علمی و پزشکی

عکس | مرگبارترین هوش‌مصنوعی در دل این پهپاد بوئینگ!

به گزارش خبرگزاری ایواره، برخلاف سر و صدایی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بپا کرده‌اند، هوش مصنوعی تنها در این صنعت کاربرد ندارد، بلکه قابل‌توجه‌ترین دستاوردهای هوش‌مصنوعی در صنایع نظامی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

شهاب‌سنگی که بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان را به زمین هدیه داد!/ عکس

عکس | بزرگ‌ترین کروکودیل دنیا 120 ساله شد!

هواپیماهای نظامی قادر به سرعت، مانور و دیگر شاهکارهایی هستند که هواپیماهای تجاری مطمئناً چنین قابلیت‌هایی ندارند و از طرف دیگر پهپادها نیز در ارتقا قابلیت‌های جنگنده‌ها تاثیر بسزایی دارند؛ از بیرقدار ترکیه‌ای میلیون دلاری گرفته تا DJI Mavic چینی با قیمت تقریبی 2000 دلار، پهپادها می توانند جاسوسانی تیزهوش، سلاح هایی ویرانگر و هرآنچه در میدان نبرد به آن احتیاج دارید، باشند. پهپاد Ghost Bat از بوئینگ دارای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد تمام این کارها را انجام دهد.

عکس | مرگبارترین هوش‌مصنوعی در دل این پهپاد بوئینگ!

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به این فناوری جدید باورنکردنی و اینکه سیستم‌های آن چقدر پیچیده هستند، می‌اندازیم.

نام این پهپاد از گونه‌ای خفاش گرفته شده‌است که بزرگترین آن در استرالیا ساکن است؛ «خفاش روح» یک پستاندار بومی استرالیایی است که به گفته بوئینگ از نظر توانایی‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی و حسگرها بسیار به پهپاد این شرکت شباهت دارد.

عکس | مرگبارترین هوش‌مصنوعی در دل این پهپاد بوئینگ!

این پهپاد برای چندین سال قبل از دریافت این نام ترسناک در حال کار بود و اولین بار در می 2020 ظاهر شد که در آن زمان به عنوان Airpower Teaming System شناخته می شد.

منبع: SLASHGEAR

227227

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا