فرهنگ و هنر

«ریبوار» در دو جشنواره جهانی

«ریبوار» در دو جشنواره جهانی

«ریبوار» به کارگردانی فرگل مسروری‌راد و سیدحسین زیتون‌نژاد به جشنواره‌های فیلم سئول و اوسنابروک راه یافت.

به گزارش ایواره، فیلم کوتاه «ریبوار» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرگل مسروری‌راد، سیدحسین زیتون‌نژاد به پانزدهمین دوره جشنواره فیلم و تصویر کوتاه سئول و سی‌ و هشتمین دوره جشنواره اوسنابروک آلمان راه یافت.

جشنواره فیلم و تصویر کوتاه سئول(SESIFF) در سال ۲۰۰۹ با تمرکز و توجه بر فیلم‌های کوتاه، خیلی کوتاه و پویا، تأسیس شد. این جشنواره معتقد است که فیلم کوتاه می‌تواند جهان را به شیوه‌ای بهتر و از طریق پیامی قدرتمند تغییر دهد.
پانزدهمین دوره این جشنواره ۱۴ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۳ تا ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲) در شهر سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم مستقل اوسنابروک  FFOS از جشنواره‌های قدیمی فیلم در آلمان است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۶ و تحت عنوان «روزهای فیلم مستقل» فعالیت خود را آغاز کرد. این جشنواره بر فیلم‌های تولید مستقل از سراسر جهان که با مسائل اجتماعی درگیر هستند، می‌پردازند.

سی و هشتمین دوره این رویداد رقابتی از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۳ آنلاین ۱۴۰۲) در شهر اوسنابروک آلمان برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «ریبوار» پیش از این جشنواره، به بیستمین دوره جشنواره فیلم بلغارستان، چهلمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مالمو سوئد، چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم زنان فرانسه، چهل و یکمین دوره جشنواره کودک و نوجوان فرانسه و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک نیز راه یافته بود.

این فیلم کوتاه، راوی داستان تینو، پسر نوجوانی است که در کوهستان مرزی زندگی می‌کند و اتفاقی، او را در آستانه تصمیم مهمی قرار می‌دهد. 

فریدون حامدی، شب‌بو سلیمانی، ماردین شیخ‌مرادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بین‌الملل آن را به عهده دارد. 

عوامل فیلم کوتاه «ریبوار» عبارتند از: 
نویسنده و کارگردان: فرگل مسروری‌راد، سیدحسین زیتون‌نژاد، مدیر فیلم‌برداری: حامد بقائیان، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، مشاور پروژه: سامان حسین‌پور، تدوین: پویان شعله‌ور، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، دستیاران کارگردان: صباح گویلی، وحید احمدی، منشی صحنه: گیتا فیضی، طراح لباس: شاهده کریمی، طراح صحنه: مهران مکاری، امین سنجربیگی، طراح گریم: ایوب شیخ‌احمدی، طراحی و ترکیب‌ صدا: زهره علی‌اکبری، اصلاح رنگ و جلوه‌های ویژه: مهران جبلی، موسیقی: مهدی نادری، عکاس: فراز عباسی، طراح پوستر: اشکان ساعدپناه و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز
 
 

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا