دوربین عکاسی برای مبتدی

در زمان خرید دوربین فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید آن‌ها را بررسی کنید: چه نوع دوربینی می‌خواهید؟ آیا وزن کم و قابل حمل بودن دوربین برای شما مهم است؟ به رزولوشن بالا برای چاپ عکس‌های خودتان نیاز دارید یا دوربینی می‌خواهید که بتوانید در شرایط کم نور هم عکاسی کنید؟ از دوربین خودتان فقط برای عکاسی استفاده می‌کنید یا می‌خواهید ویدیو هم بگیرید؟ ما در این مقاله لیستی از بهترین دوربین برای افراد مبتدی آماده کرده‌ایم. تمام این دوربین‌ها انتخاب‌ خوبی برای شروع هستند و در صورتی که به امکانات بیشتری نیاز داشته باشید هم می‌توانید همین دوربین‌ها را ارتقاء دهید.

یکی دیگر از انتخاب‌های شما دوربین‌های DSLR و لنزهای جداگانه است. با داشتن یک دوربین DSLR و دو یا سه عدد لنز شما می‌توانید هر عکسی از پرتره گرفته تا حیات وحش و ورزشی بگیرید یا به عکاسی از مناظر و ساختمان‌های تاریخی بپردازید. با این دسته از دوربین‌ها شما آزادی عمل کافی را دارید و می‌توانید در هر زمینه‌ای فعالیت کنید.

دوربین‌های بدون آینه ابعاد خیلی کوچک‌تری دارند اما DSLRها معمولا کمی بزرگتر هستند. این موضوع می‌تواند به نفع شما باشد. یک دوربین بزرگ احساس راحتی خیلی بیشتری به شما می‌دهد و آینه‌ی به کار رفته در این دوربین‌ها نیز تصویر واقعی که از داخل لنز دیده می‌شود را از طریق منظره‌یاب اپتیکال دوربین به شما نشان می‌دهد.

مشکلی که با دوربین‌های کیت وجود دارد این است که شما به احتمال زیاد همه لنزها را به همراه نخواهید داشت و به همین خاطر ممکن است خیلی از عکس‌ها را از دست بدهید. همچنین کار با این دسته از دوربین‌ها به آموزش بیشتری نیاز دارد و به همین خاطر در صورتی که دوست دارید عکاسی را به صورت جدی یاد بگیرید باید از این دوربین‌ها استفاده کنید.

ما در این لیست سعی کرده‌ایم بهترین دوربین های عکاسی کامپکت حرفه ای مخصوص عکاسان مبتدی را به همراه بهترین دوربین‌‎های DSLR و بدون آینه برای شما آماده کنیم. با ما همراه باشید.

1-نیکون  D3500

بهترین دوربین همه کاره برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

شروع کار با دوربینی مثل D3500 خیلی آسان است. این دوربین علاوه بر دارا بودن یک حالت خودکار کاملا هوشمند از تعداد خیلی زیادی حالت صحنه و افکت پیش فرض نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که دوست داشتید انتخاب کنید.

ویژگی منحصر به فرد حالت عکاسی با راهنما است. این حالت مانند یک دوره عکاسی تعاملی است و شما را با تمام تنظیماتی که در حین عکاسی نیاز دارید تغییر دهید، آشنا می‌کند. همچنین این دوربین با داشتن یک حسگر24.2 مگاپیکسلی، محدوده حساسیت ایزو نسبتا وسیع، سرعت عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه و صفحه نمایش LCD با رزولوشن بالا، از لحاظ کیفیت نیز هیچگونه کمبودی ندارد.

یکی از نقاط ضعفی که می‌توان در این دوربین یافت مربوط به صفحه نمایش LCD آن است. این صفحه نمایش یک صفحه نمایش ثابت است و شما نمی‌توانید به صورت لمسی هم از آن استفاده کنید. همچنین فوکوس خودکار در حالت Live View و فیلمبرداری نیز عملکرد کندی دارد اما در کل می‌توان گفت که D3500 یکی از بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای برای عکاسان مبتدی است.

2- کانن EOS 250D

تمام قابلیت‌های عکاسی یک دوربین DSLR به همراه فیلمبرداری 4K

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

دوربین عکاسی کانن EOS 250D یکی از اولین دوربین‌های مبتدی است که از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌کند. این دوربین به عنوان جایگزین 200D عرضه شد و از همان برای عکاسی در حالت Live View و فیلمبرداری استفاده می‌کند. این سیستم باعث شده است که 250D در زمان فیلمبرداری بتواند به خوبی حرکات سوژه را ضبط کند. همچنین عملکرد بی‌صدای سیستم فوکوس خودکار لنز 55-18میلیمتر ارائه شده به همراه این لنز نیز یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد.

این دوربین علاوه بر فیلمبرداری برای عکاسی نیز خیلی خوب است. این دوربین مبتدی پسند با رابط راهنمای کاربر و حالت‌های خلاقانه که به خوبی با صفحه نمایش لمسی و کاملاً متحرک تلفیق شده است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع عکاسی است. همچنین هرچقدر که شما پیشرفت کنید، این دوربین هم با شما پیشرفت می‌کند و می‌توانید تمام تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که به تازگی یاد گرفته‌اید را با آن تمرین کنید.

بدون شک 250D یکی از سبک‌ترین و کوچک‌ترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار است و شما می‌توانید آن را همه جا به همراه داشته باشید. یکی از نقدهایی که می‌توان به این دوربین داشت این است که در زمان عکاسی با کمک منظره یاب، سیستم فوکوس خیلی مبتدیانه است. در این حالت شما می‌توانید فقط از 9 نقطه‌ی اتوفوکوس استفاده کنید و فقط یکی از آن‌ها از نوع متقاطع Cross-Type است.

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

4- کانن EOS 4000D

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

با وجود قیمت کم برای یک دوربین DSLR به همراه لنز کیت، این دوربین می‌تواند عکس‌های خیلی با کیفیتی در اختیار شما قرار دهد و به همین خاطر می‌‎توان گفت که یکی از بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسان مبتدی است. در حالت خودکار این دوربین از آنالیز صحنه‌ی هوشمند بهره می‌برد و شما می‌توانید از چندین حالت صحنه و فیلتر خلاقانه‌ی آماده روی عکس‌های خودتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از حالت راهنما و عکاسی خودکار خلاقانه نیز برای بالا بردن کیفیت عکس‌های خودتان استفاده کنید.

5- فوجی فیلم X-T100

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

از دیگر برتری‌های این دوربین هم می‌توان به آنالیز هوشمند صحنه و سیستم اتوفوکوس هیبرید اشاره کرد. این سیستم تلفیقی از سیستم تشخیص فاز و تشخیص کنتراست است و کمک می‌کند فوکوس به صورت سریع و دقیق انجام شود. یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین لنز کیت 45-15 آن است که کیفیت نسبتا خوبی دارد و با کمک تکنولوژی لرزشگیر تصویر اپتیکال و قابلیت Power-Zoom باعث می‌شود فاصله کانونی لنز را به راحتی در زمان فیلمبرداری تغییر دهید.

6- پاناسونیک Lumix DMC-GX80

نوع: کامپکت بدون آینهCSC | حسگر: میکرو ¾ | تعداد پیکسل: 16 مگاپیکسل | صفحه نمایش: 3 اینچ متحرک لمسی با رزولوشن 1040 هزار نقطه | منظره‌یاب: الکترونیک با رزولوشن 2765 هزار نقطه |  لنز: 32-12میلیمتر | سرعت عکاسی پی در پی: 8 فریم بر ثانیه | رزولوشن ویدیو: 4k

نقاط قوت

نقاط ضعف:

دوربین بدون آینه‌ی پاناسونیک Lumix DMC-GX80 یکی از بهترین دوربین های عکاسی برای عکاسان مبتدی است که ابعاد خیلی کوچکی دارد اما در عین حال از یک منظره‌یاب الکترونیک و صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کند. مانند اکثر دوربین‌های دیگری که از حسگر میکرو ¾ استفاده می‌کنند، رزولوشن این دوربین نیز برای عکاسی خیلی بالا نیست. اما مثل دیگر دوربین‌های پاناسونیک، این دوربین برای فیلمبرداری کاملا مناسب است و همین موضوع باعث شده است این دوربین علاوه بر عکاس‌های مبتدی برای ویدیوبلاگرها هم گزینه مناسبی باشد.

این دوربین قیمت نسبتا خوبی دارد و از یک رابط کاربری واضح و ساده استفاده می‌کند. سیستم اتوفوکوس سریع، می‌تواند به صورت سریع و دقیق فوکوس کند. همچنین از سیستم Post Focus پاناسونیک نیز در این دوربین استفاده شده است و می‌توانید پس از گرفتن عکس هم نقطه فوکوس را تغییر دهید.

7- نیکون D5600

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

صفحه نمایش کاملا چرخان D5600 نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن است. البته در زمان فیلمبرداری و یا زمان استفاده از حالت Live View سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست این دوربین خیلی کند است و ممکن است کمی شما را آزار دهد.

8- پاناسونیک Lumix DMC-TZ100

نوع: کامپکت | حسگر: یک اینچ | تعداد پیکسل: 20.1 مگاپیکسل | صفحه نمایش: 3 اینچ لمسی 1240 هزار نقطه | منظره یاب الکترونیک 1166 هزار نقطه‌ای |   لنز: 25-250 میلیمتر | سرعت عکاسی پی در پی: 10 فریم بر ثانیه | رزولوشن ویدیو: 4K

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

پاناسونیک TZ100 با وجود ابعاد کوچکی که دارد قابلیت‌ها و مشخصات قابل توجهی دارد. در این دوربین از یک حسگر20.1 مگاپیکسلی استفاده شده است. این حسگر از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر از اکثر حسگرهای استفاده شده در دوربین‌های کامپکت است و حتی در صورت استفاده از محدوده ایزو خیلی بالا هم عکس‌های شما نویز خیلی کمی خواهند داشت. همچنین در این دوربین از یک صفحه نمایش 3 اینچ با رزولوشن بالا و یک منظره یاب نسبتا خوب استفاده شده است. علاوه بر این، یک لنز زوم 10 برابر با محدوده موثر 25-250 میلیمتر نیز در این دوربین گنجانده شده است.

به منظور کاهش لرزش دوربین از یک لرزشگیر اپتیکال برای عکاسی و یک سیستم لرزشگیر هیبریدی 5 محوره برای فیلمبرداری استفاده شده است. همچنین شما می‌توانید با رزولوشن 4K UHD به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید.

جمع‌بندی از بهترین دوربین برای افراد مبتدی

اگر در ابتدای مسیر عکاسی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از ابتدا در این مسیر به صورت اصولی و حرفه‌ای قدم بردارید. و فیلمبرداری را جدی بگیرید؛ زیرا هرچند که هرچند که تجهیزات مدرن و گران‌قیمتی هم داشته باشید، بدون علم عکاسی نمی‌توانید به نتیجه‌ی مطلوب برسید. ما در آکادمی نورنگار ، عکاسی پیشرفته و را فراهم کرده‌ایم تا به کمک برترین اساتید کشور در این مسیر همراه شما باشیم. اگر در شهر تهران سکونت ندارید، نگران نباشید؛ زیرا ما در نورنگار برای تمامی علاقمندان شرایطی را فراهم کردیم تا بتوانید از تجربه و دانش اساتید برجسته با شرکت در و دانلودی بهره‌مند شوید. هم چنین آکادمی نورنگار مفتخر است که به عنوان اولین و تنها آموزشگاه عکاسی ، پس از اتمام دوره به شما مدرکی معتبر و قابل ترجمه از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می‌نماید.

از بین دوربین های بالا شما کدام دوربین را انتخاب می کنید؟ اگر انتخاب شما به عنوان بهترین دوربین برای افراد مبتدی در میان لیست بالا نبود آن را در باکس نظرات به این مقاله اضافه کنید، همچنین اگر سوال در مورد خرید بهترین دوربین برای افراد مبتدی زیر همین مطلب بپرسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید عکاسی را به صورت جدی‌تر ادامه دهید و یا دیگر از عکس هایی که با گوشی می‌گیرید راضی نیستید، وقت آن رسیده که یک دوربین DSLR مبتدی برای خود تهیه کنید.

ولی خرید اولین دوربین، برخلاف آنچه به‌نظر می‌آید کار آسانی نیست!

ممکن است برای خرید دوربین مبتدی مناسب، دچار سردرگمی شوید و سوالاتی داشته باشید که در این مطلب پاسخ کثیری از آن‌ها را دریافت خواهید کرد، پس با ما تا آخرین لحظه همراه باشید.

_  آیا دوربینتان را از یک برند حرفه‌ای که کار تخصصی آن ساخت دوربین است تهیه می‌کنید یا از کمپانی‌ای که در زمینه تولید لوازم برقی خانگی شهرت دارد ؟

_   دوربین DSLR مبتدی یا دوربین بدون آینه … ؟

_   حدود سقف هزینه منطقی برای یک دوربین مبتدی … ؟

و …

اگر شما دوربینی می‌خواهید که سبک و قابل‌حمل باشد، ما دوربین‌های کامپکت را به شما معرفی می‌کنیم. برای ثبت تصاویر خلاقانه‌ای که در فضای مجازی نمونه‌های بسیاری از آن‌ها را دیده‌اید، این دوربین‌ها بسیار توصیه می‌شوند.

توجه داشته باشید که دوربین‌های کامپکت قابلیت تعویض لنز ندارند و می‌توان ادعا کرد که این دوربین‌ها علارغم کاربری آسانشان، مناسب عکاسی حرفه‌ای نیستند.

دوربین‌های بدون آینه قابلیت تعویض لنز دارند و در بسیاری از موارد می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. این دوربین‌ها را بسیاری از کارشناسان، پل بین عکاسی مبتدی و حرفه‌ای می‌نامند. این دوربین‌ها به علت مناسب بودن قیمتاشان در شرایط مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند اما اگر هدف شما تبدیل‌شدن به یک عکاس حرفه‌ای است، پیشنهاد اول و آخر ما به شما می‌باشد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

در ادامه مطلب به معرفی دوربین‌های DSLR مناسب برای افرادی که به تازگی وارد دنیای رویایی عکاسی حرفه‌ای شده‌اند، می‌پردازیم.

DSLR های سطح مبتدی در مقایسه با و یا اسمارت فون ها، کیفیت عکس بهتر، قابلیت عکاسی روی حالت دستی با تنظیمات دلخواه و دامنه وسیعی از لنز‌های مختلف برای شما به‌ارمغان می‌آورند.

برای خرید دوربین مبتدی مناسب چقدر باید هزینه کنیم ؟

طبیعتا هرچقدر امکانات بیشتری بخواهید، باید پول بیشتری بپردازید. اما واقعا به همه‌ی این امکانات احتیاج دارید؟

دوربین هایی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم از مقرون به‌صرفه‌ترین دوربین‌های فعلی ( تابستان 97 ) بازار هستند، با این حال تمامی نیازهای یک عکاس مبتدی را برآورده می‌کنند و کیفیت نهایی تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها قابل قبول است.

