عمومیمدیریت کسب و کار

بهترین کلاه کاسکت نیمه برای موتور سیکلت

وقتی نوبت به خرید وسیله نقلیه می رسد هیچ قطعه‌ای از تجهیزات مهمتر از یک کلاه ایمنی خوب نیست. محافظت از سر راننده‌ی موتورسیکلت یک موضوع جدی می باشد. اما با وجود مدل‌ها و برند های مختلف در فروشگاه انتخاب یک کلاه ایمنی موتور سواری میتواند سختتر از انتخاب خود موتور باشد.

خرید کلاه ایمنی موتور سواری میتواند یک کار دلهره‌آور باشد. مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌توانید تهیه کنید، کلاه ایمنی در اشکال، اندازه‌ها و سبک های مختلف است، و به طور خاص برای برآورده کردن مبهم‌ترین نیازهای سواری نیز طراحی شده است.

روزهایی که مجبور بودید اندازه و رنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید گذشته است. با توجه به تکنولوژی، سبک و ایمنی، مرزهای فناوری کلاه ایمنی پیشرفت داشته است و هرگز هیچ زمانی تا این اندازه پیشرفت نداشته است.

در ادامه این مطلب راهنمای خرید انواع کلاه ایمنی موتور سیکلت را برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب کلاه ایمنی مناسب بخوانید و بهترین تولیدکنندگان و خورده فروشان کلاه ایمنی موتور سواری را در انتها بیابید.

انتخاب کلاه ایمنی مناسب برای شما میتواند دشوار باشد، البته گیج کننده نیست، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در اینجا چند گزینه عالی برای محافظت از سرشما وجود دارد.

راهنمای خرید کلاه ایمنی موتور

توصیه های ما براساس تجربه های شخصی، گواهی های ایمنی، نظرات کاربران، و داده های فروش است و باید اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا با اطمینان کلاه کاسکت بعدی خود را خریداری کنید. هنگام خرید کلاه ایمنی بعدی خود حتما نکات مفید بعدی را بخوانید.

هنگام خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجایی که انواع مختلفی از کلاه ایمنی وجود دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد، انتخاب کلاه ایمنی مناسب برای شما میتواند دلهره‌آور باشد. امیدواریم راهنمایی های ما به شما کمک کند، اما برای اینکه کارها را برای شما بسیار آسان کنیم، انچه را که باید هنگام خرید کلاه ایمنی در نظر بگیرید را خلاصه می کنیم.

ابتدا باید به این فکر کنید که قرار است برای چه نوع سواری از کلاه ایمنی استفاده کنید. این کمک میکند تا درصد زیادی از انتخاب های شما محدود شود. قرار نیست هر کلاه ایمنی برای هرنوع سواری یا موتورسواری مناسب باشد.

دوم شما باید برای خود بودجه تعیین کنید. کلاه ایمنی با کیفیت میتواند از 500 هزار تومان تا بیش از 5 میلیون تومان متغیر باشد. اگر میدانید چقدر باید خرج کنید باز هم به محدود کردن انتخاب هایتان کمک میکند. با این حال فکر نکنید که برای تهیه یک کلاه کاسکت موتور خوب که کار خود را به خوبی آنجام دهد حتما باید مقدار زیادی پول خرج کنید.

سوم در مورد آب و هوایی که قرار است در ان موتور سواری کنید فکر کنید، اگر در جنوب کشور سوار موتور میشوید که هوا گرم است، بهتر است کلاه ایمنی‌ای که تهویه بسیار خوبی دارد و مواد روکش ان که به شما برای خنک شدن کمک میکند را در اولویت قرار دهید. اگر مثل من در جایی سردتر یا مرطوب‌تر زندگی میکنید، باید به فکر خرید کلاه ایمنی ای باشید که محافظ صورت آن ضد مه باشد تا صبحها جلوی چشم شما کدر نشود.

چهارم، در نظر بگیرید شما به کلاه ایمنی با چه گواهی نامه ایمنی احتیاج دارید، برای سواری در خیابان این موضوع کمتر نگران کننده است و بیشتر براساس اولویت است.

اگر قصد دارید موتورسیکلت خود را برای سوار شدن به پیست مسابقه ببرید، قطعا به کلاه ایمنی نیاز خواهید داشت که دارای گواهینامه Snell (استانداردی برای کمک به تولید کنندگان جهت توسعه کلاه ایمنی) باشد.

درنهایت به شکل و اندازه سر خود فکر کنید. کلاه ایمنی برای همه یک سایز نیست و اگر سر بیضی شکلی دارید کلاه های گرد برای شما کارآمد نیست. مهم نیست که هوا چقدر سرد به نظر می‌رسد. راحت بودن در هنگام سواری به این دلیل که اندکی حواس پرتی را از بین می‌برد بسیار مهم است. پرت شدن حواس در هنگام موتور سواری زمینه ای برای اسیب دیدن یا حتی اتفاق بدتر از ان است.

چگونه سایز درست کلاه ایمنی موتور سواری را انتخاب کنیم؟

اندازه گیری سر خود برای کلاه ایمنی اگر بدانید چگونه ان را انجام دهید و اگر دوستی دارید که به شما کمک کند، یکی از مواردی است که آنجام صحیح ان نسبتا ساده است، ابتدا برای شروع باید تعیین کنید که شکل سر شما چگونه است. برای این کار از دوستتان بخواهید از بالای سر شما عکس بگیرد، بیشتر افراد بیضی میانی نامیده میشوند، به این معنی که جلو به عقب کمی بلندتر از پهلو به پهلو است، همچنین سرهای بیضی و گرد دراز وجود دارد که هردو تقریبا همانطور که توضیح داده شده است اندازه گیری می‌شود.

درمرحله بعد یک متر نواری نرم یا یک تکه نخ بگیرید و در حالی که پهن ترین قسمت جمجمه تان را بدست می‌اورید، ان را دور سرتان بالای ابرو بپیچید، اگر از نخ استفاده می‌کنید ان را صاف روی خط کش قرار دهید تا دور سر خود را داشته باشید.

نکته: سازدگان کلاه ایمنی بیشتر از اندازه گیری های متریک برای اندازه گیری استفاده می‌کنند.

داشتن این دو معیار به انتخاب سایز شما کمک میکند. این‌ها در واقع سبک کلاه ایمنی شما را تعیین می‌کند و می‌توانید ان را در خیابان، زمین خاکی، ماجراجویی و غیره امتحان کنید. اگر میتوانید شخصا کلاه کاسکت را امتحان کنید و بگذارید حدود 30 دقیقه روی سر بماند. این به شما وجود نقاط فشار یا نقاط داغی که نگران ان باشید یا نه را اطلاع میدهد، چون این چیزی نیست که بخواهید پس از خرج کردن هزینه های هنگفت برای کلاه ایمنی جدید متوجه شوید.

کلاه ایمنی شما بدون اینکه حرکت کند باید روی سر شما کاملا جا بیفتد،. نباید خیلی سفت باشد زیرا باعث می‌شود برای سواری های طولانی‌تر ناراحت کننده باشد و کلاه ناراحت کننده حواس پرتی به وجود می‌آورد که به ان نیاز ندارید.

بهترین مدل های کلاه ایمنی موتور سیکلت

در ادامه لیستی از انواع کلاه های کاسکت معمولی و حرفه ای از بهترین مارک و برند های موجود در بازار را مشاهده می کنید. در انتخاب آنها کیفیت ساخت و نظر مشتریان قبلی در الویت ما بود.

درحال دریافت محصولات منتخب …

انواع کلاه ایمنی موتور سیکلت کدامند؟

کدام نوع کلاه ایمنی برای شما مناسب است؟ این یک سوال ساده با پاسخی نه چندان ساده است. چرا؟ دلیل آن این است که علاوه بر پیچیدگی رتبه بندی ایمنی که در بالا ذکر شد، می‌توان سبک و نوع کلاه ایمنی مورد نیاز خود را بر اساس نوع سواری، اب و هوایی که سواری می‌کنید، راحتی و بسیاری عوامل دیگر نیز تعیین کرد.

با طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و دسته‌ها و تولیدکنندگان کلاه کاسکت موتور که وجود دارد ما سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم که درست تشخیص دهید. در اینجا انواع گزینه های کلاه ایمنی آورده شده است.

در برخی از کشور ها از شما می‌خواهند که طبق قانون از کلاه ایمنی مورد تایید DOT (دپارتمان صادر کننده­ استاندارد) استفاده کنید، برخی دیگر این کار را نمی کنند. اگر در یکی از ایالت هایی هستید که نیازی به آن نیست باید تصمیم بزرگی بگیرید. اگر ترجیح می‌دهید از ان استفاده نکنید باید از نوعی محافظ چشم استفاده کنید تا حشرات بزرگ با سرعت 50 کیلومتر در ساعت به داخل شبکیه چشم شما برخورد نکند. خوشبختانه این اتفاق هرگز برای من نیفتاده است اما یک بار حشره روی گیره کلاه من قرار گرفت، بسیار بد بود،اما بهتر از چشم است.

همچنین بدون کلاه ایمنی سر شما در تصادف محافظت نمی شود و بسیاری از موتور سواران اسیب هایی به سرشان وارد می‌شود که باعث مرگ مغزی ان‌ها می‌شود در حالی که بقیه بدنشان نسبتا اسیب ندیده است، این اتفاق ان‌ها را برای اهدا کنندگان عضو ایده ال می‌کند.

کلاه گنبدی\ کلاهک جمجمه

این نوع از کلاه ایمنی در بین موتورسواران بسیار محبوب هستند و معمولا در مواقعی استفاده می‌شوند که ایالتی نیاز به استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت داشته باشد. اساسا این کمترین کاری است که وقتی قانون می‌گوید باید کلاه ایمنی بپوشند ان‌ها می‌توانند از ان فرار کنند.

کلاهک های جمجمه حداقل حفاظت را دارند و فقط بالای سر شما را می‌پوشاند. ولی نام انها به نظر من بسیار غیر حرفه‌ای به نظر میرسد، مثل اینکه شما اصلا در مورد سواری جدی نسیتید. ترجیح می‌دهید شبیه یک حرفه‌ای به نظر برسید یا شبیه کسی باشید که نمی داند چه کاری انجام می‌دهد؟

به نظر من این نوع کلاه های ایمنی بهتر از بدون کلاه بودن هستند، اما چهره من انقدر زیباست که نمی توانم تحمل کنم یک راننده به سمت من بپیچد و این زیبایی را از دست بدهم. همچنین ممکن است این کلاه‌ها را به عنوان ( کلاه های موتور سواری سبک قدیمی ) ببینید.

کلاه ایمنی صورت باز \ نیمه کلاه

کلاه ایمنی صورت باز نه تنها از قسمت بالای سر، بلکه از کناره‌ها و پشت سر نیز محافظت می‌کند. این مدل تقریبا به خوبی یک کلاه کاسکت موتور تمام صورت است، تنها چیزی که ندارد محافظت از چشمان شما است، بنابراین توصیه میکنم علاوه بر این کلاه عینک های بزرگ نیز بخرید.

معمولا میبینید که این کلاه ایمنی توسط افسران پلیس و سایرسوارکاران مورد استفاده قرار میگیرد. من شخصا حتی برای مدت کوتاه با حالت بالا بودن درپوش کلاه، سواری نمیکنم زیرا صورتم تبدیل به اهنربای حشرات می شود ! من این کلاه ایمنی را توصیه نمیکنم مگر اینکه مگس و طعم مگس را دوست داشته باشید!!

در حالی که کلاه های ایمنی صورت باز به طور کلی محافظت کمتری دارند ( بیشتر ان‌ها صورت، گوش‌ها و گردن شما را بدون محافظ قرار می‌دهد )، دید عالی آنها یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و مزیت جانبی انها اینست که از منظر جریان هوا و مزیت وزن  راحتی بیشتری دارند.

کلاه ایمنی موتور تمام صورت

این نوع کلاه به عنوان کلاه ایمنی موتور سیکلت همه چیز را دارد! از تمام طرف های سر شما از جمله چانه محافظت می‌کند و دارای محافظ صورت محکمی است که از شما در برابر چاله و اسفالت محافظت می‌کند.این کلاهی است که موتور سوارن از ان استفاده می‌کنند و من شخصا نیز از ان استفاده میکنم. انها بیشترین محافظت را ارائه میدهند.

وقتی صحبت از بخش ظاهر به میان می‌اید، در واقع فکر میکنم که پوشیدن یکی از این کلاه‌ها باعث می‌شود شما باحال‌تر به نظر برسید، مخصوصا با توجه به تمام طرح های جالبی که برای ان‌ها وجود دارد. با یک کلاه ایمنی تمام صورت می‌توانید جاده و همه چیزهایی که در اطراف اتفاق می‌افتد را ببینید.

حتی در بین کلاه های ایمنی تمام صورت موتور سیکلت نیز تنوع زیادی وجود دارد، بنابراین این موارد اصلی است که پیشنهاد می‌کنیم که باید هنگام نگاه کردن به کلاه ایمنی تمام صورت به انها توجه کنید :

