پرطرفدارترین المان های محوطه سازی در تابستان 1402

محوطه سازی یکی از محبوب ترین و تاثیر گذار ترین عوامل در زیبایی و جذابیت یک فضا و یک ملک است. علاوه بر بازخورد خورد مثبت، می توانید با اجرای محوطه سازی بر افزایش قیمت ملک خود تاثیر بگذارید. در طراحی محوطه سازی المان ها و عوامل متعدد و جذابی وجود دارد که می توانند نمایی زیباتر و طبیعی تر از فضا را برای شما تداعی کنند. شاید اگر ابتدا نام کلمه محوطه سازی به گوشتان بخورد، در ذهن خود گل کاری و کاشت گیاهان تزئینی را تصور کنید.

اما در طراحی و اجرای محوطه سازی و فضای سبز المان ها و عناصر جذابی وجود دارد که می توانند بهترین تجربه را از فضا برای شما ایجاد بکنند. این المان ها و عناصر محبوب را میتوان به آبنما، آلاچیق، دیوار سبز، روف گاردن، برکه و… اشاره کرد. امروز و در این مقاله به تحلیل و بررسی 2 المان برتر و محبوب محوطه سازی که هم میتوانید در فضای داخل ساختمان هم استفاده کنید، میپردازیم.

گرین وال یا دیوار سبز

دیوار سبز یا Green Wall، یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین المان های فضای سبز است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. دیوار های سبز را می توانید هم در فضا های داخلی هم در فضاهای خارجی اجرا کنید.دیوار سبز مجموعه ای از گیاهان تزئینی و دارویی است که به صورت عمودی با کمک عناصر دیگر بر روی دیوار اجرا می شوند. به صورت کلی دیوار سبز به 2 دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هرکدام دارای مزایا و معایب خود هستند که در ادامه مقاله به مزایای اجرای دیوار سبز اشاره خواهیم کرد. به طور کلی دیوار سبز یا گرین وال یک باغ عمودی است که بر روی دیوار های داخل و خارج خانه اجرا می شود.

شما می توانید از دیوار سبز در محیط های داخلی ماننده ادارات، منازل، کافه ها، رستوران ها، لابی هتل ها و… استفاده کنید و تجربه جدیدی از ساختمان خود کسب کنید. یکی از نکاتی حتما در اجرای دیوار سبز طبیعی باید رعایت کنید، استفاده از مهندسین و متخصصین با تجربه در حوزه اجرای دیوار سبز است. با بکار گیری متریال درجه یک و مهندسین با تجربه دیگر دچار مشکلاتی ماننده نم دادن دیوار، نشست دیوار، پژمردگی گیاهان، نفوذ ریشه گیاهان در دیوار و… نمی شوید. یکی از معایب اجرای دیوار سبز را می توان به آلرژِی افراد به گیاهان اشاره کرد که می توانید با انتخاب گیاهان مناسب از این مشکل دور باشید.

نکات ویژه در انتخاب گیاهان دیوار سبز

یکی از نکات ویژه و اصولی در طراحی دیوار سبز طبیعی را می توان به انتخاب گیاهان اشاره کرد. یکی از نکاتی که حتما در انتخاب گیاهان دیوار سبز طبیعی خود باید رعایت کنید، انتخاب گیاه بسته به شرایط آب و هوایی ساختمان دارد. اکثرا در گرین وال های طبیعی از گیاهان آپارتمانی و استوایی استفاده می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید از گیاهان طبیعی در گرین وال خود استفاده کنید، زیرا به سبب تغییر آب و هوای محیط گیاهان دچار پژمردگی می شوند.

مزایای اجرای دیوار سبز طبیعی

روف گاردن یا بام سبز

بام سبز یا روف گاردن، یکی دیگر از المان ها و عناصر محبوب و پر طرفدار محوطه سازی است که این روز ها حتی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در بام سبز عناصر و المان ها به همراه پوشش گیاهی بر روی بام قرار می گیرد و نمایی جذاب در ساختمان ایجاد می کند. شما می توانید با اجرای روف گاردن محل جدیدی برای برگذاری مهمانی ها و دورهمی های خود کسب کنید. به صورت کلی روف گاردن یک فضای سبز جذاب در بالای ساختمان است که محلی دنج و دلپذیر را به شما ارائه می دهد.

از مزایای روف گاردن می توان به عایق صوتی، عایق گرما و حرارت، کسب درآمد، دوری از خشم و استرس، محلی جدید  سبز برای برگذاری دورهمی ها، جلوگیری از هدر رفتن آب، تولید اکسیژن و … اشاره کرد. در اجرای روف گاردن ماننده اجرای دیوار سبز حتما به این نکته باید توجه کنید که در طراحی و اجرای روف گاردن از متریال درجه یک و از مهندسین و متخصصین حوزه محوطه سازی استفاده کنید. روف گاردن ها یکی از معدود عناصری هستند که از ویژگی منفی یا معایبی بهره نمی برد. اما اگر در حین اجرای آن از متریال و ابزار های بی کیفیت استفاده کنید یا از مهندسین بی تجربه استفاده کنید، ممکن است از مشکلاتی ماننده نم دادن سقف خانه پایینی، نفوذ یشه گیاهان در زمین و… می شوید.

المان های محبوب در روف گاردن

شما می توانید در فضای روف گاردن خود از المان های بی شماری استفاده کنید. المان های معروف و محبوب روف گاردن را می توان به موارد زیر اشاره کرد.

علاوه بر این المان ها، عناصر جذابی ماننده فلاورباکس، نورپردازی، باربیکیو، قلوه سنگ و… وجود دارند که می توانید از آنها برای جذابیت نمای روف گاردن خود استفاده کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام، معتبرین و برترین شرکت فعال در حوزه محوطه سازی و فضای سبز است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1389 آغاز و شروع به فعالیت حرفه ای کرد. مجموعه سورن بام با بهره بری از مهندسین متخصص در حوزه اجرای دیوار سبز، اجرای روف گاردن، اجرای آلاچیق، اجرای آبنما و… با بکار گیری متریال درجه یک با کمترین قیمت به یکی از برترین مجموعه های محوطه سازی تبدیل شده است. برای ارتباط با مشاورین و کارشناسان سورن بام می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان سایت سورن بام بهره ببرید.

خروج از نسخه موبایل