بهترین DSLR های سطح مبتدی برای شروع حرفه عکاسی

اگر شما اولین دوربین DSLR خود را تهیه می‌کنید، بهتر است که دوربین خود را به همراه لنز کیت ( عمدتا لنز 18-55 mm ) خریداری کنید. این لنز تقریباً دامنه‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد و برای شروع هر نوع عکاسی از جمله و مناسب است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

1_ خرید دوربین مبتدی  Nikon D3400

درکل باید گفت که نیکون از فرصت نداشتن رقیب در زمینه تولید دوربین عکاسی مناسب مبتدیان استفاده کرده و بهترین DSLR سطح مبتدی را تولید کرده است!

دوربین D3400 دوربینی سبک و خوش دست است که برای عکاسان مزیتی بزرگ به حساب می‌آید. البته کمپانی کانن دوربین کوچک‌تر از این مدل نیکون دارد که همان دوربین 100D است؛ اما قیمت بالاتری دارد.

سنسور 24 مگاپیکسلی این دوربین منجر به ثبت جزئیات فراوان و با کیفیت شده است. اگرچه صفحه نمایش غیرلمسی این دوربین کار را اندکی سخت می‌کند، ولی این دوربین در صدر پیشنهادات بسیاری از کارشناسان عکاسی ( برای افراد مبتدی ) قرار گرفته است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

ویژگی ها :

مگاپیکسل: 24.2 MP

دهانه لنز: Nikon DX

صفحه نمایش: 3-inch ، 921,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 5 فریم بر ثانیه

حداکثر رزولوشن فیلم: 1080p

سطح دوربین: مبتدی

نکات مثبت :

+ عمر باتری زیاد
+اتوفوکوس نقطه‌ای خوب

نکات منفی :

– عدم وجود پورت میکروفون
– صفحه نمایش غیرلمسی

همچنین این دوربین به سیستم اتوفوکوس جدیدتر با 45 نقطه فوکوس مجهز شده است. ولی نداشتن حالت فیلمبرداری 4K و جنس مواد بکار رفته در بدنه دوربین اندکی از محبوبیت 800D کاسته است. ولی با این حال یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان مبتدی به شمار می‌آید.

ویژگی ها :

مگاپیکسل: 24.2 MP

صفحه نمایش: 3-inch ، لمسی با قابلیت چرخش، 1,040,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 6 فریم برثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی / نیمه حرفه ای

نکات مثبت :

+ صفحه نمایش لمسی عالی
+ سنسور تصویر خوب

نکات منفی :

_ بدنه پلاستیکی
_ قیمت نسبتاً زیاد

3_ خرید دوربین مبتدی  Nikon D5600

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

شاید سوال پیش بیاید، چرا ؟!

D5600 دارای یک صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی با قابلیت چرخش است که به راحتی در ثبت تصویر کمک بزرگی می‌کند. با سیستم اتوفوکوس 39 نقطه ای این دوربین، شما هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهید داد.

ویژگی ها :

مگاپیکسل: 24.2 MP

دهانه‌ی لنز: Nikon DX

صفحه نمایش: 3.2-inch ، لمسی با قابلیت چرخش، 1,040,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 5 فریم بر ثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی / نیمه حرفه ای

نکات مثبت :

+ کیفیت تصویر عالی
+ صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش

نکات منفی:

شاید مطالعه این مقاله نیز برای شما جالب باشد

4_ خرید دوربین مبتدی  Nikon D3300

دو دوربین D3300 و D3400 تقریبا دارای امکانات یکسانی هستند، بزرگترین تفاوت این دو دوربین این است که D3300 از قابلیت اتصال کمتری برخوردار است. نیکون در ژانویه ی 2014 از دوربین D3300 خود پرده‌برداری کرد و با استقبال چشمگیر مخاطبانش روبه‌رو شد. نیکون D3300 با پردازنده‌ی قدرتمند EXPEED4 قادر به عکاسی پی‌درپی با سرعت 5 فریم در ثانیه است و این به معنای ثبت تمام لحظات و خاطرات شماست!

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

ویژگی ها:

مگاپیکسل: 24.2 MP

دهانه‌ی لنز: Nikon DX

صفحه نمایش: 3-inch ، 921,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 5 فریم بر ثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی

نکات مثبت:

+ کیفیت تصویر خوب
+ قیمت مناسب
+ حالت راهنما

نکات منفی:

– صفحه نمایش ثابت

شاید با ورود ، از محبوبیت دوربین EOS 750D کاسته شده باشد ولی همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان مبتدی به‌شمار می‌آید که از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. با اینکه سنسور دوربین نسبت به مدل جدیدتر خود، یعنی EOS 800D ، ضعیف‎تر است، ولی همچنان از بهترین‌ دوربین‌های مناسب مبتدیان می‌باشد.

ویژگی ها:

مگاپیکسل: 24.2 MP

صفحه نمایش: 3-inch ، لمسی با قابلیت چرخش، 1,040,000 نقطه

عکاسی پی‌در‌پی: 5 فریم بر ثانیه

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری: 1080p

سطح دوربین: مبتدی

نکات مثبت:

+ صفحه نمایش لمسی
+ وجود Wi-Fi و NFC

نکات منفی:

_ عمر باتری معمولی
_ سیستم اتوفوکوس نه چندان خوب

خرید دوربین مبتدی و هدف‌گیری نهایی

با توضیحات که درباره‌ی هرمحصول ارائه شد، اکنون می‌توانید از بین این دوربین ها یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برند کانن و نیکون هردو جزو بهترین برندهای عرضه کننده دوربین عکاسی در بازار جهانی می باشند، پس هنگام خرید دوربین مبتدی ، بیش از برند به امکانات و قیمت دوربین توجه کنید. این یک حقیقت است که در 90 درصد شرایط یکسان، دوربین‌های این دو برند واقعاً تفاوتی ندارند و اگر هم داشته باشند، چشم پوشی می‌باشد.

شما اصلاً و ابداً برای شروع نیاز به یک دوربین گران‌قیمت ندارید!

پس سعی کنید با برسی نیازها و مشخص کردن ژانرهای عکاسی مورد علاقه‌تان یک دوربین مبتدی مناسب تهیه کنید و در این مسیر رویایی قدم بگذارید.

اگر در زمینه خرید دوربین مبتدی و یا کار با دوربین‌هایی که در این مطلب نام برده شد، تجربه منحصربفردی دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک تخصصی، به همان خوبی گوشی هوشمند شماست و عکس های با کیفیتی می اندازد. یک دوربین عکاسی با کیفیت حتما نباید چیز پیچیده ای باشد. در اینجا ما نگاهی به دوربین های مناسب برای عکاسان تازه کار می اندازیم. هدف از معرفی این دوربین ها، این است که عکاس بتواند عکس های با کیفیتی را بدون نیاز به دانش حرفه ای درباره سرعت شاتر یا ضریب اف ( اعداد دیافراگم ) بگیرد.

اگر می خواهید به طور حرفه ای عکاسی را ادامه دهید و هر چه بیشتر روی دوربین تان کنترل داشته باشید، به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله بهترین دوربین ها برای هنرجویان عکاسی را مطالعه کنید. ولی اگر فقط میخواهید عکس های خوبی بگیرد، همین مقاله را تا انتها بخوانید.

 

دوربین المپیوس Olympus OM-D E-M10 III

سنسور Four Thirds CMOS 16 مگاپیکسلی – منظره یاب ۲٫۳۶M-dot OLED –لرزشگیر تصویر ۵ محوره

نقاط قوت:

– ارگونومی مناسب، دایال دو کنترله
– لرزشگیر تصویر ۵ محوره
– قابلیت ضبط ویدئوی ۴K مناسب

نقاط ضعف:

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین المپیوس Olympus OM-D E-M10 III

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

منبع : youtube.com

 

خروج از نسخه موبایل