  • رتبه بندی ایمنی: در حالی که ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که هیچ رتبه بندی استانداردی برای کلاه ایمنی وجود ندارد که بتوان همه کلاه های ایمنی را باهم مقایسه کرد، هنوز هم بسیار مهم است که مطمئن شوید کلاه ایمنی که انتخاب می‌کنید دارای رتبه بندی ایمنی از یک سازمان قوی است ( یا طبق قانونی که در محل شما لازم است ).
  • عملکرد اسان محافظ صورت (Easy –on\off): بهترین کلاه ایمنی تمام صورت، مکانیسم سپر صورت ان به راحتی بالا می‌رود. استفاده از کلاه های ایمنی بد در این زمینه سختتر خواهد بود و این می‌تواند به نوعی ازار دهنده باشد. به نظر چیز مهمی نیست اما اینطور است.
  • خط کلاه قابل جا به جایی: هنگام استفاده از کلاه ایمنی زیاد عرق خواهید کرد. توانایی برداشتن و تمیز کردن پوشش کلاه ایمنی بسیار مهم است زیرا باعث افزایش طول عمر کلاه کاسکت نیمه و راحتی و بهداشت شما می‌شود.
  • پوشش چشمی بالا و عریض: دهانه چشمی روی برخی از انواع کلاه ایمنی با پوشش کامل نسبت سایرین باز می‌شود. این ویژگی می‌تواند برای دارندگان های اسپرت که می‌خواهند دهانه بالاتری برای جبران پایین بودن فرمان ( دوچرخه سواری اسپرت ) خود داشته باشند، مهم باشد.
  • دامن نوار چانه: این یک ویژگی واقعا جالب در برخی از کلاه های ایمنی خوب است. شما آن را به عنوان دامن نوار چانه می‌بینید و نقش ان جلوگیری از چرخش هوا به داخل کلاه شما در هنگام برخورد با کلاه از جلو است.
  • پدهای داخلی برای فاصله: پدهایی با اندازه متغیر که می‌توان ان‌ها را از داخل کلاه اضافه یا جدا کرد تا تناسب خوبی ایجاد کند. بسیاری از کلاه های ایمنی امروزی برای ایجاد یک تناسب کاملا ضروری راهی برای اضافه کردن این قطعات برای محدود کردن تکان های سر شما در داخل کلاه دارند.
  • دریچه هوا و تهویه: کلاه های ایمنی تمام صورت ممکن است از داخل گرم شوند، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که کلاه ایمنی تمام صورت تمام صورت را انتخاب می‌کنید که دارای دریچه های هوا باشد و سیستم تهویه خوبی برای خنک نگه داشتن شما ایجاد کند. تفاوت دما می‌تواند باعث ایجاد مه در دریچه شود و سیستم تهویه خوب برای کاهش این مشکل یک مزیت به حساب می‌آید.
  • دکمه بند چانه: پس از اینکه بند چانه خود را محکم کردید، داشتن یک بست ساده برای جلوگیری از تکان خوردن انتهای آن خوب است. و هنگامی که دستکش می‌پوشید، بست باید به راحتی وصل شود.
  • ویژگی بلوتوث و بلندگو: بسیاری از موتور سواران دوست دارند هنگام موتورسواری تماس بگیرند یا به موسیقی گوش دهند. اگر شما اینطور هستید، پس به دنبال کلاه ایمنی ای باشید که دارای سیستم ارتباطی و یا سیستم صوتی درون کلاه باشد.

بهترین کلاه کاسکت نیمه برای موتور سیکلت

کلاه ایمنی موتورسیکلت مسابقه

هر مسابقه دهنده‌ای می‌داند که وقتی در پیست هستید، باید کاملا به تکنیک های سواری خود توجه داشته باشید و نمی توانید با مزاحمت های ممکن است کلاهتان ایجاد کند، ناراحت شوید. بنابراین یک کلاه ایمنی باید سبک وزن، راحت، ایرودینامیک، محکم و تهویه باید بهینه باشد.

ما 20 انتخاب برتر خود را برای کلاه های ایمنی موتور مرتب کردیم، وزن و ویژگی‌های هرکدام را به تفصیل شرح دادیم. ما همچنین به مسابقه هایی که از هر یک از کلاه های ایمنی معرفی شده استفاده می‌کنند، اشاره میکنیم. در نظر بگیرید که این اولین قدم در فرایند مرتب کردن گزینه های مختلف کلاه کاسکت مسابقه است.

کلاه ایمنی خارج از جاده \موتور کراس

در حالی که کلاه های موتور کراس کاملا متفاوت از کلاه های ایمنی تمام رخ خیابانی هستند، همچنین کلاه های موتور کراس دارای یک نوار چانه کامل می‌باشند ولی به جای سپر دارای دهانه‌ای برای عینک هستند. همچنین در بالای ان لبه ای خواهید یافت که به انحراف خاکچکیده این مطلب :

راهنمای خرید بهترین کلاه ایمنی موتور سیکلت و پرفروش ترین كلاه كاسكت استاندارد و مهترین مارک كلاه كاسكت راپيدو ، وسپايي و.. ارزان قیمت روز و خرید اینترنتی

، افتاب و حتی باران کمک می‌کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا