فرهنگ و هنر

تخصیص اعتبار برای انجام مرمت و طرح‌ مطالعاتی «ارجان» در خوزستان

تخصیص اعتبار برای انجام مرمت و طرح‌ مطالعاتی «ارجان» در خوزستان

ایواره/خوزستان مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی از تخصیص یک میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار برای پایگاه ارجان و چگاسفلی و آغاز مرمت و طرح‌ مطالعاتی محوطه ‌باستانی ارجان خبر داد.

کبری ابوعلی در گفت‌وگو با ایواره، توضیح داد: از این یک میلیارد و یکصدوپنجاه میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پیمانی و مطالعاتی بوده که متاسفانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پیمانی بابت دیون گذشته تخصیص داده شد و فقط مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای مطالعات منتج به قرارداد شد.

او اضافه کرد: مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز به عنوان فاز اول برای خواناسازی به‌منظور بازشناسی ساختار معماری (پلان مسجد ارجان) از اعتبارات استانی و با پیگیری معاونت محترم میراث خوزستان جناب مهندس غلامرضا سلمان‌پور تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت قلعه روشمهر و طاق ارجان با پیگیری‌های مستمر نماینده شهرستان بهبهان در تیر ماه سال جاری از جانب وزارت‌خانه به ما ابلاغ شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی گفت: کار مرمت قلعه روشمهر و طاق ارجان از چهارم شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده است.

او با بیان این‌که نصب دوربین مداربسته در محوطه باستانی ارجان در دستور کار مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان خوزستان قرار گرفته است، افزود: ایشان پیگیر نصب دوربین مداربسته در این محوطه تاریخی هستند.

ابوعلی خاطرنشان کرد: اگر نصب دوربین‌های مداربسته در ارجان اجرایی شود در حفاظت و حراست از این محوطه‌ تاریخی پیشرفت بسیاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به وسعت و حساسیت محوطه‌ باستانی ارجان گفت: امیدواریم هر چه زودتر دوربین‌های مداربسته در محوطه باستانی ارجان نصب شوند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هکتار از عرصه مرکزی ارجان در تملک کشاورزان است گفت: مقدمات و استعلاماتی با هدف تملک اراضی عرصه مرکزی ارجان در حال انجام است.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا