علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری ها چیه؟

https://samanik.ir/بهترین-مولتی-ویتامین-کنکوری-ها/ چی هست؟ رقابت در آزمون‌های مختلف علمی مانند کنکور نیاز به تقویت حافظه، تمرکز و یادآوری بسیار زیادی دارد.  همچنین داوطلبان کنکور از اهمیت روزهای پایانی باخبرند و در تلاشند بهترین روش‌ها را برای استفاده از آخرین فرصت‌هایشان به کار ببرند تا به نتیجه دلخواه برسند.

رقابت برای کنکور خسته کننده است و می‌تواند بسیار استرس زا باشد. با افزایش توان حافظه، یادگیری و قدرت یادآوری به روش‌های گوناگون می‌توان در آزمون‌های مختلف راندامان یادگیری و پاسخگویی به سوالات را افزایش داد و نتیجه بهتری گرفت.

افزایش راندمان مغزی کنکوری ها

نکته مهم در افزایش راندمان مغزی تا حد بسیار زیادی به توانایی مغز برای تسهیل ارتباط بین نورون‌های مغزی (سلول‌های مغز) مربوط است که به آن «انعطاف مغز» گفته می‌شود. هر چه مغز سریع‌تر بتواند این فرآیند را انجام دهد یا به عبارت دیگر مغز «انعطاف‌‌پذیرتر» باشد، یادگیری بگیریم، به خاطر سپردن و به یاد آوردن راحت تر و سریع‌تر می‌گردد. مصرف بعضی از مکمل‌ها می‌توانند موجب افزایش انعطاف پذیری مغز شود.

بهبود رژیم غذایی، رعایت بهداشت خواب و ورزش و فعالیت بدنی منظم، تاثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز، خلق و خو و سیستم ایمنی بدن دارد. در کنار رعایت نکات تغذیه‌ای و اصلاح سبک زندگی، مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های متنوعی در دسترس هستند که می‌توانند کنکوری‌ها را در بهترین موقعیت ذهنی برای موفقیت در این آزمون بزرگ قرار دهند. این مکمل‌ها حاوی ترکیبی تخصصی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کمک به کاهش خستگی، بهبود عملکرد شناختی و بهینه‌سازی عملکرد ذهنی می‌باشند.

بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری ها [معرفی 7 مکمل]

1- نوپتوگر

مکمل نوپتوگر حاوی ترکیب نوپپت می‌باشد و جهت افزایش تمرکز و قدرت یادگیری، بهبود حافظه و کاهش اضطراب طراحی شده است. نوپپت یکی از موثرترین و قوی‌ترین فرآورده‌های تقویت کننده عملکرد شناختی یا نوتروپیک در بازار است که در اروپا و آمریکا به صورت وسیعی برای بهبود مشکلات مرتبط با حافظه و تمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ شیمیایی، ترکیب سنتزی نوپپت متعلق به دسته‌ی راستام ها و از نظر ساختاری شبیه پیراستام است. در برخی پژوهش‌ها به قدرت ۱۰۰۰ برابری نوپپت در مقایسه با داروی پیراستام اشاره شده است.

نوپتوگر باعث تقویت سوخت و سوز گلوکز در مغز شده و باعث افزایش تمرکز و قدرت یادگیری می‌شود. همچنین به دلیل آزادسازی برخی نوروترانسمیترها موجب بهبود یادگیری و حافظه و سرعت بخشیدن به پردازش اطلاعات و مهارت حل مسئله می‌گردد و به همین دلیل می‌تواند به عنوان قرص افزایش تمرکز برای کنکور به کنکوری‌ها کمک قابل توجهی کند. از نوپتوگر به عنوان بهترین

به طور کلی، فرآورده‌های حاوی نوپپت به عنوان مکمل‌های افزاینده‌ی کارکرد مغز و ارتقا دهنده‌ی عملکرد شناختی (Nootropic) و محافظت کننده سیستم عصبی (Neuroprotective) مطرح هستند.

روش مصرف نوپتوگر به صورت روزانه 2 تا 3 قرص با فاصله دو ساعت از غذا می‌باشد.

به داوطلبان کنکور اکیدا پیشنهاد می کنیم که جهت تقویت حافظه خود، حتما از مکمل نوپتوگر استفاده کنند. قیمت قرص نوپوتوگر بسته 90 عددی چیزی در حدود 400 هزار تومان و بدون نیاز به تجویز پزشک در بیشتر داروخانه های کشور عزیزمان قابل تهیه و خریداری می باشد.

بهترین قرص مولتی ویتامین

همان طور که گفتیم قرص‌های مولتی ویتامین تنوع بالایی دارند و بسیاری از آنها از لحاظ کیفی نظر مصرف‌کنندگان را جلب می‌کنند. در اینجا از نمونه‌های موجود در بازار چند مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

قرص مولتی دیلی دکتر گیل

۱۸ ویتامین و ماده معدنی را در این محصول می‌توانید بیابید. این قرص که به صورت روزانه باید مورد مصرف قرار گیرد، به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و حتی در حفظ سلامت قلب و عروق نیز موثر است. قرص مولتی دیلی دکتر گیل با داشتن جینسینگ در افزایش انرژی موثر بوده و حتی عملکرد ورزشی را نیز در ورزشکاران بهبود می‌بخشد. به ویژه زمانی که رژیم‌های مختلف دارید، به منظور حفظ قوای جسمی خود می‌توانید از این فرآورده ارزشمند کمک بگیرید.

دوپینگ غذایی برای امتحان

آرزوی اینکه روزی قرصی، شربتی، حتی آمپولی پیدا شود که آدم ها استفاده کنند و بعد کتاب دست بگیرند و هر چه می خوانند ، حالا نه تا آخر عمر، اقلا تا یک هفته بعد ، مو به مو در مغزشان جا بگیرد، هنوز محقق نشده. به نظر نمی رسد دانشمندان، با وجود تمام تلاش و پشتکاری که به خرج می دهند وما هم برایشان دعا می کنیم بتوانند ظرف چند روز آینده از کلاه جادویشان چنین داروهایی را در بیاورند. آدمیزاد به امید زنده است و ما هم چشم امیدمان را از این عزیزان محقق بر نمی داریم، اما آیا واقعا نمی شود از یک روش دیگر ، مثل تغذیه مناسب در چند روز آینده میزان یادگیری را افزایش داد؟

همان دانشمندان می گویند : داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری باید سعی کنند با رعایت تنوع و تعادل غذایی، میزان انرژی لازم بدن خود را تامیین کنند، چرا که کمبود انرژی، مانع تمرکز داوطلب در دروس می شود. البته استرس و اضطراب ناشی از کنکور در روزهای پایانی باعث پرخوری و کم خوری داوطلبان میشود! اما داوطلبان باید با تغذیه کامل از همه گروه های غذایی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات از این امر جلوگیری کنند.

تغذیه در دوره قبل از امتحان می تواند موجب تقویت قدرت فکری، آرامش اعصاب و روان و افزایش قدرت ایمنی بدن شود.

بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری ها چیه؟

برای غذایتان هم مثل مطالعتان برنامه ریزی کنید

متخصصان تغذیه به داوطلبان کنکوری و اصولا همه در ایام امتحانات، هشدار می دهند که در زمان کار یا مطالعه غذا نخورند و برای غذا خوردن زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

علاوه بر وعده های غذایی چند میان وعده هم باید به برنامه غذایی اضافه شود. همچنین آب میوه ، میوه، شیر و لبنیات و ویتامین های گروه Bباید در برنامه شان باشد.

برای کنکوری ها باید مصرف 5 تا 6 وعده غذای سبک جانشین 3 وعده غذای سنگین و حجیم در روز شود.غذای پر حجم خواب آلودگی و کسالت را به همراه دارد و مانع درس خواندن دانش آموز می شود. مسئله مهم دیگر این است که استرس ، مشکلات گوارشی را تشدید می کند و در این دوران شیوع مشکلات گوارشی مانند یبوست ، درد و نفخ شکم بیشتر میشود که مصرف میوه و سبزی در رفع این مشکلات بسیار موثر است.به این ترتیب تمایل به مصرف مواد غذایی بسیار شیرین مانند شکلات هم تا میزان زیادی کاهش می یابد و مواد مغذی مورد نیاز بدن هم تامین می شود.

صبحانه یادتان نرود

در ایام امتحانات ، مصرف صبحانه بسیار ضرورت دارد، چون تحقیقات نشان داده در صورت نخوردن این وعده غذایی، میزان تمرکز ذهنی و قدرت انتقال معلومات در هنگام امتحان کاهش می یابد.

استفاده از مواد غذایی مغذی مانند پنیر ، گردو ، خامه ، عسل، کره و مربا( درصورت عدم چاقی جوان کنکوری) مفید است.باید 25% از کل انرژی و پروتئین دریافتی از طریق صبحانه تامیین شود. به دلیل وجود استرس در این دوران، استفاده از صبحانه کامل که شامل شیر و تخم مرغ است هم برای تامیین پروتئن مورد نیاز و جلوگیری از افت قند خون کمک کننده است، گذشته از این مصرف یک میان وعده غذایی در ساعت 10 صبح ، در صورت عدم صرف صبحانه کامل در افزایش بازدهی و کارایی مفید است.

دکمه بازگشت به بالا