فرهنگ و هنر

موزه‌های دفاع مقدس به محیطی پویا تبدیل شود

موزه‌های دفاع مقدس به محیطی پویا تبدیل شود

ایواره/لرستان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه‌های دفاع مقدس به محیطی پویا تبدیل شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر ۲۳ مردادماه در دیدار با استاندار لرستان که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت، ضمن قدردانی از اهتمام استاندار لرستان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به نقش ویژه این استان در دوران دفاع مقدس به‌خصوص در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ اشاره و اظهار کرد: نقش رزمندگان لرستان در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و شکستن خط و مقاومت در برابر ارتش بعثی ارزشمند است؛ لذا این رشادت‌ها باید ثبت و ضبط و برای نسل آینده تبیین شود.

وی دانشنامه دفاع مقدس لرستان را نماد هویت و افتخار این استان دانست و افزود: باید با همراهی صاحب‌نظران، پیشکسوتان و مراکز دانشگاهی تکمیل و عقب‌ماندگی موجود جبران شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اهمیت و ضرورت تولید و انتشار کتاب‌های دفاع مقدس، افزود: در حوزه تهیه و تدوین کتاب‌های دفاع مقدس باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

سردار کارگر همچنین با تأکید بر نقش مؤثر مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در حفظ دستاوردها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باید به محیطی پویا و اثرگذار همچون دوران دفاع مقدس تبدیل شود.

وی بر ضرورت استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استانی در تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس لرستان تأکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی امیدواریم بخش قابل توجهی از محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان حداکثر تا پایان شهریورماه برای استفاده عموم مردم آماده شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در دور اول سفرهای استانی رئیس‌جمهور بودجه‌ای برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اختصاص یافت، اضافه کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان همراه با مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس استان‌های گیلان، زنجان، گرگان و قزوین امسال از سوی رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باید به محیطی پویا و اثرگذار تبدیل شود، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان امسال از سوی رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا