عمومیمدیریت کسب و کار

راه حل از بین بردن لکه مبل چرم

راه حل های پاک کردن لکه جوهراز روی لباس,فرش,مبل,چرم,کت و کیف

چگونه می توان لکه های جوهر خودكار را پاک كرد؟

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که خودکار یا خودنویس‌ هایتان لکه جوهر را، روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.

به نقل از مبل شویی در کرج در خيلی از موارد هم اثر جوهر به‌ صورت كامل از بين نمی رود. اين مشكل برای بچه‌های دبستانی كه روپوش‌ ها و مقنعه های رنگ روشن استفاده می كنند بيشتر اتفاق می افتد. در ادامه مطلب ما به شما ياد می دهيم كه چگونه در خانه، لکه های جوهر خودكار را از روی لباس‌ های سفيد و رنگی و دیگر وسایل خانگی پاک كنيد.

پاک کردن لکه از روی كيف يا كاپشن چرم

اگر جوهر، كيف يا كاپشن چَرمتان را كثيف كرده باشد، با تافت يا الكل می توانيد آن را از بين ببريد، فقط بايد سريع اقدام كنيد، قبل از آنكه لكه خشک شود. اولين توصيه‌ اين است كه زمان را برای شستن و از بين رفتن اين لكه‌ ها از دست ندهيد، هر زمانی كه متوجه لكه جوهر شديد اقدام به پاک كردنش كنيد تا نتيجه بهتری بگيريد.

از بين بردن لكهها از روی جيب لباس يا كُتِ آقایان

لینک مبلشویی در باغستان کرج برای آقايان پس دادن جوهر خودكار به جيب لباس يا كُتِشان بسيار اتفاق می افتد. برای از بين بردن اين لكه‌ ها می توانيد از شير يا دوغ استفاده كنيد. به اين صورت كه قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شير يا دوغ قرار دهيد و بگذاريد 5 دقيقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبكشی كنيد. اگر هنوز اثری از لكه باقی مانده بود، دوباره اين كار را تكرار كنيد تا جوهر كاملا از بين برود.

پاک کردن لکه جوهر روی مبل

اگر لكه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خيس كنيد و روی آن نمک بريزيد و با پارچه تميزی محل را بماليد. می توانيد مخلوط گليسرين و آمونياک را هم روی لكه بماليد و سپس با آب و پودر بشويد.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

اگر فرشتان به‌وسيله جوهر كثيف شده است می توانيد روی آن كمی ماست بريزيد و سپس ماست را با قاشق جمع كنيد، اين كار را چندبار تكرار كنيد تا ماست جوهر را كاملا جذب كند. فراموش نكنيد اين دستورالعمل برای لكه های تازه است.

برای لكه‌ های كمی قديمی میتوانيد يک قاشق غذاخوری سركه را با يک قاشق غذاخوری مايع ظرفشويی در 2 فنجان آب گرم مخلوط كنيد و یک دستمال تميز يا يک اسفنج را درون محلول بزنيد و روی لكه جوهر بكشيد تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لكه بكشيد تا لكه از بين برود. يک پارچه تميز ديگر را با آب سرد خيس كنيد و محل لكه را تميز و سپس خشک كنيد.

یک دستمال كاغذی تميز برداريد و روی لكه ضربه بزنيد، فراموش نكنيد فقط ضربه بزنيد و اصلا دستمال را روی لكه نماليد تا پخش نشود. روی دستمال ديگری كمی تافت يا الكل سفيد بريزيد و روی لكه ضربه بزنيد تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بين‌ رفتن لكه، با دستمال كاغذی مرطوب آن محل را پاک كنيد تا الكل و مواد بيرون بيايند.

راه حل از بین بردن لکه مبل چرم

نحوه پاک کردن لکه مبل و انواع پارچه مبلی

پیش از هر اقدامی ابتدا با جاروبرقی همه خاک های مبل را تمیز کنید و سپس با ترکیب جوش شیرین، سرکه سفید، آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی یک محلول درست کنید. به یاد داشته باشید که از ترکیب جوش شیرین و سرکه می توانید برای پاک کردن انواع لکه های سخت استفاده کنید. پس از درست کردن محلول نباید به صورت مستقیم محلول را روی مبل بریزید بلکه ابتدا باید در گوشه ای از مبل که قابل مشاهده نیست محلول را امتحان کنید و کمی منتظر بمانید و اطمینان حاصل کنید که محلول به رنگ پارچه آسیب نمی زند. سپس با پارچه ای مرطوب که به محلول آغشته شده است بر روی لکه مبل بکشید و سپس با پارچه مرطوب دیگری منطقه ای را که محلول زده اید تمیز کنید و برای خشک کردن آن ناحیه نیز از یک پارچه خشک استفاده کنید.

در مبل های چرمی باید ابتدا سطح مبل گردگیری شود و در مرحله بعد نیز باید باری دیگر به آرامی با برس نرم جاروبرقی مبل تمیز شود. سپس می توانید با دستمال مرطوب به پاک کردن لکه ها مشغول شوید چرا که لکه های معمول را می توانید با دستمال مرطوب از روی چرم پاک کنید اما اگر روی مبل چرمی شما لکه های سختی وجود دارد می توانید از صابون استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نباید آب زیادی به کار ببرید.

دو روش برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی پارچه مبلی وجود دارد: روش اول: ابتدا سطح مبل را با جاروبرقی تمیز کنید و سپس ناحیه ای از پارچه مبلی را که دارای لکه است را خیس کنید. پس از آن مقداری نمک روی محل بریزید و با پنبه تمیز کنید. روش دوم: آمونیاک و گلیسیرین را ترکیب کنید و بر روی لکه های موجود بکشید و سپس ناحیه ای را که به ترکیب آغشته شده است را با آب و پودر دستی بشویید.

برای پاک کردن چنین لکه هایی شما به یک حبه قند نیاز دارید؛ حبه قند را تا جایی روی لکه بمالید که از بین برود. روش دیگر نیز استفاده از محلول آب اکسیژنه است همچنین برای الیاف مصنوعی می توانید از آبلیمو استفاده کنید

 

مبلشویی نیلگون

مبلوشویی نیلگون با هدف ارائه بهترین خدمات مبل شویی نظیر انواع مبل لکه برداری و … شستشوی تخصصی انواع مبلمان راحتی و استطیل و اداری تاسیس شد.شستشوی مبل های شما با بهترین و مجرب ترین پرسنل نیلگون انجام میشود و با تضمین کیفیت و بدون هیچگونه آسیب دیدگی انجام میشود.
دکمه بازگشت به بالا