
  • لایه پوششی (پارچه ای، شیشه ای و غیره)
  • موتور
  • ریل و یراق آلات

سایر اجزاء سقف های متحرک

  • ستون و آبراه
  • نورپردازی و چراغ ها
  • سیستم هوشمند (مرکز کنترل موتور و روشنایی)

نکات مهم برای انتخاب و اجرای بهترین سقف متحرک

برای انتخاب بهترین سقف جمع شونده برای فضای مورد نظر خود بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با مناسب ترین هزینه بهترین و با کیفیت ترین سقف جمع شونده را خریداری نمایید.

  • جنس سقف متحرک: سقف های متحرک دارای جنس های مختلفی هستند که طراح و مشاور فروش با توجه به فضای شما پیشنهاد جنس مناسب را به شما خواهند داد، برای مثال برای فضاهای دارای ابعاد کوچک هستند بهتر است از سقف های پارچه ای و در فضاهای بزرگتر از جنس های شیشه ای، آلومینیومی استفاده نمایید.
  • رنگ سقف متحرک: بحث انتخاب رنگ در حوزه سلیقه معمار یا کارفرماست، کارشناسان ما در حوزه طراحی و اجرای لنداسکیپ می توانند با مشاهده عکس های فضای مورد نظر شما یا اعزام تیم بازدید در خصوص معرفی بهترین رنگ که هماهنگی لازم با محیط شما را داشته باشد راهنمایی های لازم را ارائه نمایند.
  • اندازه سقف متحرک: برای خرید سقف جمع شونده مناسب بهتر است ابعاد و اندازه های محل مورد نظر برای نصب سقف جمع شونده را در اختیار داشته باشید، در صورتی که ابعاد و اندازه های مورد نیاز را در دست ندارید، مجریان و کارشناسان بخش طراحی به منظور برداشت اندازه ها و پیشنهاد بهترین طرح سقف جمع شونده در محل شما حاضر خواهند شد.
  • عایق بودن سقف های متحرک: سقف های متحرک عموما به منظور حفاظت فضای باز از نور خورشید، باد، باران و ایجاد سایه اندازی ساخته می شوند، به هنگام انتخاب نوع پارچه برای سقف های پارچه ای یا عایق بودن آلومینیوم و سایر تجهیزات در مقابل نور خورشید یا باران نیاز است که هوشمندانه عمل نمایید.
  • انتخاب بهترین شرکت سازنده سقف های متحرک: شرکت های متفاوتی در زمینه طراحی، ساخت و اجرای سقف های متحرک فعالیت دارند، بهتر است با انجام تحقیقات لازم و دریافت بهترین مشاوره ها، مناسب ترین شرکت را جهت اجرای سقف متحرک انتخاب نمایید.

نحوه نصب سقف جمع شونده

در مرحله اول کارشناسان ما از فضای مورد نظر شما بازدید خواهند کرد و با توجه به فضا و ابعاد مورد نظر و با در نظر گرفتن شرایط جوی نسبت به طراحی و سپس ساخت سقف مناسب اقدام نمایند. پس از ساخت قسمت های پرتابل سقف متحرک در کارگاه، تیم اجرایی نسبت به آماده سازی محل نصب و پایه گذاری اقدام می کنند.

در این مرحله و پس از پایه گذاری چهارچوب و سازه اصلی سقف متحرک با توجه به طرح اولیه و نوع اجرا در محل ایجاد می گردد، پس از نصب سازه اصلی نیاز است که ریل ها بر روی سازه سوار شوند که حرکت پانل های سقف بر روی این ریل ها امکان پذیر می شود، پس از نصب ریل ها قطعات پرتابل ساخته شده در کارگاه بر روی سقف نصب می شوند.

در صورت انتخاب ، همزمان با نصب قطعات پیش ساخته موتور سقف متحرک و کنترل آن نیز نصب می شود.

نحوه تعمیر و نگهداری سقف متحرک

در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری سقف متحرک نیاز است کارشناسان فامکو در محل حاضر شده و از سقف متحرک نصب شده بازدید نمایند، بسته به نوع جنس سقف اعم از پارچه ای، شیشه ای، فلزی و غیره خدمات مورد نیاز ارائه می گردد. در صورتی که قصد جابجایی سازه، سقف یا تغییر کاربری را دارید کارشناسان ما پس از بازدید و بررسی امکانات نتیجه را به شما اعلام می کنند و در صورت نیاز طراحی و نصب صورت می پذیرد.

کاربرد سقف جمع شونده

  • ورزشگاه و اماکن ورزشی
  • سالن های اجلاس
  • برخی از سینماهای لوکس
  • فضای باز کافی شاپ
  • فضای باز رستوران های مدرن و سنتی
  • فضای باز هتل
  • روف گاردن
  • سقف استخر
  • ایجاد سایه در باغ و محوطه باز
  • سقف متحرک حیاط منازل و حیاط خلوت
  • سقف متحرک تراس و بالکن منازل (سام روم گاردن)
  • گلخانه و پاسیو
  • تالار
  • پارکینگ

مزایای سقف جمع شونده

  • محافظت در برابر شرایط جوی، نور بیش از اندازه، گرما، باد و باران
  • امکان باز و بسته شدن آسان
  • ایجاد هوای خنک، مطبوع و سایه در تابستان
  • استفاده از فضای باز در سرمای زمستان (استفاده بهینه از فضای باز)
  • محافظت از مبلمان در فضای باز
  • زیبایی بخشیدن به محیط و ایجاد یک فضای لوکس (جنبه زیبابی)
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • ایجاد حریم خصوصی
  • گسترش فضای زندگی
  • امکان نورپردازی در زیر این سقف ها وجود دارد و همین امر امکان استفاده در شب را نیز فراهم می سازد.

قیمت سقف جمع شونده

سقف متحرک اتوماتیک با توجه به سیستم هوشمند به کار رفته در این مدل سقف های متحرک هزینه های طراحی، ساخت و اجرای این سقف ها به مراتب بیشتر از سایر مدل های سقف است، که البته با توجه به مزایای مناسب این سقف میزان هزینه ای که صرف خرید این مدل می شود قابل توجیه است، لذا با در نظر گرفتن مزایا و بودجه خود برای خرید نسبت به انتخاب سقف متحرک اتوماتیک اقدام نمایید. برای مشاوره و خرید می توانید با کارشناسان واحد هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دکمه بازگشت به بالا