فرهنگ و هنر

اختصاص بخشی ویژه برای نمایش آثار فاخر قرآنی در نمایشگاه کتاب مسکو

اختصاص بخشی ویژه برای نمایش آثار فاخر قرآنی در نمایشگاه کتاب مسکو

نمایش قرآن‌های نفیس چاپ ایران منقش به تذهیب بخش ویژه غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

به گزارش ایواره، با توجه به اهانت برخی از کشورهای غربی به ساحت مقدس قرآن کریم، با هماهنگی صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی کشورمان و مساعدت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بخشی از برنامه‌های غرفه ایران در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به آشنایی مخاطبان با این کتاب مقدس اختصاص یافته است.

نمایش قرآن‌های نفیس چاپ ایران منقش به تذهیب، حضور هنرمند خوشنویس قرآنی محمدعلی قربانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه از جمله فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب مسکو است.

در جریان این رویداد، نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان روسیه نیز برپا خواهد شد. رونمایی از ١٢ اثر کودک و نوجوان ترجمه شده به زبان روسی توسط انتشارات نخل سبز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تصویرگری کتاب کودک توسط هنرمند اعزامی خانم منصوره‌سادات محمدی و نشست معرفی ظرفیت‌های صنعت نشر ایران در حوزه کودک و نوجوان در روز دوم نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

در نمایشگاه کتاب مسکو، ١٢ کتاب کودک ترجمه شده به زبان روسی شامل دیدار یار مهربان، بطور اتفاقی، خاطرات یک دست، خاطرات شیطان، مسواک میثم، داستان های ادواردو، آرزوی نبات کوچولو، تخم مرغ طلایی، خدایا مرا خروس کن، د مثل دوستی و کتاب‌های شهید چمران به روایت همسر و شهید مدق به روایت همسر در بخش بزرگسال رونمایی می‌شوند.

بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه کتاب مسکو امروز ۸ شهریور ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه که تا ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت، رویکردی ویژه به ادبیات حوزه کودک و نوجوان دارد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا