فرهنگ و هنر

یک جایزه دیگر برای نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران»

نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران» موفق به کسب جایزه‌ بهترین نمایش اکسپریمنتال (تجربه‌گرا / نوآورانه) از سی‌امین فستیوال بین‌المللی تئاتر «کوک آرت» سن پطرزبورگ شد.

به گزارش ایواره، در این نمایش که توسط اسماعیل شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه هنر نوشته و کارگردانی شده، فرزانه میدانی و مینا امامی بازی می‌کنند.  

 این نمایش برای شرکت در شانزدهمین فستیوال بین‌المللی «کوک آرت» در سن پطرزبورگ روسیه دعوت شده و قرار بود روز ۲۷ ژوئن مصادف با ۶ تیرماه برای داوران و تماشاگران این جشنواره اجرا شود اما بنا بر اعلام اسماعیل شفیعی، به دلیل نبود اسپانسر و حامی مالی برای تامین هزینه‌ بلیت این سفر ، اعضای این گروه نمایشی از حضور در این فستیوال انصراف دادند. با این حال کمیته‌ برگزاری فستیوال اعلام کرد که قادر به چشم‌پوشی از این نمایش نیست و مقرر شد مطابق جدول برنامه‌های فستیوال در زمان و مکان مقررشده، به جای نمایش زنده، فیلمِ این اثر نمایشی را برای داوران و تماشاگران پخش کنند.

این نمایش پیش از این موفق شده بود از فستیوال بین‌المللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا»ی مسکو جوایز بهترین کارگردانی و جایزه‌ ویژه‌ هیئت داوران را دریافت کرد.

این جایزه به دلیل  به‌کارگیری جسورانه ابزارهای بیانی برای ارائه آثار کلاسیک به این نمایش اهدا شده بود .

یک جایزه دیگر برای نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران»

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا